Madaj Karol
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(14)
Forma i typ
Gry i zabawki
(14)
Dostępność
dostępne
(11)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD13 (Staszica 5a)
(12)
Czytelnia BD13 (Staszica 5a)
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Drewnowski Jacek (1974- )
(693)
Kowalska Dorota
(664)
Madaj Karol
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(558)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(503)
Kochanowski Jan
(469)
Braiter Paulina (1968- )
(391)
King Stephen (1947- )
(363)
Birek Wojciech (1961- )
(352)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(352)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(343)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(325)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(296)
Goscinny René (1926-1977)
(294)
Popławska Anna (literatura)
(293)
Fabianowska Małgorzata
(290)
Zimnicka Iwona (1963- )
(280)
Roberts Nora (1950- )
(276)
Dybała Paweł (1981- )
(273)
Sidorkiewicz Tomasz
(271)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Mortka Marcin (1976- )
(257)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(255)
Steel Danielle (1948- )
(252)
Starosta Marek (tłumacz)
(248)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Shakespeare William (1564-1616)
(240)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(236)
Szulc Andrzej
(236)
Beaumont Émilie (1948- )
(234)
Leśmian Bolesław
(234)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Krasicki Ignacy
(229)
Pratchett Terry (1948-2015)
(225)
Siemianowski Roch (1950- )
(223)
Ochab Janusz (1971- )
(222)
Syty Jakub (1982- )
(222)
Gawryluk Barbara (1957- )
(220)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(218)
Mazan Maciejka
(215)
Ludwikowska Jolanta
(211)
Jakuszewski Michał
(206)
Coben Harlan (1962- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Prus Bolesław (1847-1912)
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mróz Remigiusz (1987- )
(198)
Oklejak Marianna (1981- )
(198)
Stanecka Zofia (1972- )
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(191)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(191)
Kane Bob (1915-1998)
(189)
Domańska Joanna
(186)
Finger Bill (1914-1974)
(186)
Strzałkowska Małgorzata
(186)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(185)
Rzehak Wojciech (1967- )
(184)
Dwornik Karolina
(182)
Van Hamme Jean (1939- )
(179)
Lipski Robert P. (1967- )
(176)
Sparks Nicholas (1965- )
(176)
Siegel Jerry (1914-1996)
(175)
Ławnicki Lucjan
(175)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(174)
Widmark Martin (1961- )
(174)
Grisham John (1955- )
(173)
Shuster Joseph Joe (1914-1992)
(173)
Astley Neville
(170)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(170)
Nesbø Jo (1960- )
(168)
Baker Mark (1959- )
(167)
Gerritsen Tess (1953- )
(167)
Hopkins Andy
(167)
Nesme Alexis
(167)
Potter Joc
(167)
Cieślik Donata
(166)
Dobrzańska Anna
(166)
Child Lee (1954- )
(165)
Kraśko Jan (1954- )
(162)
Jax Joanna (1969- )
(161)
Jachowicz Stanisław
(159)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(159)
Skalska Katarzyna
(159)
Supeł Barbara
(159)
Głowińska Anita
(158)
Skowrońska Emilia
(158)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(157)
Lem Stanisław (1921-2006)
(157)
Siewior-Kuś Alina
(157)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(155)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(155)
Broniek Dominik
(152)
Rok wydania
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(14)
Język
polski
(14)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Gry planszowe
(12)
II wojna światowa (1939-1945)
(1)
Kampania wrześniowa (1939)
(1)
Lotnictwo wojskowe
(1)
Wojna lotnicza
(1)
Gatunek
Gry planszowe
(2)
14 wyników Filtruj
Gra planszowa
W koszyku
Miś Wojtek / pomysł Aleksandra i Magdalena Gąsiorek ; mechanika Karol Madaj ; opracowanie tekstu historycznego Anna Klimowicz ; opracowanie zasad gry Łukasz M. Pogoda ; ilustracje Dominika Kiszkiel ; Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2017. - 1 gra (1 plansza, 104 karty misia, 96 kart jedzenia, zabawy, oznak i flag, 8 portretów, 6 kart miast, 55 kart podróżowania, 6 kart tęczowych z misiem idącym pieszo, 5 drewnianych misiów) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 25x37x6 cm + instrukcja (32 ; 32 strony : ilustracje ; 21 cm).
6+
GRA PLANSZOWA. Gracze podążają z misiem Wojtkiem śladami 2. Korpusu Polskiego ze Związku Sowieckiego do Szkocji, przez Iran, Palestynę, Egipt i Włochy. Po drodze zbierają pamiątki związane z losami żołnierzy i słynnego niedźwiedzia. Polacy kupili małego misia od przygodnie spotkanego irańskiego chłopca. Wojtek przeszedł z nimi cały szlak bojowy. Dzielił ich dole i niedole, radości i smutki, dając im wiele okazji do uśmiechu i pomagając w potrzebie. Pilnował wyposażenia, a w czasie słynnej bitwy o Monte Cassino donosił żołnierzom amunicję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
303 / autorzy gry Tomasz Ginter, Karol Madaj ; współpraca Paweł Rokicki ; konsultacja naukowa Władysław Bułhak. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2016. - 1 gra (1 plansza, 12 żetonów z samolotami, 3 kości strzału, 12 znaczników strzału, 1 wskaźnik zużycia paliwa) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 15x23x4 cm + instrukcja (30 ; 30 stron : ilustracje ; 21 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Wojenna gra planszowa dla dwóch osób. Jeden z graczy dowodzi lotnictwem alianckim broniącym Wielkiej Brytanii, a drugi atakuje niemieckim Luftwaffe. Każdy z graczy dysponuje sześcioma różnymi samolotami i używając specjalnych kości, prowadzi podniebne pojedynki. Zadaniem lotnictwa trzeciej Rzeszy jest zbombardowanie Londynu, a celem RAF zestrzelenie bombowca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (2 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
111 / autorzy gry Karol Madaj, Tomasz Ginter. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej, © 2018. - 1 gra (1 plansza, 9 dwustronnych żetonów z samolotami, 1 żeton polskiej artylerii przeciwlotniczej, 3 żetony maskujące, 4 żetony chmur, 3 kości strzału, 1 wskaźnik zużycia paliwa, 10 znaczników strzału ) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 15x23x5 cm + instrukcja (30 stron : bilustracje ; 20 cm).
Wiek: 10+.
GRA PLANSZOWA. 111 jest planszową grą historyczną przeznaczoną dla dwóch osób. Jej akcja rozgrywa się we wrześniu 1939 r. i odtwarza walkę w obronie polskiego nieba, jaką toczyła m.in. 111 eskadra myśliwska. Niemieckie Luftwaffe atakuje stolicę Polski – Warszawę. Zadaniem lotnictwa polskiego jest strącenie niemieckich bombowców zanim dotrą nad miasto. Z pomocą Polakom przychodzi artyleria przeciwlotnicza i ukryte przed wzrokiem Niemców lotniska polowe. Również chmury mogą wprowadzić wiele emocji podczas powietrznych pojedynków. W rocznicę 1 września 1939 roku polscy piloci, latający w barwach 111 eskadry myśliwskiej, rozpoczęli walkę w słynnym Dywizjonie 303. To właśnie oni zadecydowali o alianckim zwycięstwie w Bitwie o Anglię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Handuł : kupcy z Wilamowic / autorzy gry Karol Madaj, Jan Madejski ; ilustracje Hubert Spala, Maciej Sprzęgaj, Jan Madejski ; opracowanie historyczno-językowe Tymoteusz Król. - [Warszawa] : Stwarzyszenie Pracownia Etnograficzna, [2017]. - 1 gra (1 plansza, 27 kart targowiska, 27 kart sklepu, 20 kart ratusza, 23 karty transportu, 26 kart zamówień, 6 kart startowych, 22 pionki, 50 monet, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik czasu) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku27x27x7 cm + instrukcja (12 stron : ilustracje ; 23 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Gra o kulturze i historii Wilamowic – miasteczka położonego między Bielskiem-Białą a Oświęcimiem, w którym używany jest jeden z najbardziej zagrożonych języków Europy – wymysiöeryś. Jest rok 1858. Gracze wcielają się kupców, których zadaniem jest przejąć dziedzictwo przodków, rozwinąć handel i sprawić, by wilamowskie towary dostępne były od Konstantynopol, przez Wiedeń do Hamburga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Kolejka : gra planszowa / Karol Madaj ; opracowanie merytoryczne Andrzej Zawistowski ; Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2013. - 1 gra (1 plansza do gry, 1 plansza z samochodami dostawczymi, 30 pionków, 50 kart kolejki, 5 kart listy zakupów, 60 kart towarów, 15 kart dostawy towarów, 5 kart pomocy gracza, 1 znacznik gracza rozpoczynającego, 1 znacznik przekupki) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 25x37x6 cm + instrukcja (39, [1] strona : ilustracje ; 20 cm).
12+
GRA PLANSZOWA. Gra ukazuje realia, w jakich przyszło przez lata żyć Polakom i przypomina, do czego, między innymi, doprowadził narzucony im komunizm. Gracze otrzymują listę zakupów. Ich realizacja w komunistycznej Polsce wcale nie była łatwa. Sklepy są puste, dostawy rzadkie i niewystarczające. Gospodarka centralnie planowana wymaga od klientów myślenia strategicznego. Gracze muszą umiejętnie rozstawić członków swojej rodziny w kolejkach, uważać na spekulantów. Mocne łokcie i znajomość realiów komunistycznej gospodarki pozwolą im skompletować listę towarów pierwszej potrzeby.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GP (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ogonek : dodatek do "Kolejki" / Karol Madaj ; opracowanie merytoryczne Andrzej Zawistowski ; Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, copyright 2014. - 1 gra (5 pionków, 10 kart kolejki, 10 kart towarów, 5 kart dostawy towarów, 1 karta pomocy gracza, 1 karta listy zakupów) : karton, tektura, kolor ; w kopercie 23x32 cm + instrukcja (18 stron : ilustracje ; 24 cm).
12+
GRA PLANSZOWA. Dodatek do gry "Kolejka". Gra ukazuje realia, w jakich przyszło przez lata żyć Polakom i przypomina, do czego, między innymi, doprowadził narzucony im komunizm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
4+
GRA PLANSZOWA. Gra w prosty sposób zapoznaje dzieci z polskimi symbolami narodowymi: flaga, herbem i słowami hymnu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Reglamentacja : gra na kartki / Karol Madaj ; opracowanie merytoryczne Andrzej Zawistowski ; konsulatacja Jan Oleński ; Instytut Pamięci Narodowej Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2014. - 1 gra (1 plansza, 35 kartek, 6 kart zapowiedzianych wizyt, 6 figurek, 5 domków, 1 bączek, 1 kostka) : karton, tektura, drewno, kolor ; w pudełku 12x19x5 cm + instrukcja (21, [3] strony : ilustracje ; 11x18 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Kolejna gra twórców popularnej „Kolejki”. Jej zadaniem jest przybliżenie graczom realiów życia w czasach reglamentacji kartkowej. Zadaniem graczy jest wymienianie się kartkami na mięso, cukier, masło i inne produkty z innymi osobami stojącymi w kolejce, tak, by po podejściu do lady można było kupić wszystkie potrzebne artykuły. Do gry dołączono krótkie opracowanie historyczne, by starszym przypomnieć, a młodszych zapoznać z "urokami PRL-owskiego dobrobytu".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Znaj znak : gra edukacyjna / projekt gry Karol Madaj ; współpraca Tomasz Ginter, Kamila Sachnowska. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2015. - 1 gra (132 karty, 133 karty pomocnicze z opisem symboli) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 21x21x8 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 18 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Gra typu "memory", ćwicząca refleks i poszerzająca wiedzę na temat dwudziestowiecznej historii Polski. Na kartach umieszczono symbole z najnowszej historii Polski. Każda para kart ma tylko jeden wspólny znak. Zadaniem gracza jest znalezienie tego znaku i zapamiętanie nazwy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. GP [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Znaj znak : Monte Cassino / projekt gry Karol Madaj ; wybór i opracowanie symboli Tomasz Ginter, Michał Polak. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2014. - 1 gra (8 dwustronnych kart) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 12x12x3 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 9 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Gra ćwicząca refleks i poszerzająca wiedzę na temat jednej z najbardziej pamiętnych bitew w historii polskiej wojskowości. Polega na odszukaniu i nazwaniu wspólnych symboli na planszach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
10+
GRA PLANSZOWA. W trakcie rozgrywki gracze uczą się rozpoznawać m.in. wybranych żołnierzy, oznaki jednostek biorących udział w bitwie, uzbrojenie, istotne wydarzenia historyczne z okresu II wojny światowej oraz najważniejsze daty. Występujące na kartach 133 symbole zostały dobrane w taki sposób, by ukazać tę decydującą bitwę w szerokiej, międzynarodowej perspektywie, która podkreśla bohaterski wysiłek nie tylko Polaków, ale i wszystkich aliantów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Znaj znak : pamięć : gra edukacyjna / projekt gry Karol Madaj. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2014. - 1 gra (32 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 19x19x4 cm + instrukcja (28 stron : ilustracje ; 11x16 cm).
Autor
Forma i typ
8+
GRA PLANSZOWA. Gra typu "memory", ćwicząca refleks i poszerzająca wiedzę na temat dwudziestowiecznej historii Polski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Znaj znak : sport / wybór i opracowanie symboli Artur Pasko ; projekt gry Karol Madaj ; współpraca Robert Mucha, Paweł Rokicki. - Wyd. II. - Warszawa : Instytut Pamięci Narodowej - Komisja Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu, © 2016. - 1 gra (63 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 12x12x3 cm + instrukcja (8 stron : ilustracje ; 9 cm).
10+
GRA PLANSZOWA. Tym razem gracze, bawiąc się, poznają historię polskiego sportu w latach 1918‒1945. Doktor hab. Artur Pasko, specjalizujący się w dziejach sportu, wybrał 133 symbole, które przedstawiają tę niezwykłą historię. Dzięki grze można poznać najlepszych sportowców, znaki najważniejszych klubów sportowych, największe rekordy, historię walki w konspiracji. Składające się na grę 63 karty są prawdziwą skarbnicą wiedzy i sportowych ciekawostek. Fani sportu na pewno nie będą zawiedzeni! Dla dociekliwych IPN przygotował także ilustrowane opracowanie historyczne, które można pobrać ze strony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GP (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej