Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(5)
Autor
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Krauss G. W
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Podgórska-Jachnik Dorota
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sipowicz Kasper
(1)
Witusik Andrzej Dariusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dzieci
(10047)
6-8 lat
(6480)
0-5 lat
(4780)
9-13 lat
(4399)
Młodzież
(3692)
Pedagodzy specjalni
(-)
14-17 lat
(3205)
Szkoły wyższe
(726)
Dorośli
(395)
Rodzice
(353)
18+
(322)
Studenci
(196)
Prawnicy
(192)
Adwokaci
(184)
Radcy prawni
(175)
Sędziowie
(175)
Menedżerowie
(163)
Szkoły podstawowe
(135)
Nauczyciele
(129)
Szkoły średnie
(121)
Przedsiębiorcy
(116)
A2 (poziom biegłości językowej)
(111)
Urzędnicy
(98)
B1 (poziom biegłości językowej)
(96)
A1 (poziom biegłości językowej)
(91)
Pracownicy naukowi
(85)
Aplikanci
(82)
Lekarze
(78)
Prokuratorzy
(65)
Psycholodzy
(63)
B2 (poziom biegłości językowej)
(62)
Psychoterapeuci
(62)
Programiści
(57)
Poziom podstawowy
(54)
Informatycy
(49)
A2 poziom biegłości językowej
(45)
Księgowi
(44)
Pedagodzy
(42)
Specjaliści ds. kadr
(40)
Doradcy podatkowi
(38)
A1 poziom biegłości językowej
(36)
B1 poziom biegłości językowej
(36)
Notariusze
(36)
Psychiatrzy
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(32)
Cudzoziemcy
(31)
C1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Specjaliści ds. marketingu
(30)
Kobieta
(28)
Ekonomiści
(27)
Pracownicy samorządowi
(27)
Licea
(26)
Pracodawcy
(25)
Policjanci
(23)
Komornicy sądowi
(21)
Logopedzi
(21)
Analitycy ekonomiczni
(20)
Klasa 8.
(20)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkoły ponadpodstawowe
(17)
Analitycy danych
(16)
Fizjoterapeuci
(16)
Klasa 7.
(16)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Klasa 1.
(15)
Lekarze rodzinni
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Architekci
(14)
C2 (poziom biegłości językowej)
(14)
A0 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 6.
(13)
Politycy
(13)
Technikum
(13)
Uczniowie
(13)
Dziennikarze
(12)
Pracownicy banków
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Klasa 3.
(11)
Kosmetolodzy
(11)
Przedszkola
(11)
Zawody medyczne
(11)
Dermatolodzy
(10)
Farmaceuci
(10)
Handlowcy
(10)
Klasa 2.
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Doktoranci
(9)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Poziom rozszerzony
(9)
Psycholodzy kliniczni
(9)
Rzecznicy patentowi
(9)
Mediatorzy
(8)
Neurolodzy
(8)
Seksuolodzy
(8)
Biegli rewidenci
(7)
Deweloperzy
(7)
Temat
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Arteterapia
(2)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Wychowanie
(2)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Język polski
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Mowa
(1)
Nauczanie
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Seksualność
(1)
Specjalne potrzeby komunikacyjne
(1)
Systemowa terapia rodzin
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zabawą
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia słuchu
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dla pedagogów specjalnych, studentów kierunków z zakresu nauk społecznych, pracowników pomocy społecznej, nauczycieli oraz rodziców osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Bibliografia przy rozdziałach.
Niepełnosprawność intelektualna wydaje się uzasadniać nieograniczone przyzwolenie na zajmowanie się jedynie niepełnosprawnością w programowych i prawnych wysiłkach, które najczęściej ograniczają autonomię w imię swoistego paternalizmu. To, co istotne z punktu widzenia tak seksualności, jak i terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, to nadal mocno osadzone w społecznym dyskursie myślenie o dorosłych osobach z niepełnosprawnością jako nie-dorosłych. Książka stanowi ważny głos tak w pedagogicznym, jak i społecznym postrzeganiu niepełnosprawności w sensie mówienia o jednostkach jako o istotach sprawczych, prezentując istotną metodologicznie i empirycznie perspektywę "oddania głosu” samym osobom z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Bibliografia na stronach 161-168. Indeks.
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 189-199.
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych oraz logopedów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 185-207.
Książka stanowi swoiste studium zabawy, które pozwoliło spojrzeć autorce na dwie zasadnicze drogi rozwoju spontanicznej dziecięcej zabawy i samego bawienia się. Publikacja adresowana jest do rodziców oraz nauczycieli i opiekunów pracujących z małymi dziećmi. Adresatami są także pedagodzy specjalni oraz studenci pedagogiki specjalnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Monografia Spektrum autyzmu – od diagnozy i terapii do integracji i inkluzji stanowi interdyscyplinarne, rzetelnie przygotowane i wyczerpujące kompendium wiedzy poświęcone epidemiologii, etiologii, diagnozie, terapii, aspektom rodzinnym, społecznym oraz orzecznictwu i regulacjom prawnym spektrum autyzmu. Naukowcy trzech dyscyplin, medycznej, psychologicznej i pedagogicznej, odwołując się do badań światowych, zaprezentowali problemy osób z ASD oraz złożone zadania, jakie realizują specjaliści wspierając osoby chore i ich rodziny. Szczegółowo zostały one przedstawione w 33 rozdziałach, które podzielono na dwie części odnoszące się do kwestii medycznych i psychologicznych. Monografia została przygotowana zgodnie z wymaganymi standardami naukowymi i na wysokim poziomie. Porządkuje i poszerza wiedzę na temat spektrum autyzmu. Kierowana jest do specjalistów psychiatrów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz studentów tych dyscyplin. Interesująco przedstawione i ważne informacje dotyczące wsparcia i terapii zaburzeń zainteresują również rodziców i opiekunów dzieci z ASD. (z recenzji dr hab. Iwony Janickiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej