Sorting
Source
Katalog
(8)
Form of Work
Książki
(8)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
available
(8)
Branch
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(8)
Author
Bianchi Anna Maria
(1)
Bogle John C. (1929- )
(1)
Eichengreen Barry J. (1952- )
(1)
Galbraith John Kenneth (1908-2006)
(1)
Goczek Łukasz
(1)
Gorynia Marian (1956- )
(1)
Gąsior-Niemiec Anna
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Mączyńska-Ziemacka Elżbieta
(1)
Sojka Tadeusz (1936- )
(1)
Stigliano Giuseppe
(1)
Urbaniec Maria
(1)
Waga Michał
(1)
West James
(1)
Łój Bogusław
(1)
Year
2020 - 2025
(5)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(2)
Time Period of Creation
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(8)
Language
Polish
(8)
Audience Group
Menedżerowie
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Subject
Rynek finansowy
(2)
Zarządzanie
(2)
Cykl koniunkturalny
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Etyka biznesu
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Globalizacja - socjologia
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Handel detaliczny
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Inflacja
(1)
Instrumenty finansowe
(1)
Inwestycje
(1)
Jakość życia
(1)
Keynes, John Maynard (1883-1946)
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kryzys finansowy (2007)
(1)
Metody statystyczne
(1)
Nadzór finansowy
(1)
Pieniądz oparty na złocie
(1)
Pracownicy samorządowi - prawo - Polska - stan na 2002 r.
(1)
Prawo giełdowe
(1)
Prawo pracy - Polska - 2002 - źródła
(1)
Rozwój gospodarczy
(1)
Rozwój technologii
(1)
Rynek pracy
(1)
Stabilność finansowa
(1)
Unia Europejska - a Polska - gospodarka - materiały konferencyjne
(1)
Wielki kryzys (1929-1935)
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
Subject: place
Polska - a Unia Europejska - gospodarka - materiały konferencyjne
(1)
Świat
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
8 results Filter
Book
In basket
Indeks.
Bogle usiłuje – parafrazując słowa Kurta Vonneguta – “zarazić nasze umysły odrobiną człowieczeństwa”. Zastanawia się, co właściwie znaczy dość w odniesieniu do bogactwa, biznesu i życia. Sugeruje, że w świecie finansów za dużo jest kosztów, a za mało wartości, za dużo spekulacji, a za mało inwestowania, za dużo złożoności, a za mało prostoty. Podobnie w świecie biznesu, który jest nadmiernie skoncentrowany na liczeniu i kupczeniu, a nie dość na zaufaniu i na odpowiedzialności. Zresztą całe nasze społeczeństwo obsesyjnie zabiega o sławę i bogactwo, a nie dość dba o charakter i mądrość.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 78909 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia na stronach 673-715. Indeksy.
[…] Książka Złote kajdany nie tylko rekonstruuje wydarzenia historyczne, ale także rzuca światło na współczesne problemy gospodarcze. Jest ostrzeżeniem przed nostalgicznym idealizowaniem przeszłych systemów, takich jak standard złota, i zachętą do głębszego zrozumienia ich ograniczeń oraz przyczyn upadku. Eichengreen podkreśla, że polityka gospodarcza musi być dostosowana do rzeczywistych warunków, a nie do wyidealizowanych wzorców historycznych. […] Analiza Eichengreena pomogła zrozumieć, jak międzynarodowe systemy walutowe wpływają na stabilność finansową w warunkach globalizacji. […] Książka wpłynęła także na debatę o kosztach i korzyściach związanych z rolą dolara amerykańskiego jako globalnej waluty rezerwowej. Eichengreen pokazał, jak złoto jako rezerwa ograniczało działania polityczne, co skłoniło do refleksji nad potencjalnymi problemami nadmiernej zależności od dolara. Badacze, analizując np. efekty polityki fiskalnej i monetarnej w warunkach kryzysowych, często odnoszą się do pracy Eichengreena. Książka jest cytowana w badaniach nad kryzysami wschodzących rynków, problemami związanymi z zadłużeniem w obcej walucie oraz skutkami reżimów kursowych w obliczu globalnych szoków. (dr hab. Łukasz Goczek, z przedmowy)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 80349 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 41568 (1 egz.)
Book
In basket
(Biblioteka Myśli Ekonomicznej)
Bibliografia, netografia na stronach 324-338. Indeks.
Niniejsza monografia jest rezultatem prowadzonych od 2020 r. w Polskim Towarzystwie Ekonomicznym analiz i debat naukowych na temat sytuacji społeczno‑gospodarczej i przyszłości świata. Debaty te obejmują retrospektywną i prospektywną analizę głównych myśli i założeń zawartych w eseju Johna Maynarda Keynesa. Monografia ta stanowi unikatowy zbiór tekstów przygotowanych przez 62 specjalistów z dziedziny nauk ekonomicznych oraz praktyków. Dokonują oni nie tylko analizy złożonej rzeczywistości na przestrzeni prawie 100 lat od czasu opublikowania oryginalnego eseju Keynesa, lecz także formułują autorskie oceny i rekomendacje dotyczące rozwiązywania współczesnych problemów społeczno‑gospodarczych. Zawarte w tej monografii teksty dotyczą trzech głównych obszarów życia społeczno‑gospodarczego, tj. wzrostu gospodarczego (rozpatrywanego w kontekście przemian technologicznych), rynku pracy oraz jakości życia ludzi. Odzwierciedla to struktura monografii i jej podział na trzy części. Zastrzec tu jednak trzeba, że podział tekstów na owe trzy części nie jest merytorycznie w pełni rozłączny. O podziale tym zadecydowała bowiem dominacja w tekście danej problematyki, choć w prawie wszystkich tekstach uwzględniany jest szerszy kontekst. Redaktorzy monografii zakładają, że jej treści przyczynią się do pogłębiania – w środowisku naukowym i wśród głównych kreatorów polityki społeczno‑gospodarczej – refleksji nad możliwymi, alternatywnymi scenariuszami przemian czekających świat i poszczególne kraje. Zakłada się ponadto, że monografia przyczyni się do lepszego rozumienia znaczenia i rozwoju kultury myślenia strategicznego i jej uwzględniania w teorii ekonomii oraz w kształtowaniu społeczno‑gospodarczej rzeczywistości.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 77068 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 247-253
Książka dotyczy wpływu ograniczeń w zakresie tzw. krótkiej sprzedaży na stabilność systemu finansowego w okresie ostatniego kryzysu finansowego. Autor przeprowadził własne badania naukowe, a jego ustalenia są jak najbardziej aktualne również w aktualnym kryzysie wywołanym pandemią Covid-19 czy też w okresie wzrostowym w ramach cyklu koniunkturalnego. Temat ma doniosłe znaczenie praktyczne, gdyż zajmowanie w okresie kryzysu tzw. dużych pozycji krótkich jest zjawiskiem powszechnym i jednocześnie budzącym obawy inwestorów i włodarzy rynku kapitałowego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 69694 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 38490 (1 egz.)
Book
In basket
Rewolucja technologiczna ostatnich kilkudziesięciu lat zmieniła wiele założeń, na których opierał się świat handlu detalicznego. Oczekiwania klientów rozwijają się z prędkością cyfrową: kupujący pragną coraz bardziej angażujących, spersonalizowanych doświadczeń. Informacje krążą z niezwykłą szybkością, rynek stał się bardziej poziomy, integracyjny i społeczny, a podróż klienta jest coraz mniej liniowa i przewidywalna. Ten, kto wcześniej był tylko „odbiorcą” kampanii marketingowych i komunikacyjnych, dziś staje się ich twórcą. Wiele firm postrzega to jako problem, a nawet „apokalipsę handlu detalicznego”, ale inne – jako niezwykłą okazję. Książka ma na celu przedstawienie ram interpretacyjnych do zrozumienia konsekwencji transformacji cyfrowej dla handlu detalicznego i skutecznego zarządzania nią. Tezy i zasady zawarte w Retail 4.0 są wzbogacone o praktyczne wskazówki. Autorzy konfrontują swój punkt widzenia z prezesami i top menedżerami międzynarodowych firm. W książce opisano też 11 polskich start-upów, które będą napędzać innowacje w handlu detalicznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
There are copies available to loan: sygn. 74985 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again