Przemysły kreatywne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(7)
Autor
Dziurski Patryk
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Mamica Łukasz
(1)
Miszczyński Miłosz
(1)
Olko Sławomir
(1)
Pogorzelski Karol Lew
(1)
Skrok Łukasz
(1)
Stachowiak Krzysztof (geografia)
(1)
Szara Katarzyna
(1)
Towse Ruth (1943- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(1)
Ekonomiści
(1)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Kobieta
(3517)
Przyjaźń
(2423)
Rodzina
(2343)
Tajemnica
(1950)
Miłość
(1667)
Przemysły kreatywne
(-)
Relacje międzyludzkie
(1468)
Zabójstwo
(1427)
Nastolatki
(1353)
Magia
(1205)
Życie codzienne
(1075)
Dziewczęta
(1043)
Uczucia
(1031)
Zwierzęta
(1021)
Policjanci
(1005)
Rodzeństwo
(1004)
II wojna światowa (1939-1945)
(964)
Dzieci
(907)
Sekrety rodzinne
(850)
Żydzi
(812)
Relacja romantyczna
(766)
Małżeństwo
(761)
Uczniowie
(737)
Trudne sytuacje życiowe
(728)
Osoby zaginione
(720)
Język angielski
(705)
Śledztwo i dochodzenie
(702)
Przestępczość zorganizowana
(695)
Wybory życiowe
(666)
Władcy
(640)
Superbohaterowie
(624)
Ludzie a zwierzęta
(622)
Chłopcy
(606)
Podróże
(588)
Prywatni detektywi
(588)
Samorealizacja
(570)
Matki i córki
(544)
Zemsta
(539)
Uprowadzenie
(524)
Polityka
(523)
Poszukiwania zaginionych
(522)
Kultura
(510)
Dziennikarze
(509)
Przedsiębiorstwo
(505)
Boże Narodzenie
(494)
Psy
(468)
Arystokracja
(465)
Wojna
(465)
Wychowanie w rodzinie
(463)
Koty
(447)
Zakochanie
(447)
Zarządzanie
(439)
Walka dobra ze złem
(437)
Pisarze polscy
(435)
Dojrzewanie
(424)
Seryjni zabójcy
(418)
Polacy za granicą
(413)
Pisarze
(412)
Wakacje
(406)
Dziecko
(400)
Psychoterapia
(386)
Ojcowie i córki
(383)
Dziadkowie i wnuki
(378)
Gry planszowe
(374)
Mężczyzna
(373)
Polityka międzynarodowa
(372)
Literatura polska
(371)
PRL
(368)
Politycy
(362)
Sukces
(362)
Śmierć
(362)
Wojownicy
(360)
Czarownice i czarownicy
(359)
Krainy i światy fikcyjne
(359)
Społeczeństwo
(357)
Studenci
(347)
Samopoznanie
(344)
Język polski
(340)
Stworzenia fantastyczne
(336)
Wojna 1939-1945 r.
(336)
Potwory
(334)
Młodzież
(327)
Obyczaje i zwyczaje
(321)
Ludzie bogaci
(318)
Samotność
(317)
Lekarze
(315)
Osobowość
(315)
Władza
(309)
Wsie
(307)
Spisek
(306)
Trauma
(306)
Szczęście
(304)
Demony
(298)
Komunikacja społeczna
(297)
Filozofia
(295)
Postawy
(290)
Zabójstwo seryjne
(289)
Duchy
(286)
Wojsko
(279)
Miasta
(276)
Historia
(270)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zarządzanie organizacjami w sektorach kreatywnych / Patryk Dziurski. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 208 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 169-182.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich odgrywa określoną rolę w realizowaniu celów pracy i poszukiwaniu odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze. W rozdziale pierwszym omówiono istotę koncepcji sektorów kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem problemów konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu. W pierwszej części zdefiniowano składowe terminu „sektory kreatywne", a w drugiej części pokazano ewolucję koncepcji sektorów kreatywnych - od koncepcji sektora kultury do koncepcji sektorów kreatywnych. Dalej opisano najważniejsze definicje sektorów kreatywnych, co umożliwiło opracowanie ich autorskiej definicji. W kolejnej części zostały przedstawione najważniejsze punkty dyskusji między krytykami oraz zwolennikami koncepcji sektorów kreatywnych, a w ostatniej części rozdziału omówiono ich specyfikę. Rozdział drugi otwiera opis cech charakterystycznych sektorów kreatywnych wpływających w największym stopniu na zarządzanie organizacjami w nich działającymi. W drugiej części rozdziału położono nacisk na sposoby realizacji funkcji zarządzania w organizacjach działających w sektorach kreatywnych. I tak kolejno przedstawiono wyniki krytycznej analizy literatury przedmiotu dotyczące wypełniania funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale trzecim zaprezentowano podstawy metodyczne badań. Przedstawiono cel badania i pytania badawcze, opisano metody i narzędzia badawcze, scharakteryzowano sektor projektowania jako jeden z sektorów kreatywnych oraz scharakteryzowano ekspertów i zbadane organizacje. Rozdział czwarty jest rozdziałem empirycznym, w którym zamieszczono wyniki przeprowadzonego postępowania badawczego. Przedstawiono opinie ekspertów dotyczące obecnego oraz pożądanego sposobu realizacji funkcji zarządzania przez menedżerów w organizacjach z sektora projektowania oraz opisano rzeczywiste praktyki zarządcze menedżerów ze zbadanych organizacji kolejno dla funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale tym, na podstawie wniosków z przeglądu literatury przedmiotu oraz własnych badań empirycznych, zamieszczono rekomendacje dla menedżerów dotyczące wypełniania funkcji zarządzania w organizacjach z sektorów kreatywnych, przy czym sformułowano inne zalecenia dla menedżerów z małych i mikroorganizacji, a inne dla tych zarządzających średnimi oraz dużymi organizacjami. W zakończeniu znalazły się odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze, wskazano na ograniczenia przeprowadzonego postępowania badawczego oraz kierunki dalszych badań. Integralną częścią monografii jest aneks. To opisy studiów przypadków, na podstawie których sformułowano wnioski zawarte w rozdziale czwartym. Monografia jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz pracowników i menedżerów organizacji działających w sektorach kreatywnych. Dla naukowców książka może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych, natomiast studenci i menedżerowie znajdą w niej przemyślenia, które pozwolą im lepiej zrozumieć istotę zarządzania organizacjami w sektorach kreatywnych oraz wskazówki dotyczące tego, jak powinny być realizowane funkcje zarządzania w tego typu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61043 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współtworzenie wartości : cyfrowy sektor kreatywny / Miłosz Miszczyński. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2023. - 256 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 209-256.
"Książka Miłosza Miszczyńskiego poświęcona jest problemowi współtworzenia wartości w procesach organizowania. Koncepcja zarządzania wartością jest rozwijana w ekonomii od kilkudziesięciu lat, w naukach o zarządzaniu najczęściej jest używana do wyjaśniania strategii konkurencji i strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz modeli biznesu. Autor podjął ciekawą próbę rozszerzenia porterowskiego rozumienia wartości o szeroki kontekst procesów organizowania i zarządzania w organizacjach. Koncentruje przy tym uwagę na współtworzeniu wartości, czyli na sieciowym, zespołowym charakterze tego procesu." - prof. dr hab. Maria Romanowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74386 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą w klastrach i sieciach w przemysłach kreatywnych / Sławomir Olko. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 246 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 221-229.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Geografia / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0554-8128 ; nr 100)
Bibliografia na stronach 345-379.
Publikacja omawiająca gospodarkę kreatywną w rozumieniu wykorzystania kultury i jej potencjału w rozwoju gospodarczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie / Katarzyna Szara. - Wydanie II. - Warszawa : CeDeWu, 2022. - 163 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 137-149.
Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie. Wśród dostępnych w literaturze prac na temat znaczenia kapitału kreatywnego nie tylko w rozwoju regionalnym czy lokalnym, ale również w działalności gospodarczej przedsiębiorstw nadal poszukuje się odpowiedzi, jak ten kapitał zmierzyć. Przemawia za tym powszechne użycie pojęcia „kreatywność" w praktyce i teorii życia społecznego oraz gospodarczego. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Nie wszystkie przedsiębiorstwa wykorzystują kreatywność, stąd analizą objęto te, w których z definicji ona występuje, tzn. przedsiębiorstwa przemysłów kreatywnych. Na uwagę zasługuje fakt, że przedsiębiorstwa zaliczane do tego sektora wnoszą coraz większy wkład do PKB. Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego wykorzystano teoretyczny model „4P" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego. Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura się liczy!)
Bibliografia na stronach [568]-578. Indeks.
Wydana przez Narodowe Centrum Kultury książka Ruth Towse, specjalistki w zakresie ekonomii sztuki, ma charakter wyczerpującego podręcznika-kompendium dla osób zgłębiających dziedzinę zarządzania kulturą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71100 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej