Metody aktywizujące (pedagogika)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(3)
BD13 (Staszica 5a)
(1)
BD32 (Twarda 64)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(7)
Autor
Barabasz Grażyna
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Koppett Kat (1965- )
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Maciejowska Iwona (1964- )
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majchrzak-Ptak Kinga
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Rybski Jarosław (1966-2020)
(1)
Sajdak-Burska Anna
(1)
Silberman Melvin L. (1942- )
(1)
Swędrowska Małgorzata (1974- )
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Edukatorzy
(1)
Pracownicy HR
(1)
Temat
Kobieta
(3517)
Przyjaźń
(2423)
Rodzina
(2343)
Tajemnica
(1950)
Miłość
(1667)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(-)
Relacje międzyludzkie
(1468)
Zabójstwo
(1427)
Nastolatki
(1353)
Magia
(1205)
Życie codzienne
(1075)
Dziewczęta
(1043)
Uczucia
(1031)
Zwierzęta
(1021)
Policjanci
(1005)
Rodzeństwo
(1004)
II wojna światowa (1939-1945)
(964)
Dzieci
(907)
Sekrety rodzinne
(850)
Żydzi
(812)
Relacja romantyczna
(766)
Małżeństwo
(761)
Uczniowie
(737)
Trudne sytuacje życiowe
(728)
Osoby zaginione
(720)
Język angielski
(705)
Śledztwo i dochodzenie
(702)
Przestępczość zorganizowana
(695)
Wybory życiowe
(666)
Władcy
(640)
Superbohaterowie
(624)
Ludzie a zwierzęta
(622)
Chłopcy
(606)
Podróże
(588)
Prywatni detektywi
(588)
Samorealizacja
(570)
Matki i córki
(544)
Zemsta
(539)
Uprowadzenie
(524)
Polityka
(523)
Poszukiwania zaginionych
(522)
Kultura
(510)
Dziennikarze
(509)
Przedsiębiorstwo
(505)
Boże Narodzenie
(494)
Psy
(468)
Arystokracja
(465)
Wojna
(465)
Wychowanie w rodzinie
(463)
Koty
(447)
Zakochanie
(447)
Zarządzanie
(439)
Walka dobra ze złem
(437)
Pisarze polscy
(435)
Dojrzewanie
(424)
Seryjni zabójcy
(418)
Polacy za granicą
(413)
Pisarze
(412)
Wakacje
(406)
Dziecko
(400)
Psychoterapia
(386)
Ojcowie i córki
(383)
Dziadkowie i wnuki
(378)
Gry planszowe
(374)
Mężczyzna
(373)
Polityka międzynarodowa
(372)
Literatura polska
(371)
PRL
(368)
Politycy
(362)
Sukces
(362)
Śmierć
(362)
Wojownicy
(360)
Czarownice i czarownicy
(359)
Krainy i światy fikcyjne
(359)
Społeczeństwo
(357)
Studenci
(347)
Samopoznanie
(344)
Język polski
(340)
Stworzenia fantastyczne
(336)
Wojna 1939-1945 r.
(336)
Potwory
(334)
Młodzież
(327)
Obyczaje i zwyczaje
(321)
Ludzie bogaci
(318)
Samotność
(317)
Lekarze
(315)
Osobowość
(315)
Władza
(309)
Wsie
(307)
Spisek
(306)
Trauma
(306)
Szczęście
(304)
Demony
(298)
Komunikacja społeczna
(297)
Filozofia
(295)
Postawy
(290)
Zabójstwo seryjne
(289)
Duchy
(286)
Wojsko
(279)
Miasta
(276)
Historia
(270)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Psychologia
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika, ISSN 0083-4254 ; nr 249)
Bibliografia na stronach 171-[177].
Dzisiejszy uczeń i nauczyciel funkcjonują w dwóch przestrzeniach: tej realnej – fizycznej, bezpośredniej oraz cyfrowej – internetowej, zapośredniczonej. Ta druga przestrzeń w ich codziennych relacjach zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Determinuje też ona jakość i rodzaj interakcji, wpływa na sam proces uczenia się – nauczania, a także na codzienny sposób życia. Tym samym nauczyciel w środowisku internetowym ma dodatkowe zadanie: staje się nie tylko architektem wiedzy ucznia, ale również przestrzeni uczenia się i nauczania. Biorąc pod uwagę jeden z najbardziej abstrakcyjnych i uniwersalnych procesów w społeczeństwie sieci, jakim jest oddalenie czasowo-przestrzenne, zadanie to jest trudne i wymaga specyficznych kompetencji. Pytanie – jakich, i w jaki sposób się przejawiających? Czy e-nauczyciel je posiada? Autorka odwołując się do wyników badań własnych, podejmuje próbę odpowiedzi na te pytania. Nawiązuje do treści rozmów, które odbyła z osobami bezpośrednio zaangażowanymi w kształcenie internetowe, buduje model oczekiwanych kompetencji e-nauczyciela. W ostatnim etapie badań sprawdza, na ile kompetencje oczekiwane względem osoby e-nauczyciela są zbieżne z jego rzeczywistymi kompetencjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mapping w twórczym samorozwoju i arteterapii / Wiesław Karolak. - Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2006. - 185, [2] strony, VII kart tablic : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Książka składa się z dwóch części. Część pierwsza to rozważana teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego. Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci młodzieży i osób dorosłych. W każdym z nich podany jest cel, precyzyjne polecenia, opis przebiegu realizacji, forma prezentacji oraz materiały niezbędne do jego realizacji. Publikacja została uzupełniona kolorowymi fotografiami, co pozwala na dokładne zrozumienie ćwiczeń i odczucie ich atmosfery działania. Książka jest przeznaczona dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50207 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Bibliografia.
Opierając się na własnych doświadczeniach zdobytych w amerykańskich grupach teatru improwizacji, autorka odkrywa przydatność stosowanych przez nie technik dla celów szkoleniowych różnego typu organizacji. Elementarne cechy i umiejętności, które są niezbędne zarówno w teatrze improwizacji, jak i w środowisku pracy, a które można rozwijać poprzez ćwiczenie, to: zdolność do zaufania innym, spontaniczność, umiejętność przyjmowania propozycji, słuchanie i świadome odbieranie informacji z otoczenia, umiejętność opowiadania, komunikacja niewerbalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowoczesne nauczanie / Jarosław Kordziński. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2022. - 389, [2] strony ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia na stronach [385]-389.
Książka przedstawia współczesne spojrzenie na proces uczenia się uczniów w kontekście ich potrzeb, motywacji, celów oraz korzyści, z jakimi powinni się spotkać w szkole. Spowodowana pandemią przerwa realnego uczenia w klasie wymusiła potrzebę stosowania nowych rozwiązań w nauczaniu. Omówione w publikacji nowoczesne nauczanie powinno bazować na relacjach, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań, testowaniu różnych możliwości, pracy w kulturze błędów i korzystaniu z nieustannej informacji zwrotnej udzielanej sobie nawzajem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dydaktyka Akademicka ; 6)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Czasy pandemii pokazały nam, w jakim stopniu posiadane kompetencje dydaktyczne pozwalają nauczycielom akademickim na funkcjonowanie w sytuacji odbiegającej od codziennej rutyny, a jednocześnie jak ogromny wysiłek podjęła kadra uczelni, by sprostać temu wyzwaniu. Tym bardziej potrzebna wydaje się prezentowana w tej książce wymiana pomysłów i inspiracji dydaktycznych, a także dyskurs poświęcony kompleksowym programom budowania kompetencji dydaktycznych u doktorantów i tak zwanej młodej kadry oraz ich doskonaleniu u nauczycieli akademickich mogących poszczycić się już większym stażem pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 205-233.
Tematyka monografii obejmuje zagadnienia warunków i szans edukacyjnych dziecka, rozwijania jego możliwości, kompetencji, konstruowania wiedzy i podejmowania nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 307-339.
Publikacja zawiera omówienie teoretyczno-metodologiczne oraz prezentację wyników projektu edukacyjno-badawczego "Studenci wobec miejsc (nie)pamięci UMK".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69487 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kompetentny Nauczyciel)
(Pedagogika)
Książka prezentuje metody aktywizujące nauczanie, dzięki któremu kształcenie stanie się nie tylko owocne, ale będzie satysfakcjonujące i przyjemne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46656 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytanie książek rozwija wyobraźnię, bogate słownictwo, wspiera równowagę emocjonalną i ułatwia naukę w szkole. Książka pomoże rodzicom i nauczycielom w wychowaniu dzieci, które pokochają czytanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja kreatywna / pod redakcją Ewy A. Zwolińskiej. - Bydgoszcz : Wydawnictwo Akademii Bydgoskiej im. Kazimierza Wielkiego, 2005. - 394 strony : ilustracje, nuty, tabele, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia przy wybranych pracach.
Zamieszczone w książce teksty propagują wychowanie niedyrektywne, sugerujące pobudzenie aktywności, doceniające rolę sztuki, upominające się o dowartościowanie różnych form ekspresji, akceptujące i szanujące dziecko, przyznając mu prawo do zaspokojenia potrzeb duchowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46356 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej