Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(44)
Forma i typ
Książki
(42)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(63)
wypożyczone
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
W10 (Wolska 75)
(2)
W11 (Ciołka 20)
(1)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(10)
W51 (Bielskiego 3)
(6)
W73 (Żytnia 64)
(5)
W80 (Redutowa 48)
(5)
W91 (Chłodna 11)
(2)
W106 (Twarda 64)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(3)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(34)
III Czytelnia Naukowa Cymelia (Solidarności 90)
(1)
Autor
Hauser Uli (1962- )
(4)
Hüther Gerald (1951- )
(4)
Lipiński Andrzej (tłumacz)
(4)
Limont Wiesława (1949- )
(3)
Cieślikowska Joanna
(2)
Dreszer Joanna
(2)
Karwowski Maciej (psychologia)
(2)
Mysiorska Małgorzata
(2)
Tammet Daniel (1979- )
(2)
Antosiewicz Izabela
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Biernacki Marcin
(1)
Boorstin Daniel Joseph (1914-2004)
(1)
Borkowski Łukasz (1991- )
(1)
Buckingham Marcus
(1)
Chang Jill
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Ciarkowska Wanda
(1)
Colman Andrew M
(1)
Davis Tony (1938- )
(1)
Doroba Anita
(1)
Dziewońska Dorota
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Epstein David J. (1980- )
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fisher Helen E
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Goleman Daniel (1946- )
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Góralski Andrzej (1936- )
(1)
Jankowski Andrzej (tłumacz)
(1)
Kowalcze-Pawlik Anna (1980- )
(1)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(1)
Kozińska Dorota (1964- )
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kuśpit Małgorzata
(1)
Lencioni Patrick (1965- )
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Luboński Paweł (1958- )
(1)
Mackintosh Nicholas J. (1935- )
(1)
Madej Bartłomiej
(1)
Mendecka Grażyna
(1)
Nosal Czesław Sławomir (1942- )
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Oniszczenko Włodzimierz
(1)
Orzechowski Jarosław
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Pufal-Struzik Irena
(1)
Referda Mateusz
(1)
Rudnik Justyna
(1)
Rusk Robert Robertson (1879-1972)
(1)
Siaud-Facchin Jeanne (1957- )
(1)
Stopa Marcin
(1)
Strączek-Couval Anna
(1)
Suchecki Jacek (1950- )
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szewc-Osiecka Monika
(1)
Szymura Błażej (1969-2009)
(1)
Sękowski Andrzej Edward (1957- )
(1)
Vanderbilt Tom (1968- )
(1)
Webb James T. (1939-2018)
(1)
Witkowski Stanisław Aleksander (1947- )
(1)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(1)
Wood David
(1)
Wright Craig (1965- )
(1)
Wąsik Dorota (tłumacz)
(1)
Ziembiński Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
Rodzice
(2)
Katecheci
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(2)
Temat
Zdolności
(27)
Zdolności - psychologia
(9)
Inteligencja (psychologia)
(6)
Geniusz (wybitne zdolności)
(5)
Osobowość
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Samorealizacja
(5)
Dziecko zdolne
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Sukces
(3)
Twórczość
(3)
Twórczość - psychologia
(3)
Uczenie się
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Dziecko zdolne - nauczanie
(2)
Dziecko zdolne - rozwój psychofizyczny
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Neurobiologia
(2)
Osobowość - rozwój - podręcznik akademicki
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Synestezja
(2)
Tammet, Daniel (1979- )
(2)
Testy psychologiczne
(2)
Twórczość - podręcznik akademicki
(2)
Zdolności - podręcznik akademicki
(2)
Zespół Aspergera
(2)
Zespół sawanta
(2)
Artyści
(1)
Duchowość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko - nauczanie
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zagadnienia
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne - nauczanie - metody
(1)
Dziecko zdolne - psychologia
(1)
Dziecko zdolne - socjologia - Polska
(1)
Etyka
(1)
Gender
(1)
Gimnazjum i Liceum Akademickie (Toruń)
(1)
Gry i zabawy - psychologia - zagadnienia
(1)
Idealizm
(1)
Innowacje - stosowanie - gospodarka - Polska - od 2001 r.
(1)
Intelekt
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja (psychol.) - a uczenie się
(1)
Inteligencja (psychol.) - badanie
(1)
Introwersja
(1)
Introwertycy
(1)
Kadry
(1)
Kadry - polityka
(1)
Kadry - polityka - Polska - od 2001 r.
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa - zarządzanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Kariera - planowanie - psychologia
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta - psychologia - zagadnienia
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Kształcenie - metody
(1)
Kultura organizacyjna - Polska - od 2001 r.
(1)
Matczak, Anna - księga pamiątkowa
(1)
Matematyka - nauczanie - psychologia
(1)
Małżeństwo - psychologia
(1)
Menedżerowie - Polska - od 2001 r.
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja - a twórczość
(1)
Mowa - psychologia rozwojowa
(1)
Myślenie
(1)
Myślenie - psychologia rozwojowa
(1)
Myślenie twórcze - badanie - Polska - od 2001 r.
(1)
Myślenie twórcze - nauczanie - metody
(1)
Młodzież - psychologia - zagadnienia
(1)
Nadzieja
(1)
Nadzieja - psychologia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie - badanie - metody
(1)
Nauczanie - efektywność - szkoły wyższe - Polska - od 2001 r.
(1)
Nauka - psychologia
(1)
Nawyki
(1)
Nerwice - podręcznik akademicki
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Organizacja ucząca się - Polska - od 2001 r.
(1)
Osobowość - psychologia
(1)
Osobowość - rozwój
(1)
Pamięć - a uczenie się - psychologia
(1)
Patriotyzm - a tolerancja - psychologia - zagadnienia
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Pisarstwo
(1)
Podział pracy
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie) - szkolnictwo i oświata - badanie - 1998-2009 r.
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Opracowanie
(6)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Audiobooki
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Rozwój osobisty
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Religia i duchowość
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
III Czytelnia Naukowa Cymelia (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cim.2331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59606 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Autorzy przekonują, że współczesne szkoły tłamszą naturalny talent drzemiący w każdym dziecku, wtłaczając je w schematy i ramy. Przestarzała koncepcja "różnicowania talentów" ma zgubny wpływ nie tylko na dzieci, ale szkodzi całemu społeczeństwu. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 261-296.
Publikacja znacznie uzupełnia wiedzę na temat funkcjonowania uczniów uzdolnionych artystycznie oraz, co więcej, wskazuje na specyfikę poszczególnych uzdolnień. Skierowana jest do osób zainteresowanych tematyką funkcjonowania młodzieży uzdolnionej artystycznie. Szczególnie może być przydatna nauczycielom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, ale i rodzicom, którzy przyczyniają sie do optymalizacji oraz rozwoju uzdolnień dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Osobowość Odnowa - Sensus)
Czym jest geniusz? Na pierwszy rzut oka trudno porównywać ze sobą tak odmienne osobowości jak Einstein, Mozart i Elon Musk. A jednak, jeśli poddać życie genialnych osób skrupulatnej analizie, można się przekonać, że istnieją cechy i wzorce zachowania wspólne dla wielkich umysłów, które zapisały się w historii ludzkości. Co więcej, okaże się wówczas, że geniusz to coś więcej niż talent, IQ czy determinacja w działaniu. Ale najważniejsze jest to, że zrozumienie ukrytych cech tych wspaniałych ludzi pozwala na rozwijanie własnych mocnych stron i kreatywności, a w konsekwencji - szczęśliwsze życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75246 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 263-278.
Prezentowana publikacja podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: Jakie czynniki decydują o tym, że niektórzy wiodą udane i pełne sukcesów życie zawodowe, podczas gdy inni się borykają z rozmaitymi problemami? Do niedawna uważano, że czynnikiem w największej mierze decydującym o sukcesie jest sprawność intelektu wyrażona współczynnikiem inteligencji. Obecnie jednak kładzie się nacisk na udział takich czynników jak: inteligencja emocjonalna, inteligencja społeczna, zdolności twórcze czy intuicja. W książce wskazano dwa rodzaje najistotniejszych problemów badawczych. Publikacja dla zainteresowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trening twórczości / Edward Nęcka, Aleksandra Gruszka, Jarosław Orzechowski, Błażej Szymura. - Wydanie szóste zmienione. - Sopot : Smak Słowa, 2019. - 283, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 257-262. Indeks.
Podręcznik zawiera sprawdzone metody, ćwiczeń i sposobów oddziaływania, które rozwijają twórcze myślenie i działanie, a przy okazji są świetną zabawą. Zostały opracowane bardzo starannie przez grono dociekliwych naukowców i praktyków. Książka pokazuje mnóstwo praktycznych zadań i analizuje ich wpływ na rozwój twórczości. Jest to świetny przewodnik dla psychologów, trenerów, rodziców, szefów i wszystkich, którzy chcieliby pobudzać kreatywność w swoim otoczeniu. Dziesiątki ćwiczeń, zestaw problemów dyżurnych do pracy na sesjach kreatywnych i ćwiczenia na rozgrzewkę. Zawarte w książce ćwiczenia oprócz twórczości rozwijają też skutecznie komunikację i sprzyjają budowaniu relacji międzyludzkich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia na stronach 267-276.
W publikacji ukazano współzależność trzech ważnych czynników w życiu każdego człowieka: rozwoju, twórczości i rodziny. W potocznym odbiorze pojęcie „twórczość” łączy się wyłącznie z wybitnymi osiągnięciami człowieka. Tymczasem w świetle teorii psychologicznych każdy człowiek zdolny jest do aktywności twórczej, bo większości osób udało się chociaż raz samodzielnie rozwiązać trudny problem, stworzyć oryginalną kreację na bal dla dziecka, opowiedzieć mu wymyśloną przez siebie bajkę, uczcić kogoś, komponując piosenkę, malując obraz lub ułożyć dla niego wiersz. Oczywiście te utwory mają niewielką wartość i nie zmieniają świata, jednak pozwalają cieszyć się efektami własnej pracy i poczuć się - chociaż w skromnym wymiarze - twórcą. Dlatego w psychologii, obok twórczości elitarnej, wyróżnia się także twórczość egalitarną. Obydwa rodzaje ubogacają życie jednostki i są dla niej źródłem satysfakcji. Znajomość doświadczeń kształtujących wybitnych twórców stanowi cenną informację dla jednostek pragnących pracować nad swoim rozwojem twórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W potocznym rozumieniu osoby zdolne szybko i efektywnie uczą się i mają znacznie więcej szans na osiąganie sukcesu w życiu. Jest to tylko po części prawda, sukces bowiem - jak wynika z obserwacji i badań osób wybitnie uzdolnionych - nie zawsze związany jest z posiadanymi zdolnościami, a częściej z odpowiednią strukturą osobowości i motywacji pozwalających na długotrwały wysiłek i pracę. Współcześnie przyjmuje się dwojakie rozumienie zdolności: wąskie, elitarne, związane z wybitnymi zdolnościami, obejmujące od około 3 do 5% populacji, oraz znacznie szersze, egalitarne, włączające około 25 do 30% wszystkich żyjących ludzi do grupy uzdolnionej. To ostatnie podejście pozwala na przyjęcie założenia, że co trzecia lub czwarta osoba jest uzdolniona. Uważa się, że jest tyle rodzajów zdolności, ile różnych aktywności człowieka; oznacza to, że mogą pojawić się uzdolnienia kierunkowe, odpowiadające nowo powstałym dziedzinom aktywności. A jednocześnie uzdolnienia, które nie mogą być realizowane z powodu braku odpowiedniego dla nich obszaru działania, zmieniają swoją wewnętrzną strukturę, dostosowując się do istniejących możliwości. Szerokie rozumienie zdolności pozwala przyjąć założenie, że każda osoba może posiadać jakiś rodzaj uzdolnień, potencjalnie możliwy do zidentyfikowania w przyszłości. Zależy to od istniejących pól i dziedzin aktywności oraz od poziomu posiadanych uzdolnień. Wybitne uzdolnienia ujawniają się zdecydowanie wcześniej niż zdolności rozwinięte na niższym poziomie. Ujawnianie się zdolności może być także związane z sytuacjami lub oświadczeniami, które pozwalają na ich skrystalizowanie. Im bogatsze doświadczenie we wczesnym okresie rozwoju, tym większa istnieje szansa na szybsze ujawnienie się uzdolnień. Stąd w koncepcjach kształcenia osób zdolnych wskazuje się na wagę wprowadzania różnorodnych, wzbogaconych programów, które pozwalają na krystalizowanie, ale także identyfikowanie zainteresowań i zdolności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55579/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologiczne modele umysłu / Czesław S. Nosal. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1990. - 445, [3] s. : rys. ; 20 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Bibliogr.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy pracach. Indeksy.
To pierwszy tak nowoczesny, atrakcyjny i przyjazny czytelnikowi podręcznik, umożliwiający samodzielne studiowanie. Ciepły, zajmujący i życiowy styl, w jakim napisana jest książka, wyraża prawdziwą fascynację psychologią. Autor stymuluje ciekawość i prowokuje do przemyśleń. Ekscytujący przewodnik po meandrach psychologii! Podręcznik przedstawia najważniejsze zagadnienia i obszary badawcze współczesnej psychologii. Książka Spencera Rathusa obejmuje zarówno podstawy tej gałęzi wiedzy, takie jak definicja, zakres i historia psychologii, koncepcje psychologiczne człowieka oraz metody badawcze stosowane przez psychologów, jak i jej bardziej zaawansowane działy. Książka jest bogato ilustrowana zdjęciami, rycinami i tabelami, ułatwiającymi przyswojenie materiału, oraz opatrzona obszerną bibliografią i słownikiem terminów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach . Indeks.
Publikacja dostarcza bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). Oferując praktyczne zalecenia i inspirujące przykłady z życia, ta rewolucyjna książka udowadnia, że dysleksja zamiast ciężarem może być cennym zasobem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67548 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [272]-304. Indeksy.
Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 55474 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Homo Creator)
Bibliografie przy rozdziałach.
Książka dostarcza wiedzy na temat metod, technik i narzędzi rozpoznawania kreatywności, przydatnych w działaniach pedagoga, psychologa i rodzica. Autorzy łączą różne perspektywy teoretyczne i badawcze, obejmując niemal całość współczesnych obszarów identyfikowania zdolności postaw twórczych dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
David Epstein na przykładzie słynnych sportowców, naukowców i artystów pokazuje, że kluczem do sukcesu jest nie wąska specjalizacja, nieustanne ćwiczenia i poświęcenie całego życia zgłębianiu konkretnej dziedziny wiedzy, lecz rozwijanie w sobie wielu umiejętności i interesowanie się różnymi, często odmiennymi, dyscyplinami. Okazuje się, że generaliści – osoby uzdolnione w wielu dziedzinach – wyróżniają się kreatywnością i zdolnością do łączenia ze sobą nieoczywistych elementów. Późno rozwijają w sobie nowe umiejętności, nie boją się porażek i niepowodzeń, często zmieniają swoje zainteresowania i właśnie dlatego odnoszą sukces, bo szerokie horyzonty, bogate doświadczenie i zdolność do patrzenia na problem z różnych perspektyw stają się szczególnie cenne w coraz bardziej wyspecjalizowanym i skomputeryzowanym świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Książka „Wszystkie dzieci są zdolne” wyjaśnia, dlaczego w obecnym systemie wychowania i edukacji konieczne są radykalne zmiany. Przestarzała koncepcja „różnicowania talentów” nie tylko ma zgubny wpływ na dzieci, lecz także szkodzi całemu społeczeństwu. Powinniśmy zaprzestać wywierania presji na naszych najmłodszych. Wyniki badań nad mózgiem pokazują bardzo wyraźnie, że każde dziecko jest na swój sposób zdolne. Warto zatem tę wiedzę przełożyć na edukacyjną rzeczywistość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoby inteligentne są nierzadko nadwydajne mentalnie i wysoko wrażliwe, co sprawia, że trudniej im doświadczać szczęścia. Autorka, uznana psycholożka i terapeutka, daje konkretne wskazówki, jak zamienić wieczny roller-coaster w zadowolenie z życia i sprawić, by szczególna kreatywność i nadwydajność przyniosła poczucie spełnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej