Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(2)
W51 (Bielskiego 3)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(30)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(1)
Autor
Czerwonka Monika
(2)
Gorlewski Bartłomiej
(2)
Zielonka Piotr
(2)
Adamczyk-Kowalczuk Magdalena
(1)
Ariely Dan (1967- )
(1)
Bachmann Kremena
(1)
Baker H. Kent (1944- )
(1)
Beyer Karolina
(1)
Blajer-Gołębiewska Anna
(1)
Bogusławska Katarzyna
(1)
Borowski Krzysztof (ekonomia)
(1)
Bucki Piotr
(1)
Buisson Florent (1984- )
(1)
Cydejko Ewdokia
(1)
Czerwonka Leszek
(1)
Filbeck Greg (1963- )
(1)
Gajdka Jerzy
(1)
Hens Thorsten
(1)
Jania Magdalena
(1)
Janusz Jacek
(1)
Jedynak Tomasz
(1)
Jurkiewicz Tomasz
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kreisler Jeff
(1)
Kubicki Paweł (tłumacz)
(1)
Kulawczuk Przemysław (1961- )
(1)
Majecka Beata
(1)
Malkiel Burton Gordon (1932- )
(1)
Mayo Herbert B
(1)
Miłaszewicz Danuta
(1)
Nofsinger John R. (1965- )
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Orlik Krzysztof
(1)
Perez Katarzyna
(1)
Potocka Karolina
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Schabek Tomasz
(1)
Sibony Olivier (1967- )
(1)
Skąpska Elżbieta
(1)
Stankowska Anna Maria
(1)
Szczepaniec Marek (1964- )
(1)
Szwacka-Mokrzycka Joanna
(1)
Szyszka Adam
(1)
Thaler Richard H. (1945- )
(1)
Webb Caroline
(1)
Wendel Stephen
(1)
Zaleśkiewicz Tomasz
(1)
Łukowski Michał (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(32)
Odbiorca
Ekonomiści
(1)
Politycy
(1)
Urzędnicy
(1)
Temat
Ekonomia behawioralna
(27)
Decyzje
(10)
Finanse behawioralne
(6)
Inwestycje
(5)
Rynek kapitałowy
(5)
Decyzje - psychologia
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Zachowanie
(3)
Akcje (ekon.)
(2)
Behawioryzm
(2)
Decyzje finansowe
(2)
Giełda papierów wartościowych
(2)
Inwestycje - psychologia
(2)
Papiery wartościowe
(2)
Psychologia ekonomiczna
(2)
Rynek finansowy - psychologia
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Analiza danych
(1)
Badania marketingowe
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Decyzje - gospodarka - teoria
(1)
Dyskryminacja
(1)
Dywidenda
(1)
Działalność gospodarcza
(1)
Ekonomia neoklasyczna
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Emerytura
(1)
Fundusz powierniczy
(1)
Giełda
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Heurystyka
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inwestycje - polityka
(1)
Inwestycje infrastrukturalne
(1)
Irracjonalność
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Linia wysokiego napięcia prądu stałego (HVDC)
(1)
Makroekonomia
(1)
Marketing
(1)
Menedżerowie
(1)
Mikroprzedsiębiorstwa
(1)
Nawyki konsumenckie
(1)
Nowy produkt
(1)
Nudge theory
(1)
Obiektywność
(1)
Obligacje
(1)
Pieniądz
(1)
Polityka publiczna
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo - finanse
(1)
Przedsiębiorstwo usługowe
(1)
Python (język programowania)
(1)
R (język programowania)
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek kapitałowy - psychologia
(1)
Ryzyko finansowe
(1)
Ryzyko inwestycyjne - psychologia
(1)
Sprzedaż
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Transakcja opcyjna
(1)
Uprzedzenia
(1)
Usługi
(1)
Wiek emerytalny
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Właściciele nieruchomości
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zakupy
(1)
Zarządzanie portfelem
(1)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(7)
Monografia
(5)
Raport z badań
(5)
Poradnik
(3)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(16)
Psychologia
(12)
Zarządzanie i marketing
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 319-321. Indeks.
Dzięki tej książce Czytelnik będzie mógł wykorzystać w swojej firmie pełną moc danych behawioralnych używając w tym celu wyspecjalizowanych narzędzi. Algorytmy często stosowane w danologii, a także programy służące do analizy predykcyjnej traktują jak zwykłe informacje dane behawioralne wygenerowane przez użytkowników, takie jak kliknięcia na stronie internetowej czy zakupy w supermarkecie. Ten praktyczny przewodnik zawiera opisy skutecznych metod, zaprojektowanych specjalnie w celu przeprowadzania analiz danych behawioralnych. Zaawansowana architektura umożliwiająca wykonywanie eksperymentów pomaga w pełni wykorzystać testy A/B. Diagramy przyczynowe pozwalają poznać przyczyny zachowań nawet w przypadku, gdy nie można przeprowadzać eksperymentów. Ta praktyczna książka, napisana przystępnym stylem i przeznaczona dla osób zajmujących się danymi, analityków biznesowych oraz behawiorystów, zawiera kompletne przykłady, a także ćwiczenia wykorzystujące języki R i Python, pozwalające od razu uzyskać lepszy wgląd w dane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 465-486. Indeks.
"Zachowania niepoprawne" to książka Richarda H. Thalera, laureata nagrody Nobla, na temat ekonomii behawioralnej. Autor stara się przekształcić myślenie o sobie samych i o świecie, pokazuje, że badanie błędów poznawczych popełnianych przez ludzi może nam pomóc w podejmowaniu mądrzejszych decyzji w życiu osobistym, biznesie i w polityce społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Paradygmaty rozwoju konsumpcji żywności w Polsce / Joanna Szwacka-Mokrzycka. - Warszawa : PWN, copyright 2018. - 197 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia na stronach 161-172.
Publikacja przedstawiająca problematykę rozwoju konsumpcji żywności w Polsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67465 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (1369) 1295)
Bibliografia, netografia na stronach 157-186.
W ostatnich latach wyniki badań nauk behawioralnych, w tym ekonomii behawioralnej, wpłynęły na tradycyjne rozumienie procesów i wzorców podejmowania decyzji, funkcjonowanie rynków i prowadzenia polityki publicznej. Naukowcy i instytucje publiczne na całym świecie uznają, że lepsze zrozumienie ludzkich zachowań może poprawić politykę publiczną. Na podstawie badań z zakresu nauk behawioralnych starają się zrozumieć, dlaczego ludzie zachowują się w określony sposób, i wykorzystują te spostrzeżenia behawioralne (SB) do opracowywania, testowania i wdrażania rozwiązań behawioralnych w kwestiach politycznych. Monografia, którą czytelnik ma przed sobą, poświęcona jest głównie jednemu wycinkowi tego szerokiego problemu badawczego. W części teoretycznej opisuje zagadnienia przedstawiające nudge jako jedną z możliwości, którą polityka publiczna, patrząca na ludzi przez tzw. soczewkę behawioralną, pryzmat behawioralny (Ewart, 2020), może zastosować do zwiększenia swojego oddziaływania. Ponieważ w każdym przypadku o skuteczności polityki publicznej decydują odzew i reakcje ludzi, w części empirycznej pracy przedstawiono i przeanalizowano wyniki badań własnych przeprowadzonych w Polsce, które dotyczą poparcia dla tych instrumentów behawioralnej polityki publicznej (BPP).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 91-104.
Warunki, w których działają obecnie organizacje, cechują duża złożoność, burzliwość i niestabilność, co stawia je w zupełnie nowych jakościowo okolicznościach. Złożoność oznacza narastającą niezwykle szybko liczbę czynników oddziałujących na nie, a także ich dynamikę. Zarówno liczba, jak i przede wszystkim niezwykłe tempo zmian czynników wpływających na funkcjonowanie i rozwój organizacji stawiają zarządzających przed trudnymi wyborami, które decydują o sukcesie bądź porażce. Współczesne warunki funkcjonowania wynikające m.in. ze skali niestabilności otoczenia, wysokiego tempa postępu technicznego, procesów globalizacji stawiają przed każdą organizacją wiele skomplikowanych problemów decyzyjnych, których rozwiązanie wymaga podejmowania decyzji na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Obok skuteczności podejmowanych decyzji ważna jest również ich sprawność, celowość i nieomylność. Decyzje te powinny być racjonalne i zapewniać uzyskanie zakładanych efektów. Ze względu na stopień komplikacji problemów decyzyjnych, konieczność uwzględnienia dużej liczby uwarunkowań, doświadczenie i kompetencje decydenta nie są już wystarczające. Wynika stąd konieczność poszukiwania coraz lepszych metod i narzędzi wspomagania decyzji. Przy tworzeniu właściwej ścieżki rozwoju liczy się proces podejmowania decyzji. Stawia to przed kadrą menedżerską ambitne zadania w zakresie szybkości i jakości podejmowanych decyzji, opartych m.in. na identyfikacji kluczowych zasobów i czynników sukcesu w organizacji, a także identyfikacji szans i zagrożeń w otoczeniu. Podejmowanie decyzji związane jest z procesem wyboru odpowiedniego kierunku działania. Często wymaga to wybrania najlepszej opcji z wielu możliwych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 303-323.
Książka podejmuje jeden z kluczowych dla rozumienia i prognozowania procesów ekonomicznych problem modelowania zachowań ludzkich, które nie mieszczą się w uproszczonym modelu człowieka ekonomicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 239-260.
Monografia poświęcona wpływowi reputacji przedsiębiorstw na zachowania inwestorów giełdowych z uwzględnieniem społecznych i psychologicznych czynników kształtujących tę relację. Autorka w publikacji zaprezentowała wyniki badań eksperymentalnych dotyczących zmiennych kształtujących reputację przedsiębiorstwa oraz jej wpływu na decyzje inwestorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67475 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, akty prawne na stronach 164-176.
Współczesne finanse cechuje dynamiczny rozwój oraz interdyscyplinarność, pozwalająca na poszerzenie perspektywy dotychczas normatywnego podejścia do społeczno-gospodarczej działalności człowieka. Proponowana w ramach klasycznych finansów koncepcja homo oeconomicus przypisywała ludziom racjonalność, stałość preferencji, nieograniczony dostęp do informacji i umiejętność poprawnej kalkulacji prawdopodobieństwa zdarzeń. Deskryptywne podejście finansów behawioralnych bazuje na obserwacji rzeczywistych zachowań ludzkich i dąży do wyjaśnienia ich psychologicznych podstaw. Poznanie mechanizmów psychologicznych mających wpływ na proces przetwarzania informacji, a w efekcie na podejmowanie decyzji inwestycyjnych, umożliwia zwrócenie uwagi na zagrożenia wynikające między innymi z manipulacji informacją, która występuje powszechnie w dzisiejszych czasach. Przeprowadzone badania pozwoliły na weryfikację uniwersalności teorii perspektywy i wynikających z niej inklinacji behawioralnych wśród inwestorów polskiego rynku kapitałowego o różnym poziomie profesjonalizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72073 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61895 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 287-303.
Monografia obejmuje kluczowe zagadnienia z zakresu finansów behawioralnych przedsiębiorstw, takie jak: racjonalność zachowań, heurystyki, mentalne księgowanie, osobowość przedsiębiorcza, nastawienie do ryzyka, motywy podejmowania działalności, emocje, nadmierna pewność siebie, efekt naśladownictwa, efekt utopionych kosztów. Jest pierwszym w Polsce zwartym, kompleksowym opracowaniem na temat wpływu czynników ekonomicznych, demograficznych, psychologicznych i społecznych na decyzje gospodarcze i wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zawiera przegląd światowych publikacji oraz wyniki wieloletnich badań empirycznych (w tym eksperymentów behawioralnych) przeprowadzonych na próbach obejmujących łącznie ponad 11 tys. polskich przedsiębiorców. Wyniki badań mogą znaleźć szereg praktycznych zastosowań – czytelnik dowie się, jak unikać błędów w biznesie oraz jak podejmować optymalne decyzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70760 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej