Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(20)
Forma i typ
Książki
(19)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
W10 (Wolska 75)
(1)
W11 (Ciołka 20)
(1)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(6)
W73 (Żytnia 64)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(14)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(2)
Navarro Tomás (1974- )
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Syed Matthew (1970- )
(2)
Bernstein Alan B
(1)
Binder Anna
(1)
Bończyk Stanisław
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Chmura Joanna (psycholog)
(1)
Doliński Dariusz (1959- )
(1)
Fitzpatrick Billie
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Majerek Bożena
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Poznański Juliusz
(1)
Pépin Charles (1973- )
(1)
Referda Mateusz
(1)
Rowling J. K. (1965- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Streep Peg
(1)
Suzuki Wendy
(1)
Szeżyńska-Maćkowiak Krystyna
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Łukaszewski Wiesław (1940- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Niepowodzenie
(11)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Samorealizacja
(4)
Sukces
(4)
Lęk
(3)
Uczniowie
(3)
Błędy
(2)
Dysonans poznawczy
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Osobowość
(2)
Perfekcjonizm (psychologia)
(2)
Samoakceptacja
(2)
Chmura, Joanna (psycholog)
(1)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - podręcznik
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - psychologia
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja medialna
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Neuroplastyczność
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - metody
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - podręcznik
(1)
Ofiary katastrof i wypadków - psychologia
(1)
Osiągnięcia sportowe
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik
(1)
Poradnictwo - organizacja
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Poradnictwo zawodowe - metody
(1)
Powódź - psychologia
(1)
Psychologia społeczna - Polska - 1997 r.
(1)
Psychologia stosowana - metody
(1)
Psychoterapia
(1)
Ranking
(1)
Rehabilitacja społeczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Ryzyko
(1)
Samopoznanie
(1)
Samowychowanie
(1)
Społeczeństwo ryzyka
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trudne sytuacje życiowe
(1)
Uczenie się - psychologia - podręcznik
(1)
Uczniowie - psychologia
(1)
Uczniowie - wychowanie
(1)
Uczniowie - wychowanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Współdziałanie
(1)
Współzawodnictwo
(1)
Wybory życiowe
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne - Polska - od 1989 r.
(1)
Wyobraźnia
(1)
Zachowanie - zaburzenia - korekcja
(1)
Zdolności
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Opracowanie
(3)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(9)
Rozwój osobisty
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W 2008 roku J.K. Rowling wygłosiła wzruszającą przemowę dla absolwentów Uniwersytetu Harvarda. Przemówienie, które ukazuje się po raz pierwszy w formie książkowej w języku polskim pt. Życie jest sztuką, zawiera cenne rady dla każdego, kto znalazł się w przełomowym momencie życia. Autorka zadaje trudne pytania o to, jak przyjmować porażki i jak skorzystać z siły wyobraźni dla własnego i wspólnego dobra. Czerpiąc przykłady z własnego życia, światowej sławy pisarka przenikliwie i poruszająco rozważa najważniejsze wartości w życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 202-[205].
Mądra, pozytywna i budująca książka, która pokazuje, jak nie bać się potknięć, jak wykorzystać ten nieodłączny element naszego życia do osiągnięcia sukcesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 295-326. Indeksy.
Autorka ukazuje niepewność jako trwały atrybut bytu człowieka, który mierzy się ze złożonością wciąż przerastającego go świata. Jej zdaniem ktegoria niepewności przestaje mieć współcześnie jedynie kontekstowe znaczenie, staje się wręcz kategorią podstawową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wabi sabi : aprender a acceptar la imperfección / Tomás Navarro. - Primera edición. - Barcelona : Zenith, 2018. - 315 stron ; 23 cm.
Książka w języku hiszpańskim. Czy wiesz, czego chcesz od życia? Czy cele wyznaczane przez Ciebie są w istocie Twoje? Zrozum w końcu swoje prawdziwe potrzeby i oczekiwania, a osiągniesz wewnętrzny spokój. Tomas Navarra proponuje Ci, abyś przyjrzał się raz jeszcze swojej liście priorytetów i rozliczył się z niej. Jego poradnik uczy, że niedoskonałość to nic złego! Trzeba ją zaakceptować i odnaleźć dzięki temu życiową równowagę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radę, by uczyć się na błędach, traktujemy dziś jak wyświechtany frazes, tymczasem jest to najskuteczniejsza znana człowiekowi metoda zdobywania wiedzy. Ta książka przedstawia jej niesamowitą historię. Pokazuje, jak wielką szkodę wyrządzamy sobie, nie wyciągając lekcji z porażek. Matthew Syed poprzez przemawiające do wyobraźni przykłady, inspirujące rozmowy i bardzo praktyczne wnioski unaocznia nam, że każdy może się nauczyć skutecznie korzystać ze swojej "czarnej skrzynki".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radę, by uczyć się na błędach, traktujemy dziś jak wyświechtany frazes, tymczasem jest to najskuteczniejsza znana człowiekowi metoda zdobywania wiedzy. Ta książka przedstawia jej niesamowitą historię. Pokazuje, jak wielką szkodę wyrządzamy sobie, nie wyciągając lekcji z porażek. Matthew Syed poprzez przemawiające do wyobraźni przykłady, inspirujące rozmowy i bardzo praktyczne wnioski unaocznia nam, że każdy może się nauczyć skutecznie korzystać ze swojej "czarnej skrzynki".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72558 (1 egz.)
E-book
W koszyku
E-BOOK. Czy wiesz, czego chcesz od życia? Czy cele wyznaczane przez Ciebie są w istocie Twoje? Zrozum w końcu swoje prawdziwe potrzeby i oczekiwania, a osiągniesz wewnętrzny spokój. Tomas Navarra proponuje Ci, abyś przyjrzał się raz jeszcze swojej liście priorytetów i rozliczył się z niej. Jego poradnik uczy, że niedoskonałość to nic złego! Trzeba ją zaakceptować i odnaleźć dzięki temu życiową równowagę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Martwisz się swoją sytuacją finansową? Niepokoisz stanem zdrowia? Odczuwasz strach przed spotkaniami z ludźmi, lęk przed pracą? Stale boisz się odrzucenia, brak ci motywacji, masz niskie poczucie własnej wartości? Żyjesz w napięciu, często jesteś rozzłoszczony, smutny lub zagubiony? Czujesz, że codziennie towarzyszy ci niepokój, a stany lękowe nie są ci obce? Jeśli te zdania opisują także ciebie, czas na zmiany! Czy wiesz, że możesz zmienić codzienny lęk i niepokój w swój atut? I odzyskać zatraconą pełnię życia? Kluczem jest konstruktywne zarządzanie lękiem i swoimi obawami. Jak tego dokonać? Pokaże ci Autorka tej książki, dr Wendy Suzuki, uznana ekspertka w dziedzinie neuronauki i neuroplastyczności mózgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76973 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 160-184.
Podejmowany w pracy problem znaczenia wybranych czynników osobowościowych, zdolności oraz porażki szkolnej mieści się na styku zainteresowań psychologii osobowości, zdolności, psychoprofilaktyki oraz psychologii edukacji. Autor omawia zagadnienia odnoszące się do problematyki zdolności i osobowości, dokumentuje co i jak działa między umysłem ucznia a porażką ponoszoną w szkole, wykraczającą poza niepowodzenia w nauce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach.
Prezentowany tom poświęcony został tym rodzajom zaburzeń rozwoju psychoruchowego dzieci, które leżą u podłoża ich trudności w uczeniu. Autorki wyczerpująco przedstawiają nie tylko najczęściej występujące objawy częściowych zaburzeń rozwoju, między innymi: percepcji słuchowej, artykulacji, spostrzeżeń wzrokowych, rozwoju ruchowego, lateralizacji, orientacji przestrzennej, ale także omawiają konsekwencje tych zaburzeń w procesie uczenia się, którymi są dysleksja, dysgrafia, dysortografia oraz specyficzne problemy w uczeniu się matematyki. Wczesne, bo już na etapie przedszkola, podjęcie czynności zmierzających do wykrycia zaburzeń rozwojowych i rozpoczęcie pracy korekcyjno-kompensacyjnej, stanowi jeden z istotnych czynników decydujących o przygotowaniu dzieci do podjęcia nauki oraz ich dalszej karierze szkolnej i zawodowej. Dlatego publikacja ta skierowana jest nie tylko do obecnych i przyszłych pedagogów-terapeutów, ale także do rodziców i nauczycieli w przedszkolach oraz szkołach wszystkich szczebli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-270.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Polecana studentom pedagogiki, psychologii, także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [233]-253.
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem podejmowanej już wcześniej przez autorkę problematyki znaczenia rezyliencji matematycznej dla skutecznego uczenia się i nauczania matematyki [...]. Nowością w recenzowanej pracy jest zaproponowanie autorskiego modelu rezyliencji matematycznej FIS, skonstruowanego na fundamencie (F): stylu przywiązania, ogólnej rezyliencji psychicznej oraz uzdolnień matematycznych; z uwzględnieniem inhibitorów (I) w postaci: niskich osiągnięć matematycznych oraz lęku przed matematyką, ale także stymulatorów (S): wewnętrznej motywacji do uczenia się matematyki, pozytywnej samooceny i autoskuteczności. Przedstawiony model autorka określa również w przenośni swoistym funduszem (F) inwestycji (I) społecznych (S), gdyż jak stwierdza: identyfikacja zaplecza emocjonalnego, wczesne rozpoznanie i redukcja czynników zagrażających oraz obszarów potencjału może przyczynić się do wzrostu rezyliencji matematycznej, a także do podwyższenia osiągnięć matematycznych zarówno w zakresie jednostkowym, jak i systemowym. Zdecydowanym walorem monografii jest koncentrowanie uwagi czytelników (studentów, nauczycieli, nauczycieli-specjalistów, a także badaczy) na konieczności postrzegania rezultatów nauczania i uczenia się matematyki nie tylko jako wypadkowej zdolności poznawczych, inteligencji ogólnej i uzdolnień specjalnych, ale także dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic, którego jednym z elementów jest rezyliencja matematyczna. (z recenzji dr hab. Agnieszki Olechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji. Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 337-[343].
Jak w zmianach i nieoczekiwanych sytuacjach widzieć szanse, a nie trudności? Zmiany, których doświadczamy w życiu czasami są wynikiem naszej decyzji, a czasami przychodzą niespodziewanie. Czy chcemy, czy nie, zapraszają nas do wejścia na nową drogę, na inną drogę, na nieznaną drogę, której często się boimy. Jak radzić sobie z lękiem i rozczarowaniem? W jaki sposób uwolnić się od schematów z przeszłości? Jak obdarzać się czułością i wyrozumiałością? Jak budować życie, w którym jest miejsce na radość, odwagę i spokój, mimo wszystko? W drodze ku akceptowaniu zmian towarzyszy nam Joanna Chmura, psycholożka i trenerka, znana ze swoich tekstów prasowych, z popularnych warsztatów, podcastów oraz platformy rozwojowej „On my way”. Z lekkością i poczuciem humoru, a jednocześnie poruszającą głębią i autentycznością, pomaga zrozumieć, przez co przechodzimy, gdy życie rzuca nam podkręcone piłki. Podpowiada też, jak wychodzić z takich sytuacji najlepiej, jak się da. Za przykład służą jej często własne, mniejsze i większe kryzysy oraz zakręty, sięga też po historie z filmów i literatury. Korzysta zarówno z klasycznej wiedzy psychologicznej, jak i najnowszych odkryć naukowców oraz psychologów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 77336 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej