Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(26)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(24)
Autor
Świątek-Barylska Ilona
(2)
Adair John Eric (1934- )
(1)
Banaszak Sławomir (1973- )
(1)
Barcik Agnieszka
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Biernacka Maja
(1)
Bogusz Katarzyna
(1)
Czarnecki Leszek (1962- )
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Doktór Kazimierz (1935- )
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dziurski Patryk
(1)
Gach Daniel
(1)
Gelles David
(1)
Gładys-Jakóbik Jolanta
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Kubik Krystyna
(1)
Lopp Michael
(1)
Michalak Joanna Małgorzata
(1)
Miroński Jacek
(1)
Moskała Anna
(1)
Munter Mary
(1)
Paliwoda-Matiolańska Adriana
(1)
Pawłowska Beata (socjologia)
(1)
Potocki Arkadiusz
(1)
Rakowska Anna
(1)
Reynolds Sana
(1)
Sitko-Lutek Agnieszka
(1)
Szcześniewski Michał
(1)
Szczupaczyński Jerzy
(1)
Valentine Deborah (1948- )
(1)
Wrzesiewski Tomasz
(1)
Zagórski Zdzisław
(1)
Zaleśna Aleksandra
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Środa Jacek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Menedżerowie
(12)
Zarządzanie
(7)
Kadry
(4)
Etyka biznesu
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Kariera
(2)
Kultura organizacyjna - podręcznik
(2)
Menedżerowie - podręcznik
(2)
Menedżerowie - praca - organizacja
(2)
Menedżerowie - socjologia - Polska - od 1989 r.
(2)
Organizacje
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Przedsiębiorstwo - socjologia - podręcznik
(2)
Przywództwo
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Chłopi - socjologia - Polska - od 1989 r. - materiały konferencyjne
(1)
Etyka biznesu - materiały konferencyjne
(1)
Fuzja przedsiębiorstw
(1)
General Electric Company
(1)
Grupy społeczne - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Indywidualizm (filoz.)
(1)
Kadry - polityka - materiały konferencyjne
(1)
Kapitalizm
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Kolektywizm (filoz., socjol.)
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja międzykulturowa - poradnik
(1)
Komunikacja społeczna - poradnik
(1)
Kultura - socjologia - poradnik
(1)
Kultura organizacyjna - materiały konferencyjne
(1)
Kultura organizacyjna - socjologia
(1)
Lekarze - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Menedżerowie - kultura
(1)
Menedżerowie - kultura - materiały konferencyjne
(1)
Menedżerowie - kultura - podręcznik
(1)
Menedżerowie - kultura - poradnik
(1)
Menedżerowie - praca
(1)
Menedżerowie - płace
(1)
Menedżerowie - socjologia
(1)
Menedżerowie - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Menedżerowie - socjologia - Polska - od 1989 r. - podręcznik
(1)
Menedżerowie - socjologia - podręcznik
(1)
Motywacja - a zarządzanie - podręcznik
(1)
Nauka - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Obyczaje towarzyskie - poradnik
(1)
Odmienność kulturowa - poradnik
(1)
Organizacja
(1)
Organizacja - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Outsourcing
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Poradnictwo - Polska - od 1989 r.
(1)
Praca
(1)
Praca - psychologia
(1)
Praca - psychologia - podręcznik
(1)
Praca - socjologia
(1)
Praca - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Praca - socjologia - Stany Zjednoczone - 20 w.
(1)
Pracoholizm - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Pracownicy korporacji
(1)
Pracownicy socjalni - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Projektowanie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwo - organizacja - socjologia - podręcznik
(1)
Przedsiębiorstwo - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Przedsiębiorstwo globalne
(1)
Przemysły kreatywne
(1)
Przywództwo - filozofia
(1)
Przywództwo - psychologia
(1)
Przywództwo - socjologia
(1)
Przywództwo - socjologia - podręcznik
(1)
Przywództwo polityczne
(1)
Redukcja zatrudnienia
(1)
Satysfakcja zawodowa - Polska - od 1989 r.
(1)
Socjotechnika - materiały konferencyjne
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu - podręcznik
(1)
Stopa życiowa - badanie - Polska - od 1989 r.
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Stosunki interpersonalne - podręcznik
(1)
Studenci - socjologia - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Sukces - Polska - od 1989 r.
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego - Polska - materiały konferencyjne
(1)
Ubóstwo - Polska - od 1989 r.
(1)
Welch, Jack (1935-2020)
(1)
Zachowanie - psychologia - podręcznik
(1)
Zarządzanie - psychologia - podręcznik
(1)
Zarządzanie - szkolenie - metody
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zawód - socjologia - Polska - od 1989 r.
(1)
Zmiana społeczna - Polska - od 1989 r.
(1)
Zysk
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 251-266.
Publikacja porusza zagadnienie koniecznych racjonalizacji procesów przebudowy współczesnych przedsiębiorstw w kierunku rozwoju organizacji społecznie odpowiedzialnych. Autorka na podstawie rozważań teoretycznych i badań empirycznych zaproponowała własną strukturę kapitału intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67559 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61326 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie organizacjami w sektorach kreatywnych / Patryk Dziurski. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 208 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 169-182.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich odgrywa określoną rolę w realizowaniu celów pracy i poszukiwaniu odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze. W rozdziale pierwszym omówiono istotę koncepcji sektorów kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem problemów konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu. W pierwszej części zdefiniowano składowe terminu „sektory kreatywne", a w drugiej części pokazano ewolucję koncepcji sektorów kreatywnych - od koncepcji sektora kultury do koncepcji sektorów kreatywnych. Dalej opisano najważniejsze definicje sektorów kreatywnych, co umożliwiło opracowanie ich autorskiej definicji. W kolejnej części zostały przedstawione najważniejsze punkty dyskusji między krytykami oraz zwolennikami koncepcji sektorów kreatywnych, a w ostatniej części rozdziału omówiono ich specyfikę. Rozdział drugi otwiera opis cech charakterystycznych sektorów kreatywnych wpływających w największym stopniu na zarządzanie organizacjami w nich działającymi. W drugiej części rozdziału położono nacisk na sposoby realizacji funkcji zarządzania w organizacjach działających w sektorach kreatywnych. I tak kolejno przedstawiono wyniki krytycznej analizy literatury przedmiotu dotyczące wypełniania funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale trzecim zaprezentowano podstawy metodyczne badań. Przedstawiono cel badania i pytania badawcze, opisano metody i narzędzia badawcze, scharakteryzowano sektor projektowania jako jeden z sektorów kreatywnych oraz scharakteryzowano ekspertów i zbadane organizacje. Rozdział czwarty jest rozdziałem empirycznym, w którym zamieszczono wyniki przeprowadzonego postępowania badawczego. Przedstawiono opinie ekspertów dotyczące obecnego oraz pożądanego sposobu realizacji funkcji zarządzania przez menedżerów w organizacjach z sektora projektowania oraz opisano rzeczywiste praktyki zarządcze menedżerów ze zbadanych organizacji kolejno dla funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale tym, na podstawie wniosków z przeglądu literatury przedmiotu oraz własnych badań empirycznych, zamieszczono rekomendacje dla menedżerów dotyczące wypełniania funkcji zarządzania w organizacjach z sektorów kreatywnych, przy czym sformułowano inne zalecenia dla menedżerów z małych i mikroorganizacji, a inne dla tych zarządzających średnimi oraz dużymi organizacjami. W zakończeniu znalazły się odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze, wskazano na ograniczenia przeprowadzonego postępowania badawczego oraz kierunki dalszych badań. Integralną częścią monografii jest aneks. To opisy studiów przypadków, na podstawie których sformułowano wnioski zawarte w rozdziale czwartym. Monografia jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz pracowników i menedżerów organizacji działających w sektorach kreatywnych. Dla naukowców książka może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych, natomiast studenci i menedżerowie znajdą w niej przemyślenia, które pozwolą im lepiej zrozumieć istotę zarządzania organizacjami w sektorach kreatywnych oraz wskazówki dotyczące tego, jak powinny być realizowane funkcje zarządzania w tego typu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gelles pokazuje, jak słynne taktyki Welcha, w tym zwol­nie­nia, outsourcing, offshoring, przejęcia czy odkup akcji własnych, stały się normą w amerykańskim biznesie. Opisuje, jak takie podejście doprowadziło do największych nierówności społeczno-ekonomicznych od czasów Wielkiego Kryzysu i zaszkodziło wielu firmom, które je wdrożyły – bo akolici Welcha zmienili nie do poznania takie firmy, jak Boeing, Home Depot, Kraft Heinz oraz wiele innych. David Gelles jest kronikarzem zmian zachodzących obecnie w korpo­racyjnej Ameryce. Wskazuje na konkretne organizacje i liderów, którzy porzucili welczyzm i udowadniają, że nadal można wyróżniać się w świecie biznesu bez odbierania ludziom środków do życia, bez niszczenia społeczności i omijania przepisów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76006 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej