Menedżerowie
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog
(167)
Forma i typ
Książki
(164)
Publikacje fachowe
(137)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(53)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(177)
wypożyczone
(21)
nieokreślona
(5)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
W32 (Solidarności 90)
(22)
W51 (Bielskiego 3)
(15)
W73 (Żytnia 64)
(3)
W80 (Redutowa 48)
(3)
W91 (Chłodna 11)
(1)
Odolanka (Ordona 12F)
(5)
III Czytelnia Naukowa (Solidarności 90)
(154)
III Czytelnia Naukowa księgozbiór podręczny (Solidarności 90)
(2)
Autor
Jóźwiak Bożena
(3)
Malcherek Monika
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Sielicki Leszek
(3)
Żórawski Tadeusz
(3)
Gut Jerzy (1955- )
(2)
Gutowski Maksymilian
(2)
Haman Wojciech (1954- )
(2)
Haman Wojciech (1954- ) Psychologia szefa
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kosiniak Jakub
(2)
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Latusek-Jurczak Dominika
(2)
Majewska-Opiełka Iwona (1954- )
(2)
Nowak Edward (1951- )
(2)
Pikos Anna
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Rakowska Anna (organizacja i zarządzanie)
(2)
Szóstek Aga
(2)
Tlatlik Justyna
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Waśko Zbigniew
(2)
Woźniak Jacek (zarządzanie)
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Adamska-Chudzińska Małgorzata
(1)
Adamus Rafał (prawo)
(1)
Adkins Lyssa
(1)
Allen David (1945- )
(1)
Alto Valentina
(1)
Andraszak Norbert
(1)
Appelo Jurgen (1969- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Ashkenas Ronald N. (1950- )
(1)
Babin Leif
(1)
Badowska Małgorzata (radca prawny)
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Baker Rae
(1)
Bastow Janna
(1)
Bennewicz Maciej (1961- )
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Bianchi Anna Maria
(1)
Bielecki Maciej (zarządzanie)
(1)
Bielińska Inarda
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bloch Michał (coaching)
(1)
Bojanowski Jakub
(1)
Bolibok Piotr
(1)
Bomba Katarzyna (prawo)
(1)
Boryczka Michał
(1)
Boryczko Maciej
(1)
Brigham Eugene F. (1930- )
(1)
Brunson Russell
(1)
Brzeziński Bogumił (1948- )
(1)
Brzuska Eugeniusz
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Buk Halina
(1)
Cagan Marty
(1)
Carby-Hall Joseph Roger. (1933- )
(1)
Chalimoniuk-Nowak Marta (1976- )
(1)
Chmielecki Michał
(1)
Chow Anne
(1)
Chyliński Andrzej
(1)
Chłodnicki Marcin
(1)
Cichocki Marcin (marketing)
(1)
Ciesielska-Maciągowska Dorota
(1)
Cieszyńska Jadwiga (1955- )
(1)
Cieślik Rafał
(1)
Collins Philip (1967- )
(1)
Connors Michael
(1)
Czerniachowicz Barbara
(1)
Darowski Tomasz
(1)
Dejnaka Agnieszka
(1)
Dmuchowski Tomasz
(1)
Dobosz Kamil
(1)
Dobrowolski Krzysztof (zarządzanie)
(1)
Doroba Anita
(1)
Drozdek Adam
(1)
Dworak Janusz (1955- )
(1)
Dziewa Lucyna
(1)
Dziurski Patryk
(1)
Dzięgielewski Artur
(1)
Edmondson Amy C
(1)
Farley David (1959- )
(1)
Fortuna Paweł (1970- )
(1)
Frańczuk Magdalena (1976- )
(1)
Fuller Pamela (1984- )
(1)
Gajda Mateusz
(1)
Gans Joshua (1968- )
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gates Bill (1955- )
(1)
Gawande Atul (1965- )
(1)
Gee Trisha
(1)
Gersdorf Małgorzata
(1)
Glumińska-Pawlic Jadwiga
(1)
Gniazdowski Paweł (1960- )
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(143)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(163)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(167)
Język
polski
(167)
Odbiorca
Dzieci
(10073)
6-8 lat
(6498)
0-5 lat
(4796)
9-13 lat
(4409)
Młodzież
(3694)
Menedżerowie
(167)
14-17 lat
(3207)
Szkoły wyższe
(726)
Dorośli
(395)
Rodzice
(356)
18+
(322)
Studenci
(194)
Prawnicy
(192)
Adwokaci
(184)
Radcy prawni
(175)
Sędziowie
(175)
Szkoły podstawowe
(137)
Nauczyciele
(131)
Szkoły średnie
(121)
A2 (poziom biegłości językowej)
(118)
Przedsiębiorcy
(118)
B1 (poziom biegłości językowej)
(102)
Urzędnicy
(98)
A1 (poziom biegłości językowej)
(92)
Pracownicy naukowi
(85)
Aplikanci
(82)
Lekarze
(79)
B2 (poziom biegłości językowej)
(67)
Prokuratorzy
(65)
Psycholodzy
(63)
Psychoterapeuci
(61)
Programiści
(57)
Poziom podstawowy
(55)
Informatycy
(51)
A2 poziom biegłości językowej
(45)
Księgowi
(44)
Pedagodzy
(43)
Specjaliści ds. kadr
(40)
Doradcy podatkowi
(38)
A1 poziom biegłości językowej
(36)
B1 poziom biegłości językowej
(36)
Notariusze
(36)
Cudzoziemcy
(32)
Psychiatrzy
(32)
Szkoły ponadgimnazjalne
(32)
C1 (poziom biegłości językowej)
(30)
Specjaliści ds. marketingu
(30)
Kobieta
(28)
Ekonomiści
(27)
Licea
(27)
Pracownicy samorządowi
(27)
Pracodawcy
(25)
Policjanci
(23)
Klasa 8.
(22)
Komornicy sądowi
(21)
Logopedzi
(21)
Analitycy ekonomiczni
(20)
Nauczyciele akademiccy
(17)
Szkoły ponadpodstawowe
(17)
Analitycy danych
(16)
Fizjoterapeuci
(16)
Klasa 7.
(16)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Inwestorzy indywidualni
(15)
Klasa 1.
(15)
Lekarze rodzinni
(15)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(15)
Architekci
(14)
C2 (poziom biegłości językowej)
(14)
Technikum
(14)
A0 (poziom biegłości językowej)
(13)
Klasa 4.
(13)
Klasa 5.
(13)
Klasa 6.
(13)
Politycy
(13)
Uczniowie
(13)
Dziennikarze
(12)
Pracownicy banków
(12)
Pracownicy socjalni
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Klasa 3.
(11)
Kosmetolodzy
(11)
Przedszkola
(11)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Zawody medyczne
(11)
Dermatolodzy
(10)
Farmaceuci
(10)
Handlowcy
(10)
Klasa 2.
(10)
Doktoranci
(9)
Inżynierowie
(9)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(9)
Poziom rozszerzony
(9)
Psycholodzy kliniczni
(9)
Rzecznicy patentowi
(9)
Mediatorzy
(8)
Neurolodzy
(8)
Seksuolodzy
(8)
Biegli rewidenci
(7)
Deweloperzy
(7)
Przynależność kulturowa
Urzędnicy
(1)
Temat
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(29)
Zarządzanie
(28)
Przedsiębiorstwo
(25)
Przywództwo
(19)
Menedżerowie
(18)
Kultura organizacyjna
(12)
Motywacja pracy
(11)
Innowacje
(10)
Organizacja
(10)
Kompetencje przywódcze
(9)
Kompetencje menedżerskie
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Zaangażowanie pracowników
(8)
Coaching
(7)
Praca zespołowa
(7)
Sukces
(7)
COVID-19
(6)
Marketing
(6)
Organizacja pracy
(6)
Prawo pracy
(6)
Psychologia pracy
(6)
Zarządzanie projektami
(6)
Zarządzanie relacjami z klientami
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Komunikacja marketingowa
(5)
Praca zdalna
(5)
Projektowanie
(5)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(4)
Handel elektroniczny
(4)
Kapitał ludzki
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Kreatywność
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Produktywność pracy
(4)
Psychologia biznesu
(4)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(4)
Sprawozdawczość finansowa
(4)
Strategia marketingowa
(4)
Dobre praktyki
(3)
Kadry
(3)
Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI)
(3)
Konkurencyjność
(3)
Konsumenci (ekonomia)
(3)
Mentoring
(3)
Model biznesowy
(3)
Organizacje
(3)
Perswazja
(3)
Praca
(3)
Programy komputerowe
(3)
Przedsiębiorczość
(3)
Rekrutacja pracowników
(3)
Rozwój zawodowy
(3)
Rozwój zrównoważony
(3)
Satysfakcja konsumentów
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Usługi
(3)
Zarządzanie sobą
(3)
Analiza finansowa
(2)
Bezpieczeństwo
(2)
Controlling
(2)
Design thinking
(2)
Dobrostan psychiczny
(2)
Ekonomia społeczna
(2)
Etyka biznesu
(2)
Finanse przedsiębiorstwa
(2)
Instytucje finansowe
(2)
Interesariusze
(2)
Kariera
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konsumenci
(2)
Lojalność konsumentów
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Marketing strategiczny
(2)
Metodologia
(2)
Nawyki konsumenckie
(2)
Nowy produkt
(2)
Obsługa klienta
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Optymalizacja
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Outplacement
(2)
Pokolenie X
(2)
Pokolenie Y
(2)
Pokolenie Z
(2)
Prawo karne
(2)
Prawo karne finansowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo podatkowe
(2)
Prawo spółek handlowych
(2)
Produkcja
(2)
Programowanie (informatyka)
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Płaca
(2)
Rachunkowość finansowa
(2)
Relacje biznesowe
(2)
Rentowność
(2)
Temat: czas
2001-
(76)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
1945-1989
(3)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Belgia
(2)
Europa
(2)
Francja
(2)
Kanada
(2)
Niemcy
(2)
Brazylia
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Powiat olsztyński (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Poradnik
(69)
Opracowanie
(38)
Podręcznik
(26)
Monografia
(24)
Materiały pomocnicze
(22)
Praca zbiorowa
(10)
Raport z badań
(7)
Komentarz do ustawy
(4)
Wzory dokumentów
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Publicystyka
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(129)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(20)
Psychologia
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Transport i logistyka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Ochrona środowiska
(1)
167 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Metody rozwiązywania problemów biznesowych z przykładami / Monika Tymowicz. - Wydanie pierwsze. - Krosno : Wydawnictwo i Handel Książkami "KaBe" , 2022. - 310, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Bibliografia, netografia, wykaz norm na stronie 310.
Książka opisuje najpopularniejsze metody rozwiązywania problemów biznesowych oraz zastosowanie powszechnie używanych narzędzi do ich wspomagania. Każdy rozdział składa się z części teoretycznej oraz przykładów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71729 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tworzenie doświadczeń klientów / Artur Urbański, Lucyna Dziewa. - Wydanie II poszerzone. - Gliwice : Helion : Onepress, copyright 2023. - 255, [1] strona : ilustracje ; 19x25 cm.
Bibliografia na stronach 254-255.
Kluczowym zwrotem, wokół którego koncentruje się treść poradnika napisanego przez Artura Urbańskiego i Lucynę Dziewę, jest customer experience (CX), co definiuje się jako wszystkie doświadczenia, emocje i wrażenia klienta, jakie pojawiają się u niego w trakcie korzystania z usług lub zakupu produktów. W drugim wydaniu autorzy jeszcze mocniej skupiają się na cyfrowych aspektach CX. Znajdziesz tu więc między innymi wskazówki dotyczące zastosowania map doświadczeń klientów w różnych działaniach firm, a także informacje o tym, jak dzięki sztucznej inteligencji poprawić doświadczenie klienta. Poznasz również przykłady użycia kanwy projektowania doświadczeń w projektach cyfrowych. Wreszcie - dowiesz się, jak korzystać z wiedzy o klientach w projektowaniu systemów informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-171.
Książka opowiada o nowoczesnym sposobie organizacji pracy, który oferuje szereg zmian polegających na swobodzie, wolności wyboru i zrównoważonym rozwoju, odpowiadając tym samym na złożoność dzisiejszego kontekstu gospodarczego i społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70294 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 275-288.
Poradnik z zakresu kultury organizacyjnej i przywództwa, dotyczy realizacji programu inteligentnego lidera w czasach cyfrowej rewolucji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68945 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla badaczy z dyscyplin ekonomia i finanse oraz nauki o zarządzaniu i jakości, a także praktyków zarządzania i controllingu.
Bibliografia na stronach 151-158.
W publikacji skoncentrowano się na synergii uzyskiwanej z łączenia heterogenicznych modeli biznesu oraz zaawansowanych koncepcjach z różnych obszarów nauk o zarządzaniu, ekonomii, rachunkowości i finansów. Jak wiele klasycznych koncepcji, także rozumienie controllingu i jego komponentów ulega ewolucji w ślad za kierunkami rozwoju badań naukowych oraz zmianami zachodzącymi w praktykach organizacyjnych. Monografia jest odpowiedzią na aktualne wyzwania w tym zakresie, łącząc nowy trend modeli biznesu z rozwojem sektora ICT. Szczególna uwaga czytelnika została skierowana na: rozwój praktyk controllingu w uwarunkowaniach organizacji, które stosują heterogeniczne modele biznesu, synergie kreowane w wyniku odpowiedniej kombinacji zasobów, procesów i elementów wartości dla klienta na poziomie organizacji oraz sposób odwzorowania synergii (lub destrukcji wartości) w systemie informacyjnym nowatorskie rozważania obejmujące problematykę controllingu w sektorze ICT.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76719 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Związki osób tej samej płci : konsekwencje braku regulacji w prawie polskim / Mateusz Wąsik. - Stan prawny na 10 listopada 2023 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2024. - 374 strony ; 22 cm.
(Monografie, ISSN 1897-4392)
Dla adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, pracowników działów kadr, zasobów ludzkich i menedżerów.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych, orzecznictwo na stronach 343-374.
Książka poświęcona jest problematyce związków osób tej samej płci w sytuacji braku regulacji ochrony ich praw na gruncie prawa polskiego. Omówiono w niej najczęstsze problemy wynikające z braku regulacji statusu par jednopłciowych na gruncie prawa cywilnego, rodzinnego, karnego i administracyjnego, z uwzględnieniem przepisów prawa podatkowego, zabezpieczenia społecznego i przepisów o opiece społecznej. Uwzględniając rosnącą globalną mobilność pracowników, funkcjonowanie Polski w UE oraz podstawowe prawa człowieka, brak jakichkolwiek polskich rozwiązań został przeciwstawiony obowiązującym przepisom prawa międzynarodowego prywatnego oraz standardom ochrony praw człowieka obowiązującym w prawie UE i Europejskiej Konwencji Praw Człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76894 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, jak znaleźć równowagę między przeciwstawnymi siłami ciągnącymi liderów w różnych kierunkach. Skupiają się na niuansach, które musi skutecznie uwzględnić każdy lider. Opanowanie równowagi przywództwa wymaga umiejętności ustalenia, kiedy być liderem, a kiedy naśladowcą; kiedy decydować się na agresywne manewry, a kiedy tylko obserwować rozwój wydarzeń; kiedy się odsunąć i pozwolić zespołowi działać, a kiedy włączyć się do akcji i rozpocząć mikrozarządzanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 72053 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
Książka skłania do refleksji nad własną skutecznością i realnym przywództwem, a jednocześnie dostarcza wielu praktycznych narzędzi i wskazówek do natychmiastowego zastosowania. Zarządzanie ludźmi i kierownicze stanowisko to dla jednych prestiż i źródło władzy, dla innych zobowiązanie i misja wywierania pozytywnego wpływu. W rzeczywistości, w której życie prywatne przenika się z zawodowym, a iluzję popularności trudno odróżnić od prawdziwej reputacji, pozycja wpływowego lidera - teamu, oddziału, firmy - jest znacznie trudniejsza do wypracowania. Wraz ze stanowiskiem nie przychodzą magiczne moce, szacunek i bezwzględne posłuszeństwo. Na autorytet i uznanie każdy musi zapracować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nie jest podręcznik dla programistów. Celem autorów jest zaprezentowanie jedynej w swoim rodzaju perspektywy firmy Google, od lat rozwijającej trwały ekosystem oprogramowania, co pozwoliło zebrać pożyteczne wnioski dotyczące skali działalności i czasu jej trwania. W książce zwrócono uwagę na to, że proces tworzenia oprogramowania jest wysiłkiem zespołowym, omówiono najlepsze praktyki związane z utrzymywaniem bazy kodu o dużych rozmiarach i długim stażu, pokazano także narzędzia, które mogą się okazać przydatne w jej utrzymywaniu. Omówione tu zagadnienia uwzględniają doświadczenia, jakie typowy inżynier oprogramowania zdobywa w ramach swojej pracy, służą też wskazaniu różnorodnych sposobów rozwiązywania poszczególnych problemów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74519 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka o zarządzaniu : w kierunku systemu syntezy / Hubert Witczak. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2023. - 475 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie przy rozdziałach.
Rośnie złożoność przedmiotu i problemów zarządzania i jednocześnie rozdrobnienie oraz rozproszenie nauk o zarządzaniu. Mają one status drugorzędnych „nauk praktycznych", ustępują ekonomii, politologii, socjologii i in. oraz ich kombinacjom. Jednocześnie praktyka zarządzania ponosi spektakularne porażki, nie osiągając oczekiwanej sprawności na założonych poziomach. Jedną z przyczyn jest niedostatek syntez w naukach o zarządzaniu. Praca wraca do przedmiotowego dyskursu. Diagnozując stan nauk o zarządzaniu, założenia nauk, w tym ich prawa, Autor proponuje systemowo-prakseologiczne podstawy systemu syntezy nauk o zarządzaniu. Na gruncie pragmatycznych nauk o zarządzaniu synteza ta ogniskuje się przede wszystkim na apragmatycznej nauce o zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74018 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kapitałem ludzkim w warunkach zrównoważonego rozwoju / redakcja naukowa Agnieszka Wojtczuk-Turek. - Wydanie I. - Warszawa : PWN, 2022. - 267, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe (green HRM i green behavior) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 71875 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Biznes z klasą : im więcej się dzielisz, tym więcej zyskujesz" Mirosława Wolskiego to nie tylko pouczający poradnik na temat zarządzania firmą i budowania zespołu - to przede wszystkim wciągająca i budząca podziw opowieść człowieka, który na kierowaniu przedsiębiorstwem zjadł zęby. Mirosław Wolski to członek rady nadzorczej polskiego oddziału niemieckiej firmy Schattdecor, lidera światowego rynku powierzchni dekoracyjnych. Jego przygoda z firmą rozpoczęła się w roku 2001 od wielkiego wyzwania - miał odpowiadać za przebudowę całej hali produkcyjnej. Wtedy po raz pierwszy udowodnił, że zadania z pozoru niewykonalne można zrealizować dzięki doskonałej organizacji pracy, zaangażowaniu i - przede wszystkim - wierze w to, że wspólnymi siłami można osiągnąć sukces. Autor Biznesu z klasą podkreśla, że firmę tworzą ludzie i to oni są w niej najważniejsi - w centrum jego zainteresowań jest więc budowanie pozytywnych relacji wewnątrz organizacji, ale także na zewnątrz, z partnerami społecznymi i konkurencją. Wolski stawia na rozwój swojego zespołu - opisuje w opracowaniu bogaty program szkoleń, z którego od wielu lat korzystają pracownicy Schattdecor. Książka to też prawdziwa skarbnica pomysłów, jeśli chodzi o propracownicze programy, które (dzięki gotowym materiałom) czytelnicy mogą bez trudu wdrożyć w swoich przedsiębiorstwach. Zespołowe wysiłki doprowadziły więc w polskim oddziale Schattdecor nie tylko do znaczącej poprawy bezpieczeństwa pracy, ale także wpłynęły pozytywnie na zdrowie samych pracowników dzięki projektowi "Firma bez papierosa". Biznes z klasą to nie sucha wiedza zamknięta w formułkach i definicjach - to mądrość, która jest owocem wieloletniego doświadczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Dla właścicieli małych i średnich firm, menedżerów i pracowników działów kadr, a także studentów i pracowników naukowych.
Bibliografia, netografia na stronach 201-210.
Publikacja dotyczy monitorowania pracy przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Pandemia koronawirusa, w efekcie której na masową skalę wprowadzono pracę zdalną, znacząco zwiększyła potrzeby weryfikowania wykonywania obowiązków przez pracowników. Podstawowym założeniem współczesnego monitorowania jest możliwość nieinwazyjnego zbierania informacji o działaniu pracownika w celu oceny, czy występują problemy warte interwencji zarządczych. Autor podpowiada, jak skutecznie wprowadzać i stosować nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), aby osiągać założone efekty przy jednoczesnym zrozumieniu i akceptacji takich działań ze strony pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zwinnie do przodu : poradnik kierowania projektów informatycznych / Piotr Wróblewski. - Gliwice : Helion, copyright 2020. - 380 stron : ilustracje ; 23 cm.
Bibliografia na stronie 367.
Rozbudowany przewodnik po zagadnieniach zwinnego zarządzania adresowany do kierowników projektów informatycznych. Poszczególne bloki tematyczne prowadzą od uruchamiania projektu, przez tworzenie harmonogramu, zarządzanie budżetem, skuteczną komunikację, zwinne rewolucje i praktyki PM, aż do przeglądu darmowego oprogramowania do zarządzania projektami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 185-203.
Praca i jej miejsce w systemie wartości pracownika ma niezwykle ważny wpływ na jego postawę - aktywność, przeciętność, bierność lub negację. Kluczowym wyznacznikiem sposobu postrzegania miejsca pracy jest charakterystyczny dla każdej organizacji swoisty klimat organizacyjny. Zro-zumienie istoty tego pojęcia wymaga głębokiej eksploracji, dostarczającej wielu pytań inspirujących do podejmowania kolejnych rozważań. Obraz klimatu organizacyjnego kreowany jest przez szereg determinant, wpływających nań zarówno pozytywnie, jak i negatywnie, niekiedy skutecznie prowadząc do sukcesywnego kostnienia i zmniejszania umiejętności dynamicznego reagowania na zmiany w organizacji. Niniejsza książka jest syntetycznym ujęciem pojęcia klimat organizacyjny - o dużym znaczeniu zarówno dla teoretyków, jak i praktyków, reprezentujących różnorodne dyscypliny naukowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 72090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dla menedżerów zajmujących się społeczną odpowiedzialnością biznesu i naukowców.
Bibliografia, netografia na stronach 255-278.
Struktura monografii obejmuje cztery rozdziały, z których pierwszy poświęcony jest zagadnieniu definiowania pojęcia CSR, które będąc przedmiotem zainteresowania badaczy z wielu nurtów teoretycznych, może być rozumiane na wiele sposobów, przyczyniając się do nieporozumień i niespójności w rezultatach badań empirycznych. Ponadto w rozdziale omówiono kontekst teoretyczny CSR, podejścia pokrewne i aktualne trendy w badaniach naukowych. W rozdziale drugim autor zajmuje się kwestią metodyki badawczej, uznając ją za główną przyczynę niespójności wyników. Dyskutowane są tutaj typowe rozwiązania metodyczne, stosowane przez naukowców na kolejnych etapach realizacji projektu badawczego - od projektowania modelu koncepcyjnego do statystycznej analizy danych ze wskazaniem ich mocnych i słabych stron oraz aspektów szczególnie podatnych na wystąpienie błędów. Rozdział trzeci wykorzystuje wnioski metodyczne z rozdziału drugiego jako perspektywę krytycznej oceny wybranych wcześniejszych badań na temat związków CSR z wynikami przedsiębiorstw. Przedstawiono nie tylko uzyskane rezultaty, ale również poddano ocenie ich wiarygodność ze względu na przyjęte rozwiązania metodyczne. Powyższa analiza stanowi podstawę do sformułowania diagnozy dotyczącej wpływu CSR na wyniki przedsiębiorstw oraz dobrych i złych praktyk w zakresie metodyki badawczej. W ostatniej części monografii zaprezentowano wyniki badań własnych autora, przeprowadzonych na próbie 330 średniej wielkości polskich producentów artykułów spożywczych, za pomocą których zilustrowano zasadność stosowania niektórych dobrych praktyk w analizie związków pomiędzy CSR a wynikami podmiotów gospodarczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Google Analytics w biznesie : poradnik dla zaawansowanych / Martyna Zastrożna. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 196, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(Onepress)
Netografia na stronach 193-196.
Google Analytics to internetowe narzędzie, które Google oferuje nieodpłatnie każdemu, kto prowadzi działalność online. Dzięki niemu możliwe jest zbieranie i analizowanie danych generowanych przez internautów poruszających się w sieci, wchodzących na stronę firmy i podejmujących za pośrednictwem jej serwisu internetowego rozmaite aktywności. Dla osoby sprawnie poruszającej się w panelu użytkownika Google Analytics stanowi przebogate źródło wiedzy o klientach firmy - ich zwyczajach, zainteresowaniach, oczekiwaniach, zachowaniach itd. Te informacje mogą być podstawą do usprawnienia obsługi klienta online, a co za tym idzie - przyczynić się do zwiększenia ruchu i sprzedaży w serwisie WWW przedsiębiorstwa. Umiejętnie zaprzęgnięty do pracy Google Analytics zapewnia przewagę rynkową. Jednak słowem kluczem jest tu „umiejętnie”. Nie wystarczy bowiem podpiąć firmowy serwis pod panel analityczny i od czasu do czasu logować się do „analityksów”. Trzeba się nauczyć czytać zbierane przez Google dane, eksportować je i zestawiać w sposób, który będzie najlepiej odpowiadał potrzebom i celom biznesowym firmy. Jak pisze autorka, z Google Analytics - zwłaszcza w jego nowej odsłonie - da się wyciągnąć 120% możliwości! Jak to zrobić? Tego się dowiesz z tej książki, w drugim wydaniu pogłębionej o wiedzę dotyczącą wizualizacji danych w Google Data Studio, a także pracy z danymi wyeksportowanymi do BigQuery.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71767 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / redakcja naukowa Anna Maria Zawadzka. - Wydanie 1 - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 303 strony : ilustracje ; 21 cm.
Bibliografia na stronach [261]-286. Indeksy.
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa. W książce zostały połączone elementy psychologii i teorii organizacji. Autorzy skupili się na kwestiach związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi, takich jak: wielokulturowość w organizacji, kariera i rozwój zawodowy, motywowanie, zaangażowanie i emocje w pracy, wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa. Psychologiczne ujęcie pomaga w zrozumieniu mechanizmów zachodzących wewnątrz organizacji i przyczynić się do bardziej efektywnego jej funkcjonowania. Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76545 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 153-166.
"Publikacja poświęcona jest zmianom modeli biznesu przedsiębiorstw w obliczu narastającej niepewności i zróżnicowania współczesnej gospodarki. Zagadnienie to jest niezwykle istotne […]. [Zostały tu] zaprezentowane wyniki autorskich badań, które z różnej perspektywy analizują problem zmian modeli biznesu, począwszy od zidentyfikowania czynników determinujących zmiany modeli (badania literaturowe), przez opis zmian modeli biznesu przedsiębiorstw finansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych), po charakterystykę raportowania modeli biznesu przedsiębiorstw niefinansowych (badania literaturowe i badania jakościowe – przegląd raportów rocznych). Tym samym monografia stanowi aktualne kompendium wiedzy na temat skali i zakresu zmian modeli biznesu współczesnych polskich przedsiębiorstw sektora niefinansowego i finansowego w obliczu między innymi takich wyzwań, jak COVID-19, wojna na Ukrainie, cyfryzacja, ochrona środowiska czy wymogi regulacyjne (np. polityka makroostrożnościowa czy raportowanie ESG). Publikacja znajdzie czytelników nie tylko wśród badaczy zagadnienia, ale także wśród studentów, poszukujących kompleksowej wiedzy na temat modeli biznesu i ich ewolucji. Rozdziały poświęcone kierunkom zmian w modelach biznesu będą szczególnie interesujące dla praktyków biznesu, którzy będą poszukiwali w nich wskazówek i inspiracji do zmiany swych przedsiębiorstw. Ponadto praktycy docenią bardzo interesującą część monografii poświęconą zakresowi obowiązkowych ujawnień dotyczących modeli biznesu w sprawozdawczości przedsiębiorstw niefinansowych." - dr hab. Sylwester Gregorczyk, prof. SGH
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76636 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Analiza biznesowa : praktyczne modelowanie organizacji / Jarosław Żeliński. - Gliwice : Onepress, copyright 2024. - 120 stron : ilustracje ; 25 cm.
Prawidłowo przeprowadzona analiza i modelowanie biznesowe opierają się na pewnych ściśle określonych zasadach i korzystają z przeznaczonych do tego celu notacji (języków). Na naszym rynku istnieje wiele podręczników szczegółowo opisujących teorię poszczególnych notacji: UML, BPMN, BMM, SysML itd. Ich autorzy skupiają się na definicji pojęć, słownictwie i powiązaniach występujących w poszczególnych metodach zapisu, a teorie uzupełniają prostymi przykładami. Autor tej książki postanowił podejść do tematu z całkiem innej strony wychodzi od faktycznych problemów, z jakimi spotkał się w swojej wieloletniej praktyce, i podaje przykłady ich poprawnego, analitycznego opisu z użyciem takiej notacji, która jest najwłaściwsza w danej sytuacji biznesowej. Dzięki temu masz szansę poznać i zrozumieć, kiedy, po co i jak stosować dany język analityczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brak informacji o dostępności: sygn. 77569 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej