Skowron Zbigniew
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
W80 (Redutowa 48)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Drewnowski Jacek (1974- )
(693)
Kowalska Dorota
(664)
Skowron Zbigniew
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(558)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(503)
Kochanowski Jan
(469)
Braiter Paulina (1968- )
(391)
King Stephen (1947- )
(363)
Birek Wojciech (1961- )
(352)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(352)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(343)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(325)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(296)
Goscinny René (1926-1977)
(294)
Popławska Anna (literatura)
(293)
Fabianowska Małgorzata
(290)
Zimnicka Iwona (1963- )
(280)
Roberts Nora (1950- )
(276)
Dybała Paweł (1981- )
(273)
Sidorkiewicz Tomasz
(271)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Mortka Marcin (1976- )
(257)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(255)
Steel Danielle (1948- )
(252)
Starosta Marek (tłumacz)
(248)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Shakespeare William (1564-1616)
(240)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(236)
Szulc Andrzej
(236)
Beaumont Émilie (1948- )
(235)
Leśmian Bolesław
(234)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(231)
Krasicki Ignacy
(229)
Pratchett Terry (1948-2015)
(225)
Siemianowski Roch (1950- )
(223)
Syty Jakub (1982- )
(223)
Ochab Janusz (1971- )
(222)
Gawryluk Barbara (1957- )
(220)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(218)
Mazan Maciejka
(215)
Ludwikowska Jolanta
(211)
Jakuszewski Michał
(207)
Coben Harlan (1962- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Prus Bolesław (1847-1912)
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mróz Remigiusz (1987- )
(198)
Oklejak Marianna (1981- )
(198)
Stanecka Zofia (1972- )
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(191)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(191)
Kane Bob (1915-1998)
(189)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(187)
Domańska Joanna
(186)
Finger Bill (1914-1974)
(186)
Strzałkowska Małgorzata
(186)
Rzehak Wojciech (1967- )
(184)
Dwornik Karolina
(182)
Van Hamme Jean (1939- )
(179)
Lipski Robert P. (1967- )
(176)
Sparks Nicholas (1965- )
(176)
Siegel Jerry (1914-1996)
(175)
Ławnicki Lucjan
(175)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(174)
Widmark Martin (1961- )
(174)
Grisham John (1955- )
(173)
Shuster Joseph Joe (1914-1992)
(173)
Astley Neville
(170)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(170)
Nesbø Jo (1960- )
(168)
Baker Mark (1959- )
(167)
Gerritsen Tess (1953- )
(167)
Hopkins Andy
(167)
Nesme Alexis
(167)
Potter Joc
(167)
Cieślik Donata
(166)
Dobrzańska Anna
(166)
Child Lee (1954- )
(165)
Kraśko Jan (1954- )
(162)
Jax Joanna (1969- )
(161)
Jachowicz Stanisław
(159)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(159)
Skalska Katarzyna
(159)
Supeł Barbara
(159)
Głowińska Anita
(158)
Skowrońska Emilia
(158)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(157)
Lem Stanisław (1921-2006)
(157)
Siewior-Kuś Alina
(157)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(155)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(155)
Broniek Dominik
(152)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Analiza muzyczna
(1)
Dźwięk
(1)
Estetyka muzyki
(1)
Historiografia
(1)
Kultura
(1)
Metafora
(1)
Muzyka
(1)
Muzykologia
(1)
Rozumienie
(1)
Tonalność (muzyka)
(1)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(1)
Wyobraźnia
(1)
Wyobraźnia twórcza
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-192. Indeks.
Podręcznik autorstwa jednego z najwybitniejszych przedstawicieli muzykologii XX wieku na świecie ma charakter syntezy, należy do kanonu literatury muzykologicznej i stanowi pewną apologię tradycji studiów nad muzyką klasyczną. Jest też jednym z nielicznych we współczesnej literaturze opracowań z zakresu metodologii historii muzyki, zawiera refleksje nad założeniami metodologicznymi historii muzyki, zwłaszcza zachodnioeuropejskiej, i jest ważnym znakiem tożsamości muzykologii uniwersyteckiej na naszym kontynencie. Jedną z głównych tez autora jest powiązanie historii muzyki z dziełem muzycznym jako jej naczelną kategorią, zaś historia muzyki jawi się przez pryzmat ciągłego estetycznego oddziaływania utworów w kolejnych epokach. Książka Dahlhausa ukazująca różnorodne aspekty historii muzyki, na czele z jej odniesieniami do kultury i estetyki, łączy walory poznawcze i dydaktyczne, stanowi więc cenny podręcznik dla studentów muzykologii, a także pokrewnych dziedzin humanistyki, jak historia sztuki czy literaturoznawstwo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69787 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasło UKD: Krytyka muzyczna Muzycy Muzyka-historia Kompozytorzy-Lutosławski, Witold (1913-1994) Dyrygenci-Lutosławski, Witold (1913-1994) Lutosławski, Witold (1913-1994)-pamiętniki Muzyka-teoria
Bibliogr. s. 469-[478]. Indeks.
Wymagająca dużej erudycji muzycznej i znajomości warsztatu kompozytorskiego oraz umiejętności czytania nut, interesująca biografia polskiego kompozytora.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Estetyka muzyki / Roger Scruton ; tłumaczenie Zbigniew Skowron. - Wydanie I. - Kraków : Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 2024. - 651, [4] strony : nuty ; 24 cm.
(Biblioteka Res Facta Nova)
Bibliografia na stronach 624-632. Indeksy.
„Estetyka muzyki” Rogera Scrutona to pierwsza pełna publikacja przedstawiająca charakter i znaczenie muzyki z perspektywy filozofii analitycznej. To także jedyne ujęcie tematu tak bogato ilustrowane przykładami muzycznymi. Podstawą tomu stały się wykłady Rogera Scrutona wygłaszane na Uniwersytecie Bostońskim, przekształcone w obszerne dzieło obejmujące fundamentalne zagadnienia z zakresu estetyki muzycznej. Autor wyjaśnia oraz poddaje krytyce wiele modnych teorii z zakresu współczesnej filozofii i teorii muzyki. Podnosi kwestię moralnego znaczenia sztuki dźwięków oraz jej miejsca w naszej kulturze, upatrując fundamentu doświadczenia estetycznego w poczuciu smaku. Wnikliwie omawia różne szkoły analizy muzycznej, ponadto przeprowadza krytykę tezy zakładającej, że podstawą muzycznego porządku jest tonalność. Filozof przyjmuje przy tym postawę konserwatywną, konfrontując znaczenia uznawane za uniwersalne z ideami postmodernistycznymi. Broni wyznawanych przez siebie wartości estetycznych, określa zasady krytycyzmu, ostro wypowiada się o nowoczesnej muzyce popularnej. Skupiając się na głównych problemach estetyki muzycznej, autor poddaje je wnikliwej i krytycznej analizie z perspektywy kluczowej dlań kategorii „podwójnej intencjonalności”: nastawienia na kształt brzmieniowy i jego świadome przeżycie. Jak zauważa we wstępie tłumacz niniejszej książki, „Scruton, dociekając sensu muzyki, nieustannie wskazuje na jej związek z otaczającym życiem i na jej niezbywalną rolę w estetycznym kształtowaniu współczesnego człowieka”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77465 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej