Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(178)
Forma i typ
Książki
(171)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(11)
Audiobooki
(6)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poradnik
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(187)
wypożyczone
(24)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(4)
W32 (Solidarności 90)
(12)
W51 (Bielskiego 3)
(6)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(20)
BD21 (Solidarności 90)
(7)
BD25 (Żytnia 64)
(11)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(12)
BD46 (Chłodna 11)
(27)
Odolanka (Ordona 12F)
(10)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(99)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(11)
Okuniewski Juliusz
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(7)
Barańska Małgorzata
(6)
Częścik Józef (1955- )
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Naprawa Renata
(5)
Częścik Anna
(4)
Gąsieniec Stefan
(4)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Deliński Cezariusz
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagogika specjalna)
(3)
Mikita Anna
(3)
Pelc Maria (ilustracja)
(3)
Pisula Ewa
(3)
Półtorak Agata
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Brodowska Joanna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Green Shannon
(2)
Greenberg Leslie S
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Klaman Tomasz
(2)
Kołodziejska Dorota
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Melillo Robert
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Stockinger Tomasz (1955- )
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Szczepańska Krystyna (filologia polska)
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wasylik Magda
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Zakrzewska Izabela
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Andrews June
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Borzobohata-Sawicka Maria
(1)
Burniewicz Józef (1946- )
(1)
Celińska-Nieckarz Sylwia
(1)
Councill Tracy
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dawczak Beata. Szkoła poprawnej wymowy (pol.)
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Decker-Voigt Hans-Helmut
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drzał Elwira
(1)
Dubin Nick
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elliott Gill
(1)
Evans Craig R
(1)
Fiedorowicz Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(175)
Język
polski
(167)
Odbiorca
Rodzice
(15)
Nauczyciele
(14)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(8)
Szkoły podstawowe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
0-5 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
9-13 lat
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Cudzoziemcy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Lekarze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Dziecko
(26)
Mowa
(15)
Dziecko autystyczne
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Logopedia
(10)
Autyzm
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Spostrzeganie
(5)
Uczucia
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapia
(4)
Uczenie się
(4)
Arteterapia
(3)
Biblioterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Myślenie
(3)
Nauczanie
(3)
Neuropsychologia
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Trening umysłu
(3)
Zmysły
(3)
Afazja
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia - badanie - metody
(2)
Dysleksja i dysgrafia - zapobieganie
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - wychowanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Mowa niewyraźna
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Pisanie - korekcja - metody
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres zawodowy
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zachowanie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja - diagnostyka
(1)
Afazja - leczenie
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Asertywność
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm - diagnostyka - pediatria
(1)
Behawioryzm
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie - psychologia
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opracowanie
(7)
Poradniki
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(6)
Piosenka dziecięca polska
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Audiobooki
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki mówione
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Zagadki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(3)
178 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Hasło UKD: Język polski-ortografia
Obszerne i przejrzyste opracowanie polskiej interpunkcji opatrzone wieloma przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasło UKD: Literatura młodzieżowa polska Szkice polskie
Opowieści detektywistyczne i eseje o literaturze dla młodzieży. Rozważania teoretyczno-literackie dla ambitnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 427-430.
Książka jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-249.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Bibliografia na stronach 227-231 i bibliografie przy rozdziałach.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63037 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 207-212.
Publikacja onawia zagadnienia związane z podstawami neurofizjologicznymi oraz integracją sensoryczną w rozwoju dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 201-202.
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania:jak rozpoznać typowe objawy ADHD;jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole; jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 109.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczy­cielami autorki poradnika – psycholożki specjalizujące się w diagnozie i terapii dzieci oraz młodzieży z zaburzeniami rozwojowymi – opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą osobom dotkniętym tym zaburzeniem w sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej