Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(1)
Autor
Cieślikowska Joanna
(1)
Dreszer Joanna
(1)
Limont Wiesława (1949- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Dziecko zdolne - nauczanie
(1)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko zdolne - socjologia - Polska
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Twórczość - psychologia
(1)
Zdolności - psychologia
(1)
Temat: miejsce
Polska
(6341)
Stany Zjednoczone (USA)
(1463)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1427)
Europa
(631)
Londyn (Wielka Brytania)
(628)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(-)
Rosja
(584)
Wielka Brytania
(562)
Niemcy
(521)
Francja
(439)
Warszawa
(431)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(423)
Anglia (Wielka Brytania)
(391)
Japonia
(372)
ZSRR
(339)
Paryż (Francja)
(319)
Kraków (woj. małopolskie)
(280)
Chiny
(270)
Ukraina
(265)
Włochy
(236)
Świat
(197)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(187)
Stany Zjednoczone
(161)
Szwecja
(158)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(140)
Afryka
(139)
Łódź (woj. łódzkie)
(139)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(133)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(132)
Kraje Unii Europejskiej
(125)
Norwegia
(125)
Indie
(123)
Izrael
(122)
Polska - biografie
(121)
Hiszpania
(113)
Berlin (Niemcy)
(112)
Kalifornia (Stany Zjednoczone ; stan)
(111)
Azja
(110)
Bieszczady (góry)
(106)
Podlasie
(106)
Starożytny Rzym
(106)
Irlandia
(103)
Europa Środkowo-Wschodnia
(101)
Australia
(99)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(90)
Meksyk
(90)
Kanada
(89)
Grecja
(87)
Litwa
(87)
Los Angeles (Stany Zjednoczone, stan Kalifornia)
(87)
Mazury
(87)
Bliski Wschód
(84)
Tokio (Japonia)
(84)
Czechy
(82)
Syberia (Rosja)
(79)
Rzym (Włochy)
(77)
Wola (Warszawa ; część miasta)
(77)
Szkocja (Wielka Brytania)
(73)
Zakopane (woj. małopolskie)
(72)
Tatry (góry)
(71)
Zabór rosyjski
(71)
Austria
(70)
Węgry
(70)
Dania
(69)
Szwajcaria
(68)
Karolina Północna (Stany Zjednoczone ; stan)
(67)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(66)
Śląsk
(65)
Turcja
(62)
Ameryka Południowa
(60)
Białoruś
(60)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(58)
Starożytna Grecja
(57)
Egipt
(56)
Barcelona (Hiszpania)
(54)
Chicago (Stany Zjednoczone)
(54)
Wenecja (Włochy)
(54)
Gotham City (Stany Zjednoczone ; miasto fikcyjne)
(53)
Holandia
(53)
Korea Południowa
(53)
Iran
(52)
Moskwa (Rosja)
(52)
Praga (Czechy)
(50)
Afganistan
(49)
Kaszuby
(48)
Chorwacja
(47)
Lublin (woj. lubelskie)
(47)
Petersburg (Rosja)
(47)
Sopot (woj. pomorskie)
(46)
Sycylia (Włochy ; wyspa)
(46)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(46)
Boston (Stany Zjednoczone)
(45)
Gruzja
(45)
Palestyna
(45)
Sztokholm (Szwecja)
(45)
Argentyna
(44)
Europa Zachodnia
(44)
Galicja (kraina historyczna)
(44)
Rumunia
(44)
Świat Dysku (kraina fikcyjna)
(43)
Starożytny Egipt
(42)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego, szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące: nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób. Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem. Tom pierwszy zawiera artykuły związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej