Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(35)
Forma i typ
Książki
(35)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
tylko na miejscu
(1)
wypożyczone
(1)
Placówka
W51 (Bielskiego 3)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(33)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Assimopoulos Haris
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Budniak Alina
(1)
Budzyńska-Daca Agnieszka Jadwiga
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Długosz Janina (1930- )
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzywna-Tunk Grażyna
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Hargrove Robert A. (1947- )
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jolles Robert L. (1957- )
(1)
Just Monika
(1)
Kaja Barbara (1944- )
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Kujawiński Jerzy (1928- )
(1)
Kupaj Lilianna
(1)
Linehan Marsha
(1)
Lipiec-Szafarczyk Monika
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Matczak Anna
(1)
Meissner Andrzej (1937- )
(1)
Michalska-Dominiak Beata
(1)
Michalska-Żyła Agnieszka
(1)
Modrzejewska Ewa (medioznawstwo)
(1)
Myrdzik Barbara (1940- )
(1)
Nastarzewski Marcin
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Opacka Anna (1933- )
(1)
Orzech Emilia
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Paplińska Małgorzata
(1)
Pater-Ejgierd Natalia
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Seretny Anna (1962- )
(1)
Siudowska-Mieszkowska Dorota
(1)
Speck Otto
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Tajchman Mikołaj (1988- )
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Trzeciak Sergiusz (1976- )
(1)
Tsiantis Ioannis
(1)
Werning Rolf
(1)
Winkler Maud (1968- )
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Włodyga Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy metodyczni
(1)
Edukatorzy
(1)
Temat
Metody nauczania
(6)
Nauczanie
(5)
Nauczanie - metody - podręcznik
(5)
Nauczanie początkowe - metody - podręcznik akademicki
(3)
Język polski - nauczanie - podręcznik akademicki
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Wychowanie - metody - podręcznik akademicki
(2)
Agresywność - psychologia - podręcznik
(1)
Agresywność - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Badania jakościowe
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie - korekcja - metody - podręcznik akademicki
(1)
Design thinking
(1)
Dyscyplina szkolna - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - podręcznik
(1)
Dziecko niepełnosprawne - rehabilitacja - metody - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome - nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - podręcznik
(1)
Edukacja medialna
(1)
Egzaminy szkolne - metody - podręcznik akademicki
(1)
Gramatyka
(1)
Gry edukacyjne - podręcznik akademicki
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Internet - stosowanie - nauczanie - podręcznik akademicki
(1)
Język angielski - nauczanie - metody
(1)
Język polski
(1)
Język polski - nauczanie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Języki
(1)
Kariera
(1)
Klasa szkolna (socjol.) - podręcznik akademicki
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna - psychologia - podręcznik
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Matura - podręcznik akademicki
(1)
Mentoring
(1)
Mentoring - podręcznik
(1)
Mentoring - zagadnienia - podręcznik
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie twórcze - nauczanie - podręcznik
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nauczanie - efektywność - badanie - metody - Polska - od 2001 r. - podręcznik
(1)
Nauczanie - efektywność - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie - efektywność - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie - organizacja - podręcznik
(1)
Nauczanie - podręcznik
(1)
Nauczanie - psychologia - podręcznik
(1)
Nauczanie dorosłych - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie początkowe - a dziecko upośledzone - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie zintegrowane - efektywność - podręcznik akademicki
(1)
Nauczanie zintegrowane - podręcznik
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje
(1)
Netnografia
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Niepowodzenia szkolne - zapobieganie - podręcznik
(1)
Obserwacja nieuczestnicząca
(1)
Obserwacja uczestnicząca
(1)
Oceny szkolne - metody - podręcznik akademicki
(1)
Oświata - badanie - metody - Polska - od 2001 r. - podręcznik
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik akademicki
(1)
Pisanie
(1)
Pisanie - korekcja - metody - podręcznik akademicki
(1)
Pismo dla niewidomych - nauczanie - podręcznik
(1)
Pisownia
(1)
Podręczniki szkolne - historia
(1)
Pomoce dydaktyczne - podręcznik
(1)
Prezentacje i wystąpienia - nauczanie - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - podręcznik akademicki
(1)
Przemoc w szkole - psychologia - podręcznik
(1)
Przemoc w szkole - zapobieganie - nauczanie - scenariusze zajęć - podręcznik
(1)
Przyroda - nauczanie - przedszkola - podręcznik akademicki
(1)
Przyroda - nauczanie początkowe - podręcznik akademicki
(1)
Przywództwo
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Psychologia wychowawcza - podręcznik akademicki
(1)
Psychoterapia
(1)
Retoryka
(1)
Samorealizacja
(1)
Shadowing (metoda nauczania)
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolenie zawodowe - metody - podręcznik
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik
(1)
Szkolnictwo wyższe - badanie - metody - Polska - od 2001 r. - podręcznik
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Podręczniki akademickie
(3)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dla studentów pedagogiki i psychologii.
Bibliografia na stronach 534-555 i przy rozdziałach. Indeksy.
Ten podręcznik z zakresu psychologii nauczania, prezentujący zastosowanie wiedzy psychologicznej w procesie dydaktycznym, adresowany jest do nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do tego zawodu. Problematyka, którą zajmuje się autorka, to między innymi: role nauczyciela i ucznia w procesie kształcenia, proces uczenia się i zdobywania motywacji w najważniejszych ujęciach teoretycznych, przebieg nauczania i wychowania w szkole, rozwój jednostki, różnice indywidualne a decyzje pedagogiczne, pomiar i ocenę osiągnięć szkolnych. Wielowątkowe treści, bogate dane z zakresu psychologii ogólnej, wychowawczej, społecznej i klinicznej zostały przedstawione w ciekawej oprawie dydaktycznej. Zastosowano wiele środków ułatwiających odbiór informacji i przełożenie ich na język praktyki. Wiedza naukowa przedstawiona jest w sposób przejrzysty i klarowny, co umożliwia stosowanie jej osiągnięć w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.159.9 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła przyjazna kreatywności : czynniki sukcesu / Jan Fazlagić. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 258 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 224-235.
"Szkoła przyjazna kreatywności" to najnowsza książka znanego w Polsce eksperta i propagatora nowoczesnych metod zarządzania szkołą. Każdy nauczyciel, dyrektor szkoły, badacz zajmujący się edukacją czy pracownik administracji oświatowej znajdzie w tej książce olbrzymią liczbę cennych i praktycznych porad odnośnie do tego, jak organizować pracę szkoły w XXI wieku w epoce sztucznej inteligencji oraz dojścia do głosu pokoleń Z i Alfa. Książka stanowi kompendium wiedzy o tym, jak zrozumieć kreatywność uczniów i jak się o nią troszczyć. Wiedza i umiejętności, które są propagowane w tej książce, nie są nauczane ani na studiach nauczycielskich, ani na większości szkoleń dla nauczycieli. Książka będzie także bardzo przydatna rodzicom zainteresowanym wychowywaniem kreatywnych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75168 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Książka daje odpowiedź na pytanie, jak poradzić sobie z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom i rodzicom w planowaniu pracy takich dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52923 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. częśc. przy rozdz.
Przełom stuleci przyniósł zadziwiające przeciwieństwo pewnych zjawisk. Z jednej strony obserwuje się lawinowy wzrost publikacji - naukowych i publicystycznych, dotyczących różnych przejawów agresji wśród dzieci i młodzieży, zwłaszcza zjawiska przemocy wśród rówieśników, nazywanej zastraszaniem (ang. bullying). [...] Z drugiej zaś strony, dostrzegając masową skalę zjawiska, uderza brak w rodzimej literaturze adekwatnych sposobów zaradzenia mu. Coraz liczniej obecne publikacje translatorskie, choć dotyczą prawdopodobnie zbieżnych zjawisk i mechanizmów zapobiegania występowania przemocy rówieśniczej - obarczone są „grzechem pierworodnym" obcego pochodzenia, co może budzić wątpliwości co do zasadności aplikacji ich w Polsce i zwiększać ryzyko wystąpienia niewystarczającej skuteczności. Lukę tę, jak się wydaje, może wypełnić niniejsza książka. Książka składa się z dwóch uzupełniających się części. Pierwszą stanowi podręcznik dla nauczycieli, którego zadaniem jest metodyczne wprowadzenie do przeprowadzenia wśród swoich uczniów zajęć profilaktycznych zastraszania i przemocy w szkole. Uzupełnieniem podręcznika jest druga część, w której znalazły się m.in. rozważania o społecznej naturze zjawiska zastraszania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-214.
Publikacja jest wynikiem połączenia teorii z praktyką stosowania metody design thinking. Bazę stanowią naukowe inspiracje z zakresu: zarządzania, pedagogiki, psychodydaktyki, neuronauk, socjologii – jest to zatem opracowanie o charakterze interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70065 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego ; 3)
Bibliografia na stronach 316-329.
Propozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie szóste zmienione. - Sopot : Smak Słowa, 2019. - 283, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 257-262. Indeks.
Podręcznik zawiera sprawdzone metody, ćwiczeń i sposobów oddziaływania, które rozwijają twórcze myślenie i działanie, a przy okazji są świetną zabawą. Zostały opracowane bardzo starannie przez grono dociekliwych naukowców i praktyków. Książka pokazuje mnóstwo praktycznych zadań i analizuje ich wpływ na rozwój twórczości. Jest to świetny przewodnik dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swoim otoczeniu. Dziesiątki ćwiczeń, zestaw problemów dyżurnych do pracy na sesjach kreatywnych i ćwiczenia na rozgrzewkę. Zawarte w książce ćwiczenia oprócz twórczości rozwijają też skutecznie komunikację i sprzyjają budowaniu relacji międzyludzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61627 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka historii : nowe perspektywy / redakcja naukowa Danuta Konieczka - Śliwińska. - Wydanie I. - Warszawa : PWN : Mikołaj Tajchman : Dorota Siudowska-Mieszkowska, 2023. - 315 stron : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapy, portrety ; 24 cm.
Dla studentów historii lub kierunków zbliżonych, doradców metodycznych, nauczycieli oraz edukatorów instytucji kultury.
Bibliografia, netografia na stronach 283-311.
Pomysł napisania tej wyjątkowej książki zrodził się w gronie członków Komisji Dydaktyki Historii działającej przy Komitecie Nauk Historycznych Polskiej Akademii Nauk. Grono to tworzy od 2020 r. dziesięcioro historyków z różnych ośrodków naukowych w Polsce (Poznań, Toruń, Szczecin, Opole, Kraków, Wrocław, Katowice, Olsztyn), którzy zajmują się dydaktyką historii nie tylko badawczo, ale także prowadzą zajęcia z tego zakresu ze studentami, nauczycielami i edukatorami. Publikacja została pomyślana jako kompendium zawierające kompleksowe ujęcie najnowszych zagadnień współczesnej dydaktyki historii oraz perspektyw jej dalszego rozwoju. Znalazły się w niej nie tylko problemy istotne dla nowoczesnej edukacji historycznej, ale także łączące refleksję teoretyczną z praktyką. Książka adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: przede wszystkim do studentów historii lub kierunków zbliżonych przygotowujących się do wykonywania zawodu nauczyciela, doradców metodycznych, uczących w szkołach nauczycieli historii pragnących się doskonalić oraz do edukatorów (muzealnych, archiwalnych, bibliotecznych) różnych instytucji kultury, którzy zajmują się edukacją historyczną. Mamy nadzieję, że będzie ona pożytecznym wsparciem dla czytelników, przy okazji stanowiąc punkt wyjścia do dalszej dyskusji nad perspektywami rozwoju dydaktyki historii w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badania jakościowe. T. 2, Metody i narzędzia / redakcja Dariusz Jemielniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - XVII, [1], 288 stron : tabele wykresy ; 24 cm.
(Metodologia)
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Tom 2 podręcznika przybliża metody i narzędzia niezbędne w trakcie prowadzenia wywiadów indywidualnych, grup fokusowych, badań etnograficznych czy analizy dyskursu i dokumentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 58137/II (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej