Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(9)
Proza
(7)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(20)
wypożyczone
(17)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(2)
W32 (Solidarności 90)
(6)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(3)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(3)
BD32 (Twarda 64)
(2)
BD36 (Redutowa 48)
(5)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(5)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(7)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(4)
Galewska-Kustra Marta. Uczę się: mówić, wymawiać, opowiadać (pol.)
(4)
Kłos Joanna (ilustracje)
(4)
Szmalec Jacek
(3)
Gulewicz Artur (1978- )
(2)
Kalina Agata
(2)
Szyfter Maria
(2)
Baranowska Sabina (logopedia)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buszkiewicz Anna M
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Jabłoński Janusz
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(1)
Krauss G. W
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Skiba Anna (logopeda)
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Wasilewska Joanna (1969- )
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wintgens Alison
(1)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(1)
Łozińska Magdalena (ilustrator)
(1)
Żywczak Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Dzieci
(10047)
6-8 lat
(6480)
0-5 lat
(4780)
9-13 lat
(4399)
Młodzież
(3692)
Logopedzi
(21)
14-17 lat
(3205)
Szkoły wyższe
(726)
Dorośli
(395)
Rodzice
(353)
18+
(322)
Studenci
(196)
Prawnicy
(192)
Adwokaci
(184)
Radcy prawni
(175)
Sędziowie
(175)
Menedżerowie
(163)
Szkoły podstawowe
(135)
Nauczyciele
(129)
Szkoły średnie
(121)
Przedsiębiorcy
(116)
A2 (poziom biegłości językowej)
(111)
Urzędnicy
(98)
B1 (poziom biegłości językowej)
(96)
A1 (poziom biegłości językowej)
(91)
Pracownicy naukowi
(85)
Aplikanci
(82)
Lekarze
(78)
Prokuratorzy
(65)
Psycholodzy
(63)
B2 (poziom biegłości językowej)
(62)
Psychoterapeuci
(62)
Programiści
(57)
Poziom podstawowy
(54)
Informatycy
(49)
A2 poziom biegłości językowej
(45)
Księgowi
(44)
Pedagodzy
(42)
Specjaliści ds. kadr
(40)
Doradcy podatkowi
(38)
A1 poziom biegłości językowej
(36)
B1 poziom biegłości językowej
(36)
Notariusze
(36)
Psychiatrzy
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(32)
Cudzoziemcy
(31)
C1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Specjaliści ds. marketingu
(30)
Kobieta
(28)
Ekonomiści
(27)
Pracownicy samorządowi
(27)
Licea
(26)
Pracodawcy
(25)
Policjanci
(23)
Komornicy sądowi
(21)
Analitycy ekonomiczni
(20)
Klasa 8.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkoły ponadpodstawowe
(17)
Analitycy danych
(16)
Fizjoterapeuci
(16)
Klasa 7.
(16)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Klasa 1.
(15)
Lekarze rodzinni
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Architekci
(14)
C2 (poziom biegłości językowej)
(14)
A0 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 6.
(13)
Politycy
(13)
Technikum
(13)
Uczniowie
(13)
Dziennikarze
(12)
Pracownicy banków
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Klasa 3.
(11)
Kosmetolodzy
(11)
Przedszkola
(11)
Zawody medyczne
(11)
Dermatolodzy
(10)
Farmaceuci
(10)
Handlowcy
(10)
Klasa 2.
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Doktoranci
(9)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Poziom rozszerzony
(9)
Psycholodzy kliniczni
(9)
Rzecznicy patentowi
(9)
Mediatorzy
(8)
Neurolodzy
(8)
Seksuolodzy
(8)
Biegli rewidenci
(7)
Deweloperzy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(8)
Temat
Korekcja mowy
(7)
Rodzina
(5)
Wymowa
(5)
Język polski
(4)
Logopedia
(4)
Dzieci
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Fizjoterapia
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Miasta
(2)
Mowa
(2)
Terapia logopedyczna
(2)
Zabawa
(2)
Zwierzęta
(2)
Afazja
(1)
Autyzm
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Echolalia
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Język dziecka
(1)
Język minimalny
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Leczenie
(1)
Logopedzi
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Pluszowy miś
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przyjaźń
(1)
Rozumienie
(1)
Samodzielność
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wcześniak
(1)
Wsie
(1)
Wspomaganie rozwoju
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Życie codzienne
(1)
Gatunek
Opowiadania i nowele
(7)
Poradnik
(5)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(13)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223 strony : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 220-221.
Publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
(Ładnie i Składnie)
Dla dzieci od 6 miesiąca do 3 roku życia.
Interaktywna książeczka do stymulacji językowej, przeznaczona do oglądania, czytania z dzieckiem i zabawy. Bubu zachęca maluchy do aktywności, pokazuje swoją rodzinę, otoczenie, wykonuje proste, codzienne czynności. Bawiąc się razem z nim dziecko ćwiczy pamięć, koncentrację oraz percepcję wzrokową. Bubu uczy onomatopei i pierwszych słów przez ruch i działanie, a to najskuteczniejsza z metod. Ta innowacyjna, aktywizująca książeczka logopedyczna do stymulacji językowej przyda się w każdej dziecięcej bibliotece, w gabinecie logopedy czy w przedszkolu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
(Dragon Edukacja)
Na wakacjach i w roku szkolny, w domu, na plaży, w pensjonacie, na biwaku, podczas spaceru czy długiej podróży - zawsze i wszędzie warto ćwiczyć poprawną wymowę, nie nudząc się przy tym. Celem zamieszczonych w książce ćwiczeń jest doskonalenie i utrwalanie poprawnego brzmienia głosek "ś", "ć", "ź", "dź" oraz "s", "c", "z", "dz". Książka łączy zabawę i terapię.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem.
Bibliografia, netografia na stronach 213-215. Indeks.
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się mówić / Marta Galewska-Kustra)
Wybierzcie się na wieś z Puciem i Misią. Odwiedźcie gospodarstwo pana Henryka, stadninę pani Ewy oraz pracownię ceramiczną pani Moniki. Zobaczcie, jak się robi konfitury, i upieczcie wspaniały sękacz na festyn. Na pewno nie będziecie się nudzić!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się mówić / Marta Galewska-Kustra)
Pierwsza część przygód Pucia przeznaczona jest dla dzieci najmłodszych oraz tych nieco starszych z opóźnionym rozwojem mowy. Koncentruje się przede wszystkim na wyrażeniach dźwiękonaśladowczych i samogłoskach, które są używane już przez roczne dziecko. Celowo prosta w formie i wzbogacona pięknymi ilustracjami, w naturalny sposób wspiera rozwój mowy dziecka. Kolejna część nosi tytuł "Pucio mówi pierwsze słowa".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Książka
W koszyku
(Uczę się mówić / Marta Galewska-Kustra)
Odwiedźcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi pełen ekscytujących zdarzeń czas w mieście. Zajrzyjcie na plac budowy, do supermarketu, na dworzec kolejowy, do parku, gabinetu taty i na wystawę cioci Igi. Z tym sympatycznym maluchem, ulubionym towarzyszem dzieci w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy, na pewno nie będziecie się nudzić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 2.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się mówić / Marta Galewska-Kustra)
Odwiedźcie Pucia i jego wesołą rodzinkę, spędzając z nimi pełen ekscytujących zdarzeń czas w mieście. Zajrzyjcie na plac budowy, do supermarketu, na dworzec kolejowy, do parku, gabinetu taty i na wystawę cioci Igi. Z tym sympatycznym maluchem, ulubionym towarzyszem dzieci w stawianiu pierwszych kroków w nauce mowy, na pewno nie będziecie się nudzić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Książka
CD
W koszyku
Indeks.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bajki logopedyczne misia API / Agata Kalina, Maria Szyfter ; ilustracje Artur Gulewicz. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2020]. - 61, [2] strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Ładnie i Składnie)
Wiek: 2-4 lat.
Z pomocą misia API Wasze dzieci zaczną poprawnie mówić. Książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Starszaki mogą doskonale wyćwiczyć konkretne głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, tak by żadne słówko nie stanowiło już problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bajki logopedyczne misia API / Agata Kalina, Maria Szyfter ; ilustracje Artur Gulewicz. - Kraków : Wydawnictwo Greg, [2020]. - 63 strony, [1] karta tablic złożona : ilustracje kolorowe ; 26 cm.
(Ładnie i Składnie)
Wiek: 4-6 lat.
Z pomocą misia API Wasze dzieci zaczną poprawnie mówić. Jeśli jeszcze nie znacie misia API, to koniecznie zajrzyjcie do tej książki. API to najlepszy przyjaciel każdego dziecka, wesoły, pluszowy urwisek, który przeżywa liczne przygody ze swoimi przyjaciółmi. Towarzysząc dziecku przy każdej bajce, pomoże wytrenować narządy artykulacyjne, wyćwiczyć wszystkie głoski tak, że w szybkim czasie mowa dziecka stanie się poprawna. W tej części książki miś API jest trochę starszy, książka zawiera bajki dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat. Starszaki mogą doskonale wyćwiczyć konkretne głoski w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, tak by żadne słówko nie stanowiło już problemu. W środku znajduje się mnóstwo ćwiczeń, zadań i propozycji dodatkowych aktywności, które pomogą dziecku opanować daną głoskę lub poprawić wymowę. Dodatkowo autorki podpowiadają, kiedy warto wybrać się do specjalisty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Bibliografia na stronach 432-450. Indeks.
"Recenzowana monografia dotyczy rzadko poruszanego w piśmiennictwie polskim tematu zaburzeń afatycznych występujących w tzw. fazie ostrej i podostrej u pacjentów po udarze niedokrwiennym mózgu. […] Problematyka podjęta w pracy Małgorzaty Krajewskiej jest tym bardziej istotna, że grupa pacjentów po udarze mózgu jest zdecydowanie najliczniejszą spośród wszystkich wymagających terapii neurologopedycznej. […] Stworzenie pełnego opisu tego zaburzenia i poznanie jego dynamiki wydaje się więc wręcz koniecznością nie tylko z punktu widzenia teorii, ale przede wszystkim praktyki neurologopedycznej." (z recenzji prof. UG, dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 161-168. Indeks.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-199.
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych oraz logopedów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z placówki, która miała za zadanie pełnić głównie funkcję opiekuńczą, stało się, a nawet staje, bo ta zmiana wciąż następuje, miejscem coraz bardziej nastawionym na stymulowanie rozwoju dziecka zgodnie z najnowszymi odkryciami w tej dziedzinie. W prezentowanej publikacji proponujemy scenariusze zabaw rozwojowych do wykorzystania przez opiekunów, psychologów i logopedów pracujących w nowoczesnych żłobkach, ale również rodziców pragnących działać stymulująco na swoje dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pierwszy Kontakt)
„Kiedy zacznie mówić?”. To pytanie rodzice zadają sobie już od narodzin dziecka. Ten praktyczny poradnik pomaga wesprzeć dziecko w prawidłowym rozwoju mowy, zwracając uwagę na to, jak dobrze je do tego przygotować i jak postępować, kiedy dziecko już zacznie mówić - jak stymulować prawidłowe wzorce motoryczne, co wspólnego z rozwojem mowy ma czyszczenie uszu dziecka i ssanie smoczka, jak powinna wyglądać komunikacja z niemowlęciem i małym dzieckiem, kiedy przyda się wsparcie specjalisty. Książka zawiera również przykłady zabaw skutecznie pomagających rozwijać mowę i cieszyć się komunikacją z dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 337-360.
Celem monografii jest: ukazanie miejsca profilaktyki w dorobku współczesnej logopedii polskiej, rozpatrywanej przez pryzmat aktywności publikacyjnej, profesji, kształcenia i nauki; wskazanie stanu zaawansowania rozwoju logopedii prewencyjnej na tle innych dziedzin, a także obszarów profilaktyki logopedycznej najbardziej zaniedbanych i wymagających pilnego podjęcia działań badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74037 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową.W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące:– integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością;– nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia);– diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu;– wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto);– narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha);– terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową;– wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki);– umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapie wspomagające nieharmonijny rozwój dziecka : ćwiczenia / redakcja naukowa: Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 285, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W książce zaproponowane są zabawy, ćwiczenia dla dzieci, u których zaobserwowano nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny. Dodatkowo umieszczone są programy zajęć na cały rok do wykorzystania dla logopedów, jak również bajki terapeutyczno-logopedyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Bibliografie przy pracach.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74305 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej