Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(93)
Forma i typ
Książki
(92)
Poradniki i przewodniki
(16)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(117)
wypożyczone
(13)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(3)
W14 (Młynarska 35a)
(3)
W32 (Solidarności 90)
(18)
W51 (Bielskiego 3)
(10)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(6)
W91 (Chłodna 11)
(1)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(1)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(79)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Autor
Czerniawska Ewa (1955- )
(6)
Radzicki Józef
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Materska Maria (1942- )
(3)
Oakley Barbara A. (1955- )
(3)
Włodarski Ziemowit (1925- )
(3)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(3)
Boaler Jo (1964- )
(2)
Bonner Sebastian
(2)
Buzan Tony (1942-2019)
(2)
Galloway Charles
(2)
Gerrig Richard J. (1959- )
(2)
Hilgard Ernest Ropiequet (1904-2001)
(2)
Hollins Peter
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Kovach Robert
(2)
Maas Violet F
(2)
Oszwa Urszula
(2)
Parsloe Eric
(2)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(2)
Sejnowski Terrence J
(2)
Sugiero Joanna
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Ubik Artur
(2)
Zimmerman Barry J
(2)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna
(1)
Amsterdamski Piotr (1955-2008)
(1)
Anderson John Robert (1947- )
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baddeley Alan D. (1934- )
(1)
Bandura Albert (1925-2021)
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Benavides Francisco
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biliński Witold
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Black P. J. (1930- )
(1)
Blair Kristen P
(1)
Blakemore Sarah-Jayne (1974- )
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bukowski Adam
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Carey Benedict (1960- )
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Colman Andrew M
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czyż Stanisław (wychowanie fizyczne)
(1)
Dawson Peg
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Dirksen Julie
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dryden Gordon (1931- )
(1)
Dumont Hanna
(1)
Dutkiewicz Joanna (tłumaczka)
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Frith Uta (1941- )
(1)
Gazzaniga Michael S. (1939- )
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzybowska Ewa
(1)
Guare Richard
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hankała Andrzej (1952- )
(1)
Harciarek Michał
(1)
Herzog-Krzywoszańska Radosława
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Horvath Jared Cooney
(1)
Illeris Knud
(1)
Istance David (1953- )
(1)
Jachnis Anna
(1)
Janowska Zofia (edukacja)
(1)
Janowski Andrzej (1935- )
(1)
Jera Anna
(1)
Johnson Robert Lee (1941- )
(1)
Jurgiel Alicja
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kalat James W. (1946- )
(1)
Kimble Gregory A
(1)
Komorowska Hanna (1946- )
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kotarski Radosław
(1)
Kowalcze-Pawlik Anna (1980- )
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kołodziej-Józefowicz Elżbieta
(1)
Krzywicka Marta (1975- )
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(29)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(93)
Język
polski
(93)
Odbiorca
Rodzice
(5)
Nauczyciele
(4)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Uczenie się
(48)
Uczenie się - psychologia
(19)
Nauczanie
(12)
Pamięć
(11)
Motywacja uczenia się
(7)
Psychologia nauczania
(7)
Mózg
(6)
Uczniowie
(6)
Mnemotechnika
(5)
Myślenie
(4)
Psychologia
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samokształcenie
(4)
Uczenie się - metody
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Mentoring
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Strategie uczenia się
(3)
Umysł
(3)
Zdolności
(3)
Choroby psychiczne - podręcznik
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Inteligencja (psychol.) - podręcznik
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metody nauczania
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja - podręcznik
(2)
Mózg - fizjologia
(2)
Nauczanie - metody
(2)
Nauczyciele
(2)
Neurobiologia
(2)
Neuronauka poznawcza
(2)
Neuropsychologia
(2)
Osobowość - podręcznik
(2)
Pamięć - psychologia
(2)
Poznanie
(2)
Poznanie - podręcznik
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia - metody - podręcznik
(2)
Psychologia - podręcznik
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Rodzice
(2)
Uczenie się - podręcznik
(2)
Uczenie się - psychologia - badanie
(2)
Uczenie się - psychologia - podręcznik akademicki
(2)
Zachowanie - podręcznik
(2)
Zdolności - psychologia
(2)
Zmysły
(2)
Zmysły - podręcznik
(2)
Świadomość - podręcznik
(2)
Algorytmy
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
Czytanie - nauczanie
(1)
Czytanie szybkie
(1)
Decyzje - psychologia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Doświadczenie (filozofia)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko - nauczanie
(1)
Dziecko - psychologia
(1)
Dziecko - psychologia - badanie
(1)
Dziecko - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko - psychologia - zagadnienia
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - korekcja - metody
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - korekcja - podręcznik
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne - psychologia
(1)
Dziecko zdolne - wychowanie
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Etologia
(1)
Formy nauczania
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Geniusz (wybitne zdolności)
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Innowacje - stosowanie - gospodarka - Polska - od 2001 r.
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna - a uczenie się
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.) - a uczenie się
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Język angielski - nauczanie - metody
(1)
Języki
(1)
Języki - nauczanie - badanie - metody
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(19)
Podręcznik
(7)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Poradniki
(4)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(34)
Edukacja i pedagogika
(23)
Biologia
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
93 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56711 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-270.
Monografia ma charakter naukowy, jest to wysoce kompetentny, oparty na najnowszej literaturze, pogłębiony przegląd rozważań na temat lęku przed matematyką oraz bardzo szczegółowa analiza dotychczasowych osiągnięć w zakresie diagnozowania tego zjawiska. Polecana studentom pedagogiki, psychologii, także studentom matematyki ze specjalnością nauczycielską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70093 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 319-377. Indeks.
Dla osób myślących wizualnie kluczowa jest możliwość nauki metodą prób i błędów. Dlatego często kiepsko sobie radzą w szkole, gdzie kładzie się nacisk na naukę teorii. Jak rozpoznać i wspierać naszych przyszłych inżynierów, projektantów, artystów? W swojej książce Temple Grandin uczy rodziców, w jaki sposób mogą odkryć i rozwijać mocne strony swoich dzieci. Danie dziecku szansy na sukces jest czymś niezmiernie ważnym, a punktem wyjścia powinno być zrozumienie tego, jak ono myśli, a więc także, jak się uczy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63662 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [233]-253.
Recenzowana monografia stanowi wartościowe i inspirujące opracowanie problemu rezyliencji matematycznej w aspekcie teoretycznym, empirycznym oraz praktycznym. [...] Jest kontynuacją i rozwinięciem podejmowanej już wcześniej przez autorkę problematyki znaczenia rezyliencji matematycznej dla skutecznego uczenia się i nauczania matematyki [...]. Nowością w recenzowanej pracy jest zaproponowanie autorskiego modelu rezyliencji matematycznej FIS, skonstruowanego na fundamencie (F): stylu przywiązania, ogólnej rezyliencji psychicznej oraz uzdolnień matematycznych; z uwzględnieniem inhibitorów (I) w postaci: niskich osiągnięć matematycznych oraz lęku przed matematyką, ale także stymulatorów (S): wewnętrznej motywacji do uczenia się matematyki, pozytywnej samooceny i autoskuteczności. Przedstawiony model autorka określa również w przenośni swoistym funduszem (F) inwestycji (I) społecznych (S), gdyż jak stwierdza: identyfikacja zaplecza emocjonalnego, wczesne rozpoznanie i redukcja czynników zagrażających oraz obszarów potencjału może przyczynić się do wzrostu rezyliencji matematycznej, a także do podwyższenia osiągnięć matematycznych zarówno w zakresie jednostkowym, jak i systemowym. Zdecydowanym walorem monografii jest koncentrowanie uwagi czytelników (studentów, nauczycieli, nauczycieli-specjalistów, a także badaczy) na konieczności postrzegania rezultatów nauczania i uczenia się matematyki nie tylko jako wypadkowej zdolności poznawczych, inteligencji ogólnej i uzdolnień specjalnych, ale także dobrostanu psychicznego uczniów i uczennic, którego jednym z elementów jest rezyliencja matematyczna. (z recenzji dr hab. Agnieszki Olechowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 615-702. Indeksy.
James Kalat, doświadczony wykładowca psychologii biologicznej, mistrzowsko prowadzi Czytelnika przez podstawową wiedzę na temat biologicznych podstaw procesów psychicznych. Przystępny język, liczne ilustracje, bloki podsumowujące i testy sprawdzające wiedzę pozwalają skutecznie opanować nowe informacje, a zawarte w książce ćwiczenia i zadania dają Czytelnikowi możliwość "podejrzenia własnego mózgu w działaniu". Podręcznik został zaktualizowany o najnowszą wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu - autor wzbogacił ją o wyniki badań pochodzących z prawie 700 nowych publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliogr. s. [425]-427.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64706 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców / Maria Montessori ; przekład Olga Siara ; przedmowa i redakcja naukowa polskiego wydania Sylwia Camarda. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - XX, [2], 67, [1] strona : fotografie, portret ; 21 cm.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72904 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła na miarę ucznia z dysleksją / Teresa Wejner Jaworska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, copyright 2020. - 226 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 218-226.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczace dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Podr.159.9 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla nauczycieli, pracowników oświatowych, psychologów, pedagogów, studentów psychologii i pedagogiki, rodziców.
Bibliografia, netografia na stronach 119-120.
Poradnik przedstawia optymalny klimat szkoły, który sprzyja efektywnemu uczeniu się. Szkoła ukazana za pomocą metafory drzewa skupia w sobie wiele komponentów, z których każdy odgrywa konkretną rolę w zapewnieniu uczniom dobrostanu – zarówno w perspektywie „tu i teraz”, jak i w odniesieniu do przyszłości (i dorosłości).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72360 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas ; przekład Dorota Szatkowska. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 185 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej