Sorting
Source
Katalog
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Status
available
(4)
Branch
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(4)
Author
Cymanow-Sosin Klaudia
(1)
Janowski Jarosław
(1)
Tarchała Andrzej
(1)
Wełna Żaneta
(1)
Year
2020 - 2025
(4)
Time Period of Creation
2001-
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Antropologia filozoficzna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Fenomenologia
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Filozofia polska
(1)
Filozofia współczesna
(1)
Husserl, Edmund (1859-1938)
(1)
Kampania wyborcza prezydencka
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kościół katolicki
(1)
Liczby
(1)
Marketing polityczny
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Obraz (filozofia)
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
Poznanie
(1)
Public relations
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sztuka
(1)
Tischner, Józef (1931-2000)
(1)
Wybory prezydenckie w Polsce (2010)
(1)
Wybory prezydenckie w Polsce (2015)
(1)
Wybory prezydenckie w Polsce (2020)
(1)
Subject: time
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Monografia
(3)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Domain
Filozofia i etyka
(3)
Historia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografie, netografie, orzecznictwo przy artykułach.
Monografia autorstwa Klaudii Cymanow-Sosin pt. Komunikacja społeczna i promocja idei w kontekście etycznym i pragmatycznym. Wybrane przykłady działań Kościoła w Polsce prezentuje interdyscyplinarne badania nad rolą komunikacji społecznej i mediów w działalności Kościoła katolickiego w Polsce z perspektywy personalizmu medialnego i wartości uniwersalnych. Publikacja podkreśla etyczny wymiar public relations, dialog z otoczeniem społecznym, w szczególności z młodymi oraz zarządzanie komunikacją w sytuacjach kryzysowych, ilustrując to na przykładzie organizacji Światowych Dni Młodzieży. Autorka analizuje narzędzia i strategie komunikacyjne stosowane przez Kościół, takie jak media relations, corporate identity, lobbing czy event marketing, co pozwala ukazać kompleksowość i efektywność tych działań w budowie wspólnoty oraz promocji wartości chrześcijańskich. Znaczący nacisk położono na potrzebę prowadzenia dialogu opartego na prawdzie, uczciwości i otwartości oraz rolę mediów w ewangelizacji i kształtowaniu świadomości medialnej. Monografia stanowi unikalne kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej dla badaczy komunikacji społecznej, medioznawców, a także praktyków zaangażowanych w działalność public relations i promocję wartości w Kościele.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 82548 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, filmografia, netografia na stronach 407-416.
Monografia Zmysł liczby i porządek sztuki autorstwa Jarosława Janowskiego jest interdyscyplinarną refleksją nad związkiem matematyki i sztuki jako dwóch kluczowych obszarów ludzkiego poznania. Autor wprowadza czytelnika w świat liczby i sztuki jako dwóch abstrakcji, które porządkują i kształtują ludzką kulturę. Książka analizuje ewolucję matematycznego i artystycznego myślenia, od intuicyjnego postrzegania liczby i porządku, przez platonizm matematyczny, aż po współczesne koncepcje percepcji wizualnej i metaforyczności. Autor zestawia wpływy kulturowe, biologiczne i historyczne, ukazując, w jaki sposób te dwie dziedziny wzajemnie na siebie oddziaływały i współtworzyły ludzką cywilizację. Kolejne rozdziały zgłębiają między innymi rolę sztuki w kształtowaniu zdolności poznawczych, historyczne źródła platonizmu matematycznego, nowożytne przełomy w filozofii, a także relacje między sztuką, liczbą i porządkiem w różnych epokach kulturowych. Monografia ta jest nie tylko próbą odpowiedzi na pytanie o wspólne źródła matematyki i sztuki, lecz także zaproszeniem do refleksji nad uniwersalnymi mechanizmami ludzkiego poznania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 80467 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 269-283.
W niniejszej publikacji skoncentrowano się na zagadnieniach związanych z rozumieniem osoby ludzkej w ujęciu Edmunda Husserla i Józefa Tischnera. Zaprezentowano krytykę wybranych poglądów, kierunków filozoficznych i systemów, które w mniemaniu obu filozofów charakteyzują się redukcjonistycznymi ujęciami indywiduum ludzkiego. Poprzez to ukazano wspólne stanowisko Husserla i Tischnera w sporze z redukcjonistycznymi koncepcjami osoby ludzkej. Wyakcentowano także problemowe kwestie w rozumieniu osoby ludzkiej (stawania się osobą) w filozofiach obu myślicieli. Ukazane wątki wskazują na ewolucyjność rozumienia osoby ludzkiej, zarówno wewnątrz opisywanych filozofii, jak i w aspekcie porównawczym, a także na antydogmatyczność oraz możliwość rewizji obu koncepcji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 79956 (1 egz.)
Book
In basket
(Osoba i Media ; 5)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 287-305. Indeks.
Komunikowanie polityczne to obszar, w odniesieniu do którego można zaobserwować rosnące zainteresowanie zarówno pod względem praktyki politycznej, jak i w wymiarze badawczym. Za szczególną formę komunikowania politycznego uznać należy jego internetową odmianę. Przez lata możliwości komunikacyjne związane z kolejnymi dostępnymi narzędziami znacząco się poszerzały, finalnie prowadząc do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych przez podmioty polityczne na wszystkich szczeblach działalności: międzynarodowym, ogólnokrajowym i lokalnym. Głównym celem publikacji jest ukazanie rozwoju komunikowania politycznego w mediach społecznościowych na przykładzie kanałów social media kandydatów w wyborach na prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz określenie interakcyjnych strategii komunikacyjnych, realizowanych przez nich i ich sztaby w tej sferze. Analizie poddana jest aktywności kandydatów za pośrednictwem ich oficjalnych profili w czterech serwisach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter/X i YouTube). Dane i wnioski dotyczą prezydenckich kampanii wyborczych w latach 2010, 2015, 2020 (luty-maj) oraz 2020 (czerwiec-lipiec), czyli wszystkich, podczas których możliwe było dotychczas korzystanie z narzędzi social media. Taki zakres badań czyni niniejszą monografię pierwszym opracowaniem, traktującym tematykę komunikowania politycznego za pośrednictwem serwisów społecznościowych podczas prezydenckich kampanii wyborczych w Polsce w sposób całościowy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 80446 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again