Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(81)
Forma i typ
Książki
(80)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(13)
Proza
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(7)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(20)
W51 (Bielskiego 3)
(3)
W73 (Żytnia 64)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(2)
Odolanka (Ordona 12F)
(5)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(65)
XIICzM (Solidarności 90)
(1)
Autor
Kołakowski Artur
(9)
Beck Aaron Temkin (1921-2021)
(8)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(7)
Andruszko Robert
(5)
Pikiel Sylwia
(5)
Ambroziak Konrad
(4)
Cierpisz Małgorzata
(4)
Popiel Agnieszka
(4)
Barlow David H
(3)
Błaż Agata
(3)
Hofmann Stefan G
(3)
Huebner Dawn
(3)
Bentley Kate H
(2)
Boettcher Hannah T
(2)
Bullis Jacqueline R
(2)
Burns David D
(2)
Cassiello-Robbins Clair
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Czabała Jan Czesław
(2)
Domurat Marcin
(2)
Ehrenreich-May Jill
(2)
Ellard Kristen K
(2)
Farchione Todd J. (1974- )
(2)
Freeman Arthur (1942- )
(2)
Gębka Artur
(2)
Habrat-Pragłowska Ewa
(2)
Hershfield Jon
(2)
Jastrzębski Mateusz
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kennedy Sarah M
(2)
Kmiecik Anna M
(2)
Leahy Robert L
(2)
Martin Sharon (1971- )
(2)
Matthews Bonnie (1963- )
(2)
Murray Latin Heather
(2)
Pollak Monika
(2)
Sauer-Zavala Shannon
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Sherman Jamie A
(2)
Szaniawska Monika
(2)
Zacharzewski Michał (1977- )
(2)
Abad Mona
(1)
Aguirre Blaise
(1)
Alford Brad A. (1953- )
(1)
Alpert Jonathan Edward (1955- )
(1)
Arabi Shahida
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Basco Monica Ramirez
(1)
Beck Judith S
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bilek Emily L
(1)
Bramham Jessica
(1)
Broma Paulina
(1)
Bryńska Anita (1964- )
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Clark David A. (1954- )
(1)
Cohen Judith A
(1)
Corboy Tom (1957- )
(1)
Cybulko Anna
(1)
Dattilio Frank M
(1)
Davis Denise D. (1956- )
(1)
Deblinger Esther
(1)
Fader Sarah
(1)
Fairburn Christopher G
(1)
Fanning Patrick
(1)
Fijał Katarzyna (tłumacz)
(1)
Filipowski Robert
(1)
Fox Daniel J
(1)
Freeman Sharon Morgillo
(1)
Galanti Regine
(1)
Gapys Katarzyna
(1)
Gillihan Seth (1975- )
(1)
Gilson Mark
(1)
Glasner-Edwards Suzette
(1)
Golec Danuta
(1)
Goodman Eric
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Graaf Peter
(1)
Greenberger Dennis
(1)
Grygiel Jolanta
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Gyoerkoe Kevin L
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Halbersztat Jan
(1)
Hayes Steven C
(1)
Hill Ryan
(1)
Ioffe Micah
(1)
Jurkiewicz-Buchała Ilona
(1)
Kacprzak Marta (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(1)
Kendall Ashley D
(1)
Khanna Muniya S
(1)
Kissen Debra
(1)
Kiszycka Emilia
(1)
Kmieć-Krzewniak Katarzyna (1984- )
(1)
Kossak-Nowocień Hanna
(1)
Kreger Randi (1960- )
(1)
Leszcz Molyn (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(52)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(81)
Język
polski
(81)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(18)
9-13 lat
(8)
Rodzice
(8)
Dzieci
(7)
6-8 lat
(5)
Psycholodzy
(5)
14-17 lat
(3)
Młodzież
(3)
Psychiatrzy
(3)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Uzależnieni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(81)
Psychoterapia
(23)
Lęk
(16)
Techniki samopomocy
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Dzieci
(7)
Mindfulness
(7)
Autopsychoterapia
(6)
Młodzież
(6)
Przezwyciężanie lęku
(6)
Psychoterapia - metody
(5)
Terapia poznawcza
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Agresywność
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Stres
(4)
Terapia rodzinna
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dziecko trudne
(3)
Poczucie winy
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Uczucia
(3)
Wywiad motywujący
(3)
Zaburzenia lękowe
(3)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(3)
Dziecko - psychoterapia
(2)
Gniew
(2)
Kryzys psychiczny
(2)
Leczenie
(2)
Martwienie się
(2)
Myślenie
(2)
Myśli natrętne
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Młodzież - psychoterapia
(2)
Nastolatki
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Opracowanie przypadku (psychologia)
(2)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
Regulacja emocji
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samobójstwo
(2)
Stres pourazowy - psychoterapia
(2)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(2)
Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT)
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Agresywność - zwalczanie - metody
(1)
Alkoholizm
(1)
Anorektyczki i anorektycy - psychoterapia - metody
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Autodestruktywność
(1)
Biblioterapia
(1)
Bulimiczki i bulimicy - psychoterapia - metody
(1)
Ból psychiczny
(1)
Choroby afektywne dwubiegunowe - leczenie
(1)
Choroby psychiczne - leczenie
(1)
Chorzy z pogranicznymi zaburzeniami osobowości
(1)
Depresja psychiczna - psychoterapia
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików (DDA)
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko - rozwój psychofizyczny - zaburzenia - leczenie - metody
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane - psychoterapia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD - psychoterapia - metody
(1)
Granice
(1)
Halucynacje
(1)
Jakość życia
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Leczenie - metody
(1)
Leki przeciwdepresyjne - stosowanie
(1)
Leki psychotropowe - stosowanie
(1)
Lęk - psychoterapia
(1)
Lęk - zwalczanie - metody
(1)
Manipulacja (psychologia)
(1)
Marek Aureliusz (cesarz rzymski ; 121-180)
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki - psychoterapia
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Odżywianie - psychologia
(1)
Odżywianie - zaburzenia - leczenie - metody
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna - metody
(1)
Pedagogika specjalna - metody
(1)
Perfekcjonizm (psychologia)
(1)
Pewność siebie
(1)
Praktyka psychologiczna oparta na dowodach empirycznych
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychodrama
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychoterapia - poradnictwo
(1)
Psychoterapia grupowa - badanie - metody
(1)
Psychoterapia grupowa - teoria
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(33)
Podręcznik
(15)
Opracowanie
(5)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Podręczniki
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(54)
Medycyna i zdrowie
(17)
Edukacja i pedagogika
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
81 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pokonać depresję : podejście poznawcze : podręcznik terapeuty / Mark Gilson, Arthur Freeman, M. Jane Yates, Sharon Morgillo Freeman. - Wydanie polskie / redakcja Agnieszka Pawełczyk ; tłumaczenie z języka angielskiego Katarzyna Gapys. - Wrocław : Edra Urban & Partner, © 2023. - IX, [1], 198 stron ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 183-191. Indeks.
Praktyczny przewodnik dla lekarzy psychiatrów, psychologów klinicznych oraz psychoterapeutów, omawiający krok po kroku leczenie szerokiego zakresu zaburzeń nastroju, w szczególności zaburzeń depresyjnych, oraz dostarczający niezbędnych narzędzi terapeutycznych. Wszystkie opisane metody zostały dogłębnie przetestowane w szeroko zakrojonych badaniach klinicznych i są poparte wieloletnimi doświadczeniami autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy książki udzielają cennych wskazówek dotyczących życia z osobą cierpiącą na zaburzenie osobowości typu borderline. Pokazują, w jaki sposób podejmować decyzje dotyczące swojego życia, kierować się własnymi potrzebami i pragnieniami, a także jak stworzyć zdrową, pełną miłości i szacunku relację z osobą doświadczającą skrajnych emocji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 237-[238].
Dwoje wybitnych psychoterapeutów, Sally M. Winston i Martin N. Reif, przystępnie i obrazowo opisuje, skąd bierze się bezradność wobec nawiedzających nas myśli, obrazów i wspomnień, a następnie pokazuje, jak sobie z nimi radzić, wykorzystując metody terapii poznawczo-behawioralnej. Z lektury dowiesz się, czemu popularne techniki pozbywania się natrętnych myśli przynoszą zazwyczaj odwrotny skutek. Przede wszystkim jednak zyskasz skuteczne narzędzia do radzenia sobie z zapętlonymi niechcianymi obrazami. Być może trapiące cię myśli nadal będą się pojawiać, ale będziesz wiedział, jak sobie z nimi poradzić bez lęku, poczucia winy i wstydu – i poczujesz ulgę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70542 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach [489]-506. Indeks.
Wielu osobom rozpoczynającym praktykę psychoterapeutyczną przeprowadzenie całego procesu leczenia dziecka lub nastolatka – od momentu pierwszej wizyty do zakończenia terapii – może nastręczać trudności. Nasuwać się mogą wątpliwości: Czy ważne są cele dziecka, czy rodzica? Czy po terapii dziecko ma lepiej spełniać oczekiwania dorosłych, czy też budować swoją autonomię? Jak zaplanować udział rodziców w psychoterapii? Niniejszy przewodnik to nieocenione źródło wiedzy dla osób pracujących terapeutycznie z dziećmi i młodzieżą. Autorzy – doświadczeni polscy terapeuci – ukazują z praktycznego punktu widzenia zasady, metody oraz niuanse pracy z tą grupą wiekową. Dzielą się swoją wiedzą i warsztatem, wyjaśniając, jak interpretować i realizować ustrukturyzowane programy terapii poznawczo-behawioralnej oraz jak uzupełnia się podejście klasycznej terapii poznawczo-behawioralnej z trzecią falą terapii behawioralnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 213-239. Indeks.
"Katarzyna Marchewka, skupiając się na perspektywie wielokulturowej, która w obecnej dobie wzrostu emigracji nie tylko w obrębie jednego kontynentu, przyjmuje – moim zdaniem słuszne założenie – że włączenie orientacji wielokulturowej w ramy istniejących nurtów psychoterapeutycznych może przynieść korzyści pacjentom wywodzącym się z odmiennej grupy etnicznej niż terapeuta, co prawdopodobnie przełoży się na większe zaangażowanie w leczenie. […] Wychodzi więc naprzeciw trudnym wyzwaniom. A ponieważ w takim ujęciu podejmowano nieliczne badania, książka jest pracą oryginalną, podejmującą istotną i nader aktualną problematykę" - prof. dr hab. Mariola Bidzan.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71460 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie [260].
Dzięki tej praktycznej książce odkryjesz źródła swojego perfekcjonizmu i uświadomisz sobie, jak perfekcjonizm przejawia się w twoim życiu oraz jak negatywnie wpływa na twoje zdrowie i relacje. Zrozumiesz, że on nie pozwala ci podejmować ryzyka i ruszyć naprzód. Autorka opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne, dzięki którym zmienisz perfekcjonistyczne, często kłopotliwe zachowania i uwolnisz się od ograniczających cię przekonań. Przestaniesz określać swoją wartość na podstawie produktywności i osiągnięć, a w zamian nauczysz się okazywać sobie współczucie, radzić sobie z ostrym samokrytycyzmem, prokrastynacją, poczuciem winy i wstydem, a także przezwyciężać potrzebę kontroli i koncentracji na osiąganiu wyznaczonych celów. Zaakceptujesz swoje niedoskonałości i zaczniesz postrzegać popełniane błędy jako okazje do rozwoju. Rozpoczniesz nowe życie – życie bez lęku przed porażką, zażenowaniem, krytyką czy odrzuceniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 4.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaburzenia seksualne a psychoterapia poznawczo-behawioralna / redakcja naukowa Marta Rawińska. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2019. - IX, [3], 474, [1] strona : ilustracje ; 24cm.
Bibliografia przy pracach. Indeks.
Publikacja omawia terapię poznawczo-behawioralną w leczeniu zaburzeń seksualnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67071 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla wszystkich zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, a także dla rodziców.
Bibliografia na stronach 195-198. Indeks.
Autor poprzedza zasadniczą część książki przedstawieniem podstaw teoretycznych, na których opiera się terapia poznawczo-behawioralna, oraz wskazówkami, jak należy korzystać z niniejszego zeszytu ćwiczeń. Następnie prezentuje atrakcyjne i tętniące życiem elementy programów terapii, przekazywane dzieciom i młodzieży na dostosowanym do ich rozwoju poziomie. Przedstawione rozwiązania były udoskonalane przez samego autora i wielokrotnie wypróbowywane podczas pracy klinicznej dotyczącej szerokiego zakresu problemów psychicznych. Czujesz tak, jak myślisz dostarcza bogatego spektrum niezwykle atrakcyjnych i zapewniających możliwość elastycznego dopasowywania materiałów, które można wykorzystywać do organizowania i ułatwiania przebiegu sesji terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 615 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej / Wojciech Stefaniak, Małgorzata Łysiak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2024. - XIII, [1], 328 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 291-319. Indeks.
W książce Wojciecha Stefaniaka i Małgorzaty Łysiak w sposób kompleksowy został omówiony proces tworzenia konceptualizacji problemów pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy rozpoczynają swoje rozważania od wyjaśnienia czym jest konceptualizacja i jak wygląda proces jej tworzenia w różnych nurtach psychoterapeutycznych. Następnie przedstawiają szeroki wachlarz modeli konceptualizacyjnych w terapii poznawczo-behawioralnej, by w końcu przejść do tematów związanych z praktyką terapeutyczną. Na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia Autorzy prowadzą Czytelnika przez kolejne etapy procesu tworzenia konceptualizacji. Podejmują tematy związane z poznaniem pacjenta, rozumieniem i wyjaśnieniem jego problemu oraz tworzeniem planu terapii. Książka bogata jest w przykłady pochodzące z pracy terapeutycznej. Tak jak sama konceptualizacja jest punktem wyjścia i punktem odniesienia całego procesu terapeutycznego, tak książka Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej może być punktem wyjścia dla osób szkolących się lub punktem odniesienia dla terapeutów pracujących w nurcie poznawczo-behawioralnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 77197 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 403-408. Indeks.
Ucząc zasadniczych umiejętności, książka ta pokazuje, jak zaangażować pacjenta w proces terapii, opracować staranną konceptualizację przypadku, zaplanować leczenie i ustrukturyzować sesje. Nowe rozdziały zamieszczone w drugim wydaniu zawierają wskazówki do przeprowadzenia diagnozy i wdrożenia aktywizacji behawioralnej. Wyjaśniono w nim kluczowe techniki terapeutyczne, w tym sposoby rozpoznawania, weryfikowania i podważania myśli automatycznych, modyfikowania podstawowych założeń i przekonań kluczowych oraz przeprowadzania interwencji behawioralnych i ukierunkowanych na doświadczanie. Przedstawiono także wskazówki dotyczące radzenia sobie z trudnościami i zapobiegania nawrotom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria: Psychiatria i Psychoterapia)
Bibliografia na stronach 293-295. Indeks.
Publikacja omawia zagadnienia związane z zaburzeniemi lękowymi oraz ćwiczenia oparte na terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65978 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wiek: 7-13 lat.
Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci nauczy młodych czytelników samokontroli, technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, bezpiecznego pozbywania się złości z ciała.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i psychoterapia)
Bibliografia na stronach 265-277. Indeks.
Jak włączyć dialog motywujący do terapii poznawczo-behawioralnej Na pierwszy rzut oka dialog motywujący (DM) i terapia poznawczo-behawioralna (TPB) mogą się wydawać koncepcjami sprzecznymi. Sylvie Naar i Steven A. Safren udowadniają jednak, że zintegrowana terapia łącząca metody DM i TPB daje znacznie lepsze wyniki niż stosowanie każdego z tych podejść osobno. Autorzy, prowadząc czytelnika przez najważniejsze etapy TPB, począwszy od rozpoczęcia i ustalenia planu terapii, poprzez trening umiejętności poznawczych i behawioralnych, po utrzymanie procesu zmiany, wyjaśniają, jak skorzystać z czterech procesów DM (angażowania, ukierunkowywania, wywoływania i planowania) w zakresie każdego z tych etapów terapii. Pokazują również sytuacje, w których DM i TPB mogą wejść w konflikt, i podpowiadają terapeutom, w jaki sposób radzić sobie z takimi problemami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O słyszeniu "głosów" : omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej / Izabela Stefaniak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN 2023. - XI, [1], 230, [3] strony : ilustracja ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 193-226.
Werbalne omamy słuchowe, czyli tytułowe „głosy”, to objaw, który najczęściej kojarzony jest z zaburzeniami ze spektrum schizofrenii. Czym są „głosy”, jaki jest mechanizm ich powstawania i podtrzymywania - na te i inne pytania Czytelnik znajdzie odpowiedź w książce O słyszeniu „głosów”. Omamy słuchowe w teorii i praktyce klinicznej. Publikacja przełamuje stereotypowe podejście do omamów słuchowych, pokazuje szeroką perspektywę ich rozumienia, np. porusza kwestię pozytywnych doświadczeń związanych ze słyszeniem „głosów”. Korzystając ze swojego wieloletniego doświadczenia pracy z osobami doświadczającymi „głosów”, Autorka przedstawia różne podejścia terapeutyczne i proponuje niezwykle przydatny podręcznik dla terapeuty. Czytelnik odnajdzie w nim plany i opisy sesji terapeutycznych, przykłady dialogów z pacjentami oraz wskazówki dotyczące wywiadu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej