Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(27)
Forma i typ
Książki
(26)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(9)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(2)
W32 (Solidarności 90)
(5)
BD36 (Redutowa 48)
(1)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(2)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(22)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2478)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Drewnowski Jacek (1974- )
(694)
Kowalska Dorota
(664)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Zarawska Patrycja (1970- )
(564)
Mosiewicz-Szrejter Maria
(504)
Kochanowski Jan
(469)
Braiter Paulina (1968- )
(394)
King Stephen (1947- )
(363)
Birek Wojciech (1961- )
(352)
Christie Agatha (1890-1976)
(352)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(352)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(343)
Cholewa Piotr W. (1955- )
(329)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Fabianowska Małgorzata
(298)
Goscinny René (1926-1977)
(298)
Królicki Zbigniew Andrzej (1954- )
(296)
Popławska Anna (literatura)
(293)
Zimnicka Iwona (1963- )
(280)
Roberts Nora (1950- )
(277)
Dybała Paweł (1981- )
(272)
Sidorkiewicz Tomasz
(271)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Mortka Marcin (1976- )
(258)
Chotomska Wanda (1929-2017)
(255)
Steel Danielle (1948- )
(252)
Starosta Marek (tłumacz)
(248)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(245)
Boy-Żeleński Tadeusz
(240)
Shakespeare William (1564-1616)
(240)
Szulc Andrzej
(238)
Beaumont Émilie (1948- )
(236)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(236)
Leśmian Bolesław
(234)
Lindgren Astrid (1907-2002)
(234)
Krasicki Ignacy
(229)
Pratchett Terry (1948-2015)
(229)
Syty Jakub (1982- )
(226)
Siemianowski Roch (1950- )
(223)
Ochab Janusz (1971- )
(222)
Gawryluk Barbara (1957- )
(221)
Polkowski Andrzej (1939-2019)
(218)
Mazan Maciejka
(215)
Ludwikowska Jolanta
(211)
Jakuszewski Michał
(208)
Coben Harlan (1962- )
(202)
Goliński Zbigniew
(201)
Prus Bolesław (1847-1912)
(199)
Dug Katarzyna
(198)
Mróz Remigiusz (1987- )
(198)
Oklejak Marianna (1981- )
(198)
Stanecka Zofia (1972- )
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Kasdepke Grzegorz (1972- )
(191)
Wyrwas-Wiśniewska Monika
(191)
Kane Bob (1915-1998)
(189)
Domańska Joanna
(188)
Doyle Arthur Conan (1859-1930)
(187)
Finger Bill (1914-1974)
(186)
Strzałkowska Małgorzata
(186)
Rzehak Wojciech (1967- )
(184)
Dwornik Karolina
(182)
Van Hamme Jean (1939- )
(179)
Sparks Nicholas (1965- )
(177)
Lipski Robert P. (1967- )
(176)
Widmark Martin (1961- )
(176)
Shuster Joseph Joe (1914-1992)
(175)
Siegel Jerry (1914-1996)
(175)
Ławnicki Lucjan
(175)
Grisham John (1955- )
(174)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(174)
Astley Neville
(170)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(170)
Child Lee (1954- )
(168)
Nesbø Jo (1960- )
(168)
Baker Mark (1959- )
(167)
Cieślik Donata
(167)
Dobrzańska Anna
(167)
Gerritsen Tess (1953- )
(167)
Hopkins Andy
(167)
Nesme Alexis
(167)
Potter Joc
(167)
Kraśko Jan (1954- )
(162)
Jax Joanna (1969- )
(161)
Supeł Barbara
(160)
Jachowicz Stanisław
(159)
Lem Stanisław (1921-2006)
(159)
Skalska Katarzyna
(159)
Skowrońska Emilia
(159)
Głowińska Anita
(158)
Chmielewska Joanna (1932-2013)
(157)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(157)
Siewior-Kuś Alina
(157)
Montgomery Lucy Maud (1874-1942)
(155)
Rosiński Grzegorz (1941- )
(155)
Broniek Dominik
(152)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(6)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(3)
Psycholodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Uzależnieni
(1)
Temat
Terapia schematów
(10)
Psychoterapia
(9)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Techniki samopomocy
(5)
Wczesne nieadaptacyjne schematy
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Młodzież
(3)
Regulacja emocji
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Autodestruktywność
(2)
Autyzm
(2)
Bliskie związki międzyludzkie
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Leczenie
(2)
Osobowość
(2)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(2)
Terapia par i małżeństw
(2)
Zaburzenia osobowości
(2)
Analiza funkcjonalna
(1)
Asertywność
(1)
Charakter
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Granice
(1)
Histeria
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lekarze a pacjenci
(1)
Lęk
(1)
Masochizm
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mindfulness
(1)
Mindfulness (Uważność)
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Mózg
(1)
Narcyzm
(1)
Nauczanie
(1)
Neuropsychologia
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Paranoja
(1)
Poznanie
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia genetyczna
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychopatia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Relacja terapeutyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Spostrzeganie
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Stres
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowanie
(1)
Wywiad motywujący
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(10)
Podręcznik
(6)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Protokoły
(1)
Publicystyka
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(5)
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 615 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64230 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-243. Indeks.
Zaburzenie osobowości typu borderline często uznaje się za nieuleczalne. Jednak najnowsze badania w przekonujący sposób wykazują, że pacjenci świetnie reagują na terapię schematów, która ma wysokie wskaźniki wyzdrowienia. Potwierdza to również doświadczenie Arnouda Arntza i Hannie van Genderen, którym autorzy dzielą się w tej książce. Omawiają oni model pojęciowy borderline, metody leczenia, a także wiele praktycznych technik terapeutycznych. Poruszają zagadnienia związane z planowaniem terapii, budowaniem relacji terapeutycznej, wyborem i zastosowaniem technik poznawczych i behawioralnych, a także przełamywaniem wzorców zachowań i zakończeniem procesu terapeutycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 221-227.
Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73532/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 453-457.
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 173-191. Indeks.
Autor opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według niego wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71496 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej