Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(564)
Forma i typ
Książki
(542)
Publikacje fachowe
(203)
Publikacje naukowe
(108)
Publikacje dydaktyczne
(79)
Poradniki i przewodniki
(58)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(47)
Publikacje popularnonaukowe
(43)
Proza
(13)
Audiobooki
(11)
E-booki
(6)
Czasopisma
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(606)
wypożyczone
(128)
nieokreślona
(16)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
W10 (Wolska 75)
(8)
W11 (Ciołka 20)
(10)
W14 (Młynarska 35a)
(9)
W32 (Solidarności 90)
(60)
W51 (Bielskiego 3)
(41)
W73 (Żytnia 64)
(14)
W80 (Redutowa 48)
(48)
W91 (Chłodna 11)
(10)
W106 (Twarda 64)
(8)
BD13 (Staszica 5a)
(7)
BD21 (Solidarności 90)
(5)
BD25 (Żytnia 64)
(7)
BD32 (Twarda 64)
(7)
BD36 (Redutowa 48)
(32)
BD46 (Chłodna 11)
(8)
Odolanka (Ordona 12F)
(34)
Czytelnia W51 (Bielskiego 3)
(1)
Czytelnia BD13 (Staszica 5a)
(4)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(436)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(4)
XIICzM (Solidarności 90)
(3)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(5)
Autor
Górczyński Robert
(20)
Rajca Piotr
(13)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(11)
Sikorski Witold (1950- )
(10)
Piwko Łukasz
(9)
Watrak Andrzej
(9)
Włodarz Marek
(8)
Cieślak Piotr
(7)
Gutowski Maksymilian
(7)
Sawka Krzysztof
(7)
Werner Grzegorz
(7)
Janusz Jacek
(6)
Kowalczyk Grzegorz
(6)
Lachowski Lech
(6)
Bąbol Krzysztof
(5)
Fenrich Wojciech
(5)
Krzyżanowski Krzysztof (tłumacz)
(5)
Martin Robert C
(5)
Meryk Radosław
(5)
Mizerska Anna
(5)
Rogulski Mariusz
(5)
Strąkow Michał
(5)
Zatorska Joanna
(5)
Janowski Jacek
(4)
Kamiński Filip (informatyka stosowana)
(4)
Konatowicz Krzysztof
(4)
Moch Wojciech
(4)
Siara Olga
(4)
Taleb Nassim Nicholas (1960- )
(4)
Waśko Zbigniew
(4)
Wiejak Urszula
(4)
Alexander Michael (1972- )
(3)
Chawziuk Tadeusz
(3)
Duckett Jon
(3)
Isaacson Walter (1952- )
(3)
Jońca Rafał
(3)
Kreft Jan
(3)
Kulesza Radosław
(3)
Kusleika Dick
(3)
Langa Sebastian
(3)
Leśniakiewicz Dawid
(3)
Matuk Konrad
(3)
Pełka Piotr (programista)
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Roman Adam (informatyk)
(3)
Rosłan Katarzyna
(3)
Sagalara Leszek
(3)
Tadeusiewicz Ryszard (1947- )
(3)
Tegmark Max (1967- )
(3)
Wojciechowski Adrian
(3)
Wójcicki Łukasz
(3)
Zawiła Anna
(3)
Zawiła Tadeusz
(3)
Althoff Cory
(2)
Anderson Ross (1956- )
(2)
Ball Matthew
(2)
Bardadyn Barbara
(2)
Bostrom Nick (1973- )
(2)
Brockman John (1941- )
(2)
Buchwald Paweł
(2)
Chalmers David John (1966- )
(2)
Chaniewska Maria
(2)
Chounlamany-Turalska Natalia
(2)
Craddock David L
(2)
Cypryański Piotr
(2)
Deutsch David (1953- )
(2)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Girls who code (pol.)
(2)
Dukaj Jacek (1974- )
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Fils-Aimé Reggie (1961- )
(2)
Flanagan David
(2)
Fulmański Piotr
(2)
Gadzała Agnieszka
(2)
Gasper Dorota
(2)
Goldwasser Matt
(2)
Gómez-Jurado Juan (1977- )
(2)
Harris Sam (1967- )
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Jakóbik Ireneusz
(2)
Janiszewski Bogusław
(2)
Janiszewski Bogusław. To, o czym dorośli ci nie mówią (pol.)
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Jóźwiak Michał (tłumacz)
(2)
Kahneman Daniel (1934- )
(2)
Kamińska Anna (tłumacz)
(2)
Kamiński Filip
(2)
Kapustka Krzysztof
(2)
Kawa Rafał
(2)
Knosala Ryszard (1949- )
(2)
Kominek Aleksandra
(2)
Krieser Witold
(2)
Królewski Jarosław
(2)
Kunz Tomasz (1969- )
(2)
Kusztelak Przemysław
(2)
Lee Kai-Fu
(2)
Lembas Jacek (1951- )
(2)
Liukas Linda (1986- )
(2)
Lott Steven F. (1956- )
(2)
Loury Glenn C
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(438)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(469)
1989-2000
(9)
1901-2000
(7)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(562)
Wielka Brytania
(2)
Język
polski
(559)
angielski
(5)
Odbiorca
Programiści
(56)
Informatycy
(45)
Dzieci
(29)
Szkoły wyższe
(26)
9-13 lat
(23)
6-8 lat
(16)
Analitycy danych
(16)
Analitycy ekonomiczni
(13)
14-17 lat
(10)
Menedżerowie
(9)
0-5 lat
(4)
Inżynierowie
(4)
Nauczyciele
(4)
Prawnicy
(4)
Studenci
(4)
Menedżerowie produkcji
(3)
Młodzież
(3)
Projektanci stron WWW
(3)
Prokuratorzy
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Rodzice
(3)
Sędziowie
(3)
Testerzy oprogramowania komputerowego
(3)
Adwokaci
(2)
Analitycy bezpieczeństwa
(2)
Graficy komputerowi
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Menedżerowie produktu
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Projektanci grafiki
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Administratorzy systemów
(1)
Analitycy
(1)
Analitycy systemów teleinformatycznych
(1)
Aplikanci
(1)
Architekci oprogramowania
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bankierzy
(1)
Bankowcy
(1)
Blogerzy
(1)
Dziennikarze
(1)
Ekonomiści
(1)
Hakerzy
(1)
Handlowcy
(1)
Informatycy śledczy
(1)
Inspektorzy ochrony danych
(1)
Internauci
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kryptolodzy
(1)
Logistycy
(1)
Pedagodzy
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Progamisci
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Radcy prawni
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Specjaliści zarządzania informacją
(1)
Technikum
(1)
Urzędnicy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(18)
Literatura polska
(13)
Literatura hiszpańska
(4)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Film belgijski
(1)
Film kanadyjski
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(112)
Sztuczna inteligencja
(54)
Informatyka
(50)
Internet
(41)
Programy komputerowe
(35)
Python (język programowania)
(29)
Algorytmy
(23)
Analiza danych
(22)
Cyberbezpieczeństwo
(21)
Języki programowania
(18)
Gry komputerowe
(17)
Aplikacja internetowa
(16)
Cyberprzestępczość
(16)
Innowacje
(16)
Rzeczywistość wirtualna
(16)
Informatycy
(15)
Komputery
(15)
Media społecznościowe
(15)
Przetwarzanie danych
(15)
Uczenie maszynowe
(14)
Dane
(13)
Excel
(13)
Java (język programowania)
(13)
Przedsiębiorstwo
(13)
Systemy informatyczne
(13)
Zarządzanie
(13)
JavaScript
(12)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(11)
Blockchain
(11)
Społeczeństwo informacyjne
(11)
Technologia informacyjna (IT)
(11)
Zarządzanie projektami
(11)
Bezpieczeństwo informacyjne
(10)
Business Intelligence
(10)
Matematyka
(10)
Sieć komputerowa
(10)
Zastosowanie i wykorzystanie
(10)
Handel elektroniczny
(9)
Informatyka śledcza
(9)
Kryptowaluta
(9)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(9)
Big data
(8)
Haking
(8)
Informatyka medyczna
(8)
Inwigilacja
(8)
Power BI
(8)
Programiści
(8)
Strony WWW
(8)
Systemy operacyjne
(8)
Sztuczna sieć neuronowa
(8)
Architektura oprogramowania
(7)
Data science
(7)
Facebook
(7)
Futurologia
(7)
Informacja
(7)
Przedsiębiorcy
(7)
Przetwarzanie w chmurze
(7)
SQL (język zapytań)
(7)
Sukces
(7)
Wizualizacja (grafika)
(7)
Bezpieczeństwo systemów
(6)
Informatyzacja
(6)
Linux
(6)
Nauczanie na odległość
(6)
Ochrona danych osobowych
(6)
Projektowanie
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Apple Inc
(5)
Arkusz kalkulacyjny
(5)
Baza danych
(5)
Bitcoin
(5)
C# (język programowania)
(5)
C++ (język programowania)
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(5)
Grafika komputerowa
(5)
Internet rzeczy
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Kryptologia
(5)
Linux (system operacyjny)
(5)
Marketing cyfrowy
(5)
Metawersum
(5)
Platforma internetowa
(5)
Prognozy
(5)
Programowanie zwinne
(5)
Rachunek prawdopodobieństwa
(5)
Scratch (język programowania)
(5)
Społeczeństwo
(5)
Teoria informacji
(5)
User experience (UX)
(5)
Usługi elektroniczne
(5)
Uzależnienia medialne
(5)
Uzależnienie od Internetu
(5)
Weryfikacja oprogramowania
(5)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(5)
Administracja systemem
(4)
Arduino (mikrokontroler)
(4)
C (język programowania)
(4)
Cyberkultura
(4)
Dane osobowe
(4)
Dezinformacja
(4)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(68)
1901-2000
(20)
1989-2000
(15)
1945-1989
(10)
2001-0
(9)
1801-1900
(4)
1939-1945
(3)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Stany Zjednoczone (USA)
(14)
Chiny
(4)
Dolina Krzemowa (Stany Zjednoczone)
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Wielka Brytania
(2)
Altenheim (Neuried ; część miasta)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Estonia
(1)
Filipiny
(1)
Francja
(1)
Johannesburg (RPA)
(1)
Korea Południowa
(1)
Korea Północna
(1)
Niemcy
(1)
Suwalszczyzna
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zurych (Szwajcaria)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(196)
Opracowanie
(101)
Poradnik
(82)
Monografia
(25)
Ćwiczenia i zadania
(16)
Reportaż
(15)
Publikacja bogato ilustrowana
(14)
Dokumenty dźwiękowe
(11)
Praca zbiorowa
(10)
Esej
(9)
Audiobooki
(8)
Powieść
(8)
Raport z badań
(8)
Biografia
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Publicystyka
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Broszura
(4)
Kryminał
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Thriller
(4)
Wywiad dziennikarski
(4)
Autobiografia
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Książki mówione
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręczniki
(3)
Czasopismo polskie
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry komputerowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Powieść dziecięca amerykańska
(2)
Reportaż interwencyjny
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Biografie
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo komputerowe
(1)
Czasopismo popularnonaukowe
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film fabularny
(1)
Komiks
(1)
Komiksy
(1)
Książka-zabawka
(1)
Opowiadania i nowele biograficzne
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(1)
Publicystyka kanadyjska
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Wykład
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(466)
Zarządzanie i marketing
(60)
Edukacja i pedagogika
(39)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(29)
Inżynieria i technika
(25)
Matematyka
(25)
Media i komunikacja społeczna
(23)
Historia
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(14)
Filozofia i etyka
(11)
Psychologia
(8)
Kultura i sztuka
(7)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Fizyka i astronomia
(6)
Językoznawstwo
(5)
Nauka i badania
(5)
Hobby i czas wolny
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Religia i duchowość
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Informatyka, Technologie Informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
564 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Dla administratorów systemów, projektantów, inżynierów aplikacji.
Indeks.
Linux od dawna jest chętnie używanym systemem operacyjnym, na jego bazie powstało wiele dystrybucji odpowiadających zróżnicowanym potrzebom. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że większość zadań administracyjnych w Linuksie najwygodniej wykonywać za pomocą myszy. Wiersz poleceń jest o wiele trudniejszym interfejsem: na ekranie wyświetla się znak zachęty, a system oczekuje na wpisanie poprawnie zbudowanego polecenia. Taki sposób pracy jednak pozwala na uzyskanie dużo wyższej efektywności niż interfejs graficzny. Tę książkę docenią administratorzy systemów, projektanci, inżynierowie aplikacji i entuzjaści Linuksa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ta książka, podobnie jak inne z serii "Biblia", zawiera zarówno niezbędne teoretyczne informacje, jak i mnóstwo praktycznych wskazówek i instrukcji, dzięki czemu jest znakomitą pomocą w nauce pisania skryptów dla Linuksa. Pokazano tu, kiedy efektywniej jest używać interfejsu graficznego, a kiedy lepiej sięgnąć do wiersza poleceń. Opisano elementy systemu Linux i przedstawiono podstawowe informacje o powłoce, a także o pracy w wierszu poleceń. Zaprezentowano techniki przetwarzania danych użytkownika w skryptach, pracę z systemami plików, wreszcie - sposoby instalacji i aktualizacji oprogramowania. Sporo miejsca poświęcono pracy z wyrażeniami regularnymi i zaawansowanym metodom manipulacji danymi, pokazano też, jak zmodyfikować skrypty powłoki, aby działały w innych powłokach Linuksa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Internet rzeczy nadal ewoluuje - i staje się coraz powszechniejszy, a to może być zachętą do tego, by poznać go bliżej. Niniejsza publikacja może się okazać świetną propozycją na początek przygody z IoT. Książka kompleksowo objaśnia specyfikę wybranych urządzeń i uczy, jak je programować w sposób na tyle przystępny, że wystarczy przeciętna znajomość obsługi komputera, by zacząć tworzyć pierwsze projekty. Treść została zilustrowana przykładowymi kodami źródłowymi, co zdecydowanie ułatwia stawianie pierwszych kroków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unity na start! : programowanie dla nastolatków / Jacek Ross, Ksawery Ross. - Gliwice : Helion, copyright 2021. - 197 stron : ilustracje ; 24 cm.
Unity to popularne środowisko do tworzenia gier komputerowych, które umożliwia szybkie rozpoczęcie pracy nawet zupełnie początkującym użytkownikom. Równocześnie pozwala w krótkim czasie uzyskać ciekawe efekty. Książka krok po kroku wprowadza w świat tworzenia gier komputerowych i w przystępny sposób przedstawia najważniejsze informacje, które pozwalają rozwinąć skrzydła początkującym game developerom. Jej lektura to także znakomity pretekst do tego, by nauczyć się twórczo spędzać czas z komputerem, i okazja do wspólnych, integrujących rodzinę zajęć.Jeśli masz w sobie pasję prawdziwego gracza i chęć, aby zmierzyć się z wyzwaniem stworzenia własnej gry, ten przewodnik wskaże Ci najlepszą drogę do celu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla programistów, którzy chcą się nauczyć JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu.
To kolejne wydanie wyczerpującego, kompleksowego przewodnika po języku JavaScript oraz jego najważniejszych klienckich i serwerowych interfejsach API. Książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą nauczyć się JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu. Ujęto w niej wersję ES2020 tego języka. Poza praktycznymi wyjaśnieniami dotyczącymi jego struktur i ich stosowania znalazły się tu liczne przykłady, wskazówki i porady. To wydanie zawiera nowe rozdziały poświęcone klasom, modułom, iteratorom, generatorom, promesom i instrukcjom async/await. W efekcie powstał całościowy obraz ekosystemu JavaScript wraz z opisem jego zawiłości, potencjalnych problemów i najlepszych metod radzenia sobie z nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-290.
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
JavaScript : techniki zaawansowane / Tomasz Sochacki. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 192 strony : ilustracja ; 24 cm.
Jeśli znasz podstawy tego języka, jeśli zdarzyło Ci się już coś w nim napisać, ten podręcznik jest właśnie dla Ciebie. Pozwoli Ci uzyskać wiedzę i umiejętności, dzięki którym dołączysz do grona programistów tworzących w JavaScript oprogramowanie dostępne praktycznie na każdą platformę - od części serwerowej, przez przeglądarki internetowe i aplikacje natywne dla smartfonów, po takie urządzenia jak smartwatch, smart TV i wiele innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla studentów informatyki i detektywów amatorów.
Indeks.
Książka dla studentów informatyki i detektywów amatorów. Autor w zabawny i bezpretensjonalny sposób, pisze o trudnych zagadnieniach informatycznych. Stworzył opowiadanie kryminalne, którego fabuła jest pretekstem do pokazania czytelnikom, jak korzystać z narzędzi algorytmicznych. Jego bohater, skompromitowany i bezduszny detektyw binarnie przeszukuje łodzie przemytników, śledzi szpiegów przy pomocy drzewa wyszukiwań, ucieka z więzienia dzięki wyszukiwaniu w głąb i otwiera zamki priorytetową kolejką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Publikacja jest przeznaczona dla czytelników posiadających podstawowe umiejętności projektowania oprogramowania i czytania Javy lub podobnego języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69022 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy niektórych rozdziałach.
W tym poradniku, skierowanym do początkujących i doświadczonych programistów języka C, zawarto wiele informacji o podejmowaniu decyzji projektowych, pokazano też krok po kroku, jak wpływają one na tworzenie złożonego oprogramowania. Znajdziesz tu odpowiedzi na trudne pytania o projektowanie struktury programów w C, obsługę błędów czy tworzenie elastycznych interfejsów. Liczne wskazówki i przykłady ułatwią Ci przekładanie wiedzy projektowej na działające implementacje. Druga część książki stanowi omówienie zastosowania licznych wzorców projektowych z języka C do tworzenia większych aplikacji. Dowiesz się, jakie wzorce stosuje się w konkretnych sytuacjach, a także w jaki sposób mogą ułatwić Ci pracę dzięki wskazywaniu dobrych decyzji projektowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75214 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka jest kontynuacją bestsellera Programista samouk. Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze koncepcje związane z różnymi algorytmami i strukturami danych, a to z kolei pozwoli Ci na profesjonalne podejście do tworzenia kodu. Przystępnie opisano tu różne algorytmy, w tym wyszukiwania liniowego i binarnego, a także służące do pracy na ciągach znaków i do wykonywania obliczeń. Zaprezentowano również najważniejsze struktury danych, w tym tablice, listy połączone, tablice mieszające, drzewa i wiele innych. Poszczególne zagadnienia zostały pokazane od strony praktycznej, co sprawi, że bez trudu zastosujesz zdobytą wiedzę w codziennej pracy. W efekcie lektury poszerzysz swoje umiejętności, a jeśli zechcesz, przygotujesz się do kariery skutecznego programisty - nawet jeśli nie masz dyplomu inżyniera!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 359-362. Indeks.
Ten praktyczny przewodnik uczy, jak programować Internet rzeczy (Internet of Things – IoT). Autor i edukator Andy King dzieli złożone problemy programistyczne na instrukcje krok po kroku i pokazuje, jak zaprojektować i zbudować własny kompleksowy system Internetu rzeczy typu full-stack – od urządzenia po chmurę. Ta praktyczna książka przeprowadza czytelników przez proces doboru narzędzi, konfigurowania środowiska programistycznego oraz projektowania i implementacji rozwiązania. Uczy, jak działa typowy ekosystem IoT oraz jak radzić sobie z problemami z integracją, jakie pojawiają się w trakcie implementowania rozwiązań IoT. Ta książka pomoże w rozpoczęciu pracy zarówno studentom, którzy poznają podstawy IoT, jak i menedżerom, którzy znają się nieco na IT i chcą lepiej zrozumieć niuanse technologii IoT, a także programistom rozwijającym własny system inteligentnego domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rozwój technologii służy również przestępcom. Wykrywanie śladów niewłaściwego użycia dotyczy maszyn, które zarówno posłużyły do przeprowadzenia ataków, jak i były ich przedmiotem. Obecnie dostępnych jest wiele opracowań poświęconych sposobom działania na miejscu zdarzenia i analizie działających systemów Linux za pomocą poleceń dostępnych po zalogowaniu się na pracującym urządzeniu. Równie ważną metodą pracy śledczej jest badanie obrazu dysku, tworzonego zgodnie z regułami kryminalistyki. Można też podłączyć badany dysk do maszyny badawczej ― w bezpieczny sposób, za pośrednictwem kryminalistycznego blokera zapisu. I właśnie o tych technikach mowa w tej książce. Dokładnie opisano w niej, jak lokalizować i interpretować dowody elektroniczne znajdujące się na komputerach stacjonarnych, serwerach i urządzeniach IoT pracujących pod kontrolą systemu Linux, a także jak odtwarzać ciąg zdarzeń, które nastąpiły po popełnieniu przestępstwa lub wystąpieniu incydentu związanego z bezpieczeństwem. Przedstawiono zasady analizy pamięci masowej, systemu plików i zainstalowanego oprogramowania. Wyjaśniono sposób badania dziennika systemd, dzienników jądra i jego systemu audytu, jak również dzienników demonów i aplikacji. Ponadto znajdziesz tu omówienie metod analizy konfiguracji sieciowej, w tym interfejsów, adresów, menedżerów sieci i artefaktów związanych z sieciami bezprzewodowymi, sieciami VPN czy zaporami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73247 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami; pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Linux® biblia / Christoper Negus ; przekład: Robert Górczyński. - Gliwice : Helion, © 2021. - 872 strony : ilustracje ; 25 cm.
Dobrą opinię Linux zawdzięcza takim zaletom jak otwarte źródła, różnorodność dystrybucji, elastyczność i wszechstronność. Dziś większość platform przetwarzania w chmurze opiera się na systemach linuksowych. Dlatego każdy, kto chce efektywnie pracować w powstających centrach danych, powinien dobrze go poznać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70094 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Człowiek, który wynalazł Internet : biografia Paula Barana / Wojciech Orliński. - Warszawa : Wydawnictwo Agora, 2019. - 301, [3] strony : faksymilia, fotografie ; 22 cm.
Biografia amerykańskiego wynalazcy pochodzenia żydowskiego, urodzonego w Polsce. Historia człowieka, który opracował techniczne założenia internetu. Pierwsze łącze sieci według pomysłu Paula Barana uruchomiono w 1969 roku w Kalifornii, a było to możliwe po tym, jak inżynier przekonał do zainwestowania w swój pomysł amerykańskich generałów. Paul Baran pracował przy konstrukcji pierwszego komercyjnego komputera UNIVAC, pierwszej rakiety typu „cruise missile” i przy narodzinach technologii Hi-Fi. Przewidział wideokonferencje, internetowe zakupy, a także powszechność prywatnych urządzeń interaktywnych z dostępem do wielkich baz wiedzy, dziś znanych jako laptopy i smartfony.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arduino od podstaw / Witold Wrotek. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 197 stron : ilustracje ; 24 cm.
Praktyczny przewodnik adresowany do wszystkich, którzy chcą się zapoznać z możliwościami urządzenia - od tych, którzy dotąd nie mieli styczności z komputerami jednopłytkowymi, po tych bardziej zaawansowanych. Począwszy od podstaw, jak również przedstawienia możliwości i potencjalnych zastosowań, książka wprowadza w konkretne zagadnienia, w tym programowanie kontrolera. W przystępny sposób wyjaśnia konstrukcję Arduino i działanie zintegrowanego środowiska programistycznego, pozwala również na stworzenie swoich pierwszych projektów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73983 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Zaktualizowane wydanie znakomitego podręcznika dla programistów. Zawiera zwięzłe i dokładne informacje na temat języka C#, Common Language Runtime (CLR), a także biblioteki klas .NET 5 Base Class Library (BCL). Nowe składniki języka C# 9.0 i związanej z nim platformy specjalnie oznaczono, dzięki czemu książka może też służyć jako podręcznik do nauki C# 8.0 i C# 7.0. Znalazły się tu precyzyjne opisy pojęć i przypadków użycia z naciskiem na praktyczność zastosowań. Sporo uwagi poświęcono dość trudnym tematom, jak współbieżność, bezpieczeństwo i dostęp do funkcji systemu operacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71508 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej