Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(192)
Forma i typ
Książki
(188)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje naukowe
(20)
Publikacje fachowe
(13)
Proza
(8)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Audiobooki
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(194)
wypożyczone
(41)
nieokreślona
(3)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(5)
W14 (Młynarska 35a)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(17)
W51 (Bielskiego 3)
(16)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(6)
W91 (Chłodna 11)
(2)
BD13 (Staszica 5a)
(4)
BD21 (Solidarności 90)
(3)
BD25 (Żytnia 64)
(4)
BD32 (Twarda 64)
(2)
BD36 (Redutowa 48)
(3)
BD46 (Chłodna 11)
(2)
Odolanka (Ordona 12F)
(11)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(150)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(9)
Autor
Tracy Brian (1944- )
(7)
Glinka Beata
(4)
Gerber Michael E. (1936- )
(3)
Rzychoń Tomasz
(3)
Wasilczuk Julita
(3)
Łukasiak-Goszczyńska Maryla
(3)
Banaszyk Piotr
(2)
Białas Wojciech
(2)
Casnocha Ben (1988- )
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(2)
Hoffman Reid (1967- )
(2)
Jewtuchowicz Aleksandra
(2)
Juchniewicz Ryszard
(2)
Kassay Štefan (1941- )
(2)
Kiyosaki Robert T. (1947- )
(2)
Kiyosaki Robert T. (1947- ). Rich dad series (pol.)
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Lipa Michał
(2)
Lisowska Renata
(2)
Malcherek Monika
(2)
Pach Janina (1956- )
(2)
Piotrowska Dorota (tłumacz)
(2)
Pomykało Wojciech (ekonomia)
(2)
Robbins Anthony (1960- )
(2)
Ropęga Jarosław
(2)
Rosa Ewa (tłumaczka)
(2)
Sałbut Bartosz
(2)
Siara Olga
(2)
Sielicki Leszek
(2)
Strużycki Marian (1930- )
(2)
Stępień Beata
(2)
Szramko Krzysztof
(2)
Taleb Nassim Nicholas (1960- )
(2)
Witherspoon Reese (1976- )
(2)
Witkowska Magda
(2)
Wójtowicz Stanisław
(2)
Yan Xindi
(2)
Łaciok Karol
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Adizes Ichak (1937- )
(1)
Adler Carlye
(1)
Ali Ash
(1)
Allen Robert G
(1)
Andrews Tim G. (1968- )
(1)
Antonowicz Paweł
(1)
Anusz Jan
(1)
Appelo Jurgen (1969- )
(1)
Aranowska Elżbieta
(1)
Aulet Bill (1958- )
(1)
Balcerowicz Leszek (1947- )
(1)
Banaszczyk Małgorzata
(1)
Barber Benjamin R. (1939-2017)
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Beyer Karolina
(1)
Białek Józef (1957- )
(1)
Bieniok Henryk
(1)
Biernat Kamil
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Boruszczak Tomasz (1970- )
(1)
Brown David (dziennikarstwo)
(1)
Bryx Marek (1953- )
(1)
Bładyko Adrian
(1)
Błażyca Arkadiusz
(1)
Błażyca Arkadiusz. Kudłaty i Grosik (pol.)
(1)
Canfield Jack (1944- )
(1)
Chełpa Stanisław (1962-2007)
(1)
Chorąży Wojciech (1973- )
(1)
Ciecierski Marek
(1)
Cieślik Jerzy
(1)
Clark Graham
(1)
Cloutier George
(1)
Connors Roger (1958- )
(1)
Cote David (1952- )
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czechowski Lucjan
(1)
Czekałowski Karol
(1)
Czemiel-Grzybowska Wioletta (1978- )
(1)
Czerniachowicz Barbara
(1)
Czyżewska Marta
(1)
D'Antonio Michael (1955- )
(1)
Daszkiewicz Nelly
(1)
Dobrowolska Emilia Magdalena
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Domańska Ada
(1)
Dominiak Piotr (1948- )
(1)
Dondziłło Grzegorz
(1)
Doroba Anita
(1)
Dragun Jacek
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Duraj Jan (1943- )
(1)
Dziubak Emilia (1982- )
(1)
Dziurski Patryk
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Elmore Bartow J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(64)
2010 - 2019
(80)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(75)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(183)
Wielka Brytania
(7)
Holandia
(1)
Język
polski
(183)
angielski
(7)
niderlandzki
(1)
Odbiorca
Przedsiębiorcy
(9)
Dzieci
(6)
Menedżerowie
(5)
Szkoły wyższe
(5)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Kobieta
(1)
Nauczyciele edukacji ekonomicznej
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(4)
Literatura polska
(4)
Literatura holenderska
(1)
Temat
Przedsiębiorczość (postawa)
(69)
Przedsiębiorczość
(54)
Sukces
(31)
Zarządzanie
(27)
Przedsiębiorstwo
(25)
Innowacje
(20)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(15)
Start-up
(9)
Biznesplan
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(8)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(7)
Bogactwo
(6)
Przedsiębiorczość międzynarodowa - organizacja
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Inwestycje
(5)
Kariera
(5)
Kobieta
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Przedsiębiorczość (postawa) - poradnik
(5)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(5)
Finanse osobiste
(4)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(4)
Marketing międzynarodowy
(4)
Przedsiębiorczość (postawa) - Polska - od 1989 r.
(4)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe - organizacja
(4)
Rozwój regionalny
(4)
Samorealizacja
(4)
Ekonomia społeczna
(3)
Etyka biznesu
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Handel
(3)
Inkubatory przedsiębiorczości
(3)
Konsumenci (ekon.)
(3)
Przedsiębiorczość (postawa) - podręcznik
(3)
Przedsiębiorczość akademicka
(3)
Przedsiębiorstwo - organizacja - podręcznik
(3)
Przedsiębiorstwo społeczne
(3)
Przywództwo
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Wzrost gospodarczy
(3)
Zarządzanie - metody
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Łańcuch dostaw
(3)
Autoprezentacja
(2)
Bezrobocie - socjologia - Polska - od 1989 r.
(2)
Decyzje
(2)
Działalność gospodarcza
(2)
Edukacja ekonomiczna
(2)
Ekonomia
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Handel międzynarodowy
(2)
Innowacje - teoria
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Konkurencja
(2)
Kryzys gospodarczy
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(2)
Marketing - podręcznik akademicki
(2)
Marketing - poradnik
(2)
Menedżerowie
(2)
Model biznesowy
(2)
Nauki ekonomiczne - encyklopedia
(2)
Niepewność
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Obsługa klienta
(2)
Optymalizacja biznesu
(2)
Organizacja
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Pracowitość
(2)
Prognozowanie
(2)
Przedsiębiorcy - psychologia
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - Polska
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - badanie - Polska
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - encyklopedia
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - podręcznik akademicki
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - psychologia
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - socjologia - Polska - od 1989 r.
(2)
Przedsiębiorczość (postawa) - zagadnienia
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa - podręcznik akademicki
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa - zagadnienia
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne - finanse - podręcznik
(2)
Przedsiębiorstwo turystyczne - zarządzanie - podręcznik
(2)
Rodzina niepełna
(2)
Rozwój gospodarczy
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Tolerancja
(2)
Twórczość
(2)
Wieś - gospodarka - Polska - od 1989 r.
(2)
Współpraca gospodarcza
(2)
Zarządzanie - metody - podręcznik akademicki
(2)
Zarządzanie - metody - poradnik
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Świat
(2)
Administracja
(1)
Agroturystyka
(1)
Agroturystyka - Polska - od 1989 r.
(1)
Akademia Przedsiębiorczości
(1)
Analiza kosztów i korzyści
(1)
Antyglobalizm
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
2001-0
(11)
1901-2000
(8)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Chiny
(2)
Amsterdam (Holandia)
(1)
Antwerpia (Belgia)
(1)
Białoruś
(1)
Izrael
(1)
Krzemowa, Dolina (Stany Zjednoczone)
(1)
Polska - a Unia Europejska - gospodarka - podręcznik akademicki
(1)
Polska - gospodarka - polityka - od 1989 r. - publicystyka
(1)
Polska - gospodarka - prognozy
(1)
Polska - gospodarka - reforma - od 1989 r.
(1)
Polska - socjologia - od 1989 r.
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Łódzkie, województwo (od 1999)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg) - gospodarka
(1)
Gatunek
Poradnik
(36)
Opracowanie
(14)
Monografia
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Podręcznik
(3)
Audiobooki
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Publicystyka
(2)
Raport z badań
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Książki mówione
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść
(1)
Powieść historyczna
(1)
Saga rodzinna
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(38)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(31)
Praca, kariera, pieniądze
(14)
Rozwój osobisty
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Edukacja i pedagogika
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Nauka i badania
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Psychologia
(1)
192 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak zarabiać online na swojej wiedzy? Ta książka pomoże Ci zaistnieć w sieci. „Chcę WWWięcej” to książka, która sprawi, że dowiesz się, jak pokonać obawy przed rozpoczęciem biznesu online, poznasz pomysły 59 kobiet na prowadzenie firmy w internecie, odkryjesz, w jaki sposób możesz zarabiać na swojej wiedzy. Opowieści dziewczyn, które dorastały na takich samych podwórkach jak Twoje i przechodzły przez te same płoty krytyki oraz niepewności. Dziś są ekspertkami i odsłaniają przez Tobą karty wiedzy i motywacji, byś mogła wygrać swoje marzenia. Jeżeli udało się to autorkom, może udać się i Tobie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 658 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości / Robert Majkut. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2021. - 382 strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-379.
Monografia stanowi odpowiedź na pytanie dotyczące współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość oraz możliwości, jakie dają one w zakresie skutecznego zarządzania podmiotami gospodarczymi. W dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego współczesnym czynnikiem przedsiębiorczości jest innowacyjność, przez co w książce mocno podkreślono kwestię zarządzania innowacjami. Dodatkowo, analizując strukturę przedsiębiorstw nie tylko w Polsce, ale także w innych gospodarkach i postępującą dominację w tej strukturze przedsiębiorstw mikro, małych oraz średnich, istotnym omówionym czynnikiem współczesnej przedsiębiorczości jest specyfika zarządzania podmiotami gospodarczymi tej kategorii. W monografii zawarte są analizy teoretyczne i empiryczne współczesnych czynników i uwarunkowań oddziałujących na przedsiębiorców, a także studia literaturowe nad uwarunkowaniami funkcjonowania przedsiębiorców oraz czynnikami przedsiębiorczości, które są analizowane w istniejących opracowaniach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Monografia nie jest popularnonaukowym zbiorem jedynie słusznych reguł i wskazówek, jak zarządzać firmą, aby osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej. Gdyby uprawianie biznesu polegało jedynie na stosowaniu się do wytycznych teoretyków, byłoby być może mniej wolne od frustracji i upadłości, ale prawdopodobnie nie przyniosłoby spektakularnych rozwiązań, pozwalających zarabiać pieniądze wbrew głoszonym regułom, i nie odkryto by zbyt wielu nowych obszarów dla ludzkiej aktywności gospodarczej. Jak przekonują Autorzy, należy pokornie zgłębiać teorię internacjonalizacji i zarządzania międzynarodowego, uczyć się od najlepszych w biznesie, ale nie wierzyć, że sukces jest przypisany tylko im. Wszystko zależy od umiejętności, wiedzy, determinacji i entuzjazmu. Biznes nie musi być lokalny, bo od stuleci nie uznaje granic za barierę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
De Kaasfabriek / Simone van der Vlugt. - Elfde druk. - Amsterdam : Ambo/Anthos, 2021. - 399, [1] strona ; 21 cm.
Źródła na stronach 399-[400].
Książka w języku niderlandzim. Een heerlijke historische roman over een moeder en dochter die hun plek in een veranderende maatschappij proberen te vinden. Amsterdam, 1892. Lydia rouwt om de dood van haar ouders, die kort na elkaar zijn overleden. Ze heeft hun huis in Amsterdam en buitenhuis in Purmerend geërfd. Ondanks het verlies zit ze vol ideeën voor de toekomst en voor het uitvoeren van haar vaders plannen: een moderne kaasfabriek beginnen, op stoomkracht en met een hoge productie. Maar als vrouw alleen mag ze geen onderneming starten: ze moet samenwerken met een moderne boer uit de omgeving, Huib Minnes. Samen bouwen ze de grootste kaasfabriek van Noord-Holland. Antwerpen, 1914. Nora, de dochter van Lydia, trouwt met Ralph Reymaekers en het paar vestigt zich in de havenstad. Na een ernstig conflict met haar moeder over haar afkomst is Nora blij weg te zijn uit Waterland. Maar dan breekt de Eerste Wereldoorlog uit en moeten ze vluchten uit Antwerpen. Hoe zal de toekomst eruit komen te zien voor deze vooruitstrevende vrouwen?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821-3 hol. (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach. Indeksy.
Monografia poświęcona problematyce internacjonalizacji przedsiębiorstw. Elementem wyróżniającym niniejszą publikację jest omówienie problemu w kontekście przedsiębiorczości międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie organizacjami w sektorach kreatywnych / Patryk Dziurski. - Wydanie I. - Warszawa : Oficyna Wydawnicza SGH, 2021. - 208 stron : ilustracje ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 169-182.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Każdy z nich odgrywa określoną rolę w realizowaniu celów pracy i poszukiwaniu odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze. W rozdziale pierwszym omówiono istotę koncepcji sektorów kreatywnych, ze szczególnym uwzględnieniem problemów konceptualizacji i operacjonalizacji konstruktu. W pierwszej części zdefiniowano składowe terminu „sektory kreatywne", a w drugiej części pokazano ewolucję koncepcji sektorów kreatywnych - od koncepcji sektora kultury do koncepcji sektorów kreatywnych. Dalej opisano najważniejsze definicje sektorów kreatywnych, co umożliwiło opracowanie ich autorskiej definicji. W kolejnej części zostały przedstawione najważniejsze punkty dyskusji między krytykami oraz zwolennikami koncepcji sektorów kreatywnych, a w ostatniej części rozdziału omówiono ich specyfikę. Rozdział drugi otwiera opis cech charakterystycznych sektorów kreatywnych wpływających w największym stopniu na zarządzanie organizacjami w nich działającymi. W drugiej części rozdziału położono nacisk na sposoby realizacji funkcji zarządzania w organizacjach działających w sektorach kreatywnych. I tak kolejno przedstawiono wyniki krytycznej analizy literatury przedmiotu dotyczące wypełniania funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale trzecim zaprezentowano podstawy metodyczne badań. Przedstawiono cel badania i pytania badawcze, opisano metody i narzędzia badawcze, scharakteryzowano sektor projektowania jako jeden z sektorów kreatywnych oraz scharakteryzowano ekspertów i zbadane organizacje. Rozdział czwarty jest rozdziałem empirycznym, w którym zamieszczono wyniki przeprowadzonego postępowania badawczego. Przedstawiono opinie ekspertów dotyczące obecnego oraz pożądanego sposobu realizacji funkcji zarządzania przez menedżerów w organizacjach z sektora projektowania oraz opisano rzeczywiste praktyki zarządcze menedżerów ze zbadanych organizacji kolejno dla funkcji planowania, organizowania, motywowania oraz kontrolowania. W rozdziale tym, na podstawie wniosków z przeglądu literatury przedmiotu oraz własnych badań empirycznych, zamieszczono rekomendacje dla menedżerów dotyczące wypełniania funkcji zarządzania w organizacjach z sektorów kreatywnych, przy czym sformułowano inne zalecenia dla menedżerów z małych i mikroorganizacji, a inne dla tych zarządzających średnimi oraz dużymi organizacjami. W zakończeniu znalazły się odpowiedzi na sformułowane pytania badawcze, wskazano na ograniczenia przeprowadzonego postępowania badawczego oraz kierunki dalszych badań. Integralną częścią monografii jest aneks. To opisy studiów przypadków, na podstawie których sformułowano wnioski zawarte w rozdziale czwartym. Monografia jest skierowana zarówno do pracowników naukowych uczelni wyższych, jak i do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych oraz pracowników i menedżerów organizacji działających w sektorach kreatywnych. Dla naukowców książka może stać się inspiracją do prowadzenia dalszych badań oraz zajęć dydaktycznych, natomiast studenci i menedżerowie znajdą w niej przemyślenia, które pozwolą im lepiej zrozumieć istotę zarządzania organizacjami w sektorach kreatywnych oraz wskazówki dotyczące tego, jak powinny być realizowane funkcje zarządzania w tego typu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56165 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50567 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka zwycięży / Petru. - [Warszawa] : 5Why Promotion, copyright 2023. - 351, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach 349-[352].
Książka koncentruje się na gospodarce, w której spustoszenie, jakie dokonało się pod rządami PiS, widać gołym okiem: szalejąca inflacja, rosnący dług, rosnące obciążenia firm, realne zubożenie społeczeństwa, oligarchizacja państwowych spółek. Remedium na te bolączki nie mogą być socjalno-lewicowe recepty oparte na zasadzie: „więcej tego samego”. Proponowane rozwiązania muszą się opierać na tym, na czym polska gospodarka zbudowała swą siłę – na konkurencji, inicjatywie prywatnej, prostocie przepisów, odpartyjnieniu gospodarki. W dłuższym okresie populistyczne rozwiązania proponowane zarówno przez lewicę, jak i przez prawicę ponoszą fiasko. Na końcu wygrywa realna gospodarka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy rozdziałach.
Przygotowanie się przedsiębiorstwa do funkcjonowania w niepewnym otoczeniu powinno zredukować liczbę podjętych pod presją czasu błędnych decyzji biznesowych w przypadku wystąpienia zagrożeń w postaci sytuacji kryzysowych. W praktyce gospodarczej, a także w szeroko pojętym środowisku naukowym panuje konsensus co do tego, że przedsiębiorstwa powinny nie tylko dążyć do adaptacji, lecz przede wszystkim do kształtowania postawy wyprzedzającej reaktywności. Cechuje się ona permanentnym ukierunkowaniem organizacji na wszystkich jej szczeblach na zmianę, która była oraz jest i wydaje się, że będzie w przyszłości nabierała na dynamice. W kontekście tych rozważań warto stale dbać o dyskurs naukowy i konfrontację teorii i praktyki gospodarczej, aby zachować nie tylko ciągłość wymiany poglądów, ale poprzez efekty synergiczne budować dla obu stron wartość dodaną. Dla praktyki gospodarczej będzie nią poszerzenie horyzontu o nowe spojrzenie, często wykraczające swoim myśleniem poza dotychczasowe ramy sektora, dla nauki zaś - budowanie nowych paradygmatów, a także teorii naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69427 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biznes po chińsku : szanse, zagrożenia, ryzyka / redakcja Kamil Biernat, Karol Czekałowski. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : MT Biznes, 2022. - 236 stron : ilustracja ; 24 cm.
Książka składa się z kilkunastu rozdziałów, z których każdy odwołuje się do praktycznej wiedzy i doświadczenia w biznesie z Chińczykami. Duży nacisk jej autorzy kładą na odczarowanie kultury biznesowej Chin i sposobu działania chińskich firm. Książka jest przeznaczona dla przedsiębiorców już działających na rynku chińskim lub rozważających wejście na ten rynek. Publikacja ma wymiar praktyczny i w prosty sposób opisuje zarówno mechanizmy prawne, jak i te pozaprawne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73812 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 187-194. Indeks.
W książce zatytułowanej Przedsiębiorcze państwo Mariana Mazzucato broni tezy, że państwowa ingerencja jest niezbędnym elementem na drodze do rozwoju gospodarczego. Przedstawia ona rozumowanie mające wyjaśniać, w jaki sposób centralne planowanie pomaga gospodarce, oraz przedstawia przykłady mające popierać jej teorię. Autorzy Mitu Przedsiębiorczego Państwa zwracają uwagę na błędy w etatystycznym rozumowaniu. McCloskey i Mingardi podkreślają, że teoria o konieczności ingerencji państwa w rozwój gospodarczy jest błędna, a przykłady przedstawiane na jej poparcie w rzeczywistości pokazują coś zupełnie innego. Para naukowców rozprawia się z narracją Mazzucato wskazując na jej niespójność z faktami historycznymi i tendencyjny charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja na temat wykorzystania w nauczaniu wczesnoszkolnym i edukacji przedszkolnej elementów ekonomii zawartych w bajkach. Autorzy reprezentują podejścia teoretyczne i praktyczne, wskazują na przydatność określonych typów i przykładów bajek czy mitów, omawiają znaczenie bajek ekonomicznych w życiu dziecka, a także wiedzę studentów pedagogiki na temat wykorzystania przedmiotowych tekstów literackich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62151 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie przy rozdziałach.
Książka porusza zagadnienia odnoszące się do następujących tematów: ekonomia i przedsiębiorczość społeczna wobec współczesnych wyzwań, stymulanty i destymulanty rozwoju przedsiębiorstw społecznych i innych podmiotów ekonomii społecznej, innowacje i rozwiązania innowacyjne w sferze organizacyjnej, społecznej oraz środowiskowej, zewnętrzne uwarunkowania ekonomii i przedsiębiorczości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69521 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej