Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(222)
Forma i typ
Książki
(214)
Publikacje dydaktyczne
(35)
Poradniki i przewodniki
(33)
Publikacje fachowe
(32)
Publikacje naukowe
(8)
Audiobooki
(6)
Proza
(4)
Poezja
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Muzyka
(1)
Poradnik
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(230)
wypożyczone
(28)
tylko na miejscu
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(9)
W32 (Solidarności 90)
(11)
W51 (Bielskiego 3)
(5)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(23)
BD21 (Solidarności 90)
(4)
BD25 (Żytnia 64)
(12)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(17)
BD46 (Chłodna 11)
(30)
Odolanka (Ordona 12F)
(9)
Czytelnia BD13 (Staszica 5a)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(135)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(2)
Autor
Okuniewski Juliusz
(14)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(11)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Gubała Magdalena
(8)
Hinz Magdalena
(8)
Naprawa Renata
(8)
Barańska Małgorzata
(6)
Częścik Józef (1955- )
(6)
Kańciurzewska Anna
(6)
Milewski Stanisław (1956- )
(6)
Attwood Tony (1952- )
(5)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Banaszczyk Izabela
(4)
Chromik-Kovačs Joanna
(4)
Częścik Anna
(4)
Gąsieniec Stefan
(4)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(4)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(4)
Mach Cecylia
(4)
Szczepańska Krystyna (filologia polska)
(4)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(3)
Blok Beata
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Brzeska Zofia
(3)
Deliński Cezariusz
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Kolanko Agnieszka
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Marszałek Małgorzata (pedagogika specjalna)
(3)
Pelc Maria (ilustracja)
(3)
Pisula Ewa (1964- )
(3)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(3)
Wilde Kate C
(3)
Baker Jed E
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Binek Lidia
(2)
Brodowska Joanna
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Cieślik Elżbieta (tłumacz)
(2)
Duchniewicz Joanna
(2)
Duchniewicz Przemysław
(2)
Frederickson Jon
(2)
Green Shannon
(2)
Greenberg Leslie S
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Johnson Maggie (1955- )
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Klaman Tomasz
(2)
Kołodziejska Dorota
(2)
Krajewska Małgorzata (logopedia)
(2)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Lica Aneta
(2)
Lica Zenon
(2)
Lussier Francine (1947- )
(2)
Melillo Robert
(2)
Okrzesik Dariusz
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Półtorak Agata
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Stockinger Tomasz (1955- )
(2)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(2)
Sørensen Patricia
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wasylik Magda
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Zakrzewska Izabela
(2)
Zdrojewska Justyna
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Abbass Allan
(1)
Andrews June
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Arcangeli Donatella
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Baker Jed‏
(1)
Baniel Anat
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartczak Ewa
(1)
Bednarczuk Beata (pedagogika)
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Borkowska Maria (medycyna)
(1)
Borzobohata-Sawicka Maria
(1)
Burgess Rebecca
(1)
Burniewicz Józef (1946- )
(1)
Castellon Siena
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(84)
2010 - 2019
(105)
2000 - 2009
(32)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(87)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Język
polski
(212)
włoski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(40)
Nauczyciele
(31)
Dzieci
(23)
6-8 lat
(19)
Pedagodzy
(18)
Psycholodzy
(15)
0-5 lat
(12)
9-13 lat
(10)
Psychoterapeuci
(10)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Logopedzi
(9)
Szkoły podstawowe
(7)
Szkoły specjalne
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Osoby w wieku starszym
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Lekarze
(3)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
14-17 lat
(2)
Cudzoziemcy
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Chorzy
(1)
Coachowie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziewczęta
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Nauczycielki i nauczyciele
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Temat
Dziecko
(26)
Dziecko autystyczne
(19)
Dzieci
(15)
Autyzm
(14)
Mowa
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(13)
Uczucia
(12)
Logopedia
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Zespół Aspergera
(11)
Psychologia dziecka
(9)
Bajkoterapia
(8)
Gry i zabawy ruchowe
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Nauczanie
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Psychoterapia
(7)
Dziecko z zespołem Aspergera
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Spostrzeganie
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Lęk
(5)
Trening umysłu
(5)
Zespół ADHD
(5)
Czytanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Kompetencje emocjonalne
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie
(4)
Zaburzenia poznawcze
(4)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(4)
Afazja
(3)
Arteterapia
(3)
Biblioterapia
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dojrzewanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Język polski
(3)
Leczenie
(3)
Myślenie
(3)
Młodzież
(3)
Neuropsychologia
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Regulacja emocji
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Terapia psychodynamiczna
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Zmysły
(3)
Agresywność
(2)
Asertywność
(2)
Diagnoza
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia - badanie - metody
(2)
Dysleksja i dysgrafia - zapobieganie
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo - wychowanie
(2)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(2)
Dziewczęta
(2)
Echolalia
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gniew
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Język polski jako obcy
(2)
Kompetencje miękkie
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Mowa niewyraźna
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Mózg
(2)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(2)
Młodzież z zespołem Aspergera
(2)
Nastolatki
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pamięć
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pisanie
(2)
Pisanie - korekcja - metody
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pomoc psychologiczna
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Poznanie
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Poradnik
(45)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Opracowanie
(10)
Opowiadania i nowele
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Podręcznik
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(6)
Karty pracy ucznia
(6)
Piosenka dziecięca polska
(6)
Poradniki
(6)
Melodia z tekstem podłożonym
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Program nauczania
(3)
Audiobooki
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Monografia
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Elementarze
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książki mówione
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Publicystyka
(1)
Rymowanki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(61)
Psychologia
(58)
Medycyna i zdrowie
(16)
Językoznawstwo
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
222 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Hasło UKD
Język polski-ortografia
Obszerne i przejrzyste opracowanie polskiej interpunkcji opatrzone wieloma przykładami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hasło UKD
Literatura młodzieżowa polska Szkice polskie
Opowieści detektywistyczne i eseje o literaturze dla młodzieży. Rozważania teoretyczno-literackie dla ambitnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. III (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 443-452. Indeks.
Około połowy pacjentów nie reaguje na psychoterapię albo, co gorsza, doświadcza pogorszenia w jej trakcie. Dlaczego tak się dzieje? Nieświadomie uruchamiają oni zachowania utrudniające terapię, czyli opory, które uniemożliwiają skuteczną współpracę z terapeutą. Wygląda to tak, jakby nie mogli pozwolić na sukces terapii. Może być to frustrujące i demoralizujące zarówno dla terapeuty, jak i pacjenta. Jak możecie wspólnie z pacjentem wykryć opór terapeutyczny i mu zaradzić? Jak możesz dosięgnąć do osoby ukrytej pod oporem osoby, którą naprawdę jest?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem niniejszej książki jest demencja oraz związane z nią problemy. Słowo "demencja" jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować. Demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ADHD : co robić (a czego nie) / Donatella Arcangeli ; przekład Andrzej Szewczyk. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2024. - 122, [10] stron : ilustracje ; 22 cm.
Bibliografia na stronach 121-122.
Czy kiedykolwiek szukałeś najskuteczniejszych strategii, jak postępować z dzieckiem z ADHD w szkole? W tej książce znajdziesz instrukcje uszyte na miarę i gotowe do wykorzystania. Dzięki nim skutecznie poradzisz sobie z 15 rodzajami trudności typowych dla ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 427-430.
Książka jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69110 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-249.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 123-125.
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62801 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych z problemami z przetwarzaniem sensorycznym.
Bibliografia na stronach 227-231 i bibliografie przy rozdziałach.
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografia na stronach 355-376. Indeks.
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia - nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zpamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 399-401.
Zasadniczą częścią książki są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 198.
Większość umiejętności społecznych człowieka polega na tym, że w umyśle potrafi on przyjąć perspektywę drugiej osoby. Te umiejętności społeczne nie są jednak oczywiste dla osób z autyzmem, dlatego należy ich uczyć w wyrazisty sposób. I właśnie to jest celem "Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych": dzielimy umiejętności społeczne na mniejsze elementy i jasno pokazujemy, jak należy się zachować i co powiedzieć w danych sytuacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 271-275. Indeks.
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62412 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Bibliografie przy rozdziałach. Indeks.
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77933 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63037 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej