Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
Placówka
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(31)
Autor
Hübner Piotr (1944-2023)
(2)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Andrejuk Katarzyna
(1)
Białek Ewa (1946- )
(1)
Brdulak Jakub
(1)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(1)
Chachaj Marian (1946- )
(1)
Chochół Andrzej
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dybiec Julian (1940- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Gąska Paweł
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hnatyszak Olga
(1)
Hübner Piotr (1944- )
(1)
Janus Edyta
(1)
Kienig Anna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Kryńska Elwira Jolanta (1956- )
(1)
Kwiatkowska Wioletta (1978- )
(1)
Latour Bruno (1947-2022)
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Mandrzejewska-Smól Iwona
(1)
Miedziński Ziemowit
(1)
Mizerek Henryk Kazimierz
(1)
Oleś Piotr (1955- )
(1)
Pauluk Dorota
(1)
Pluskota Przemysław
(1)
Rzempała Joanna
(1)
Różański Andrzej (andragogika)
(1)
Skweres-Kuchta Małgorzata
(1)
Smoczyński Maciej
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Turos Lucjan (1927- )
(1)
Wiącek Grzegorz
(1)
Woolgar Steve
(1)
Zabielski Adrian
(1)
Zamojski Piotr
(1)
Červinková Hana (1973- )
(1)
Łączek Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kształcenie
(13)
Szkolnictwo wyższe
(8)
Nauka
(6)
Badania naukowe
(5)
Uczeni
(5)
Nauczanie
(4)
Jakość kształcenia
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Studenci
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Metodologia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Studenci zagraniczni
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uniwersytet Jagielloński
(2)
Aspiracje
(1)
Deklaracja bolońska (1999)
(1)
Dialog społeczny
(1)
Działanie
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne - nauczanie - badanie - Polska
(1)
Dziecko niepełnosprawne - socjologia - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - efektywność - badanie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie - szkoły podstawowe
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egzaminy gimnazjalne
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europeizacja
(1)
Filozofia nauki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gry komputerowe edukacyjne
(1)
Głusi
(1)
Integracja społeczna
(1)
Integracja społeczna - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Integracja społeczna - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Integracja społeczna - psychologia
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komputery
(1)
Kopernik, Mikołaj (1473-1543)
(1)
Kształcenie - a turystyka
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie integracyjne - Polska - od 1989 r.
(1)
Kształcenie integracyjne - efektywność - badanie - Polska
(1)
Kształcenie integracyjne - socjologia - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Kształcenie integracyjne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie za granicą
(1)
Kształcenie za granicą - kraje Unii Europejskiej - badanie
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodość
(1)
Nadzieja
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauki społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Oceny szkolne
(1)
Oświata dorosłych
(1)
PRL
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna - metody - Polska - od 2001 r.
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polacy za granicą
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Poradnictwo zawodowe - Polska - od 2001 r.
(1)
Poradnictwo zawodowe - metody
(1)
Poradnictwo zawodowe - teoria
(1)
Pracownicy wysoko kwalifikowani
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój zawodowy
(1)
Sfera publiczna
(1)
Socjologia wiedzy
(1)
Stosunki interpersonalne - szkolnictwo - badanie - Polska - 1999-2000 r.
(1)
Studenci - etyka - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Studenci - kultura - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Studenci - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Sukces
(1)
Szkolenie zawodowe
(1)
Szkolnictwo - poradnictwo
(1)
Szkolnictwo specjalne - badanie - Polska
(1)
Szkolnictwo specjalne - socjologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Szkolnictwo wyższe - historia
(1)
Szkolnictwo wyższe - organizacja - Polska - od 1989 r.
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Tożsamość osobista
(1)
Turystyka - a kształcenie
(1)
Turystyka - badanie - metody
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Uczniowie gimnazjów - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uniwersytet Warszawski
(1)
Uniwersytet w Białymstoku
(1)
Uniwersytety
(1)
Uniwersytety dziecięce
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(6)
1501-1600
(4)
2001-0
(4)
1401-1500
(3)
1601-1700
(3)
1701-1800
(3)
1801-1900
(3)
1201-1300
(2)
1301-1400
(2)
1945-1989
(2)
1001-1200
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bolonia (Włochy)
(1)
Ferrara (Włochy)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie) - szkolnictwo wyższe - socjologia
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo - szkolnictwo i oświata - badanie - od 2001 r.
(1)
Padwa (Włochy)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Monografia
(5)
Raport z badań
(5)
Biografia
(1)
Esej
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Nauka i badania
(10)
Edukacja i pedagogika
(9)
Historia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 168-181.
Celem publikacji jest przede wszystkim próba przybliżenia zawodu terapeuty zajęciowego bazująca na przykładach absolwentów studiów licencjackich prowadzonych według standardów wypracowanych i promowanych przez Światową Federację Terapeutów Zajęciowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 517-544. Indeks.
Kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej - czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70604 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 283-304.
Skrócona wersja rozprawy doktorskiej poświęconej transnarodowej mobilności studentów polskich na tle migracji edukacyjnych w Europie i na świecie oraz w kontekście postępującej integracji unijnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71104 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 344-357. Indeks.
Edukacja jest rzeczą publiczną, jest sprawą, która powinna nas obchodzić, jest częścią naszego wspólnego świata, która domaga się naszej troski i która nie jest łatwa, ciągle wymyka się nam, pociągając nas ku sobie, mobilizuje nas do studiowania jej złożoności. Jest dobrem, które leży w zasięgu naszej mocy i za które jesteśmy przeto odpowiedzialni. Deliberacja publiczna jest jednym z kluczowych sposobów podejmowania tej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73449 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Encyklopedię polskiej nauki akademickiej" autorstwa prof. Piotra Hübnera tworzy 201 haseł - opracowanych według układu rzeczowego, a nie alfabetycznego. Takie ujęcie wynika z samej natury nauki. Podstawą kultury akademickiej są symbole i wartości przechowywane jako depozyt tradycji akademickiej, a nie - jak to bywa w monografiach instytucji nauki czy biografiach uczonych - uwarunkowania materialne. W porównaniu z prymitywnym układem alfabetycznym jest to wyższa forma strukturyzacji encyklopedii, ponieważ ułatwia czytelnikowi umieszczenie każdego hasła w kontekście problemowym oraz daje możliwość czytania całej encyklopedii w sposób ciągły. Większość haseł omówionych w pracy - jeśli ujmują problem rozwojowo - dobiega do czasu likwidacji nauki akademickiej przez władze komunistyczne. Encyklopedia stanowi rozszerzoną, uzupełnioną o nowe hasła-artykuły, wersję pracy Zwierciadło nauki. Mała encyklopedia polskiej nauki akademickiej (Kraków 2013). Nowe teksty uzupełniły przeredagowane hasła-artykuły tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75453 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakość w szkolnictwie wyższym : zapewnianie czy iluzja? / Jakub Brdulak. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 146, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 117-124.
W książce zostały przytoczone wybrane dobre praktyki na poziomie instytucjonalnym (uczelnianym) prezentujące, zdaniem autora, ciekawe i wartościowe działania podejmowane przez uczelnie, mające wspierać nie tylko formalne zapewnianie jakości, ale również, w szczególności, rzeczywistą jakość procesu kształcenia zorientowaną na relacje między wykładowcami i studentami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 270-284.
Praca zawiera ogólne, interdyscyplinarne omówienie zagadnienia sukcesu życiowego i młodzieży jako podmiotu badań naukowych oraz szczegółową, popartą własnymi badaniami analizę kulturowych i społecznych aspektów sukcesu życiowego polskiej młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
"Encyklopedię polskiej nauki akademickiej" autorstwa prof. Piotra Hübnera tworzy 201 haseł – opracowanych według układu rzeczowego, a nie alfabetycznego. Takie ujęcie wynika z samej natury nauki. Podstawą kultury akademickiej są symbole i wartości przechowywane jako depozyt tradycji akademickiej, a nie – jak to bywa w monografiach instytucji nauki czy biografiach uczonych – uwarunkowania materialne. W porównaniu z prymitywnym układem alfabetycznym jest to wyższa forma strukturyzacji encyklopedii, ponieważ ułatwia czytelnikowi umieszczenie każdego hasła w kontekście problemowym oraz daje możliwość czytania całej encyklopedii w sposób ciągły. Większość haseł omówionych w pracy – jeśli ujmują problem rozwojowo – dobiega do czasu likwidacji nauki akademickiej przez władze komunistyczne. Encyklopedia stanowi rozszerzoną, uzupełnioną o nowe hasła-artykuły, wersję pracy Zwierciadło nauki. Mała encyklopedia polskiej nauki akademickiej (Kraków 2013). Nowe teksty uzupełniły przeredagowane hasła-artykuły tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75454 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61186 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Społeczna)
Bibliografia na stronach 163-184.
Praca z obszaru socjologii wychowania. Przedmiotem analizy jest edukacja młodzieży w Polsce i wpływ kształcenia szkolnego na kształtowanie się tożsamości młodych ludzi. Autorka porusza kwestie metodologiczne i teoretyczne oraz omawia własne badania empiryczne, prowadzone od 2004 do 2017 roku w grupie osiemnastolatków (urodzonych w 1985 i w 1998 roku).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Encyklopedię polskiej nauki akademickiej" autorstwa prof. Piotra Hübnera tworzy 201 haseł – opracowanych według układu rzeczowego, a nie alfabetycznego. Takie ujęcie wynika z samej natury nauki. Podstawą kultury akademickiej są symbole i wartości przechowywane jako depozyt tradycji akademickiej, a nie – jak to bywa w monografiach instytucji nauki czy biografiach uczonych – uwarunkowania materialne. W porównaniu z prymitywnym układem alfabetycznym jest to wyższa forma strukturyzacji encyklopedii, ponieważ ułatwia czytelnikowi umieszczenie każdego hasła w kontekście problemowym oraz daje możliwość czytania całej encyklopedii w sposób ciągły. Większość haseł omówionych w pracy – jeśli ujmują problem rozwojowo – dobiega do czasu likwidacji nauki akademickiej przez władze komunistyczne. Encyklopedia stanowi rozszerzoną, uzupełnioną o nowe hasła-artykuły, wersję pracy Zwierciadło nauki. Mała encyklopedia polskiej nauki akademickiej (Kraków 2013). Nowe teksty uzupełniły przeredagowane hasła-artykuły tej publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 341-346.
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71665 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nicolaus Copernicus)
Bibliografia, netografia na stronach 251-284. Indeks.
Po raz pierwszy w historiografii autor w odrębnym opracowaniu przedstawia studenckie czasy Mikołaja Kopernika, przybliżając realia pobytu torunianina w Krakowie, Bolonii, Rzymie, Padwie i Ferrarze. Ze względu na skąpe informacje o samym Koperniku opisano środowisko, w którym przebywał, czyli miasta, uniwersytety, wspomniano o ludziach, z którymi się spotkał lub mógł spotkać, omówiono także książki, które w tym czasie nabył lub czytał. Dużo miejsca poświęcono przedstawieniu problematyki wykładów podejmowanych przez profesorów na poszczególnych uniwersytetach: sztuk wyzwolonych w Krakowie, prawa w Bolonii i Padwie oraz medycyny w Padwie. Omówiono wiele spornych kwestii, jak: pogląd o zdobyciu przez Kopernika w Padwie doktoratu z filozofii i medycyny, miejsce nauki języka greckiego, prowadzenie przez astronoma wykładów w Rzymie czy jego kontakty z malarzem Giorgionem. Całość rozważań została oparta na analizie źródeł i krytycznym wykorzystaniu wielojęzycznych opracowań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75447 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1235) 1161)
Bibliografia, netografia na stronach 93-97.
Tematyka niniejszej monografii jest aktualna ze względu na gospodarcze i społeczne konsekwencje deficytu wiedzy oraz świadomości ekonomicznej i finansowej społeczeństwa. Braki te sprzyjają popełnianiu błędów, bardzo często mających daleko idące konsekwencje i przekładających się na realne problemy społeczne i gospodarcze. Nieodległa przeszłość najlepiej ukazuje deficyt wiedzy, konsekwencją czego były błędne wybory w zakresie nabywania nieadekwatnych do celów, potrzeb i możliwości klientów aktywów finansowych. Również zaciąganie długoterminowych zobowiązań opartych na zmiennych, nie do końca dających się przewidzieć parametrach, czy nabywanie instrumentów pochodnych świadczą o konieczności podniesienia zarówno wiedzy, jak i kompetencji ekonomiczno-finansowych społeczeństwa. Unikaniu popełniania powyższych błędów sprzyja kształtowanie postaw, wiedzy i świadomości ekonomicznej oraz finansowej. Procesowi temu powinny być poddawane dzieci już w wieku przedszkolnym. Koncepcja lifelong learning (LLL) niejako naturalnie kojarzona jest z edukacją po edukacji, czyli dokształcaniem po okresie obowiązku szkolnego, szkoły ponadpodstawowej czy studiów. W tym opracowaniu autorzy nieco przewrotnie na pierwszy plan zarządzania kompetencjami w ramach LLL wysuwają edukację dzieci i młodzieży - takie uczenie się przez całe życie w wersji short. Chcą w ten sposób podkreślić wagę edukacji realizowanej poza szkołą, a w zasadzie równolegle ze szkołą, komplementarnie względem treści szkolnych programów nauczania. Skoncentrowali się na szczególnej formie edukacji pozaformalnej, tj. na uniwersytetach dziecięcych. To stosunkowo młody twór, nie do końca zdefiniowany, w Polsce rozwijany w ostatniej dekadzie, w Europie od 2002 roku. (z wprowadzenia)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75156 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej