Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(62)
Forma i typ
Książki
(62)
Publikacje fachowe
(46)
Publikacje naukowe
(24)
Poradniki i przewodniki
(14)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(9)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(2)
W32 (Solidarności 90)
(10)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
W73 (Żytnia 64)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(54)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Autor
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Andruszko Robert
(4)
Ambroziak Konrad
(3)
Barlow David H
(3)
Cioch Agnieszka
(3)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Gomola Aleksander (1963- )
(3)
Hofmann Stefan G
(3)
Kennedy Sarah M
(3)
Porges Stephen W
(3)
Sherman Jamie A
(3)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Bentley Kate H
(2)
Bilek Emily L
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bollas Christopher
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Hayes Steven C
(2)
Klecka Małgorzata
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(2)
Popiel Agnieszka
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Arden John Boghosian
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Balfour Andrew
(1)
Baszak-Radomańska Ewa Katarzyna
(1)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(1)
Beck Judith S
(1)
Bieniewicz-Wolak Magdalena
(1)
Bollas Sacha
(1)
Budzińska Anna
(1)
Buszman Agata
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Bąk Ewa (psycholog)
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chrzan-Dętkoś Magdalena
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Clulow Christopher F. (1946- )
(1)
Cobham Vanessa
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Czownicka Anna (1957- )
(1)
Dana Deb
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Eifert Georg H. (1952- )
(1)
Fava Giovanni Andrea (1952- )
(1)
Forsyth John P
(1)
Freeman Arthur (1942- )
(1)
Freeman Sharon Morgillo
(1)
Gabbard Glen O. (1949- )
(1)
Gapys Katarzyna
(1)
Gilson Mark
(1)
Gmitrowicz Agnieszka Justyna (1953- )
(1)
Graaf Peter
(1)
Grzegorzewska Iwona (psychologia)
(1)
Gębka Artur
(1)
Harris Russ (1962- )
(1)
Heath Gillian
(1)
Hellinger Bert (1925-2019)
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Jakima Sławomir
(1)
Janas-Kozik Małgorzata
(1)
Jobes David A
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kaczorowska-Korzniakow Magdalena
(1)
Kaduson Heidi
(1)
Kampert Wiesława
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kruszyńska-Mąka Marta
(1)
Leahy Robert L
(1)
Lew-Starowicz Zbigniew (1943- )
(1)
Linehan Marsha
(1)
Loose Christof
(1)
Lorscheid David N
(1)
Louis John Philip (1963- )
(1)
Louis Karen McDonald (1962- )
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Lynch Christopher (1965- )
(1)
Lyneham Heidi
(1)
Magryta-Wojda Iwa
(1)
Mańkowska Joanna
(1)
Milewski Rafał
(1)
Miller Kelli
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(52)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(5)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Dzieci
(10047)
6-8 lat
(6480)
0-5 lat
(4780)
9-13 lat
(4399)
Młodzież
(3692)
Psychoterapeuci
(62)
14-17 lat
(3205)
Szkoły wyższe
(726)
Dorośli
(395)
Rodzice
(353)
18+
(322)
Studenci
(196)
Prawnicy
(192)
Adwokaci
(184)
Radcy prawni
(175)
Sędziowie
(175)
Menedżerowie
(163)
Szkoły podstawowe
(135)
Nauczyciele
(129)
Szkoły średnie
(121)
Przedsiębiorcy
(116)
A2 (poziom biegłości językowej)
(111)
Urzędnicy
(98)
B1 (poziom biegłości językowej)
(96)
A1 (poziom biegłości językowej)
(91)
Pracownicy naukowi
(85)
Aplikanci
(82)
Lekarze
(78)
Prokuratorzy
(65)
Psycholodzy
(63)
B2 (poziom biegłości językowej)
(62)
Programiści
(57)
Poziom podstawowy
(54)
Informatycy
(49)
A2 poziom biegłości językowej
(45)
Księgowi
(44)
Pedagodzy
(42)
Specjaliści ds. kadr
(40)
Doradcy podatkowi
(38)
A1 poziom biegłości językowej
(36)
B1 poziom biegłości językowej
(36)
Notariusze
(36)
Psychiatrzy
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(32)
Cudzoziemcy
(31)
C1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Specjaliści ds. marketingu
(30)
Kobieta
(28)
Ekonomiści
(27)
Pracownicy samorządowi
(27)
Licea
(26)
Pracodawcy
(25)
Policjanci
(23)
Komornicy sądowi
(21)
Logopedzi
(21)
Analitycy ekonomiczni
(20)
Klasa 8.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkoły ponadpodstawowe
(17)
Analitycy danych
(16)
Fizjoterapeuci
(16)
Klasa 7.
(16)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Klasa 1.
(15)
Lekarze rodzinni
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Architekci
(14)
C2 (poziom biegłości językowej)
(14)
A0 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 6.
(13)
Politycy
(13)
Technikum
(13)
Uczniowie
(13)
Dziennikarze
(12)
Pracownicy banków
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Klasa 3.
(11)
Kosmetolodzy
(11)
Przedszkola
(11)
Zawody medyczne
(11)
Dermatolodzy
(10)
Farmaceuci
(10)
Handlowcy
(10)
Klasa 2.
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Doktoranci
(9)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Poziom rozszerzony
(9)
Psycholodzy kliniczni
(9)
Rzecznicy patentowi
(9)
Mediatorzy
(8)
Neurolodzy
(8)
Seksuolodzy
(8)
Biegli rewidenci
(7)
Deweloperzy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(22)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(18)
Dzieci
(12)
Młodzież
(8)
Diagnoza psychologiczna
(6)
Lęk
(6)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Mindfulness
(4)
Przezwyciężanie lęku
(4)
Psychoanaliza
(4)
Terapia par i małżeństw
(4)
Terapia transdiagnostyczna
(4)
Uczucia
(4)
Autonomiczny układ nerwowy
(3)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(3)
Teoria poliwagalna
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Terapia schematów
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Analityczna psychoterapia grupowa
(2)
Diagnostyka medyczna
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Martwienie się
(2)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(2)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(2)
Przywiązanie (psychologia)
(2)
Psychoprofilaktyka
(2)
Regulacja emocji
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Samokontrola
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia psychodynamiczna
(2)
Trauma
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Zaburzenia psychiczne
(2)
Zaburzenia seksualne
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Agresywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bateson, Gregory (1904-1980)
(1)
Ból
(1)
Choroby ginekologiczne
(1)
Choroby męskich narządów płciowych
(1)
Depresja poporodowa
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dyspareunia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Epigenetyka
(1)
Erickson, Milton H. (1901-1980)
(1)
Erotomania
(1)
Freud, Sigmund (1856-1939)
(1)
Halucynacje
(1)
Humor
(1)
Instytut Analizy Grupowej "Rasztów"
(1)
Interpretacja snów
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja terapeutyczna
(1)
Kontakty z dzieckiem
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kultura popularna
(1)
Leczenie
(1)
Macierzyństwo
(1)
Miłość
(1)
Nastolatki
(1)
Nerw błędny
(1)
Neurobiologia
(1)
Nieświadomość
(1)
Osobowość prawna
(1)
Osoby z depresją
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pamięć
(1)
Pedofilia
(1)
Perls, Frederick S. (1893-1970)
(1)
Pewność siebie
(1)
Poczucie bezpieczeństwa
(1)
Poczucie winy
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Pomaganie
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo rodzinne
(1)
Poradnictwo seksuologiczne
(1)
Postępowanie cywilne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Prawo medyczne
(1)
Prawo rodzinne
(1)
Problemy małżeńskie
(1)
Profilaktyka samobójstw
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Przestępcy seksualni
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Podręcznik
(27)
Poradnik
(16)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Protokoły
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(60)
Medycyna i zdrowie
(23)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia, netografia na stronach 351-368. Indeks.
John B. Arden, odwołując się do różnych dyscyplin badawczych – od genetyki i epigenetyki po teorię przywiązania, psychologię rozwojową i psychoimmunologię – pokazuje wzajemne zależności między umysłem, mózgiem a genami. Udowadnia, że konkretne doświadczenia oraz reakcje na nie zmieniają strukturę mózgu, układ odpornościowy, a nawet wpływają na ekspresję genów. Stany zapalne, jak również zaburzenia immunologiczne są związane z zaburzeniami lękowymi i depresją. Mikroflora bakteryjna i sposób odżywiania wpływają na kondycję psychiczną, a pozytywne relacje społeczne – na neuroplastyczność mózgu. Autor książki nie tylko wprowadza do zagadnień psychoneuroimmunologii i epigenetyki, ale również łączy te dziedziny z neurobiologią dynamiki emocjonalnej, interpersonalnej i poznawczej. Scalając uważność z różnymi podejściami terapeutycznymi, proponuje rewolucyjną, zintegrowaną wizję psychoterapii. Arden zaprasza do holistycznego spojrzenia na człowieka, a także do refleksji nad czynnikami wpływającymi na zdrowie ludzi w ciągu całego życia i z pokolenia na pokolenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69803 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach. Indeksy.
Terapia schematów stworzona przez doktora Jeffreya E. Younga to nowatorskie podejście terapeutyczne wywodzące się z tradycyjnego nurtu poznawczo-behawioralnego. Łączy aspekty terapii poznawczo-behawioralnej z innymi modelami terapeutycznymi, między innymi z teorią przywiązania, z koncepcją psychodynamiczną oraz z modelami terapeutycznymi skoncentrowanymi na emocjach. Celem terapii schematów jest pomoc pacjentom w rozpoznaniu ich podstawowych potrzeb emocjonalnych i wskazanie, jak mogą je zaspokoić. Terapia ta znajduje zastosowanie szczególnie w przypadku pacjentów z długotrwałymi, utrwalonymi problemami emocjonalnymi, także z zaburzeniami osobowości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Dla lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów oraz dla osób uzależnionych.
Bibliografia na stronach 246-249.
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 403-408. Indeks.
Ucząc zasadniczych umiejętności, książka ta pokazuje, jak zaangażować pacjenta w proces terapii, opracować staranną konceptualizację przypadku, zaplanować leczenie i ustrukturyzować sesje. Nowe rozdziały zamieszczone w drugim wydaniu zawierają wskazówki do przeprowadzenia diagnozy i wdrożenia aktywizacji behawioralnej. Wyjaśniono w nim kluczowe techniki terapeutyczne, w tym sposoby rozpoznawania, weryfikowania i podważania myśli automatycznych, modyfikowania podstawowych założeń i przekonań kluczowych oraz przeprowadzania interwencji behawioralnych i ukierunkowanych na doświadczanie. Przedstawiono także wskazówki dotyczące radzenia sobie z trudnościami i zapobiegania nawrotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapii Indywidualnej)
Dla studentów psychoanalizy i psychoanalityków.
Bibliografia na stronach 263-264. Indeks.
Christopher Bollas posługuje się analizą prawdziwego materiału z praktyki klinicznej, by rzucić światło na teorię psychoanalizy, która stawia na pierwszym miejscu ludzki impuls do zadawania pytań. Impuls ten, w różnych postaciach, kieruje nami przez całe życie; Niekończące się pytanie ilustruje sposób, w jaki metoda swobodnych skojarzeń Freuda przynosi odpowiedzi zarówno pacjentowi, jak i analitykowi, odpowiedzi, z których wynikają kolejne pytania i kolejne odpowiedzi, wzajemnie na siebie oddziałujące. Zapisom prawdziwych sesji analitycznych towarzyszą równoległe komentarze, które uwypuklają kluczowe aspekty metody swobodnych skojarzeń w praktyce. Zapisy te opatrzone są dalej omówieniem samych przypadków, a także szerszym odniesieniem teoretycznym, w którym akcent jest położony na Freudowską teorię logiki sekwencji: jak przekonuje Bollas, ucząc się słuchać tej logiki swobodnych skojarzeń, możemy odkryć bogatszy i bardziej złożony głos nieświadomości, niż polegając wyłącznie na Freudowskiej teorii wypartych myśli. W elokwentny i przekonujący sposób Christopher Bollas pokazuje, że pobudzanie do dalszego stawiania pytań często przynosi procesowi analitycznemu więcej korzyści niż robienie pochopnych interpretacji. Jednak niezależnie od tego, jak bardzo fascynujący przebieg przyjmuje czasem sesja, ani pacjent, ani analityk nie mogą zatrzymać procesu samonapędzającego się popędu do stawiania pytań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Terapii Indywidualnej)
Bibliografia na stronie 167. Indeks.
Autor zajmujący się na co dzień leczeniem ludzi na skraju załamania psychicznego, przedstawia nowy i odważny paradygmat kliniczny. Sugeruje, że nieświadomym celem załamania jest zwrócenie się self do innego po przekształcające rozumienie; po to, by jego podstawowe cierpienie mogło zostać odpowiednio przyjęte i zrozumiane. Dostrzeżone we właściwym momencie, załamanie może być przełomem. Jest to sytuacja przepełniona najgłębszym osobistym znaczeniem, wymaga jednak wnikliwego zrozumienia, by mógł się zrealizować jej przekształcający potencjał. Christopher Bollas uważa, że hospitalizacja, intensywne leczenie farmakologiczne oraz terapia poznawczo-behawioralna (CBT)/terapia dialektyczno-behawioralna (DBT) zaprzepaszczają tę szansę. Jego zdaniem wielu pacjentów powinno zamiast tego dostać możliwość skorzystania z rozszerzonej, intensywnej psychoanalizy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem : praktyczny poradnik dla terapeutów i rodziców / Anna Budzińska. - Wydanie pierwsze 2020 rok. - Sopot : GWP, 2022. - 279 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 276-279.
Autorka, specjalistka z wieloletnim doświadczeniem, szczegółowo omawia praktyczne kwestie związane z kolejnymi etapami terapii. Wyjaśnia, jak stworzyć zindywidualizowany system motywacyjny, jakie techniki terapeutyczne najlepiej stosować, jak ocenić i rozwijać sfery deficytowe oraz jakie programy wprowadzać, w miarę jak dziecko robi postępy. Wskazuje konkretne metody radzenia sobie z zachowaniami utrudniającymi naukę i codzienne funkcjonowanie. Podkreśla również wagę odpowiedniej organizacji przestrzeni terapeutycznej i zaangażowania rodziców w proces terapii, tak aby stał się stylem życia rodziny. Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice - tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej „Kwadrans dla terapii”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pod powierzchnią : emocjonalne wyzwania macierzyństwa / Magdalena Chrzan-Dętkoś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2023. - 233, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 209-[234].
Książka Magdaleny Chrzan-Dętkoś stanowi bardzo ciekawą, naukowo udokumentowaną, prezentację najnowszych badań (w tym własnych) oraz klinicznych studiów przypadków kobiet z depresją poporodową. To rzetelne kompendium będzie drogowskazem w diagnozowaniu i pomocy psychologicznej, a także w profilaktyce i poradnictwie rodzinnym. (dr hab. Bernadetta Izydorczyk)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 229-236. Spis dzieł sztuki na stronach 237-238.
Autor wprowadza Czytelnika w koncepcję narracyjnej terapii więzi i możliwości jej zastosowania w pracy z parą. Opis kolejnych etapów psychoterapii dr Szymon Chrząstowski wspiera zwięzłym studium pracy z parą. Obficie korzysta przy tym z tekstów kultury i dzieł sztuki, czyniąc lekturę fascynującą przygodą. Niech jednak nie zwiedzie Czytelnika lekkość tekstu. W tej przystępnej formie Autor mówi bowiem o rzeczach poważnych - o tym, jak można pomóc parom, które przeżywają kryzys w swoim związku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 314-368. Indeks.
Zaburzenie osobowości borderline ma bardzo różne oblicza, które określa się mianem obrazu klinicznego tego zaburzenia. Jednakowoż każda jego postać przykuwa uwagę i jest źródłem cierpienia młodego człowieka i jego najbliższych z powodu niestabilności relacji społecznych, labilności emocjonalnej, trudności w określeniu własnej tożsamości i różnych zaburzeń zachowania, w tym tendencji do samouszkodzeń i podejmowania zachowań samobójczych. (?) Mamy nadzieję, że lektura pozwoli na lepsze zrozumienie tych młodych ludzi, którzy cierpią psychicznie, ponieważ nieustająco i permanentnie obawiają się odrzucenia, wybuchają gwałtownym gniewem i nie potrafią go kontrolować w sytuacjach niewielkich frustracji, doświadczają skrajnie intensywnych wahań nastroju, samookaleczają się, wykazują skłonność do niebezpiecznych zachowań ryzykownych i mają problemy w utrzymaniu bardziej trwałych relacji interpersonalnych, których tak bardzo potrzebują." - Lidia Cierpiałkowska, Iwona Grzegorzewska, ze Wstępu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73835 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 273-287. Indeks.
Uniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej. Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany. Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 75335 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 273-289.
George H. Eifert i John P. Forsyth opracowali pierwszy kompleksowy podręcznik dla terapeutów, w którym dostosowali założenia teoretyczne i praktyki terapeutyczne ACT do terapii zaburzeń lękowych. Autorzy tłumaczą krok po kroku, sesja po sesji – w sposób systematyczny i niezwykle merytoryczny – na czym w praktyce polega rezygnacja z prób kontrolowania stanów wewnętrznych oraz skupienie się na kierunkach wyznaczanych przez wartości oraz celach życiowych, a następnie – przywołując dziesiątki konkretnych przykładów z praktyki klinicznej oraz powołując się na najnowsze publikacje naukowe i badania kliniczne – wyjaśniają, jak założenia ACT można wykorzystać w pracy z pacjentami zmagającymi się ze stanami lękowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77440 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Terapia dobrostanu psychicznego to innowacyjna strategia monitorowania dobrostanu psychicznego, której pacjent uczy się stopniowo, rozwijając ją etapami. Autor wzbogacił publikację, dzieląc się anegdotami z przebiegu własnej praktyki zawodowej, co jest szczególnie interesujące dla specjalistów z dziedziny psychologii i psychiatrii. Książka została napisana przystępnym językiem i przejrzyście, co sprawia, że jej lektura jest cenna także dla doradców, wychowawców oraz rodziny i przyjaciół pacjentów, a także samych pacjentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychoterapia psychodynamiczna pozwala zrozumieć głęboko zakorzenione przekonania i motywacje, uczy rozpoznawania i regulowania emocji oraz pomaga zauważyć wpływ traumatycznych doświadczeń na teraźniejszość. Glen O. Gabbard w swoim podręczniku w przystępny sposób wyjaśnia założenia tego podejścia, tłumaczy podstawowe pojęcia oraz prezentuje kolejne etapy pracy. Ponadto wskazuje, że terapia długoterminowa pozwala na wnikliwą analizę problemów pacjenta, wspólne poszukiwanie ich przyczyn i wypracowanie skutecznych rozwiązań. Autor przedstawia wyniki najnowszych badań klinicznych, ukazuje zmiany w tym nurcie spowodowane między innymi przez rozwój neurobiologii i wszechobecność nowych mediów. Wyjaśnia współczesne rozumienie zagadnień, takich jak ocena stanu pacjenta, rozpoczęcie i zakończenie terapii czy przeniesienie i przeciwprzeniesienie. Zaprezentowane na konkretnych przykładach metody i techniki umożliwiają poznanie procesu terapeutycznego w praktyce. Opis wzbogacono o starannie przygotowane nagrania wideo, które pozwolą zrozumieć zastosowanie proponowanych rozwiązań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76065 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej