Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(153)
Forma i typ
Książki
(150)
Publikacje fachowe
(87)
Publikacje dydaktyczne
(37)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(9)
Audiobooki
(3)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(150)
wypożyczone
(18)
tylko na miejscu
(6)
nieokreślona
(5)
Placówka
W11 (Ciołka 20)
(1)
W32 (Solidarności 90)
(1)
W51 (Bielskiego 3)
(1)
W80 (Redutowa 48)
(8)
BD13 (Staszica 5a)
(6)
BD21 (Solidarności 90)
(3)
BD25 (Żytnia 64)
(2)
BD32 (Twarda 64)
(5)
BD36 (Redutowa 48)
(23)
BD46 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(5)
Czytelnia BD13 (Staszica 5a)
(4)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(116)
XIICzM (Solidarności 90)
(3)
Autor
Górczyński Robert
(11)
Rajca Piotr
(11)
Piwko Łukasz
(6)
Walczak Tomasz (tłumacz)
(6)
Sawka Krzysztof
(5)
Bąbol Krzysztof
(4)
Martin Robert C
(4)
Meryk Radosław
(4)
Moch Wojciech
(4)
Watrak Andrzej
(4)
Wiejak Urszula
(4)
Włodarz Marek
(4)
Kulesza Radosław
(3)
Langa Sebastian
(3)
Leśniakiewicz Dawid
(3)
Matuk Konrad
(3)
Pełka Piotr (programista)
(3)
Raczyło Paulina (1987- )
(3)
Rosłan Katarzyna
(3)
Sikorski Witold (1950- )
(3)
Wojciechowski Adrian
(3)
Zawiła Anna
(3)
Zawiła Tadeusz
(3)
Althoff Cory
(2)
Chaniewska Maria
(2)
Chounlamany-Turalska Natalia
(2)
Deutsch Stacia
(2)
Deutsch Stacia. Girls who code (pol.)
(2)
Duckett Jon
(2)
Fabicka Patrycja
(2)
Flanagan David
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Horstmann Cay S. (1959- )
(2)
Jońca Rafał
(2)
Krieser Witold
(2)
Lachowski Lech
(2)
Liukas Linda (1986- )
(2)
Lott Steven F. (1956- )
(2)
Mizerska Anna
(2)
Petzold Charles (1953- )
(2)
Pilch Piotr
(2)
Rzepniewska Magdalena
(2)
Sarna Katarzyna
(2)
Schildt Herbert
(2)
Stefański Andrzej (tłumacz)
(2)
Sweigart Al
(2)
Wileńska Agnieszka
(2)
Wojtkowiak Katarzyna
(2)
Zatorska Joanna
(2)
Abelson Harold
(1)
Albahari Joseph
(1)
Alexander Michael (1972- )
(1)
Auburn Matthew
(1)
Bampakos Aristeidis
(1)
Banzi Massimo
(1)
Bass Len
(1)
Beazley David M
(1)
Ben-Ari Mordechai (1948- )
(1)
Blandy Jim
(1)
Blete Marie-Alice
(1)
Bloch Joshua
(1)
Bochenek Adam
(1)
Bombik Wojciech
(1)
Brikman Yevgeniy
(1)
Brown Ethan (1975- )
(1)
Bruce Andrew (1958- )
(1)
Bruce Peter C. (1953- )
(1)
Bryant Daniel
(1)
Buisson Florent (1984- )
(1)
Burd Barry A
(1)
Caelen Olivier
(1)
Chapple Mike (1975- )
(1)
Chollet François
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Clark Jason A
(1)
Clements Paul (1955- )
(1)
Coldwind Gynvael
(1)
Crichlow Eric
(1)
Danch-Wierzchowska Marta
(1)
Daubois Alexandre
(1)
Davis Cornelia
(1)
Dawson Michael (programista)
(1)
Deeleman Pablo
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Dobrowolski Patryk
(1)
Domańska Diana
(1)
Donat Wolfram
(1)
Duka Mariusz
(1)
Dąbkowska-Kowalik Małgorzata
(1)
Dżdża Joanna
(1)
Evans Benjamin J
(1)
Evans Claire L
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Feathers Michael C
(1)
Ferrone Harrison
(1)
Figus Valentina
(1)
Fitzpatrick Jerry
(1)
Folholc Przemysław
(1)
Ford Gabriel
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(130)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(137)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(153)
Język
polski
(152)
angielski
(1)
Odbiorca
Programiści
(51)
Dzieci
(22)
9-13 lat
(19)
6-8 lat
(13)
Informatycy
(11)
14-17 lat
(8)
Analitycy danych
(4)
Szkoły wyższe
(3)
0-5 lat
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Analitycy ekonomiczni
(1)
Dziennikarze
(1)
Inżynierowie
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Menedżerowie produktu
(1)
Nauczyciele
(1)
Progamisci
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Projektanci stron WWW
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura hiszpańska
(1)
Temat
Programowanie (informatyka)
(112)
Python (język programowania)
(29)
Języki programowania
(18)
Java (język programowania)
(13)
Programy komputerowe
(12)
JavaScript
(11)
Gry komputerowe
(10)
Algorytmy
(8)
Aplikacja internetowa
(6)
Architektura oprogramowania
(5)
C# (język programowania)
(5)
C++ (język programowania)
(5)
Informatyka
(5)
Programiści
(5)
Programowanie zwinne
(5)
Scratch (język programowania)
(5)
Wzorzec projektowy (informatyka)
(5)
Analiza danych
(4)
C (język programowania)
(4)
Komputery
(4)
Programowanie
(4)
R (język programowania)
(4)
Uczenie maszynowe
(4)
Zarządzanie projektami
(4)
Arduino (mikrokontroler)
(3)
Data science
(3)
Internet
(3)
Matematyka
(3)
Myślenie matematyczne
(3)
Optymalizacja
(3)
Programowanie (informat.) - podręcznik akademicki
(3)
Programowanie funkcyjne (informatyka)
(3)
Projektowanie
(3)
Przetwarzanie danych
(3)
Ruby (język programowania)
(3)
Scrum
(3)
Baza danych
(2)
Baza danych - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Biblioteka (informatyka)
(2)
Dane
(2)
Excel
(2)
Git (program komputerowy)
(2)
GitHub (serwis internetowy)
(2)
Informatyka - podręcznik akademicki
(2)
Internet rzeczy
(2)
Keras (biblioteka programistyczna)
(2)
Kody
(2)
Komputery - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Kontrola wersji (informatyka)
(2)
Linux
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Mikrokontrolery
(2)
Mikroserwis
(2)
Minecraft
(2)
MySQL (program komputerowy)
(2)
Organizacja pracy
(2)
PHP (język programowania)
(2)
Programowanie obiektowe
(2)
Projektowanie stron WWW
(2)
Przetwarzanie w chmurze
(2)
React.js
(2)
Roblox (gra komputerowa)
(2)
Serwer
(2)
Sieć komputerowa
(2)
Sieć komputerowa - budowa i organizacja - podręcznik akademicki
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
Systemy operacyjne
(2)
Sztuczna inteligencja
(2)
Trening umysłu
(2)
Unity (informatyka)
(2)
Visual Basic
(2)
.NET
(1)
API (interfejs)
(1)
Administracja systemem
(1)
Algorytmy - stosowanie - gospodarka - podręcznik akademicki
(1)
Algorytmy kwantowe
(1)
Analityka predykcyjna
(1)
Android (system operacyjny)
(1)
Angular (framework)
(1)
Aplikacje internetowe
(1)
Automatyzacja
(1)
Bitcoin
(1)
Blockchain
(1)
Branża informatyczna
(1)
ChatGPT
(1)
Chatbot
(1)
Cloud native (informatyka)
(1)
DDD
(1)
Data mining
(1)
DevOps
(1)
Docker (oprogramowanie)
(1)
Dziennikarstwo
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Framework (platforma programistyczna)
(1)
GPT (modele językowe)
(1)
Go (język programowania)
(1)
Google LLC
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Grafika komputerowa - podręcznik akademicki
(1)
Grafy
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Gatunek
Podręcznik
(98)
Poradnik
(20)
Ćwiczenia i zadania
(13)
Opracowanie
(11)
Publikacja bogato ilustrowana
(7)
Broszura
(4)
Książka do wypełniania
(4)
Publikacje dla dzieci
(4)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Książki mówione
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Gry komputerowe
(2)
Powieść dziecięca amerykańska
(2)
Biografia
(1)
Komiks
(1)
Komiksy
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Powieść
(1)
Publicystyka kanadyjska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(134)
Edukacja i pedagogika
(22)
Zarządzanie i marketing
(11)
Matematyka
(7)
Inżynieria i technika
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(1)
Informatyka, Technologie Informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
153 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
C to najczęściej wybierany język do programowania systemów wbudowanych. Pozwala precyzyjnie sterować kontrolerami zawierającymi system w chipie (ang. system on a chip, SOC), które wydają się być wszędzie: od telefonów przez samochody do "inteligentnych" żarówek. Poznanie języka to jednak dopiero połowa sukcesu. Musisz też wiedzieć, jakie operacje w systemie wykonuje ten język. Do zbadania, jak działa kompilator i co dzieje się za kulisami, w książce tej wykorzystywana jest płytka rozwojowa Nucleo z niewielkim, tanim mikroukładem ARM. Dowiesz się, jak pracować z systemem, który ma ograniczoną ilość pamięci i funkcji wejścia/wyjścia, ale jego moc wystarcza do przeprowadzania złożonych operacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74701 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla programistów Javy.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Książka stanowi zbiór praktycznych informacji dotyczących najpopularniejszych wzorców projektowych. Lekturę rozpoczniesz od zapoznania się z możliwościami korzystania z wzorców projektowych na platformie Javy. Dowiesz się także, jakich zasad trzeba przestrzegać, aby zapewnić czytelność i łatwość utrzymania kodu Javy. W kolejnych rozdziałach znajdziesz praktyczne wskazówki i przykłady dotyczące stosowania wzorców kreacyjnych, strukturalnych, operacyjnych, a także wzorców współbieżności. Nauczysz się ich używać do praktycznego rozwiązywania problemów często spotykanych podczas projektowania oprogramowania. Końcowy rozdział został poświęcony antywzorcom, a zawarte w nim informacje pomogą Ci w ich identyfikacji i podjęciu najlepszych środków zaradczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77451 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki tej książce nauczysz się używać Pythona do rozwiązywania problemów matematycznych z takich dziedzin jak statystyka, geometria, rachunek prawdopodobieństwa czy analiza matematyczna. Zaczniesz od prostych zadań, jak wyznaczanie dzielników liczb całkowitych i rozwiązywanie równań kwadratowych, aby stopniowo przejść do złożonych zagadnień. Napiszesz program do rozwiązywania nierówności, rysowania wykresu toru lotu pocisku, tasowania talii kart, obliczania pola powierzchni koła, badania ciągu Fibonacciego, złotego podziału - i wiele innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69772 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oto siódme, uzupełnione i zaktualizowane wydanie cenionego podręcznika (dodano do niego kilka nowych rozdziałów). Dzięki lekturze poznasz od podstaw koncepcje programowania w języku C# i płynnie przejdziesz do tworzenia gier w Unity. Nauczysz się pisać skrypty implementujące prostą mechanikę gier, programować proceduralnie i zwiększać złożoność swoich gier poprzez wprowadzanie inteligentnych nieprzyjaciół i pocisków zadających obrażenia. W kolejnych rozdziałach poznasz coraz ciekawsze możliwości Unity, niezbędne w projektowaniu gier, takie jak sterowanie oświetleniem, ruchami gracza, kamerą, programowanie kolizji i wiele innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla doświadczonych programistów.
Indeks.
Ta książka jest uaktualnionym wydaniem wyczerpującego przewodnika dla doświadczonych programistów. Omawia ważne koncepcje języka C# i te jego tajniki, które rzadko kiedy są opisywane w poświęconych mu publikacjach. Uwzględnia najnowsze możliwości .NET 6 i C# w wersjach 9.0 i 10.0, z czego warto wymienić: rekordy, rozszerzone możliwości dopasowywania wzorców, a także nowe techniki upraszczania kodu w celu poprawy jego efektywności. Dokładnie opisano tu typy ogólne, LINQ i techniki programowania asynchronicznego. Wyjaśniono, jak w praktyce skorzystać z tych możliwości podczas tworzenia różnego rodzaju aplikacji: chmurowych, internetowych i klasycznych dla komputerów biurkowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73856 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla analityków danych.
Oto drugie, zaktualizowane wydanie znakomitego przewodnika dla analityków danych. Dzięki niemu dowiesz się, w jaki sposób używać języka R do importowania, przekształcania i wizualizowania danych, a także do przekazywania uzyskanych wyników analizy. Nauczysz się też rozwiązywać najczęściej występujące problemy, a liczne ćwiczenia ułatwią Ci utrwalenie zdobytej wiedzy. Omówiono tu najnowsze funkcje języka i najlepsze praktyki w data science. Zaprezentowano również zasady korzystania z wielu bibliotek języka R, na przykład tidyverse, służącej do pobierania informacji z różnych źródeł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77404 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 293-294.
Metody statystyczne są kluczowym elementem data science, mimo to niewielu specjalistów data science posiada formalne wykształcenie statystyczne. W drugim wydaniu tego popularnego podręcznika zostały dodane obszerne przykłady w Pythonie, wytłumaczono, w jaki sposób stosować poszczególne metody statystyczne w problemach data science, a także jak ich nie używać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 69722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronie 204.
Naucz się tworzyć prawdziwe gry komputerowe! Uwielbiasz grać? Interesujesz się programowaniem? Nie możesz się oderwać od komputera? Świetnie! Uwolnij swoją kreatywność i zacznij tworzyć własne gry z Robloxem. Ta książka pomoże Ci postawić pierwsze kroki w środowisku Roblox Studio i poprowadzi Cię przez wszystkie etapy pracy nad grą. Stworzysz wirtualny świat, powołasz do życia barwne postaci, przygotujesz ciekawe scenariusze i przeżyjesz niesamowitą przygodę, jaką jest programowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python 3 : projekty dla początkujących i pasjonatów / Adam Jurkiewicz. - Gliwice : Helion Edukacja, copyright 2023. - 232 strony : faksymile, fotografie, ilustracje, mapy, wykresy ; 24 cm.
Dzięki tej książce przekonasz się, jak wspaniałą przygodą jest programowanie i jak łatwo ją zacząć! Poznasz podstawy Pythona, dowiesz się, jak pisać i formatować kod, a także szybko nauczysz się uruchamiać swoje programy. Instrukcje sterujące, operatory, typy danych, funkcje, klasy i moduły nie będą miały przed Tobą tajemnic, a to jeszcze nie koniec! Przede wszystkim będziesz poznawać Pythona od strony praktycznej, tworząc projekty prawdziwych gier i symulacji oraz aplikacje do wizualizacji danych i anonimizowania metadanych plików graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76507 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młody programista : nauka programowania w Scratchu / Witold Krieser. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 98 stron : ilustracje ; 24 cm.
Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ― język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ― pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Visual Studio 2022 : C# i .NET : programowanie kontrolek / Łukasz Sosna. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 175, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Dla początkujących programistów znających Visual Studio.
Autor, doświadczony programista, doskonale zdaje sobie sprawę, że Visual Studio, C# i .NET zdobywają coraz większą popularność, gdyż idealnie nadają się do pisania programów na wszystkie systemy: komputery działające pod kontrolą Windowsa, Linuksa, macOS-a, a także na inteligentne telewizory, smartfony itd. W najnowszej publikacji skupia się na praktycznym wymiarze programowania, czyli używaniu dostępnych w oprogramowaniu Visual Studio 2022 komponentów zwanych kontrolkami. Jeżeli już znasz Visual Studio i jesteś początkującym programistą korzystającym z tego oprogramowania, to propozycja właśnie dla Ciebie. To też poradnik dla tych, którzy zetknęli się z różnymi językami programowania i chcą się nauczyć obsługi środowiska Visual Studio 2022 w języku C#.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indeks.
Jeśli chcesz być profesjonalistą i postanowiłeś nauczyć się wszystkiego, co jest do tego potrzebne, to wziąłeś do ręki właściwą książkę. Zawiera ona znacznie więcej informacji niż proste wprowadzenie do konkretnego języka programowania. Opisano tu najpotrzebniejsze technologie, elementy kodu i zasady ich stosowania, sporo miejsca poświęcono obiektowości. Czytając ją, zapoznasz się również z najważniejszymi narzędziami programistycznymi i nauczysz się dobrych praktyk programistycznych. To wszystko czyni z tej książki świetną mapę umiejętności, dzięki którym szybko i sprawnie staniesz się prawdziwym profesjonalistą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73233 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zrozumieć programowanie / Gynvael Coldwind ; z przedmową Mateusza Jurczyka. - Wydanie I - 5 dodruk. - Warszawa : PWN, copyright 2020. - 623, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
W książce autor przedstawia podstawowe elementy programowania, wyjaśniając zasadę ich działania oraz opisuje przykładowe programy stworzone m. in. w takich językach jak C, C++, Python oraz Java. Pozycja polecana dla początkujących i średnio zawansowanych programistów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Robert C. Martin, znany jako Uncle Bob, to jeden z prawdziwych gwiazdorów branży IT, człowiek o niezwykłej charyzmie, rewelacyjnym podejściu do słuchaczy i poczuciu humoru. O jego czas wciąż biją się konferencje branżowe. Poza działalnością ekspercką Martin zajmuje się pisaniem książek — m.in. jest autorem znanego każdemu programiście tytułu Czysty kod. Książka, którą trzymasz w rękach, jest udaną kontynuacją tej pozycji. W trakcie lektury dowiesz się, jakie cechy charakteryzują profesjonalnego programistę, a jest ich sporo! W pierwszej kolejności musisz nauczyć się mówić „nie”. Są też sytuacje, kiedy trzeba powiedzieć „tak” — dowiesz się, kiedy i jak to robić. Ponadto poznasz najlepsze techniki zarządzania czasem oraz przekonasz się, jak presja, zmęczenie i pośpiech wpływają na jakość Twojego kodu. W kolejnych rozdziałach Robert C. Martin zapozna Cię z różnymi sposobami podejścia do testowania kodu oraz współpracy między programistami a innymi ludźmi. Książka ta jest długo wyczekiwaną pozycją na rynku — nie pozwól, żeby ktoś miał ją przed Tobą!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inżynieria oprogramowania w praktyce : od wymagań do kodu z językiem UML / Michał Śmiałek, Kamil Rybiński. - Gliwice : Helion, copyright 2024. - 312 stron : fotografie, ilustracje, wykres ; 24 cm.
Indeks.
Proces wytwarzania oprogramowania bezustannie ewoluuje. Coraz częściej stosowane są metodyki zwinne (agile), a dominującymi zasadami stają się między innymi iteracyjny cykl wytwórczy i ciągła integracja. Mimo to doświadczenia przemysłu i obiektywne badania wskazują na utrzymującą się od lat "chroniczną chorobę" przekroczonych budżetów, niedotrzymanych terminów i niezadowolonych klientów. Jako istotne przyczyny tego stanu można wskazać zaniechanie stosowania podstawowych zasad inżynierii i utożsamianie inżynierii oprogramowania z samym programowaniem. Programowanie koncentruje się przede wszystkim na pisaniu kodu programów na podstawie zadanych założeń. Inżynieria oprogramowania podchodzi do jego wytwarzania w sposób całościowy i kładzie szczególny nacisk na uzyskanie jak najwyższej jakości produktu software'owego. Oto przystępny podręcznik wprowadzający w tajniki inżynierii oprogramowania. Kompleksowe ujęcie zagadnienia, od formułowania wymagań, poprzez projektowanie architektury i implementację, po testowanie i wdrożenie, a także skrupulatne omówienie różnorakich metodyk produkcji oprogramowania sprawiają, że to pozycja obowiązkowa dla każdego programisty, który ma ambicję być inżynierem oprogramowania. Przy czym książka jest wartościową lekturą dla wszystkich, którzy są zaangażowani w procesy związane z dostarczaniem na rynek programów komputerowych. Dotyczy to również procesów współpracy z klientem, takich jak analiza problemów biznesowych, planowanie i wdrożenie, wreszcie - taki dobór narzędzi i metodyk, aby możliwie jak najlepiej spełnić jego oczekiwania. Dzięki książce: poznasz najlepsze praktyki w zakresie produkcji wysokiej jakości oprogramowania ; zgłębisz inżynieryjne podejście do produkcji programów ; opanujesz podstawy specyfikowania wymagań i projektowania ; zaznajomisz się z różnymi metodykami wytwarzania oprogramowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka jest doskonałym uzupełnieniem podręcznej biblioteczki każdego programisty C++. Opisano w niej znaczenie dobrego projektu oprogramowania oraz zasady tworzenia takich projektów. Omówiono szereg przydatnych wzorców projektowych, dzięki którym łatwiej można zrozumieć, jak zarządzać zależnościami i abstrakcjami, zwiększać możliwości modyfikowania i rozszerzania tworzonego kodu oraz stosować nowoczesne wzorce projektowe. Zaprezentowano wzorce wykorzystujące wiele różnych paradygmatów, w tym programowanie: obiektowe, uogólnione oraz funkcyjne. Pokazano też największą zaletę nowoczesnego języka C++: możliwość łączenia różnych paradygmatów oraz tworzenia oprogramowania, które przetrwa dziesięciolecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To przewodnik dla programistów, którzy chcą stosować podejście TDD w swojej codziennej praktyce. Pokazuje, jak korzystać z programowania sterowanego testami podczas pracy w trzech różnych językach: Go, JavaScripcie i Pythonie. Dzięki tej książce zrozumiesz, w jaki sposób zastosować klasyczny paradygmat "dziel i zwyciężaj" do budowania testów jednostkowych i w efekcie radzić sobie nawet z bardzo rozbudowaną architekturą oprogramowania. Liczne przykłady o stopniowo rosnącym poziomie zaawansowania pozwolą Ci płynnie nabierać wprawy i pewności w tworzeniu testów jednostkowych, a także ich używaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Python dla nastolatków : projekty graficzne z Python Turtle / Krzysztof Łos. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 165 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronie 165.
Czy wiesz, czym się zajmuje programista? To ktoś, kto, używając swojego umysłu i odpowiedniego języka programowania, rozwiązuje rozmaite problemy. Programista to taki współczesny superbohater. Przychodzi, siada do komputera, szybko przebiega palcami po klawiaturze i proszę ― działa. Oczywiście, to pewne uproszczenie, ale... Brzmi ciekawie? Słusznie. Bo praca programisty, kodera, developera jest ciekawa. I fajna. I daje dużo satysfakcji. A najlepsze jest to: podstaw programowania można się szybko nauczyć, po prostu się bawiąc. We własny, ulubiony sposób. Choć Twoim przewodnikiem po świecie programowania w Pythonie będzie żółw, obiecujemy ― praca pójdzie Ci w mig. Na początek nauczysz się konfigurować środowisko pracy, czyli uruchomisz na komputerze wszystko, co przyda się Tobie i żółwiowi. Potem zapoznasz się z językiem Python, z jego zmiennymi, funkcjami i klasami. Następnie zajrzysz do biblioteki turtle i dowiesz się, jak sterować swoim żółwiem. Wreszcie najlepsze: algorytmy. Przekonasz się między innymi, jak za pomocą kodu języka Python i elementów biblioteki turtle wygenerować niesamowite figury geometryczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Książka
W koszyku
Dla analityków zamierzających zacząć pracę w Pythonie oraz programistów Pythona chcących zająć się analizą danych i obliczeniami naukowymi.
Ta książka jest trzecim, starannie zaktualizowanym wydaniem wyczerpującego przewodnika po narzędziach analitycznych Pythona. Uwzględnia Pythona 3.0 i bibliotekę pandas 1.4. Została napisana w przystępny sposób, a poszczególne zagadnienia bogato zilustrowano przykładami, studiami rzeczywistych przypadków i fragmentami kodu. W trakcie lektury nauczysz się korzystać z możliwości oferowanych przez pakiety pandas i NumPy, a także środowiska IPython i Jupyter. Nie zabrakło wskazówek dotyczących używania uniwersalnych narzędzi przeznaczonych do ładowania, czyszczenia, przekształcania i łączenia zbiorów danych. Pozycję docenią analitycy zamierzający zacząć pracę w Pythonie, jak również programiści Pythona, którzy chcą się zająć analizą danych i obliczeniami naukowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scratch jest znany jako projekt edukacyjny, służący młodym ludziom do nauki programowania. W rzeczywistości stał się czymś więcej: jest to cyfrowa piaskownica, w której każdy może wyrazić swoją kreatywność. W trakcie tworzenia projektów w Scratchu można nie tylko nauczyć się sposobu myślenia właściwego najlepszym programistom, ale także ćwiczyć systematyczność, innowacyjność, umiejętność znajdywania rozwiązań i pracy zespołowej. Na stronie Scratcha czeka cała gama ciekawych projektów: animowane historyjki, gry przygodowe, interaktywne samouczki, wycieczki z przewodnikiem, eksperymenty naukowe i wiele innych. Bez wątpienia każdy młody człowiek znajdzie tam inspirację, tylko... co dalej? Jak zacząć? Jak napisać pierwszą instrukcję?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Biblioteka zamknięta z powodu remontu.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej