Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(2)
Placówka
W51 (Bielskiego 3)
(1)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(64)
Autor
Czerederecka Alicja
(2)
Baczała Ditta
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Baranowska Wanda
(1)
Bartosiak Łukasz
(1)
Bartosz Bogna (1962- )
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Biedroń Małgorzata (1965- )
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Borecka-Biernat Danuta (1959- )
(1)
Błajet Piotr
(1)
Ciszkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czajkowska Małgorzata
(1)
Czekaj Małgorzata
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Doliński Artur
(1)
Ejsmont Marek
(1)
Fajkowska-Stanik Małgorzata
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Gierszewski Dorota
(1)
Grzegorzewska Iwona (psychologia)
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Izdebska Jadwiga
(1)
Jakubowski Witold (1963- )
(1)
Jankowiak Barbara (psychoterapia)
(1)
Jarmołowska Anna
(1)
Jałmużna Tadeusz (1939-2006)
(1)
Kaniok Przemysław
(1)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(1)
Komorowska-Pudło Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Kopińska Violetta
(1)
Kosmalska Beata
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kościelska Małgorzata
(1)
Kwieciński Janusz
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Michalska Iwonna
(1)
Michalska Paulina Magdalena
(1)
Michalski Grzegorz (1956- )
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Naprawa Renata
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olczak Małgorzata
(1)
Olszewska Ewelina
(1)
Opozda Danuta (1961- )
(1)
Pańczyk Władysław
(1)
Plopa Mieczysław (1948- )
(1)
Pluskota Przemysław
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Przyborowska Beata (1968- )
(1)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(1)
Radoszewska Joanna
(1)
Rostowska Teresa (1947- )
(1)
Rubacha Krzysztof (1965- )
(1)
Rzempała Joanna
(1)
Sałkowska Marta
(1)
Schaffer H. Rudolph
(1)
Sikora Katarzyna (psycholog)
(1)
Sikorska Iwona (1960- )
(1)
Skarbek Karolina (psychologia)
(1)
Skweres-Kuchta Małgorzata
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Sowa-Behtane Ewa
(1)
Stańkowski Bogdan
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szlendak Tomasz (1974- )
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymanik Anna
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Theiss Maria (1977- )
(1)
Tomczak Maciej (kultura fizyczna)
(1)
Trylińska-Tekielska Elżbieta
(1)
Wesołowska Patrycja
(1)
Wilk Teresa (pedagogika)
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Winogrodzka Lidia Anna
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Wróbel Alina
(1)
Wyżga Olga
(1)
Zielińska Anna (socjologia)
(1)
Łuczak Maciej (szermierka)
(1)
Łęcka Dominika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(64)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(10)
Wychowanie
(6)
Młodzież
(5)
Rodzina
(4)
Dziecko
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Osobowość
(3)
Rodzice
(3)
Rodzina - psychologia - badanie
(3)
Społeczeństwo obywatelskie
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Macierzyństwo
(2)
Młodzież - psychologia - badanie
(2)
Ojcostwo
(2)
Ojcostwo - psychologia
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Postawy
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Rodzice - psychologia - badanie
(2)
Rodzina - psychologia
(2)
Rodzina - socjologia
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne - metody
(2)
Wychowanie w rodzinie - badanie
(2)
Wychowanie w rodzinie - badanie - Polska
(2)
Wychowanie w rodzinie - psychologia
(2)
Wychowanie w rodzinie - zagadnienia
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adopcja - psychologia
(1)
Adopcja - socjologia - 20-21 w.
(1)
Agresywność - socjologia - badanie - Polska
(1)
Agresywność - zapobieganie - badanie - Polska
(1)
Alkoholizm - a dziecko - psychologia
(1)
Alkoholizm - socjologia - Polska
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Badania naukowe
(1)
Bliskie związki międzyludzkie
(1)
Chorzy w rodzinie - psychologia - badanie
(1)
Demokracja - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko - psychologia - badanie
(1)
Dziecko - psychologia - badanie - Polska
(1)
Dziecko - psychologia - badanie - Polska - 21 w.
(1)
Dziecko - psychologia - badanie - metody
(1)
Dziecko - psychologia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - badanie - Polska - 1999-2002 r.
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zagadnienia
(1)
Dziecko - socjologia - badanie - Polska
(1)
Dziecko - socjologia - badanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Dziecko głuche - nauczanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne - rehabilitacja
(1)
Dziecko niepełnosprawne - wychowanie - Polska -- 21 w.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - badanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - rehabilitacja
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - rozwój psychofizyczny - badanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - wychowanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - wychowanie - badanie - Polska
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym - rozwój psychofizyczny - badanie - metody
(1)
Dziecko z ADHD - a nauczyciele - badanie - Polska
(1)
Dziecko z ADHD - nauczanie
(1)
Dziecko z ADHD - wychowanie
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja medialna - badanie
(1)
Empatia - badanie
(1)
Gimnazja - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Interakcje społeczne - szkolnictwo
(1)
Internaty - wychowanie
(1)
Intymność
(1)
Jakość życia - psychologia
(1)
Jakość życia - socjologia - 20-21 w.
(1)
Kobieta - psychologia - badanie
(1)
Kobieta - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Konflikt - badanie - metody
(1)
Konflikt - zwalczanie
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura
(1)
Kultura fizyczna - socjologia
(1)
Kultura masowa - a wychowanie - 20-21 w.
(1)
Kultura masowa - socjologia - 20-21 w.
(1)
Manipulacja (psychol.) - metody - badanie
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Małżeństwo - psychologia
(1)
Małżeństwo - socjologia
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Temat: czas
2001-0
(11)
2001-
(4)
1901-
(2)
1989-
(2)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(6)
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
64 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49415 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy artykułach.
W tomie zaprezentowane zostały trzy wątki tematyczne: wyzwania i dylematy edukacji małego dziecka, działania obejmujące etap nauczania początkowego oraz praca nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55775/XIII (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwód a rywalizacja o opiekę nad dziećmi / Alicja Czerederecka. - 2. wydanie, stan prawny na 7 listopada 2019 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 338 stron : ilustracje ; 25 cm.
(Biblioteka Sądowa)
Bibliografia na stronach 317-331.
Książka omawia problemy psychologiczne pojawiajace się w związku z podwójnym kryzysem w rodzinie: rozstaniem rodziców i rywalizacji o uregulowanie na drodze prawnej kwestii związanych z udziałem w wychowaniu dzieci. Autorka przedstawia między innymi własne badania dotyczące dyspozycji psychicznych, które mają istotne znaczenie dla kompetencji wychowawczych rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 219-227.
Monografia odwołuje się do różnych definicji kultury i kompetencji z nią związanych. Celem autorów jest poprawa reprezentatywności pomiaru kompetencji kulturowych nauczycieli, studentów i uczniów. Praca zawiera refleksję nad nową sytuacją cywilizacyjną i kulturową, która wymaga wsparcia tradycyjnych rodzajów uczestnictwa w kulturze oraz dążenia do modelu edukacyjnego uwzględniającego możliwości budowania nowej kultury edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [248]-263.
Autorka zarówno bada powiązania współczesnych podejść z tradycją polskiej pedagogiki społecznej, jak i śledzi związki między teorią i praktyką społeczną w tym obszarze. Stawia pytania o wartość edukacji w działaniu i doświadczeniu społecznym. Przekonuje, że aktywność, troska o drugiego człowieka i odpowiedzialność społeczna są ważnym atrybutem wychowania społecznego i jego odpowiedzią na potrzeby dostrzegane w otoczeniu. Pedagog, rozumiejąc lepiej te zjawiska i procesy, ma możliwość kształtowania wielu obszarów ich wpływu. Może także wprowadzać do działań społecznych refleksję społeczno-wychowawczą na temat wartości życia i pracy dla innych. W tych nowych relacjach tworzy się ważna przestrzeń wychowawczego dialogu. Praca wpisuje się w dynamiczny nurt debaty, zapoczątkowany w latach 90. XX wieku, nad tożsamością współczesnej pedagogiki społecznej w warunkach transformacji ustrojowej, ekonomicznej, społeczno-kulturowej oraz jej wizji prospektywnej w kontekście wielowymiarowej, dynamicznej i permanentnej zmiany typowej dla świata przyszłości. Adresatami tej publikacji są pedagodzy, studenci uczelni pedagogicznych, politycy społeczni, praktycy, działacze społeczni, liderzy, animatorzy oraz uczestnicy form edukacji ustawicznej w zakresie pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61392 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51007 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 361)
Bibliografia na stronach 369-396.
Przedmiotem książki "Związki intymne młodzieży : studium teoretyczno-empiryczne" są różne aspekty funkcjonowania współczesnych nastolatków w relacjach miłosnych i seksualnych. Pojawienie się silnego zainteresowania potencjalnymi intymnymi partnerami i rosnąca w siłę potrzeba seksualna są niezwykle charakterystyczne dla okresu dojrzewania i motywują nastolatków do flirtowania, randkowania, rozmów o miłości i seksualności z rówieśnikami, bardzo silnie angażując ich zarówno behawioralnie, jak i emocjonalnie oraz poznawczo. Dziwi więc fakt, że związki romantyczne młodzieży nie doczekały się dotąd takiej uwagi naukowców jak związki intymne osób dorosłych. Mimo że większość obecnych ustaleń wskazuje, że romantyczne związki adolescentów mają duże znaczenie dla ich dalszego życia, to dotychczas znaczenie problematyki nastoletniej miłości dostrzegali raczej autorzy książek i scenarzyści filmowi niż badacze. Niniejsza książka ma na celu zapełnić tę lukę. Składa się z czternastu rozdziałów, z których pierwszych sześć poświęconych jest analizom o charakterze teoretycznym i diagnostycznym, a kolejne poświęcone są opisowi założeń metodologicznych oraz analizie i interpretacji wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Społeczna)
Bibliografia na stronach 163-184.
Praca z obszaru socjologii wychowania. Przedmiotem analizy jest edukacja młodzieży w Polsce i wpływ kształcenia szkolnego na kształtowanie się tożsamości młodych ludzi. Autorka porusza kwestie metodologiczne i teoretyczne oraz omawia własne badania empiryczne, prowadzone od 2004 do 2017 roku w grupie osiemnastolatków (urodzonych w 1985 i w 1998 roku).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1235) 1161)
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko idące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze. Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów aktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na zmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak i kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych błędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym. Koncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej czy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży - takie uczenie się przez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej poza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści szkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca zdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku. (z wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-280.
Tematem monografii jest funkcjonowanie dziecka w rodzinie i poza nią w społecznej i kulturowej przestrzeni. Książka stanowi studium porównawcze osadzone zarówno w teorii jak i praktyce badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-274.
Monografia poświęcona podmiotowości w pracy asystentów rodziny, zawiera ujęcie teoretyczne oraz część badawczą. Autorka omawia między innymi doświadczanie podmiotowości przez asystentów rodziny jako bycie samoświadomym, jako określanie własnych granic, jako bycie sprawczym czy podmiotowość rodziny w procesie pomagania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 125-130.
„To pierwsza tak opracowana książka z zakresu wczesnej edukacji matematycznej. Zaprezentowane badania są rezultatem współpracy środowiska akademickiego i placówki oświatowej. Badania w działaniu Autorka skupiła wokół medium, jakim jest książka obrazkowa - ona bowiem stała się swoistym terapeutą, regulatorem emocji i kontaktów społecznych, pośrednikiem i transmiterem wiedzy, jak też wyzwalaczem ekspresji twórczej. Publikację rekomenduję zarówno nauczycielom praktykom o dużym stażu praktycznym, jak i młodym nauczycielom, studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej poszukującym nowych skutecznych rozwiązań w edukacji małego dziecka. To doskonale napisana książka, którą czyta się lekko, gdyż materiał jest dobrze przemyślany i ułożony logicznie. Cennym jest również swoisty dialog, swoista narracja ułatwiająca odbiór tej książki. Gorąco polecam publikację wszystkim poszukującym”. (dr hab. Irena Polewczyk)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77407 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej