Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(45)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(8)
Filmy i seriale
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(52)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(6)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
Odolanka (Ordona 12F)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(40)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Gwóźdź Andrzej (1953- )
(3)
Helman Alicja (1935-2021)
(3)
Ostaszewski Jacek
(3)
Przylipiak Mirosław (1955- )
(3)
Stelmach Miłosz
(3)
Trzynadlowski Jan (1912-1995)
(3)
Bordwell David (1947- )
(2)
Di Bonaventura Lorenzo
(2)
Hoeber Erich
(2)
Hoeber Jon
(2)
Jankowicz Grzegorz (1978- )
(2)
Malkovich John (1953- )
(2)
Mikurda Kuba (1981- )
(2)
Mirren Helen (1945- )
(2)
Parker Mary-Louise (1964- )
(2)
Pitrus Andrzej (1968- )
(2)
Vahradian Mark
(2)
Willis Bruce (1955- )
(2)
Žižek Slavoj (1949- )
(2)
Adamczak Marcin (1980- )
(1)
Altman Rick (1945- )
(1)
Ballhaus Florian (1965- )
(1)
Barański Janusz (1960- )
(1)
Beck Christophe
(1)
Bednarek Magdalena (filolog)
(1)
Bro Nicolas (1972- )
(1)
Carroll Noël (1947- )
(1)
Chediak Enrique
(1)
Dragović Nono (1945- )
(1)
Elsaesser Thomas
(1)
Faryno Jerzy (1941- )
(1)
Freeman Morgan (1937- )
(1)
Giżycki Marcin (1951-2022)
(1)
Gliński Robert (1952- )
(1)
Godzic Wiesław (1953- )
(1)
Has-Tokarz Anita
(1)
Hopfinger Maryla (1942- )
(1)
Hopkins Anthony (1937- )
(1)
Hybiak Mariusz
(1)
Jensen Anders Thomas (1972- )
(1)
Jóźwiak-Dragović Katarzyna
(1)
Kaas Jeppe (1966- )
(1)
Kaas Nikolaj Lie (1973- )
(1)
Kluszczyński Ryszard Waldemar
(1)
Kracauer Siegfried (1889-1966)
(1)
Kutyła Julian (1979- )
(1)
Lisowska Beata (nauki filologiczne)
(1)
Lotman Urij Mihajlovič (1922-1993)
(1)
Lubelski Tadeusz (1949- )
(1)
Miczka Tadeusz (1952- )
(1)
Mikkelsen Mads (1965- )
(1)
Mościcki Paweł
(1)
Ostaszewska Iwona
(1)
Parisot Dean
(1)
Przymuszała Beata
(1)
Radkiewicz Małgorzata
(1)
Raszewski Zbigniew (1925-1992)
(1)
Rosińska Bogna
(1)
Schiller Leon (1887-1954)
(1)
Schwentke Robert
(1)
Silvestri Alan (1950- )
(1)
Stańczyk Marta (1990- )
(1)
Storey John
(1)
Thompson Kristin (1950- )
(1)
Toeplitz Krzysztof Teodor (1933-2010)
(1)
Tuxen Kasper (1978- )
(1)
Warmuz-Warmuzińska Ewa
(1)
Wertenstein Wanda (1917-2003)
(1)
Wierski Dominik
(1)
Woroch Adrianna
(1)
Wysłouch Seweryna (1940- )
(1)
Zalewski Andrzej (1952-2021)
(1)
Zawadzka Maria
(1)
Zeta-Jones Catherine (1969- )
(1)
Zwierzchowski Piotr (1972- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(12)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(42)
angielski
(2)
duński
(1)
Odbiorca
Filmowcy
(1)
Historycy sztuki
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(2)
Film duński
(1)
Temat
Film - teoria
(14)
Teoria filmu
(13)
Film
(8)
Film - historia - od 1945 r.
(3)
Film - rodzaje i gatunki
(3)
Film polski
(3)
Teorie spiskowe
(3)
Agenci CIA
(2)
Film polski - historia
(2)
Kieślowski, Krzysztof (1941-1996) - twórczość
(2)
Modernizm
(2)
Nowoczesność
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia
(2)
Reżyserzy polscy
(2)
Teatr - teoria
(2)
Adaptacja filmowa - teoria - podręcznik akademicki
(1)
Adaptacja telewizyjna - szkice
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Big Brother
(1)
Brandys, Kazimierz (1916-2000) - "Matka Królów"
(1)
Czytelnictwo - zagadnienia - 20 w.
(1)
Ekfraza
(1)
Estetyka
(1)
Feminizm - a sztuka - 20-21 w.
(1)
Fenomenologia
(1)
Film - a literatura
(1)
Film - antropologia społeczna
(1)
Film - estetyka
(1)
Film - filozofia
(1)
Film - historia
(1)
Film - historia - 20-21 w. - podręcznik akademicki
(1)
Film - historia - szkice
(1)
Film - stosowanie - nauczanie
(1)
Film - technika
(1)
Film - teoria - 20 w.
(1)
Film - teoria - 20-21 w.
(1)
Film - teoria - Polska - 1918-1939 r.
(1)
Film - teoria - historia - Polska - od 1944 r.
(1)
Film - teoria - podręcznik akademicki
(1)
Film - teoria - szkice
(1)
Film - teoria - teksty
(1)
Film chorwacki - historia
(1)
Film czeski - historia
(1)
Film dokumentalny - historia
(1)
Film dokumentalny - teoria
(1)
Film grozy
(1)
Film grozy - historia
(1)
Film grozy - teoria
(1)
Film niemy - historia
(1)
Film polski - historia - 1918-1939 r.
(1)
Film radziecki - historia
(1)
Film reklamowy - teoria
(1)
Film węgierski - historia
(1)
Filmoterapia - scenariusze zajęć
(1)
Filmoterapia - teoria
(1)
Filozofia - a literatura
(1)
Gliński, Robert (1952- )
(1)
Helman, Alicja (1935-2021)
(1)
Hitchcock, Alfred (1899-1980) - twórczość
(1)
Horror
(1)
Internet - stosowanie - nauczanie
(1)
Jabes, Edmond (1912-1991) - "Księga pytań"
(1)
Kina - historia - 20-21 w. - podręcznik akademicki
(1)
Kobieta - a film
(1)
Kobieta - w filmie
(1)
Komiksy - teoria
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Krytyka filmowa
(1)
Krytyka filmowa polska - historia - 20 w.
(1)
Kultura
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura audiowizualna - 20-21 w
(1)
Kultura audiowizualna - 20-21 w. - podręcznik akademicki
(1)
Kultura masowa - 20 w.
(1)
Kultura masowa - antropologia społeczna
(1)
Lacan, Jacques (1901-1981)
(1)
Literatura - a film
(1)
Literatura - a filozofia
(1)
Literatura - a religia
(1)
Literatura - a sztuka
(1)
Literatura - teoria
(1)
Literatura grozy - historia
(1)
Literatura grozy - teoria
(1)
Lynch, David (1946- ) - twórczość
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka - a literatura
(1)
Muzyka - zagadnienia - 20 w.
(1)
Mężczyzna
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Ojcowie i córki
(1)
Polański, Roman (1933- )
(1)
Powieść grozy
(1)
Poznanie - psychologia
(1)
Prasa (wydawnictwa) - zagadnienia - 20 w.
(1)
Psychoanaliza lacanowska
(1)
Płeć kulturowa
(1)
Reality show
(1)
Reklama
(1)
Reklama - antropologia społeczna
(1)
Temat: dzieło
Wojaczek (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
2001-
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Dania
(1)
Gatunek
Film akcji
(3)
Film fabularny
(3)
Monografia
(3)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Film sensacyjny
(2)
Komedia
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł publicystyczny
(1)
Esej
(1)
Felieton
(1)
Kryminał
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(11)
Historia
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Filmowe sensorium : teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał / Marta Stańczyk. - Kraków : TAiWPN "Universitas", 2023. - 297, [3] strony, 24 strony tablic : ilustracje ; 24 cm.
Filmografia na stronach [257]-263. Bibliografia na stronach [265]-286. Indeks.
"W książce: Filmowe sensorium. Teoria zmysłów i jej krytyczny potencjał poza przedstawieniem spójnej, przemyślanej refleksji w obszarze wyznaczonym tytułem dokonuje się ponadto rodzaj (re)interpretacji istotnych dla rozwoju współczesnego filmoznawstwa stanowisk. Inaczej także można po jej lekturze spojrzeć na historię kina jako na przykład reprezentacji przygód cielesności. [Autorka] Bowiem [] reorientuje dotychczasową historię myśli filmowej, wydobywając z niej wątki o potencjalnie rozwojowym dla sensuous theory charakterze. Ponadto zaś odsłania dość - zwłaszcza przed polskimi czytelnikami, którzy nie znają wcale lub dobrze przywołanych na kartach pracy autorów i ich przemyśleń - nową perspektywę badawczą, jeszcze nie do końca utrwaloną, ciągle dynamiczną, podlegającą zmianom i licznym innerwacjom różnych koncepcji badawczych". (z recenzji dr hab. Barbary Kity)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na rzecz Nauki Polskiej)
Bibliografia na stronach 407-420. Indeks.
Monografia z zakresu filmoznawstwa, poświęcona relacji polskiego kina i późnego modernizmu, rozumianego jako ponadnarodowe, szerokie zjawisko kulturowe, społeczne oraz artystyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej)
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 403-420. Indeks.
„Żaden człowiek nie jest samotną wyspą; każdy stanowi ułomek kontynentu, część lądu” – głosi słynna fraza Johna Donne'a, która posłużyła Ernestowi Hemingwayowi za motto powieści Komu bije dzwon. Parafrazując, można powiedzieć, że tym bardziej żadna kinematografia narodowa nie jest samotną wyspą; każda stanowi ułomek kontynentu, część lądu, jakim jest światowe kino i jeszcze szerzej – sztuka i kultura, przynajmniej od XIX wieku połączona siecią złożonych współzależności, inspiracji, uwarunkowań i powiązań o zasięgu globalnym. Powiązania te mogą mieć charakter ekonomiczny, intelektualny, polityczny, społeczny, artystyczny. Przeważnie są mieszanką ich wszystkich. Dotyczy to także polskiego kina, a celem książki Przeczucie końca. Modernizm, późność i polskie kino jest przyjrzenie się wycinkowi rodzimej kinematografii, jaki stanowi powojenne kino autorskie, właśnie jako części tego bogatego kontynentu, którego jednym z najistotniejszych wymiarów był filmowy modernizm. Tropi ona kształtowanie się modernistycznego dyskursu, instytucji i poetyki zarówno w międzynarodowym, jak i lokalnym kontekście, a także kolejne przejawy i konsekwencje estetyczne oraz filozoficzne funkcjonowania tego paradygmatu w polskim kinie. Szczególny nacisk położony został na późną fazę modernizmu, której istnienie datuje się na lata siedemdziesiąte oraz (w mniejszym natężeniu) dekadę następną, a której czołowymi reprezentantami byli m.in. Andrzej Żuławski, Tadeusz Konwicki, Wojciech Jerzy Has, Grzegorz Królikiewicz czy Piotr Szulkin. Tego rodzaju „utransnarodowienie” polskiego kina pozwala spojrzeć na nie świeżym okiem, nawet jeśli przedmiotem jego zainteresowania są postaci, zjawiska czy dzieła pozornie dobrze znane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75436 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 315-327. Indeks.
Filmografia "Filmy wyreżyserowane przez Romana Polańskiego" na stronach 313-314.
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie twórczości polskiego reżysera Romana Polańskiego w kontekście lacanowskiej psychoanalizy. Popularna dzisiaj metodologia cieszy się coraz większym zainteresowaniem w kręgach filmoznawczych. Głównym teoretykiem współcześnie zajmującym się analizą filmów z wykorzystaniem metodologii psychoanalitycznej jest Slavoj Žižek, który przywołuje i interpretuje w tym kontekście m.in. filmy Alfreda Hichcocka. Romana Polańskiego prasa często określała mianem następcy brytyjskiego mistrza suspensu, jednak nigdy wcześniej nie zbadano jego twórczości w tym ujęciu. Niniejsza praca ma za zadanie wykazać uniwersalność metodologii lacanowskiej poprzez interpretację filmów polskiego reżysera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73763 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej