Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(14)
Forma i typ
Książki
(14)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(4)
W51 (Bielskiego 3)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(2)
BD46 (Chłodna 11)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(8)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagogika specjalna)
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Bekus-Richane Marzena
(1)
Dubois Anouk
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Filliozat Isabelle (1957- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Liszka-Drążkiewicz Agnieszka
(1)
Maas Violet F
(1)
Moore Debra
(1)
Pawlak Paulina (psycholog)
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Taylor Chris (1951- )
(1)
Underwood Barnard Martha
(1)
Waliś Robert (1979- )
(1)
Wenta-Hudziak Monika
(1)
Wierzbowska Lucyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(13)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(13)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Dziecko
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Integracja sensoryczna
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Logopedia
(2)
Mowa
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zachowanie
(2)
Zmysły
(2)
Autyzm
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Osobowość
(1)
Przywiązanie (psychol.)
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychoterapia
(1)
Schematy poznawcze
(1)
Spostrzeganie
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczenie się
(1)
Uczucia
(1)
Współwystępowanie chorób
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia osobowości
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Gatunek
Poradnik
(6)
Poradniki
(4)
Poradniki dla rodziców
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
14 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [126].
"Emocje i gesty" są drugą częścią cyklu "Uczę się rozumieć innych". W publikacji wykorzystano kilkadziesiąt zdjęć osób wyrażających w różny sposób podstawowe emocje, na przykład radość, smutek czy strach. Każda fotografia umieszczona jest na jednej stronie. Na sąsiedniej stronie znajduje się miniatura zdjęcia oraz pytania, które powinny być użyte w trakcie jej omawiania. Pomoc została tak pomyślana, że po złożeniu publikacji (jak stawia się kalendarz biurowy) można prezentować dziecku tylko zdjęcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [88].
"Mówienie i myślenie" jest trzecią częścią cyklu "Uczę się rozumieć innych". Publikacja służy nauce zrozumienia zasad rządzących komunikacją międzyludzką oraz doskonaleniu umiejętności prawidłowego interpretowania dialogów prowadzonych w różnych kontekstach sytuacyjnych. W książce znajduje się zbiór zdjęć przedstawiających osoby w rozmaitych sytuacjach oraz wyrażających wiele emocji, takich jak: szczęście, smutek, niedowierzanie, zazdrość, współczucie czy żal. Na sąsiednich stronach znajduje się duże zdjęcie oraz jego miniatura wraz z zadaniami dla dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [162].
"Patrzenie i wskazywanie" jest pierwszą częścią cyklu „Uczę się rozumieć innych". Stanowi pomoc do uczenia jednych z podstawowych funkcji społecznych, jakimi są patrzenie na obiekty wskazywane przez inne osoby oraz podążanie za wzrokiem drugiej osoby. Umiejętności te są jedną z podwalin prawidłowego rozwoju społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [91].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia i źródła na stronach [187]-194.
Książka w języku angielskim. Autorka, lekarz medycyny, radzi rodzicom, jak radzić sobie z depresją u dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Rodzica i Pedagoga)
Książka zapewnia czytelnikowi wiele praktycznych i skutecznych porad oraz strategii działania dotyczących pomocy dzieciom dotkniętym dysfunkcją sensoryczną. Skupiając się na wczesnej interwencji, pokazuje, że dzieci u których zdiagnozowano to schorzenie, mogą osiągnąć swój pełny potencjał w domu, szkole i społeczności. Autorki opisują i analizują objawy, przyczyny, dodatkowe czynnniki oraz zachowania związane z zaburzeniami integracji sensorycznej, zwłaszcza w ramach autyzmy, ADHD i zaburzeń dwubiegunowych, skupiając się m. in. na pomocnych ćwiczeniach, tajnikach diagnozy oraz modyfikacji programów edukacyjnych. Ta zrozumiała i przystępna książka to niezastąpione źródło wiedzy dla rodzin, nauczycieli i opiekunów mających kontakt z dziećmi doświadczającymi zaburzeń integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51588 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 247-248.
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65497 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; przekład Dorota Szatkowska. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 185 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa)
Bibliografia na stronach 213-215
Ta książka nie jest miła lekturą. Nie ma taka być. Ta książka jest za to mądra i prawdziwa. Autorka poleca ją rodzicom, dorosłym dzieciom i wszystkim tym, których interesuje sposób, w jaki doświadczenia z najwcześniejszych lat życia rzutują na lata kolejne. Oraz tym, którzy chcieliby nauczyć się rozpoznawać niewłaściwe schematy wychowania, by móc zawczasu interweniować i chronić małych ludzi przed ich niszczącymi konsekwencjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 265-272.
Zaburzenie integracji sensorycznej, problem, z którym boryka się piętnaście procent dzieci, to zjawisko, o którym w Polsce mówi się coraz więcej. Zaburzenie to ma ogromny wpływ na zachowanie najmłodszych, którzy nie potrafią powiedzieć, dlaczego w sposób niezwykle gwałtowny reagują na bodźce, które inni po prostu lekceważą, albo czemu tak bardzo potrzebują stymulacji zupełnie obojętnej ich rówieśnikom. Nie-zgrane dziecko to poradnik dla rodziców i wychowawców, którzy podejrzewają, że ich pociecha jest na swój sposób wyjątkowa, ale nie potrafią tej wyjątkowości zdefiniować i zrozumieć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt)
„Kiedy zacznie mówić?”. To pytanie rodzice zadają sobie już od narodzin dziecka. Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić - jak stymulować prawidłowe wzorce motoryczne, co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka, jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem, kiedy przyda się wsparcie specjalisty. Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach [321]-337. Indeks.
Światowej sławy autorka i osoba autystyczna Temple Grandin oraz psycholożka Debra Moore przedstawiają dziewięć sposobów wspierania dzieci i nastolatków ze spektrum autyzmu. Temple Grandin dzieli się swoim osobistym doświadczeniem i historiami opowiadanymi przez szukających jej wsparcia rodziców i specjalistów, a Debra Moore wykorzystuje doświadczenie psychologa, pracującego od wielu lat z dziećmi i nastolatkami ze spektrum oraz ich opiekunami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72930 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej