Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(179)
Forma i typ
Książki
(172)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Poradniki i przewodniki
(12)
Audiobooki
(6)
Proza
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poradnik
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(189)
wypożyczone
(25)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(1)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(4)
W32 (Solidarności 90)
(12)
W51 (Bielskiego 3)
(6)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(20)
BD21 (Solidarności 90)
(7)
BD25 (Żytnia 64)
(11)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(12)
BD46 (Chłodna 11)
(28)
Odolanka (Ordona 12F)
(10)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(100)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(2)
Autor
Bogdanowicz Marta (1943- )
(11)
Okuniewski Juliusz
(10)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(7)
Barańska Małgorzata
(6)
Częścik Józef (1955- )
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Naprawa Renata
(5)
Częścik Anna
(4)
Gąsieniec Stefan
(4)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Banaszczyk Izabela
(3)
Blok Beata
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Chromik-Kovačs Joanna
(3)
Deliński Cezariusz
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagogika specjalna)
(3)
Mikita Anna
(3)
Pelc Maria (ilustracja)
(3)
Pisula Ewa
(3)
Półtorak Agata
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Brodowska Joanna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Green Shannon
(2)
Greenberg Leslie S
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Klaman Tomasz
(2)
Kołodziejska Dorota
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Mach Cecylia
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
Melillo Robert
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Stockinger Tomasz (1955- )
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Szczepańska Krystyna (filologia polska)
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wasylik Magda
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Zakrzewska Izabela
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Andrews June
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Borzobohata-Sawicka Maria
(1)
Burniewicz Józef (1946- )
(1)
Celińska-Nieckarz Sylwia
(1)
Councill Tracy
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Dawczak Beata
(1)
Dawczak Beata. Szkoła poprawnej wymowy (pol.)
(1)
De Haan Michelle (1969- )
(1)
Decker-Voigt Hans-Helmut
(1)
Delahooke Mona
(1)
Della Selva Patricia Coughlin (1954- )
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drzał Elwira
(1)
Dubin Nick
(1)
Duchniewicz Joanna
(1)
Duchniewicz Przemysław
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dąbrowska Regina
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Elliott Gill
(1)
Evans Craig R
(1)
Fiedorowicz Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(106)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(38)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(176)
Język
polski
(168)
Odbiorca
Rodzice
(16)
Nauczyciele
(15)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(8)
Szkoły podstawowe
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
0-5 lat
(4)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
9-13 lat
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Cudzoziemcy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Lekarze
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Temat
Dziecko
(26)
Mowa
(15)
Dziecko autystyczne
(13)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(12)
Logopedia
(10)
Autyzm
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dzieci
(6)
Zespół Aspergera
(6)
Spostrzeganie
(5)
Uczucia
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Język polski
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Kompetencje komunikacyjne
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Psychoterapia
(4)
Uczenie się
(4)
Arteterapia
(3)
Biblioterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Myślenie
(3)
Neuropsychologia
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Trening umysłu
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Zmysły
(3)
Afazja
(2)
Bajkoterapia
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia - badanie - metody
(2)
Dysleksja i dysgrafia - zapobieganie
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - wychowanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Mowa niewyraźna
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Niemowlę
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Pisanie - korekcja - metody
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Psycholingwistyka
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia krótkoterminowa
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Stres zawodowy
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(2)
Zaburzenia poznawcze
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Zachowanie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja - diagnostyka
(1)
Afazja - leczenie
(1)
Archetyp (psychologia)
(1)
Asertywność
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm - diagnostyka - pediatria
(1)
Behawioryzm
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Chorzy w rodzinie - psychologia
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Opracowanie
(7)
Poradniki
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(6)
Piosenka dziecięca polska
(6)
Scenariusz zajęć
(5)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Audiobooki
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarze
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki mówione
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Zagadki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Psychologia
(22)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
179 wyników Filtruj
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Książka jest zbiorem gotowych ćwiczeń, gier i zabaw, dzięki którym nauczyciel może zrealizować kreatywne zajęcia wychowawcze przy minimalnych przygotowaniach. Poruszone zostały w niej tematy najbliższe problemom wychowawczym, z którymi spotykają się nauczyciele w szkołach podstawowych. Przejrzysty podział materiału, zadania oparte na inspirujących pomysłach oraz ograniczenie do minimum teorii na rzecz praktycznych rozwiązań sprawiają, że jest to pozycja dla nauczycieli lubiących prowadzić zajęcia w sposób aktywny i otwarty na potrzeby uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wzmocnij samoocenę i umiejętność komunikacji nastolatka, wykorzystując 150 prostych i skutecznych gier terapeutycznych Zaplanowanie przemyślanych i skutecznych działań terapeutycznych nie musi być skomplikowanym wyzwaniem wymagającym wielu specjalistycznych pomocy. Książka Gry terapeutyczne dla nastolatków, zawierająca 150 ćwiczeń wykorzystujących terapię rekreacyjną, ułatwi dotarcie do młodzieży i pomoże nastolatkom radzić sobie ze stresem, przemocą rówieśniczą, żałobą, lękiem, depresją i innymi trudnościami. Ćwiczenia opisane w tej książce są przyjemne i nikogo nie wykluczają. Zostały opracowane specjalnie dla młodzieży. W instrukcjach krok po kroku zaprezentowano, jak prowadzić nastolatków, gdy pracują nad nazywaniem własnych emocji albo wymyślają twórcze sposoby na rozładowanie frustracji, wykorzystując techniki oparte na uważności i autorefleksję. Daj nastolatkom odpowiednie narzędzia, by odnaleźli się w zetknięciu z różnymi trudnościami życiowymi i stali się świadomymi, pewnymi siebie dorosłymi. POZWÓL NASTOLATKOM DECYDOWAĆ. Ćwiczenia zaprojektowane do pracy z pojedynczymi osobami lub z grupą wykorzystują samopoznanie i twórczą ekspresję, co pomaga nastolatkom się otworzyć i zdobyć cenne umiejętności zaradcze. PYTANIA DO DYSKUSJI. Każde ćwiczenie zawiera wskazówki, punkty do omówienia oraz pytania otwarte. Dzięki temu nastolatkom łatwiej będzie zmienić punkt widzenia i odnieść to, czego się nauczyli, do swojego życia. PRAKTYCZNE I PRZYSTĘPNE. Do wykonania ćwiczeń potrzebne są potrzebne są proste materiały, takie jak ołówki i kredki, kartki papieru, tablice suchościeralne czy taśma klejąca. Nie są potrzebne drogie specjalistyczne narzędzia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 77516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronie 135.
Zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają „leczyć” słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka „językiem serca”, sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 427-430.
Książka jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-249.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Bibliografia na stronach 227-231 i bibliografie przy rozdziałach.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców.
Bibliografia na stronach 163-[165].
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii. Są one przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Hasło UKD: Teatr amatorski - dzieci ogólnie Literatura dziecięca polska
Inscenizacje powstały przede wszystkim dla uczniów młodszych klas szkoły podstawowej. Można je przygotować i wystawić z uczniami jednej klasy lub dziećmi należącymi do szkolnego kółka teatralnego. Do ksiązki dołączana jest płyta z aranżacjami piosenek, które można wykorzystać w inscenizacjach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
"Kto posłucha, ten usłyszy" jest wyjątkową pozycją wydawniczą. W jej skład wchodzą książka oraz dwie płyty CD, na których zapisano cały materiał potrzebny do ćwiczeń, a także polecenia kierowane do dziecka. Z ćwiczeń zawartych w pu­blikacji mogą korzystać dzieci przygotowujące się do nauki czytania i pisania, a także dzieci, które tę naukę już rozpoczęły. Cały materiał do ćwiczeń percepcji słuchowej został starannie uporządkowany. Zachowano zasadę stopniowania trudności. Zadania dotyczą więc kolejno: odgłosów z bliższego i dalsze­go otoczenia dziecka, rytmów, wyrazów, sylab i głosek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
Książeczka zawiera 48 wierszyków oraz opisów zabaw związanych z tymi rymowankami. Zabawy mają na celu rozwijanie koordynacji ruchowej rąk, przede wszystkim dłoni i palców. Dziecko uczy się trudnej sztuki – wykonywania w tym samym czasie dwóch różnych czynności, każdej inną ręką. Czynnościom tym towarzyszy rytmiczny wierszyk wypowiadany jednocześnie przez dorosłego i dziecko, dzięki czemu zabawa jest również ćwiczeniem uwagi i pamięci słuchowej. Wierszyki i zabawy zawarte w książeczce przeznaczone są przede wszystkim dla starszych przedszkolaków oraz dla najmłodszych uczniów. Bez trudu przeprowadzi je nie tylko nauczyciel czy terapeuta, ale także rodzic, babcia lub dziadek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronie 115.
Publikacja składająca się z książki i dwóch płyt CD. W książce znajdują się teksty piosenek, propozycje zabaw oraz zapisy nutowe. Na płytach są piosenki w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronie 115.
Publikacja składająca się z książki i dwóch płyt CD. W książce znajdują się teksty piosenek, propozycje zabaw oraz zapisy nutowe. Na płytach są piosenki w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej. Zabawy i piosenki zostały podzielone na grupy odnoszące się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W mowie malucha onomatopeje, czyli wyrazy naśladujące dźwięki otoczenia, pojawiają się zwykle wcześniej niż nazwy ludzi, zwierząt, przedmiotów, zjawisk przyrody i czynności. Dziecko bawi się dźwiękami, a przy okazji ćwiczy to wszystko, co nieodzowne, aby jego mowa prawidłowo się wykształciła: sprawność narządów artykulacyjnych, oddychanie, głos, a także melodię, akcent i rytm wypowiedzi. W ćwiczeniach tych pomogą zawarte w książce wierszyki, które – dzięki krótkiej formie, licznym wyrazom dźwiękonaśladowczym i towarzyszącym ilustracjom – zachęcą najmłodszych do komunikacji, powtarzania, a w efekcie – rozwijania mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77029 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej