Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(153)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje fachowe
(88)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Audiobooki
(3)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(149)
wypożyczone
(20)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(8)
BD13 (Staszica 5a)
(6)
BD21 (Solidarności 90)
(3)
BD25 (Żytnia 64)
(2)
BD32 (Twarda 64)
(5)
BD36 (Redutowa 48)
(23)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(5)
Czytelnia BD13 (Staszica 5a)
(4)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(116)
XIICzM (Solidarności 90)
(3)
Autor
Górczyński Robert
(12)
Rajca Piotr
(11)
Piwko Łukasz
(6)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(6)
Sawka Krzysztof
(5)
Bąbol Krzysztof
(4)
Martin Robert C
(4)
Meryk Radosław
(4)
Moch Wojciech
(4)
Watrak Andrzej
(4)
Wiejak Urszula
(4)
Włodarz Marek
(4)
Kulesza Radosław
(3)
Langa Sebastian
(3)
Leśniakiewicz Dawid
(3)
Matuk Konrad
(3)
Pełka Piotr (programista)
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Rosłan Katarzyna
(3)
Sikorski Witold (1950- )
(3)
Wojciechowski Adrian
(3)
Zawiła Anna
(3)
Zawiła Tadeusz
(3)
Althoff Cory
(2)
Chaniewska Maria
(2)
Chounlamany-Turalska Natalia
(2)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Girls who code (pol.)
(2)
Duckett Jon
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Flanagan David
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Jońca Rafał
(2)
Krieser Witold
(2)
Lachowski Lech
(2)
Liukas Linda (1986- )
(2)
Lott Steven F. (1956- )
(2)
Mizerska Anna
(2)
Petzold Charles (1953- )
(2)
Pilch Piotr
(2)
Rzepniewska Magdalena
(2)
Sarna Katarzyna
(2)
Schildt Herbert
(2)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(2)
Sweigart Al
(2)
Wileńska Agnieszka
(2)
Wojtkowiak Katarzyna
(2)
Zatorska Joanna
(2)
Abelson Harold
(1)
Albahari Joseph
(1)
Albon Chris
(1)
Alexander Michael (1972- )
(1)
Auburn Matthew
(1)
Bampakos Aristeidis
(1)
Banzi Massimo
(1)
Bass Len
(1)
Beazley David M
(1)
Blandy Jim
(1)
Blete Marie-Alice
(1)
Bloch Joshua
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bombik Wojciech
(1)
Brikman Yevgeniy
(1)
Brown Ethan (1975- )
(1)
Bruce Andrew (1958- )
(1)
Bruce Peter C. (1953- )
(1)
Bryant Daniel
(1)
Buisson Florent (1984- )
(1)
Burd Barry A
(1)
Caelen Olivier
(1)
Chapple Mike (1975- )
(1)
Chollet François
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clark Jason A
(1)
Clements Paul (1955- )
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Crichlow Eric
(1)
Danch-Wierzchowska Marta
(1)
Daubois Alexandre
(1)
Davis Cornelia
(1)
Dawson Michael (programista)
(1)
Deeleman Pablo
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Domańska Diana
(1)
Donat Wolfram
(1)
Duka Mariusz
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Evans Benjamin J
(1)
Evans Claire L
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Feathers Michael C
(1)
Ferrone Harrison
(1)
Figus Valentina
(1)
Fitzpatrick Jerry
(1)
Folholc Przemysław
(1)
Ford Gabriel
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(131)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(138)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(152)
angielski
(1)
Odbiorca
Programiści
(51)
Dzieci
(22)
9-13 lat
(19)
6-8 lat
(13)
Informatycy
(12)
14-17 lat
(8)
Analitycy danych
(4)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Dziennikarze
(1)
Inżynierowie
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Nauczyciele
(1)
Progamisci
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(113)
Python (język programowania)
(30)
Języki programowania
(17)
Java (język programowania)
(13)
Programy komputerowe
(12)
JavaScript
(11)
Gry komputerowe
(10)
Algorytmy
(7)
Aplikacja internetowa
(6)
Architektura oprogramowania
(5)
C# (język programowania)
(5)
C++ (język programowania)
(5)
Programiści
(5)
Programowanie zwinne
(5)
Scratch (język programowania)
(5)
Uczenie maszynowe
(5)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(5)
Analiza danych
(4)
C (język programowania)
(4)
Informatyka
(4)
Komputery
(4)
Programowanie
(4)
R (język programowania)
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Arduino (mikrokontroler)
(3)
Data science
(3)
Internet
(3)
Matematyka
(3)
Myślenie matematyczne
(3)
Optymalizacja
(3)
Programowanie (informat.) - podręcznik akademicki
(3)
Programowanie funkcyjne (informatyka)
(3)
Projektowanie
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Ruby (język programowania)
(3)
Scrum
(3)
Baza danych
(2)
Baza danych - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Biblioteka (informatyka)
(2)
Dane
(2)
Excel
(2)
Git (program komputerowy)
(2)
GitHub (serwis internetowy)
(2)
Informatyka - podręcznik akademicki
(2)
Internet rzeczy
(2)
Keras (biblioteka programistyczna)
(2)
Kody
(2)
Komputery - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Kontrola wersji (informatyka)
(2)
Linux
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Mikrokontrolery
(2)
Mikroserwis
(2)
Minecraft
(2)
MySQL (program komputerowy)
(2)
Organizacja pracy
(2)
PHP (język programowania)
(2)
Programowanie obiektowe
(2)
Projektowanie stron WWW
(2)
Przetwarzanie w chmurze
(2)
React.js
(2)
Roblox (gra komputerowa)
(2)
Serwer
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Sieć komputerowa - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Trening umysłu
(2)
Unity (informatyka)
(2)
Visual Basic
(2)
.NET
(1)
API (interfejs)
(1)
Administracja systemem
(1)
Algorytmy - stosowanie - gospodarka - podręcznik akademicki
(1)
Algorytmy kwantowe
(1)
Analityka predykcyjna
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
Angular (framework)
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Automatyzacja
(1)
Bitcoin
(1)
Blockchain
(1)
Branża informatyczna
(1)
ChatGPT
(1)
Chatbot
(1)
Cloud native (informatyka)
(1)
DDD
(1)
Data mining
(1)
DevOps
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Framework (platforma programistyczna)
(1)
GPT (modele językowe)
(1)
Go (język programowania)
(1)
Google LLC
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika komputerowa - podręcznik akademicki
(1)
Grafy
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Podręcznik
(99)
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Opracowanie
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Broszura
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Książki mówione
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry komputerowe
(2)
Powieść dziecięca amerykańska
(2)
Biografia
(1)
Komiks
(1)
Komiksy
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka kanadyjska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(135)
Edukacja i pedagogika
(22)
Zarządzanie i marketing
(11)
Matematyka
(7)
Inżynieria i technika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(1)
Informatyka, Technologie Informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Python dla nastolatków : projekty graficzne z Python Turtle / Krzysztof Łos. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 165 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronie 165.
Czy wiesz, czym się zajmuje programista? To ktoś, kto, używając swojego umysłu i odpowiedniego języka programowania, rozwiązuje rozmaite problemy. Programista to taki współczesny superbohater. Przychodzi, siada do komputera, szybko przebiega palcami po klawiaturze i proszę ― działa. Oczywiście, to pewne uproszczenie, ale... Brzmi ciekawie? Słusznie. Bo praca programisty, kodera, developera jest ciekawa. I fajna. I daje dużo satysfakcji. A najlepsze jest to: podstaw programowania można się szybko nauczyć, po prostu się bawiąc. We własny, ulubiony sposób. Choć Twoim przewodnikiem po świecie programowania w Pythonie będzie żółw, obiecujemy ― praca pójdzie Ci w mig. Na początek nauczysz się konfigurować środowisko pracy, czyli uruchomisz na komputerze wszystko, co przyda się Tobie i żółwiowi. Potem zapoznasz się z językiem Python, z jego zmiennymi, funkcjami i klasami. Następnie zajrzysz do biblioteki turtle i dowiesz się, jak sterować swoim żółwiem. Wreszcie najlepsze: algorytmy. Przekonasz się między innymi, jak za pomocą kodu języka Python i elementów biblioteki turtle wygenerować niesamowite figury geometryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Dla analityków zamierzających zacząć pracę w Pythonie oraz programistów Pythona chcących zająć się analizą danych i obliczeniami naukowymi.
Ta książka jest trzecim, starannie zaktualizowanym wydaniem wyczerpującego przewodnika po narzędziach analitycznych Pythona. Uwzględnia Pythona 3.0 i bibliotekę pandas 1.4. Została napisana w przystępny sposób, a poszczególne zagadnienia bogato zilustrowano przykładami, studiami rzeczywistych przypadków i fragmentami kodu. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z możliwości oferowanych przez pakiety pandas i NumPy, a także środowiska IPython i Jupyter. Nie zabrakło wskazówek dotyczących używania uniwersalnych narzędzi przeznaczonych do ładowania, czyszczenia, przekształcania i łączenia zbiorów danych. Pozycję docenią analitycy zamierzający zacząć pracę w Pythonie, jak również programiści Pythona, którzy chcą się zająć analizą danych i obliczeniami naukowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scratch jest znany jako projekt edukacyjny, służący młodym ludziom do nauki programowania. W rzeczywistości stał się czymś więcej: jest to cyfrowa piaskownica, w której każdy może wyrazić swoją kreatywność. W trakcie tworzenia projektów w Scratchu można nie tylko nauczyć się sposobu myślenia właściwego najlepszym programistom, ale także ćwiczyć systematyczność, innowacyjność, umiejętność znajdywania rozwiązań i pracy zespołowej. Na stronie Scratcha czeka cała gama ciekawych projektów: animowane historyjki, gry przygodowe, interaktywne samouczki, wycieczki z przewodnikiem, eksperymenty naukowe i wiele innych. Bez wątpienia każdy młody człowiek znajdzie tam inspirację, tylko... co dalej? Jak zacząć? Jak napisać pierwszą instrukcję?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Nie musisz dłużej czekać na włączenie Pythona jako języka skryptowego Excela - ta książka wyjaśnia, jak je połączyć i wyciągnąć z tej integracji maksimum korzyści. To wydanie przeznaczone dla zaawansowanych użytkowników Excela, którzy nie posiadają głębokiej wiedzy o Pythonie. Pokazuje, w jaki sposób manipulować danymi zawartymi w plikach Excela bez Excela, a także jak znakomicie zwiększać możliwości tego programu poprzez budowę interaktywnych narzędzi do analizy danych. Niezależnie od tego, czy interesuje Cię praca z samymi arkuszami Excela, czy też chcesz tworzyć aplikacje Excela, znajdziesz tu mnóstwo wyczerpujących, jasnych i praktycznych wskazówek, popartych zrozumiałymi przykładami przydatnego kodu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Informacje biograficzne o autorach na stronach 190-191.
Scratch to doskonałe narzędzie, dzięki któremu wielu młodych ludzi na całym świecie bez trudu poznało tajniki programowania komputerów. Ułatwia naukę podstaw i umożliwia szybkie tworzenie atrakcyjnych gier, animacji i aplikacji, a do tego jest narzędziem zupełnie bezpłatnym. Książka sprawdzi się w przypadku zarówno młodych adeptów sztuki programowania, jak i nauczycieli zainteresowanych prowadzeniem zajęć z informatyki dla najmłodszych. Pierwsza część zawiera bardzo dokładny opis środowiska, a druga to doskonałe pomysły na rozbudowane gry komputerowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Dla programistów, którzy chcą się nauczyć JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu.
To kolejne wydanie wyczerpującego, kompleksowego przewodnika po języku JavaScript oraz jego najważniejszych klienckich i serwerowych interfejsach API. Książka jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą nauczyć się JavaScriptu lub udoskonalić swoje umiejętności tworzenia kodu. Ujęto w niej wersję ES2020 tego języka. Poza praktycznymi wyjaśnieniami dotyczącymi jego struktur i ich stosowania znalazły się tu liczne przykłady, wskazówki i porady. To wydanie zawiera nowe rozdziały poświęcone klasom, modułom, iteratorom, generatorom, promesom i instrukcjom async/await. W efekcie powstał całościowy obraz ekosystemu JavaScript wraz z opisem jego zawiłości, potencjalnych problemów i najlepszych metod radzenia sobie z nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73872 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 289-290.
Ta książka zawiera opis podstawowych wzorców, zasad i praktyk przydatnych podczas analizy dziedzin biznesowych, ułatwiających zrozumienie ich strategii i dostosowanie architektury do potrzeb biznesu, aby umożliwić zbudowanie solidnej implementacji logiki biznesowej. Omówiono tu narzędzia i techniki podejmowania decyzji projektowych, a także istotniejsze wzorce projektowe. Dużo uwagi poświęcono kodowi i różnym sposobom implementacji logiki biznesowej systemu. Opisano również techniki i strategie stosowania DDD w rzeczywistych projektach. Ciekawym elementem jest zaprezentowanie związków projektowania dziedzinowego z innymi ważnymi metodologiami i wzorcami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
JavaScript : techniki zaawansowane / Tomasz Sochacki. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 192 strony : ilustracja ; 24 cm.
Jeśli znasz podstawy tego języka, jeśli zdarzyło Ci się już coś w nim napisać, ten podręcznik jest właśnie dla Ciebie. Pozwoli Ci uzyskać wiedzę i umiejętności, dzięki którym dołączysz do grona programistów tworzących w JavaScript oprogramowanie dostępne praktycznie na każdą platformę - od części serwerowej, przez przeglądarki internetowe i aplikacje natywne dla smartfonów, po takie urządzenia jak smartwatch, smart TV i wiele innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71226 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Deep learning : praca z językiem Python i biblioteką Keras / François Chollet ; tłumaczenie Konrad Matuk. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 367 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Indeks.
Niniejsza książka jest praktycznym przewodnikiem po uczeniu głębokim. Znalazły się tu dokładne informacje o istocie uczenia głębokiego, o jego zastosowaniach i ograniczeniach. Wyjaśniono zasady rozwiązywania typowych problemów uczenia maszynowego. Pokazano, jak korzystać z pakietu Keras przy implementacji rozpoznawania obrazu, przetwarzania języka naturalnego, klasyfikacji obrazów, przewidywania danych szeregu czasowego, analizy sentymentu, generowania tekstu i obrazu. Nawet dość skomplikowane zagadnienia, włączając w to koncepcje i dobre praktyki, zostały wyjaśnione w sposób bardzo przystępny i zrozumiały, tak aby umożliwić samodzielne stosowanie technik uczenia głębokiego w kolejnych projektach. W tej książce między innymi: kontekst i ogólne koncepcje sztucznej inteligencji, uczenia maszynowego i uczenia głębokiego ; sieci neuronowe i pakiet Keras ; typowe sposoby pracy nad projektami uczenia głębokiego ; rozbudowane modele uczenia głębokiego oraz modele generatywne ; perspektywy i ograniczenia technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75602 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Ta książka jest przystępnym wprowadzeniem do wiedzy o algorytmach wraz z przykładami implementacji napisanymi w Pythonie. Oprócz praktycznego omówienia algorytmów znalazło się tu wyjaśnienie takich pojęć jak klasy złożoności czy analiza asymptotyczna. Dokładnie omówiono także najważniejsze algorytmy, w tym różne sposoby haszowania, sortowania czy przeszukiwania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71657 (1 egz.)
Książka
W koszyku
C++ : zbiór zadań z rozwiązaniami / Tomasz Jaśniewski. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 126, [2] strony : ilustracja ; 24 cm.
Niniejszy zbiór zadań: jest podzielony na części zależne od posiadanych umiejętności, a te zostały uporządkowane tak, by odpowiadać procesowi nauki języka C++; pomaga zwłaszcza w przygotowaniu do matury z informatyki i w nauce programowania na studiach; uwzględnia standard C++20; zawiera propozycje rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Uaktualnione o omówienie Raspberry Pi 4, Raspberry Pi Pico i Raspberry Pi Zero W2, trzecie wydanie tej książki prowadzi Czytelnika krok po kroku poprzez wiele rzeczy, które może zaoferować przez Raspberry Pi: zdalne przetwarzanie, wykrywanie twarzy za pomocą opcjonalnej kamery, małe i wielkie projekty multimedialne. Przy użyciu Raspberry Pi możemy zrobić to wszystko i jeszcze więcej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programowanie dla początkujących w 24 godziny / Greg Perry, Dean Miller ; przekład Tomasz Walczak. - Wydanie IV. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 448 stron : ilustracje ; 24 cm.
Dzięki tej książce w 24 godziny lekcyjne przyswoisz solidne podstawy programowania. Poznasz jak działają programy i nauczysz się reguł stosowanych przez profesjonalistów przy ich projektowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69078 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka jest kontynuacją bestsellera Programista samouk. Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze koncepcje związane z różnymi algorytmami i strukturami danych, a to z kolei pozwoli Ci na profesjonalne podejście do tworzenia kodu. Przystępnie opisano tu różne algorytmy, w tym wyszukiwania liniowego i binarnego, a także służące do pracy na ciągach znaków i do wykonywania obliczeń. Zaprezentowano również najważniejsze struktury danych, w tym tablice, listy połączone, tablice mieszające, drzewa i wiele innych. Poszczególne zagadnienia zostały pokazane od strony praktycznej, co sprawi, że bez trudu zastosujesz zdobytą wiedzę w codziennej pracy. W efekcie lektury poszerzysz swoje umiejętności, a jeśli zechcesz, przygotujesz się do kariery skutecznego programisty - nawet jeśli nie masz dyplomu inżyniera!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 73211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 359-362. Indeks.
Ten praktyczny przewodnik uczy, jak programować Internet rzeczy (Internet of Things – IoT). Autor i edukator Andy King dzieli złożone problemy programistyczne na instrukcje krok po kroku i pokazuje, jak zaprojektować i zbudować własny kompleksowy system Internetu rzeczy typu full-stack – od urządzenia po chmurę. Ta praktyczna książka przeprowadza czytelników przez proces doboru narzędzi, konfigurowania środowiska programistycznego oraz projektowania i implementacji rozwiązania. Uczy, jak działa typowy ekosystem IoT oraz jak radzić sobie z problemami z integracją, jakie pojawiają się w trakcie implementowania rozwiązań IoT. Ta książka pomoże w rozpoczęciu pracy zarówno studentom, którzy poznają podstawy IoT, jak i menedżerom, którzy znają się nieco na IT i chcą lepiej zrozumieć niuanse technologii IoT, a także programistom rozwijającym własny system inteligentnego domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71262 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dzięki temu przyjaznemu przewodnikowi poznasz kluczowe koncepcje programistyczne i operacje obiektowego modelu dokumentu. Nauczysz się też pisać kod działający asynchronicznie i współbieżnie. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane przykładowymi fragmentami kodu i prostymi projektami; pozwoli Ci to natychmiast wypróbować działanie tworzonych programów, które w przyszłości mogą posłużyć jako moduły większych aplikacji. Zagadnienia dotyczące JavaScriptu uzupełniono wprowadzeniem do HTML i CSS, co pomoże Ci dokładnie zrozumieć sposób działania nowoczesnych aplikacji internetowych. Przygotujesz się także do pracy z bibliotekami, frameworkami i takimi narzędziami jak React, Angular i Node.js.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Dzięki temu podręcznikowi dowiesz się, jak wprowadzać zmiany w zastanym kodzie, tworzyć testy automatyczne oraz modyfikować architekturę rozwiązania. Ponadto poznasz najlepsze techniki pracy z projektami niezorientowanymi obiektowo oraz przekonasz się, że można skutecznie poradzić sobie z przerośniętymi klasami i metodami. Ostatnia część książki została poświęcona technikom usuwania zależności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spośród bibliotek JavaScriptu na szczególną uwagę zasługuje React, który służy do tworzenia nowoczesnych, interaktywnych interfejsów użytkownika. W relatywnie prosty sposób pozwala wykorzystywać możliwości współczesnych przeglądarek internetowych. Niestety, pierwsze kroki w obsłudze tej technologii bywają trudne i łatwo się zniechęcić. Właśnie dlatego warto podczas pracy z Reactem mieć przy sobie ten przewodnik! Dzięki niemu szybko odnajdziesz się w najnowszej, 18. edycji biblioteki React. Książka zawiera informacje o jego najważniejszych narzędziach, podane w przystępny sposób, z naciskiem na wymiar praktyczny. Dowiesz się, jak przebiega tworzenie projektów i z jakich opcji można skorzystać podczas tego procesu. Przejrzyste objaśnienia, zilustrowane starannie opracowanymi przykładami, ułatwią usystematyzowanie wiedzy każdemu zapracowanemu programiście. To atrakcyjna propozycja dla osób, które korzystają z wielu różnych materiałów i chcą mieć wszystkie istotne informacje o bibliotece React zebrane w jednym miejscu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75645 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla doświadczonych programistów.
Bibliografia, netografia na stronach 390-400.
Ta książka jest przeznaczona dla doświadczonych programistów, którzy chcą zdobyć lub pogłębić wiedzę o metodologiach i dobrych praktykach tworzenia złożonego oprogramowania. Stanowi interesująco napisany zbiór heurystyk i technik ułożonych w kolejności stosowania podczas rozwijania projektu programistycznego. Omówiono tu między innymi listy kontrolne, TDD, rozdzielenie poleceń i zapytań, Git, złożoność cyklomatyczną, przezroczystość referencyjną, wycinki pionowe, refaktoryzację zastanego kodu czy programowanie typu outside-in. Pokazano również, jak utrzymać właściwe tempo pracy podczas dodawania funkcjonalności, jak rozwiązywać problemy optymalizacji, enkapsulacji, a także projektowania API i testów jednostkowych. Poszczególne zagadnienia zostały zilustrowane kodem przykładowego projektu napisanego w C#, zrozumiałego dla każdego, kto zna dowolny język zorientowany obiektowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72585 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pozwala na zapoznanie się z językiem programowania Terraform i zasadami tworzenia kodu. Istotną częścią publikacji jest ukazanie metodologii DevOps w działaniu oraz wyjaśnienie zasad kodowania infrastruktury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69082 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej