Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(160)
Forma i typ
Książki
(159)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Dostępność
dostępne
(174)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(15)
W51 (Bielskiego 3)
(10)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(5)
W91 (Chłodna 11)
(2)
W106 (Twarda 64)
(1)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(147)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(3)
III Czytelnia Naukowa Cymelia (Solidarności 90)
(1)
Autor
Camarda Sylwia (1983- )
(4)
Czerniawska Ewa (1955- )
(4)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(4)
Montessori Maria (1870-1952)
(4)
Żuchowski Marcin
(4)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Szmidt Krzysztof J
(3)
Szuman Stefan (1889-1972)
(3)
Bauer Joachim (1951- )
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Galloway Charles
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hauser Uli (1962- )
(2)
Hüther Gerald (1951- )
(2)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(2)
Karwowska Małgorzata
(2)
Klinik Anna
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Makiełło-Jarża Grażyna
(2)
Oakley Barbara A. (1955- )
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Toeplitz Zuzanna
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Andrzejewska Jolanta (pedagogika)
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Assimopoulos Haris
(1)
Banasiak Jan
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Bastgenówna Zofia (1900-1974)
(1)
Bednarek Dorota Balbina
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara (1971- )
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blair Kristen P
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borkowski Łukasz (1991- )
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Boznański Andrzej
(1)
Brejnak Wojciech (1944-2020)
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Brzezińska Joanna
(1)
Burch Noël (1932- )
(1)
Błajet Piotr
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chęcińska Urszula (1960- )
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Commichau Anka (1966- )
(1)
Corso Michael J
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabański Bogdan (1927-2003)
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerska Aneta
(1)
Daszkowski Julian
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Divine Mark
(1)
Dmochowska Halina (pedagogika)
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudzikowa Maria (1938- )
(1)
Dutkiewicz Joanna (tłumaczka)
(1)
Dymon Mirosław
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fiedor Marian
(1)
Fojkis Aldona
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Frydzińska-Świątczak Lidia
(1)
Gilmour Jane
(1)
Gordon Thomas (1918-2002)
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gray Carol (1952- )
(1)
Gregorczuk Monika (psycholog)
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Grzegorzewska Sylwia
(1)
Grzyb Tomasz
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Hohnen Bettina
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(78)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(6)
1989-2000
(3)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(160)
Język
polski
(160)
Odbiorca
Nauczyciele
(6)
Rodzice
(6)
Szkoły wyższe
(2)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie
(31)
Uczenie się
(16)
Psychologia nauczania
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Wychowanie
(10)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(9)
Dziecko - psychologia
(8)
Metody nauczania
(8)
Nauczyciele
(8)
Komunikacja społeczna
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Twórczość - psychologia
(7)
Dziecko
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Psychologia dziecka
(6)
Psychologia rozwojowa
(6)
Uczenie się - psychologia
(6)
Nauczanie - psychologia
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Twórczość
(5)
Arteterapia
(4)
Matematyka
(4)
Mentoring
(4)
Mowa - psychologia rozwojowa
(4)
Myślenie twórcze - nauczanie
(4)
Nauczanie - metody
(4)
Osobowość
(4)
Poznanie
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Zdolności
(4)
Zdolności - psychologia
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko niepełnosprawne - nauczanie
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie
(3)
Muzyka - nauczanie
(3)
Myślenie
(3)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(3)
Nauczanie - efektywność
(3)
Nauczanie - metody - podręcznik
(3)
Neurobiologia
(3)
Poznanie - psychologia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Czytanie - nauczanie
(2)
Dziecko - język
(2)
Dziecko - psychologia - zagadnienia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko chore - psychologia
(2)
Dziecko głuche - nauczanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne - psychologia
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - nauczanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Dziecko zdolne - nauczanie
(2)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Geometria
(2)
Innowacje
(2)
Innowacje - stosowanie - nauczanie
(2)
Integracja społeczna
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Języki - nauczanie - psychologia
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Muzyka - psychologia
(2)
Myślenie twórcze - badanie - metody
(2)
Mózg
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe - metody
(2)
Nauczanie początkowe - psychologia
(2)
Nauczyciele - psychologia - podręcznik akademicki
(2)
Niepełnosprawni - nauczanie - Polska
(2)
Niepełnosprawni - psychologia
(2)
Niepełnosprawni - socjologia
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika
(2)
Pisanie - nauczanie
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza - podręcznik akademicki
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo podstawowe
(2)
Sztuka - nauczanie - metody
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży - psychologia
(2)
Uczenie się - metody
(2)
Uczniowie - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(2)
Uczucia
(2)
Temat: czas
2001-0
(5)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie) - szkolnictwo wyższe - socjologia
(1)
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Rosja - historiografia amerykańska - 20 w. - materiały konferencyjne
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Łomża (woj. podlaskie) - szkolnictwo i oświata - psychologia - badanie - od 2001 r.
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Podręcznik
(8)
Opracowanie
(6)
Antologia
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Poradniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Publicystyka
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(26)
Edukacja i pedagogika
(21)
Rozwój osobisty
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
160 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychopedagogika relacji : analiza transakcyjna dla nauczycieli i wychowawców / Jarosław Jagieła. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 561, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych, doradców, socjoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy w pracy z dziećmi i młodzieżą dążą do ich zrozumienia oraz wypracowania praktycznych metod trafnego postępowania.
Bibliografia na stronach 522-550.
Analiza transakcyjna (AT) to koncepcja psychoterapeutyczna zapoczątkowana przez Erica Berne'a (1910-1970) w końcu lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku. Szybko znalazła szerokie zastosowanie w innych obszarach wiedzy i praktyki m.in. poradnictwie, coachingu, usprawnianiu struktur organizacyjnych firm i przedsiębiorstw oraz w edukacji. Ta ostatnia dziedzina jest stosunkowo mało znana w Polsce. Książka w sposób całościowy przybliża najważniejsze zagadnienia tej koncepcji i na tym tle ukazuje różnorodne problemy wiążące się z nauczaniem i wychowaniem. Koncentruje się głównie na relacjach, jakie mają miejsce między nauczycielem a uczniami oraz ich rodzicami. Przekazuje aktualny stan badań na ten temat i stanowi cenną inspirację dla własnych twórczych poszukiwań. Może być wartościową pomocą dla nauczycieli i wychowawców, ale też pedagogów szkolnych, doradców i socjoterapeutów oraz wszystkich tych, którzy w pracy z dziećmi i młodzieżą dążą do ich zrozumienia oraz wypracowania praktycznych metod trafnego postępowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76036 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63200 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znak werbalny a znak plastyczny w twórczości rysunkowej dziecka / Urszula Szuścik. - Katowice : Wydaw. Uniwersytetu Śląskiego, 2006. - 222, [2] s., [52] s. tabl. kolor : il., rys., wykr. ; 24 cm.
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; 2433)
Bibliogr. s. [185]-218.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Neurobiolog, lekarz i psychiatra Joachim Bauer dowodzi, że młody człowiek jest w stanie w pełni rozwinąć swój potencjał tylko wówczas, gdy dorasta w sprzyjającym otoczeniu. Ironia współczesnego systemu edukacji polega na tym, że powstał on na długo zanim zaczęliśmy badać możliwości i ograniczenia ludzkiego mózgu. Aby stworzyć nową, efektywną szkołę musimy oprzeć się na aktualnych odkryciach naukowych i zaakceptować fakt, że relacje między uczniem a nauczycielem oraz przyjazne środowisko szkolne, są podstawą dobrze funkcjonującej edukacji. W dążeniu do tego celu niezbędna jest współpraca nauczycieli, uczniów oraz rodziców, która pozwoli na zwiększenie poczucia sprawczości i motywacji do twórczego działania każdej ze stron.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-238.
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Autorka w swoich historyjkach społecznych - opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci - opisuje tę problematyke przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56908 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 205-233.
Tematyka monografii obejmuje zagadnienia warunków i szans edukacyjnych dziecka, rozwijania jego możliwości, kompetencji, konstruowania wiedzy i podejmowania nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62556 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psycholog Michael Reichert w swojej książce wykorzystuje wieloletnie badania, by podważyć odwieczne przekonania dotyczące tego, jak chłopcy stają się mężczyznami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób stereotypy dotyczące chłopców, którzy muszą być "twardzi" i "męscy", mogą spowodować ich wycofanie, prowadząc do gniewu, izolacji, a nawet destrukcyjnych zachowań. Kluczem do zmiany jest sposób, w jaki rodzice, wychowawcy i mentorzy pomagają chłopcom rozwijać się społecznie i emocjonalnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61627 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
laczego tak chętnie oceniamy to, jak inni mówią po angielsku? Skąd bierze się wstyd i strach przed mówieniem w języku obcym? Jaką rolę w tworzeniu naszej relacji z nowym językiem odgrywają system edukacji, nierealistyczne oczekiwania oraz inni ludzie? Czy perfekcjonizm pomaga czy przeszkadza w nauce języka obcego? W swojej drugiej książce – opowieści z pogranicza popularnonaukowego eseju i reportażu – Jagoda Ratajczak przygląda się temu, jak standardy poprawnościowe potrafią zmienić się w narzędzia, które służą segregacji i dyskryminacji. Pokazuje też, jak sami postrzegamy wszelkie odstępstwa od języka przyjętego jako normę. I czy takowa w ogóle istnieje? Autorka rozmawia z nauczycielkami, poliglotami, psycholożkami, wreszcie zwykłymi użytkownikami języka - w tym przedstawicielami pokolenia, które pamięta powszechne wprowadzenie języka angielskiego do szkół, z osobami z jąkaniem i migrantkami piszącymi nowy rozdział swojej językowej historii. Zagląda do dzieł słynnych fonetyków i lingwistek, cytuje badania, wertuje słowniki, nie zapomina jednak o codziennych doświadczeniach. Ostatecznie bowiem to praca w angielskiej kancelarii albo wyprawa po pomidory do polskiego rolnika mogą stać się prawdziwym językowym poligonem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej