Nauczyciele
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(131)
Forma i typ
Książki
(125)
Publikacje fachowe
(63)
Publikacje dydaktyczne
(40)
Poradniki i przewodniki
(36)
Publikacje naukowe
(27)
Proza
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Audiobooki
(4)
E-booki
(2)
Dramat (rodzaj)
(1)
Muzyka
(1)
Poezja
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(147)
wypożyczone
(55)
tylko na miejscu
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(13)
W32 (Solidarności 90)
(26)
W51 (Bielskiego 3)
(11)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(5)
W91 (Chłodna 11)
(1)
W106 (Twarda 64)
(1)
BD13 (Staszica 5a)
(10)
BD21 (Solidarności 90)
(1)
BD25 (Żytnia 64)
(12)
BD32 (Twarda 64)
(1)
BD36 (Redutowa 48)
(12)
BD46 (Chłodna 11)
(13)
Odolanka (Ordona 12F)
(22)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(66)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(1)
III Czytelnia Naukowa Cymelia (Solidarności 90)
(1)
Poliglotka (Nowolipki 21)
(7)
Autor
Maksymowicz-Hamann Jowita
(9)
Bonilla Rocio (1970- )
(8)
Punset Elsa (1964- )
(8)
Czerwiec Karolina
(3)
Gawroński Krzysztof
(3)
Kołyszko Wojciech (1956- )
(3)
Tomaszewska Jovanka (1971- )
(3)
Bednarek Tomasz (1968- )
(2)
Bloch Michał (coaching)
(2)
Dutka-Mucha Małgorzata
(2)
Gołota Małgorzata
(2)
Grela Joanna (coaching)
(2)
Jakubowska-Kurzec Dorota
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumacz)
(2)
Krzywoń Łukasz (1979- )
(2)
Kukuła Katarzyna (1988- )
(2)
Ledwoń Magdalena
(2)
Lipińska Ewa
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Nelsen Jane
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Seretny Anna (1962- )
(2)
Skawran Katarzyna
(2)
Szewczak Rafał
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(2)
Łukaszewska Weronika (1993- )
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Aron Elaine N
(1)
Ayres Anna Jean (1920-1988)
(1)
Balcerzan Edward (1937- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barszczewski Janusz
(1)
Bartkowska Maria
(1)
Bauer Joachim (1951- )
(1)
Borowiecka Agnieszka (pedagogika)
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Brill Stephanie
(1)
Broma Paulina
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błaszczyk Teresa
(1)
Camarda Sylwia (1983- )
(1)
Carter Cheryl R. (1962- )
(1)
Chmiel Sylwia
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrzanowska-Volkers Joanna
(1)
Czyż Joanna (grafik)
(1)
Daniek-Salawa Jadwiga
(1)
Davis Katie (1959- )
(1)
Dirksen Julie
(1)
Dix Paul
(1)
Dmitruk Urszula
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Dominiak Melania
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Duman Anna
(1)
Dąbkowska Monika (pedagog)
(1)
Ehrensaft Diane
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Erwin Cheryl L
(1)
Faber Joanna (edukacja)
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fedan Natalia
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filek Jacek (1945- )
(1)
Foster Stephanie M
(1)
Freitas Irena
(1)
Fronckiewicz Bożena
(1)
Gaweł-Luty Elżbieta
(1)
Gawlik-Bąkiewicz Karolina
(1)
Gogolin Anna
(1)
Grabowska Sandra
(1)
Grebski Michalene Eva
(1)
Grebski Wieslaw
(1)
Green George H
(1)
Green Rebecca
(1)
Green Shannon
(1)
Greene Ross W
(1)
Grocholiński Piotr
(1)
Gromanowska Aneta
(1)
Grześkowiak Maja
(1)
Grądzka Ewelina
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Gudro Maria (1946- )
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górak-Sosnowska Katarzyna
(1)
Gąsienica Gabriela
(1)
Gąsiorek Agnieszka
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hamidi Nadia
(1)
Helios Joanna
(1)
Hellinger Bert (1925-2019)
(1)
Hershberg Rebecca Schrag
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(100)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(122)
1901-2000
(6)
1918-1939
(3)
1989-2000
(3)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(130)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(129)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(10073)
6-8 lat
(6498)
0-5 lat
(4796)
9-13 lat
(4409)
Młodzież
(3694)
Nauczyciele
(131)
14-17 lat
(3207)
Szkoły wyższe
(726)
Dorośli
(395)
Rodzice
(357)
18+
(322)
Studenci
(194)
Prawnicy
(192)
Adwokaci
(184)
Radcy prawni
(175)
Sędziowie
(175)
Menedżerowie
(167)
Szkoły podstawowe
(137)
Szkoły średnie
(121)
A2 (poziom biegłości językowej)
(118)
Przedsiębiorcy
(118)
B1 (poziom biegłości językowej)
(102)
Urzędnicy
(98)
A1 (poziom biegłości językowej)
(92)
Pracownicy naukowi
(85)
Aplikanci
(82)
Lekarze
(79)
B2 (poziom biegłości językowej)
(67)
Prokuratorzy
(65)
Psycholodzy
(63)
Psychoterapeuci
(61)
Programiści
(58)
Poziom podstawowy
(55)
Informatycy
(52)
A2 poziom biegłości językowej
(45)
Księgowi
(44)
Pedagodzy
(43)
Specjaliści ds. kadr
(40)
Doradcy podatkowi
(38)
A1 poziom biegłości językowej
(36)
B1 poziom biegłości językowej
(36)
Notariusze
(36)
Cudzoziemcy
(32)
Psychiatrzy
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(32)
C1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Specjaliści ds. marketingu
(30)
Kobieta
(28)
Ekonomiści
(27)
Licea
(27)
Pracownicy samorządowi
(27)
Pracodawcy
(25)
Policjanci
(23)
Klasa 8.
(22)
Komornicy sądowi
(21)
Logopedzi
(21)
Analitycy ekonomiczni
(20)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkoły ponadpodstawowe
(17)
Analitycy danych
(16)
Fizjoterapeuci
(16)
Klasa 7.
(16)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Klasa 1.
(15)
Lekarze rodzinni
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Architekci
(14)
C2 (poziom biegłości językowej)
(14)
Technikum
(14)
A0 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 6.
(13)
Politycy
(13)
Uczniowie
(13)
Dziennikarze
(12)
Kosmetolodzy
(12)
Pracownicy banków
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Klasa 3.
(11)
Przedszkola
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Zawody medyczne
(11)
Dermatolodzy
(10)
Farmaceuci
(10)
Handlowcy
(10)
Klasa 2.
(10)
Doktoranci
(9)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Poziom rozszerzony
(9)
Psycholodzy kliniczni
(9)
Rzecznicy patentowi
(9)
Mediatorzy
(8)
Neurolodzy
(8)
Seksuolodzy
(8)
Biegli rewidenci
(7)
Deweloperzy
(7)
Przynależność kulturowa
Literatura hiszpańska
(8)
Literatura polska
(8)
Temat
Dzieci
(21)
Uczucia
(11)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Metody nauczania
(8)
Młodzież
(8)
Rodzeństwo
(8)
Wychowanie
(8)
Nauczanie
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Integracja sensoryczna
(6)
Metody wychowawcze
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Szkolnictwo
(6)
Kompetencje społeczne
(5)
Psychologia dziecka
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Bajkoterapia
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Język polski jako obcy
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Uczenie się
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Coaching
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Dziecko z depresją
(3)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Lęk
(3)
Nauczyciele
(3)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(3)
Postawy proekologiczne
(3)
Prawo oświatowe
(3)
Przezwyciężanie lęku
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozwój emocjonalny
(3)
Rozwój psychospołeczny
(3)
Samookaleczenie
(3)
Strach
(3)
Szkoły
(3)
Tożsamość płciowa
(3)
Trudności wychowawcze
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Agresywność
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Cyberprzemoc
(2)
Dyscyplina (socjologia)
(2)
Dziecko niedostosowane społecznie
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja filozoficzna
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Ekologia
(2)
Filozofia
(2)
Gniew
(2)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Interakcja wychowawcza
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
Leczenie
(2)
Mentoring
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Neurobiologia
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Ochrona przyrody
(2)
Osoby transpłciowe
(2)
Pedagogika
(2)
Pedofilia
(2)
Prawa ucznia
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoedukacja
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Radość
(2)
Regulacja emocji
(2)
Rodzina
(2)
Samobójstwo
(2)
Samokontrola
(2)
Seksualność
(2)
Smutek
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Wakacje
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Niemcy
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradnik
(47)
Opracowanie
(28)
Scenariusz zajęć
(16)
Podręcznik
(15)
Opowiadania i nowele
(14)
Ćwiczenia i zadania
(12)
Publikacja bogato ilustrowana
(8)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Antologia
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(3)
Raport z badań
(3)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Audiobooki
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura polska
(1)
Poezja
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Utwory sceniczne dla dzieci
(1)
Wiersze
(1)
Wykład
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(95)
Psychologia
(47)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Językoznawstwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(6)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Historia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
131 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kształcenie specjalne w systemie oświaty / Teresa Serafin. - 3. wydanie. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2021. - 378, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Dobre Praktyki w Oświacie)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 361-376.
W publikacji omówiono sposoby realizacji kształcenia różnych grup uczniów z niepełnosprawnościami oraz możliwe formy spełnienia przez nie obowiązku szkolnego. Autorka odwołuje się do wiedzy z zakresu pedagogiki specjalnej, reformowanych norm prawa i ich praktycznej realizacji. W książce poruszono m.in. takie zagadnienia, jak: zasady organizacji nauczania uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wymagania kwalifikacyjne i zadania kadry pedagogiczno-specjalistycznej, realizującej obowiązkowe i dodatkowe zajęcia z dziećmi i młodzieżą w przedszkolach, szkołach, placówkach publicznych oraz niepublicznych, organizacja wczesnego wspomagania rozwoju, sposoby finansowania kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69808 (1 egz.)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Podr.35 [Dostępna w czytelni] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego Jako Obcego ; 3)
Bibliografia na stronach 316-329.
Propozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 198-[208].
Stuart Shanker, ekspert od samoregulacji, przekonuje, że nauczyciele mają niezwykłą moc pomagania uczniom w nauce tej umiejętności. W książce objaśnia pięć obszarów samoregulacji – czym są, jak działają, jak przejawiają się w szkole oraz co możemy zrobić, żeby wzmocnić uczniów w każdym z nich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-169.
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Bibliografia przy rozdziałach i na stronach 287-288.
Poradnik z zakresu coachingu zespołowego, zawiera omówienia metod wspierania zespołu, przebiegu procesu coachingu zespołowego, jego modeli i technik oraz praktyczne ćwiczenia, przykłady ankiet czy arkuszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68516 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody terapeutyczne stosowane w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością : ruch i rozwój / redakcja naukowa Jacek Szmalec. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 234 strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografie, netografie przy pracach.
Książka przedstawia metody terapeutyczne do pracy z dziećmi z różnymi niepełnosprawnościami, instruktaże prawidłowego wykonania zabiegów oraz cele, jakie można osiągnąć, stosując daną metodę w terapii. Walorem publikacji jest opis instruktażu masażu Shantala Specjal Care, ćwiczenia na stymulację układu wzrokowego, na postawę, równowagę, motorykę dużą, a także na obustronną koordynację wzrokowo-ruchową.W publikacji przedstawiono metody terapeutyczne dotyczące:– integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością;– nieprawidłowego rozwoju ruchowego dziecka (dogoterapia);– diagnozy i metodyki pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu;– wspierania nieprawidłowego rozwoju psychomotorycznego dziecka (metoda Peto);– narzędzi diagnostyczo-terapeutycznych do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym (test Aha);– terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową;– wspomagania terapii dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji (arteterapia z elementami sensoplastyki);– umiejętności komunikacyjnych z dzieckiem z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem.Książka skierowana jest do rodziców, terapeutów pracujących z dziećmi, nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej, logopedów oraz fizjoterapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura rywalizacji i współpracy w szkole / Bogusław Śliwerski. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2022. - 379, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
(Kultura Szkoły ; 7)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 353-379.
Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji. Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach. Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
140 dyktand : klasy 7-8 / Stanisław Tarkowski. - Ożarów Mazowiecki : Wydawnictwo Olesiejuk, copyright 2021. - 175 stron : ilustracje ; 24 cm
Książka została opracowana z myślą o uczniach starszych klas szkoły podstawowej. Znalazło się w niej 140 dyktand pogrupowanych ze względu na daną trudność ortograficzną i ułożonych od najłatwiejszych do najtrudniejszych. Wiele tekstów ma charakter żartobliwy. Wśród dyktand są zabawne wierszyki i oraz łatwe do zapamiętania rymowanki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W poradniku została zaprezentowana rewolucyjna metoda czytania globalnego – jej realizacja w polskich warunkach, korzyści płynące z pracy tą metodą i błędy, jakich należy unikać. Koniec z wyklaskiwaniem sylab, wysłuchiwaniem, jaka głoska jest na początku słowa, z poznawaniem alfabetu literka po literce. Książka zawiera nie tylko przykłady zabaw w czytanie, są w niej relacje rodziców (także opiekunów dzieci dysfunkcyjnych) oraz odesłania do filmów, na których dzieci czytają.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego i prowadzących zajęcia ruchowe z dziećmi w wieku 6-10 lat.
Bibliografia na stronach 141-144.
Wyposażenie ucznia w odpowiedni „bagaż” kompetencji, umiejętności i wiadomości to niewątpliwie naczelny cel każdego pedagoga. Do tego dołączyć należy stworzenie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju osobowości z jednoczesnym ukierunkowaniem ich rozwoju motorycznego i fizycznego. Edukacja na tym etapie powinna w szczególny sposób łączyć ze sobą różne dziedziny wiedzy, tak aby obraz otaczającego nas świata został jak najpełniej pokazany uczniom. Nie jest to zadanie łatwe. Wymaga bowiem od nauczyciela ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pracy, ale jednocześnie daje mu o wiele więcej możliwości realizowania treści nauczania. Istnieje przy tym sposobność konstruowania programów autorskich, indywidualnego łączenia treści w bloki tematyczne czy też stosowanie nowych metod nauczania. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: Integracja międzyosobowa – propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną. Emocjonalność człowieka – pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem. Komunikacja interpersonalna – pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji. Asertywność – stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie. Konflikt i metody jego rozwiązywania – w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji. Mentalizacja – to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób. Organizacja czasu – scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów. Zdrowie psychiczne – scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi. Rozwój osobisty – zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów. [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Rewolucyjny poradnik o tym, jak nauczyć się opowiadać własne historie. Opowiadanie historii (storytelling) jest jedną z najstarszych i najważniejszych umiejętności znanych ludzkości. To ponadczasowe narzędzie, które pomaga celebrować radość życia i stawiać czoła wyzwaniom. Dzięki niemu dzieci łatwiej będą radzić sobie z emocjami, nauczą się empatii czy lepiej zrozumieją świat, w którym żyjemy. Ponadto opowiadanie historii kultywuje znaczenie więzi między opowiadającym a słuchaczem oraz budowanie intymności i zaufania między rodzicem czy opiekunem a dzieckiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 103-105.
Jak słusznie zauważa Józef Węglarz, "istotą kreatywności w wychowaniu fizycznym nie jest oddanie we władanie uczniom tego, co jest najważniejsze w tym procesie [...], lecz wykorzystanie ich inwencji w celu wspólnego tworzenia satysfakcjonujących programów". Rozwój kreatywności uczestników edukacji fizycznej nie może zaistnieć bez aktywnego udziału nauczycieli "kreatorów", których podstawową rolą, jak podkreśla Autor, "będzie czuwanie nad racjonalnym przebiegiem tego procesu, by można było wydobyć z niego jak najwięcej". Podejmowanie przez nauczycieli przedsięwzięć o charakterze twórczym jest obecnie jednym z wymogów ich zawodowego awansu i rozwoju. Szczególnie oczekiwane są działania innowacyjne, zaliczane do swoistej twórczości pedagogicznej, która może wpływać na ewolucję zarówno teorii, jak i praktyki. Dlatego już sama koncepcja przygotowanej przez Józefa Węglarza publikacji zasługuje na uznanie. Szczególną wartość ma "zebranie w jedną zwartą jednostkę fundamentalnych, twórczych myśli i wskazań metodycznych o wychowaniu fizycznym, które mają charakter uniwersalny".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73356 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dla pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców.
Bibliografie przy pracach.
Książka stanowi kompendium informacji odnośnie integracji sensorycznej. Zamieszczone są w niej artykuły poparte badaniami oraz znajdują się dodatkowo narzędzia diagnostyczne ułatwiające przeprowadzenie obserwacji dziecka pod kątem problemów z integracją sensoryczną. Publikacja jest odpowiedzią na wzrost zainteresowania problematyka integracji sensorycznej. Kierowana jest do szerokiego grona czytelników: pedagogów ogólnych i oligofrenopedagogów, psychologów, terapeutów, rehabilitantów i fizjoterapeutów, logopedów, nauczycieli wczesnej edukacji, opiekunów i rodziców. W publikacji zostały opisane wybrane zagadnienia dotyczące rozwoju motorycznego dziecka, integracji sensorycznej. Czytelnik dowie się również o niepokojących zachowaniach uczniów w następstwie zaburzeń integracji sensorycznej, pozna przykłady zaburzeń integracji sensorycznej w szkole. W książce przedstawiono interesujący materiał dotyczący znaczenia dotyku w rozwoju małego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74305 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 161-165.
Niniejszy podręcznik do nauki zdalnej jest pomocny w realizacji procesów kształcenia zdalnego dla różnych grup odbiorców - m.in. będących w różnym wieku i odznaczających się różnym poziomem kompetencji cyfrowych. Stanowi przejrzystą odpowiedź na potrzeby polskich szkół, uczelni oraz przedsiębiorstw (działających w warunkach pandemii COVID-19, ale także innych zagrożeń i kryzysów). TO, CO WYRÓŻNIA TĘ KSIĄŻKĘ: zwięzłość i prostota w przekazywaniu ważnych treści związanych z realizacją procesów kształcenia zdalnego, nie zawsze łatwych i jednoznacznych ; przystępność prezentowanych zagadnień - w formie instruktażu najpopularniejszych platform e-learningowych (MS Offi ce 365 i Moodle), zestawu dobrych praktyk oraz wskazówek ; uniwersalność przekazu ; kształcenie zdalne w warunkach środowiska wirtualnego - koncentracja na istocie problemów ; zorientowanie na technologie teleinformatyczne i narzędzia informatyczne, które z jednej strony są ogólnodostępne na polskim rynku oraz popularne, a z drugiej odznaczają się znaczną funkcjonalnością w zakresie wspierania procesów nauczania „na odległość".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73785 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gotowe pomysły na gry i zabawy z przedszkolakami i najmłodszymi uczniami szkół podstawowych. Autorka proponuje uatrakcyjnienie nauki słownictwa dzięki opracowanym do gier i zabaw kartom prezentacyjnym, możliwym do wydrukowania lub oglądania na ekranie komputera, tablicy multimedialnej lub urządzeniach mobilnych (smartfon, tablet). Książka stanowić może pomoc dla lektorów rozpoczynających swoją przygodę z nauczaniem języka hiszpańskiego i nie mających pomysłu na ciekawe i atrakcyjne zajęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla rodziców i nauczycieli.
Wbrew pozorom matematyka, sama w sobie niezwykle logiczna, przez młodych ludzi jest odbierana zupełnie inaczej. Wiąże się to z różnicami w postrzeganiu świata, sztucznymi definicjami i niezrozumiałym nazewnictwem. Mamy jednak dobrą wiadomość: matematykę można dzieciom przybliżyć! Wystarczy, że nawiążemy do ich własnych doświadczeń, pozwolimy im posługiwać się potocznym językiem, a przede wszystkim będziemy odwoływać się do zdrowego rozsądku. Ta książka przeznaczona jest dla rodziców, których pociechy uczęszczają do szkół podstawowych i gimnazjów. Przyda się także nauczycielom, którzy szukają nieszablonowych pomysłów, by pomóc uczniom oswoić świat ułamków i wielokątów, a także całej reszcie, żyjącej w przekonaniu, że matematyka jest tylko dla wybranych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74698 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Mała dziewczynka, jak każde dziecko, szuka przyjaciela. Chciałaby zaprzyjaźnić się z miłym puchatym misiem koala, ale przypadkiem spotyka kogoś zupełnie innego – krokodyla o smutnych oczach. Zostaje jego przyjaciółką, bo on tego chce, i wydaje się, że potrzebuje pomocy. Co wyniknie z tej przyjaźni? Głównym przesłaniem książki jest ostrzeżenie: jeśli przypadkiem zaprzyjaźnisz się z krokodylem, nie czekaj, aż on się zmieni, i nie licz na to, że nauczysz go zachowywać się inaczej. Po prostu trzymaj się od niego z daleka i pozwól mu żyć tak jak chce. Dziecko nauczy się z tej książki, czym jest i na czym polega przyjaźń oraz czego można oczekiwać od prawdziwego przyjaciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. I (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej