Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(20)
Forma i typ
Książki
(20)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(18)
wypożyczone
(3)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(18)
Autor
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(2)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Bedyńska Sylwia
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Braun Marcin
(1)
Chodkowska Eliza Maria
(1)
Drwal Beata
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hłobił Agnieszka
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klinik Anna
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Krzywoń Danuta
(1)
Lis Małgorzata (pedagogika)
(1)
Litwinski Mieczysław
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Mach-Król Maria
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Matusek Beata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Piotrowski Eugeniusz (1943- )
(1)
Porzucek Maria
(1)
Smith Deborah Deutsch (1947- )
(1)
Stawska Jadwiga
(1)
Szumski Grzegorz
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Uberman Marta
(1)
Wolny Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(20)
Język
polski
(20)
Temat
Dziecko zdolne
(9)
Dziecko zdolne - nauczanie
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Zdolności - psychologia
(3)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Dziecko zdolne - socjologia - Polska
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Twórczość - psychologia
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja społeczna - Polska
(1)
Dwujęzyczność - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore - nauczanie
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie - nauczanie - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko trudne - nauczanie
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z ADHD - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - Czechy
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - Polska
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - materiały konferencyjne
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - metody
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - podręcznik
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - podręcznik akademicki
(1)
Dziecko zdolne - psychologia
(1)
Dziecko zdolne - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Dziecko zdolne - socjologia
(1)
Dziecko zdolne - wychowanie
(1)
Edukacja międzykulturowa - podręcznik akademicki
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Indywidualizacja (pedagogika)
(1)
Integracja społeczna - Polska
(1)
Marginalizacja społeczna - zwalczanie
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(1)
Nauczanie - efektywność - badanie - szkoły średnie - Polska - od 2001 r.
(1)
Nauczanie - metody - materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie - metody - podręcznik
(1)
Nauczanie - organizacja - podręcznik
(1)
Nauczanie - podręcznik
(1)
Nauczanie zintegrowane - materiały konferencyjne
(1)
Nauczanie zintegrowane - podręcznik
(1)
Niepełnosprawni - nauczanie - Polska
(1)
Niepełnosprawni - psychologia - Polska
(1)
Niepełnosprawni - socjologia - Polska
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika specjalna - Polska - podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika specjalna - materiały konferencyjne
(1)
Pedagogika specjalna - podręcznik akademicki
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pomoce dydaktyczne - podręcznik
(1)
Programy nauczania - socjologia - materiały konferencyjne
(1)
Rehabilitacja (med.) - Polska
(1)
Rodzina
(1)
Socjalizacja - Polska
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Szkolnictwo specjalne - Polska - podręcznik akademicki
(1)
Szkolnictwo specjalne - podręcznik akademicki
(1)
Szkoły przyszpitalne
(1)
Sztuka dziecka - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie - psychologia - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Uczniowie - psychologia - materiały konferencyjne
(1)
Uczniowie - wychowanie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół średnich - psychologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Wartość - psychologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Wartość - socjologia - Polska - od 2001 r.
(1)
Wolontariusze - kraje Unii Europejskiej
(1)
Wsparcie społeczne - Czechy
(1)
Wsparcie społeczne - Polska
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Zespół ADHD - materiały konferencyjne
(1)
Zespół Aspergera - materiały konferencyjne
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Łomża (woj. podlaskie) - szkolnictwo i oświata - psychologia - badanie - od 2001 r.
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Psychologia
(1)
20 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 472-[500].
Podstawowy cel, jaki towarzyszył pisaniu tej książki związany był z przekonaniem o służebności pedagogiki wobec praktyki społecznej, co wyrażało się w założeniu dotyczącym możliwości wykorzystania wniosków wyprowadzonych z badań empirycznych, w celu modernizowania i optymalizowania rzeczywistości oświatowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57479 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Czy moje dziecko jest zdolne? Takie pytanie często zadają sobie rodzice. Jest ono jednak pytaniem źle postawionym. Nie ma bowiem specjalnych metod wychowywania dzieci zdolnych. Rodzice powinni zastanowić się raczej, co robić, aby ich dziecko rozwijało swoje uzdolnienia – te, które ma. A najlepszym sposobem jest podtrzymywanie ciekawości" - przekonują autorzy poradnika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-168.
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania lepszych niż obecnie stosowane sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56546 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [272]-304. Indeksy.
Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 302)
Bibliografia przy pracach.
Książka stanowi przestrzeń poszukiwań badawczych, ukazuje uwarunkowania szkolnego i pozaszkolnego funkcjonowania jednostek zdolnych oraz wybrane koncepcje pracy z uczniem zdolnym w kraju i za granicą. Jest zaproszeniem do dialogu o rozpoznawaniu i wyzwalaniu indywidualnych możliwości, aktywności oraz uwzględnianiu oczekiwań uzdolnionych dzieci i młodzieży. W publikacji oddano obraz środowiska, w jakim funkcjonują uczniowie wyróżniający się pod względem zdolności intelektualnych, wskazując jednocześnie na pilną potrzebę działań na rzecz rozwoju uzdolnionych na wszystkich etapach kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67939 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W potocznym rozumieniu osoby zdolne szybko i efektywnie uczą się i mają znacznie więcej szans na osiąganie sukcesu w życiu. Jest to tylko po części prawda, sukces bowiem - jak wynika z obserwacji i badań osób wybitnie uzdolnionych - nie zawsze związany jest z posiadanymi zdolnościami, a częściej z odpowiednią strukturą osobowości i motywacji pozwalających na długotrwały wysiłek i pracę. Współcześnie przyjmuje się dwojakie rozumienie zdolności: wąskie, elitarne, związane z wybitnymi zdolnościami, obejmujące od około 3 do 5% populacji, oraz znacznie szersze, egalitarne, włączające około 25 do 30% wszystkich żyjących ludzi do grupy uzdolnionej. To ostatnie podejście pozwala na przyjęcie założenia, że co trzecia lub czwarta osoba jest uzdolniona. Uważa się, że jest tyle rodzajów zdolności, ile różnych aktywności człowieka; oznacza to, że mogą pojawić się uzdolnienia kierunkowe, odpowiadające nowo powstałym dziedzinom aktywności. A jednocześnie uzdolnienia, które nie mogą być realizowane z powodu braku odpowiedniego dla nich obszaru działania, zmieniają swoją wewnętrzną strukturę, dostosowując się do istniejących możliwości. Szerokie rozumienie zdolności pozwala przyjąć założenie, że każda osoba może posiadać jakiś rodzaj uzdolnień, potencjalnie możliwy do zidentyfikowania w przyszłości. Zależy to od istniejących pól i dziedzin aktywności oraz od poziomu posiadanych uzdolnień. Wybitne uzdolnienia ujawniają się zdecydowanie wcześniej niż zdolności rozwinięte na niższym poziomie. Ujawnianie się zdolności może być także związane z sytuacjami lub oświadczeniami, które pozwalają na ich skrystalizowanie. Im bogatsze doświadczenie we wczesnym okresie rozwoju, tym większa istnieje szansa na szybsze ujawnienie się uzdolnień. Stąd w koncepcjach kształcenia osób zdolnych wskazuje się na wagę wprowadzania różnorodnych, wzbogaconych programów, które pozwalają na krystalizowanie, ale także identyfikowanie zainteresowań i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 [Rewers] (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzina uczniów zdolnych / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak, Andrzej E. Sękowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 190 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia na stronach 174-190.
Autorzy odpowiadają na pytanie, jakie postawy i relacje rodzicielskie wiążą się z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Książka jest cennym źródłem informacji o specyfice rodziny dzieci zdolnych, nie tylko dla specjalistów, ale również rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy ref.
Redaktorzy i autorzy tekstów kierują tę książkę przede wszystkim do pedagogów i studentów pedagogiki, zwłaszcza tych, którzy już pracują bądź przygotowują się do podjęcia pracy w szkołach podstawowych oraz w placówkach integracyjnych. Z pewnością znajdą tu interesujące informacje także pedagodzy innych specjalności, rodzice uczniów oraz decydenci lokalni odpowiedzialni za rozwój edukacji, zwłaszcza w regionach, dla których jest ona największą szansą na poprawę jakości życia różnych grup, a tym samym na zmniejszanie ryzyka marginalizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56380 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60990 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Artykuły zgromadzone w książce oferują nowatorskie spojrzenie na problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej peoblemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66272 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
We współczesnych koncepcjach uwzględnia się wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych ważnych dla pojawienia się i rozwoju uzdolnień. Wskazuje się w nich na znaczenie odpowiednich cech osobowości, podkreśla się także istotny wpływ na rozwój jednostki: środowiska rodzinnego, szkolnego, rówieśniczego oraz kontekstu społecznego i historyczno-kulturowego. Podawanym przez wielu autorów czynnikiem o istotnym znaczeniu dla rozwoju zdolności jest przypadek. Jest on ważny zarówno dla procesu krystalizowania się uzdolnień kierunkowych, jak również ich rozwoju, ale także ma znaczenie i wpływa na osiąganie sukcesu w życiu. Do czynnika przypadku zaliczane są zarówno zdarzenia i fakty nieobojętne dla rozwoju zdolności, jak również osoby znaczące: nauczyciele, tutorzy i mistrzowie lub osoby przypadkowo spotkane na drodze życia. Jednakże do ważniejszych właściwości osób zdolnych należą te cechy osobowości, które pozwalają na intensywną i długotrwałą pracę związaną z osiąganiem wybranego celu. Ważna jest także umiejętność wybierania odpowiednich strategii postępowania w rozwiązywaniu problemów, które będą korzystne dla nich samych i innych osób. Publikacja zatytułowana Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego składa się z dwóch tomów pod tym samym tytułem. Tom pierwszy zawiera artykuły związane z problematyką zdolności i twórczości analizowaną z psychologicznego oraz interdyscyplinarnego punktu widzenia. Drugi tom natomiast obejmuje opracowania teoretyków i praktyków zajmujących się edukacją uczniów zdolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62482 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 247-263.
Opracowanie naukowe poświęcone znaczeniu wykorzystywania przez nauczycieli procesu indywidualizacji w pracy z uczniem w młodszym wieku szkolnym. Praca dzieli się na dwie częśći - teoretyczną i empiryczną. Część teoretyczna jest poświęcona tematyce pracy z uczniem zdolnym i uczniem przejawiającym zdolności przez pryzmat literatury i praktyki pedagogicznej. Natomiast na część empiryczną składa się raport z badań przeprowadzonych na różnych krupach uczniów przy użyciu narzędzi takich jak test rysowania zwierząt z innej planety T. Warda, czy test TCT-DT K. Urbana i H. Jellena.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71469 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 205-233.
Tematyka monografii obejmuje zagadnienia warunków i szans edukacyjnych dziecka, rozwijania jego możliwości, kompetencji, konstruowania wiedzy i podejmowania nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69415 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54381 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej